Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

«Περιμένοντας τον Γκοντό»

Μήπως κοι­μό­μου­να όταν οι άλλοι υποφέρανε;

Περι­μέ­νο­ντας τον Γκο­ντό, Σάμου­ελ Μπέκετ

Εγκαί­νια: ‪Παρα­σκευή 15 Ιανουα­ρί­ου, 2016, 20:00
Διάρ­κεια: ‪15 Ιανουα­ρί­ου – 13 Φεβρουα­ρί­ου, 2016
Opening drinks: Fresh Hotel Air Lounge (9th floor), 22:30

Λίγο πριν τη συμπλή­ρω­ση 68 χρό­νων από την πρώ­τη έκδο­ση του Περι­μέ­νο­ντας τον Γκο­ντό, ένα από τα σημα­ντι­κό­τε­ρα θεα­τρι­κά έργα που σημά­δε­ψαν τον περα­σμέ­νο αιώ­να, ο Γκο­ντό» μοιά­ζει να δια­τη­ρεί περισ­σό­τε­ρο από ποτέ άλλο­τε την επι­και­ρό­τη­τά του.

Το εικα­στι­κό project Searching for a Godot- Deus Ex machina’s stories επι­χει­ρεί μέσα από μια σύγ­χρο­νη προ­σέγ­γι­ση να ανα­δεί­ξει τον εννοιο­λο­γι­κό πλου­ρα­λι­σμό του Περι­μέ­νο­ντας τον Γκο­ντό καθώς και την πολι­τι­κή και κοι­νω­νι­κή του διά­στα­ση, εστιά­ζο­ντας στην διε­ρεύ­νη­ση της θεω­ρί­ας του «από μηχα­νής Θεού».

Η ιστο­ρία ωστό­σο του «Γκο­ντό», δεν ξεκί­νη­σε στα μέσα του 20ου αιώ­να. Η θεω­ρία του «από μηχα­νής θεού» (deus ex machina) βρί­σκει τις ρίζες της στο αρχαίο ελλη­νι­κό θέα­τρο και συνε­χί­ζει να παρα­μέ­νει ζωντα­νή ακό­μη και σήμε­ρα. Το «Περι­μέ­νο­ντας τον Γκο­ντό», εγκαι­νιά­ζει τη δεκα­ε­τία του ’50 ανοί­γο­ντας ένα νέο κεφά­λαιο στην ιστο­ρία του θεάτρου.

Να ανα­ζη­τή­σου­με ποιος είναι και τι αντι­προ­σω­πεύ­ει ο «Γκο­ντό» που την έλευ­σή του μάταια ανα­μέ­νουν και θα ανα­μέ­νουν επ’ άπει­ρο οι δύο αντί- ήρω­ες του Μπέ­κετ, όπως το επι­χεί­ρη­σαν πολ­λοί από τους μελε­τη­τές του- ταυ­τί­ζο­ντάς τον άλλοι με το Θεό, άλλοι με το θάνα­το – θα ήταν σαν να μας διέ­φευ­γε η ευρύ­τη­τα του συμ­βο­λι­σμού του έργου.

Το έργο φαί­νε­ται να έχει ιδιαί­τε­ρη απή­χη­ση σε και­ρούς κοι­νω­νι­κής και πολι­τι­κής κρί­σης. Στην παρού­σα οικο­νο­μι­κή συγκυ­ρία η επι­και­ρό­τη­τά του ανα­νε­ώ­νε­ται και πάλι.

Συμ­με­τέ­χουν οι καλ­λι­τέ­χνες: ‪Μίνως Κεφα­λάς, Πανα­γιώ­της Κεφα­λάς, Μαρία Κοσμα­δά­κη, Ευσε­βία  Μιχαη­λί­δου, Αλί­κη Παλά­σκα, Εύη Ρου­μά­νη, Χρή­στος Χρυσόπουλος.

Επι­μέ­λεια: Μαρία Ξυπολοπούλου

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο