Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

«Εφυγε» η «Μάνα κουράγιο» — Η σπουδαία ηθοποιός Γκίζελα Μάι ήθελε να αλλάξει την κοινωνία

Η σπου­δαία ηθο­ποιός και τρα­γου­δί­στρια Γκί­ζε­λα Μάι ενθου­σί­α­σε το κοι­νό ως πρω­τα­γω­νί­στρια του «Μάνα Κου­ρά­γιο» του Μπρεχτ και ως ερμη­νεύ­τρια γαλ­λι­κών σαν­σόν. Έζη­σε την κατα­στρο­φή του πολέ­μου κρυμ­μέ­νη σε υπό­γεια. Σε παλιό­τε­ρη συνέ­ντευ­ξη στην DW είχε πει: «Πιστεύ­α­με ότι θα βρί­σκα­με εναλ­λα­κτι­κή σε έναν καπι­τα­λι­σμό που θεω­ρού­σα­με ότι προ­κα­λεί διαρ­κώς πολέ­μους». Πλέ­ον έφυ­γε από τη ζωή σε ηλι­κία 92 ετών.

mai1

Η πρέσβειρα του σανσόν

Η Γκί­ζε­λα Μάι τάχθη­κε ανοι­χτά υπέρ του σοσια­λι­σμού αλλά και της Λαο­κρα­τι­κής Δημο­κρα­τί­ας της Γερ­μα­νί­ας. Εκεί έγι­νε γνω­στή ως πρέ­σβει­ρα του σαν­σόν. Στη Δυτι­κή Γερ­μα­νία ήταν περισ­σό­τε­ρο γνω­στή με το προ­σω­νύ­μιο «σοσια­λι­στι­κό αηδό­νι». Το 1994 είχε πει στην DW ότι θεω­ρού­σε πάντα τον χωρι­σμό της Γερ­μα­νί­ας με το Τεί­χος του Βερο­λί­νου «άσχη­μη αναγκαιότητα».

mai2

Πρώτη Κυρία του πολιτικού τραγουδιού

Έκα­νε την πρε­μιέ­ρα της ως ηθο­ποιός έργων του Μπέρ­τολτ Μπρεχτ το 1959 στο θέα­τρο Piccolo Teatro του Μιλά­νου. Μία εμφά­νι­ση που έμελ­λε να σημα­δέ­ψει τη ζωή της. Ως ερμη­νεύ­τρια τρα­γου­διών του Μπρεχτ και του Κουρτ Βάιλ έγι­νε διά­ση­μη διε­θνώς. Έκα­νε περιο­δεί­ες σε Ευρώ­πη, ΗΠΑ, Κανα­δά και Αυστρα­λία και ανα­δεί­χθη­κε σε κορυ­φαία εκπρό­σω­πο του πολι­τι­κού τραγουδιού.

mai3

Από «Μάνα Κουράγιο» έως «Hello, Dolly!»

Ο σημα­ντι­κό­τε­ρος θεα­τρι­κός της ρόλος είναι στο «Μάνα Κου­ρά­γιο» του Μπέρ­τολτ Μπρεχτ. Εκτός από κλα­σι­κούς ρόλους όμως, η Γκί­ζε­λα Μάι δεν δίστα­σε να ενσαρ­κώ­σει και καθα­ρά ψυχα­γω­γι­κούς χαρα­κτή­ρες. Για παρά­δειγ­μα, έλαμ­ψε τη δεκα­ε­τία του 1970 στο τότε Μητρο­πο­λι­τι­κό Θέα­τρο του ανα­το­λι­κού Βερο­λί­νου ως πρω­τα­γω­νί­στρια του μιού­ζι­καλ «Hello, Dolly!».

mai4

Τηλεοπτική επιτυχία μετά την Επανένωση

Η Γκί­ζε­λα Μάι σημεί­ω­σε επι­τυ­χί­ες μπρο­στά στον τηλε­ο­πτι­κό φακό κυρί­ως μετά την επα­νέ­νω­ση των δύο Γερ­μα­νί­ων. Διά­ση­μη έγι­νε με τον ρόλο της στη γερ­μα­νι­κή αστυ­νο­μι­κή σει­ρά «Adelheid und Ihre Mörder» («Η Άντελ­χαϊντ και οι δολο­φό­νοι της»), όπου υπο­δυό­ταν επί 14 χρό­νια τη μητέ­ρα της πρωταγωνίστριας.

mai5

Πηγή: Deutshe Welle

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο