Μετάφραση Παναγιώτης Μανιάτης //
Αυτό είναι για μας.
Σύντροφοι του LEF!
Ξέρουμε, εμείς, οι αριστεροί τεχνίτες, ότι είμαστε οι καλύτεροι εργάτες στη σύγχρονη τέχνη.
Πριν την επανάσταση συγκεντρώσαμε τα πιο ακριβή σχέδια, τα πιο ειδικά θεωρήματα, τις πιο πολυμήχανες φόρμουλες για τις μορφές της νέας τέχνης.
Είναι ξεκάθαρο: η ολισθηρή, υδρόγεια κοιλιά της μπουρζουαζίας ήταν ένα κακό μέρος για χτίσιμο.
Στην επανάσταση συσσωρεύσαμε πολλές αλήθειες, μελετήσαμε τη ζωή, λάβαμε παραγγελίες για την πιο πραγματική κατασκευή για τις μελλοντικές γενεές.
Η γη που σείεται από το βουητό του πολέμου και της επανάστασης είναι ένα δύσκολο έδαφος για μεγαλειώδεις κατασκευές. Προσωρινά βάλαμε τις φόρμουλες μας μακριά σε φακέλους, βοηθώντας τις μέρες της επανάστασης να γίνουν δυνατότερες.
Τώρα δεν υπάρχει η υδρόγειος της μπουρζουάδικης κοιλιάς.
Σαρώνοντας τα παλιά σκουπίδια με τη επανάσταση, καθαρίσαμε το έδαφος για την κατασκευή της τέχνης.
Δεν υπάρχουν πια σεισμοί.
Τσιμεντωμένη με αίμα, η Ε.Σ.Σ.Δ. στέκεται γερή.
Είναι ώρα ν’αναλάβουμε το μεγάλο.
Η σοβαρότητα της στάσης μας απέναντι στον εαυτό μας είναι το μόνο γερό θεμέλιο για τη δουλειά μας.
Φουτουριστές!
Οι υπηρεσίες σας στην τέχνη είναι μεγάλες: αλλά μη νομίζετε ότι μπορείτε να ζήσετε με τους τόκους της χθεσινής επαναστατικότητας. Με τη δουλειά σας στο σήμερα, δείξτε ότι η έκρηξή σας δεν είναι το απελπισμένο ουρλιαχτό της πληγωμένης διανόησης, αλλά μια μάχη –δουλέψτε στο πλευρό όλων εκείνων που αγωνίζονται για τον κομμουνισμό.
Κονστρουκτιβιστές!
Προσέξτε μη γίνετε η επόμενη αισθητική σχολή. Ο κονστρουκτιβισμός αποκλειστικά και μόνο στην τέχνη είναι ένα τίποτα. Μπαίνει ζήτημα για την ίδια την ύπαρξη της τέχνης. Ο κονστρουκτιβισμός πρέπει να γίνει η υψηλότερη φορμαλιστική μηχανική όλης της ζωής. Ο κονστρουκτιβισμός ως παραγωγή ποιμενικών ειδυλλίων είναι μια ανοησία.
Οι ιδέες μας πρέπει να αναπτύσσονται στα σημερινά δεδομένα.
Παραγωγιστές!
Προσέξτε μη γίνετε μονήρεις χειροτέχνες.
Διδάσκοντας τους εργάτες, μάθετε από τον εργάτη. Υπαγορεύοντας από τα γραφεία σας αισθητικές διαταγές για το εργοστάσιο, γίνεστε απλοί παραγγελιοδόχοι.
Το σχολείο σας είναι το εργοστάσιο.
Οπογιαζικοί!1
Η φορμαλιστική μέθοδος είναι το κλειδί στη μελέτη της τέχνης. Κάθε ψυλλο-γραμμή πρέπει να απογραφεί. Αλλά να προσέχετε μην πιάνετε ψύλλους στο κενό. Μόνο παράλληλα με μια κοινωνιολογική μελέτη της τέχνης η δουλειά σας δεν θα είναι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και απαραίτητη.
Μαθητευόμενοι!
Προσέξτε μην παρουσιάζετε τις τυχαίες διαστρεβλώσεις των ημιμαθών ανθρώπων ως καινοτομία, ως τελευταία λέξη της τέχνης. Η καινοτομία των ερασιτεχνών είναι σαν ατμομηχανή πάνω σε πόδια κότας.
Μόνο στην αυθεντία υπάρχει το δικαίωμα να πετάξει το παλιό.
Όλοι μαζί!
Περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, μην ξεχνάτε τη μαστοριά και την επαγγελματική εξειδίκευση.
Το πληκτικό έργο των νέων που έχουν τη δύναμη να παράγουν μεγάλα πράγματα είναι ακόμα πιο αποκρουστικό από το πληκτικό έργο των ανίσχυρων ακαδημαϊκών.
Μάστορες και μαθητευόμενοι του LEF!
Κρίνεται το ζήτημα της ύπαρξής μας.
Η μεγαλύτερη ιδέα θα πεθάνει εάν εμείς δεν τη μορφοποιήσουμε επιδέξια.
Οι πιο καλλιτεχνικές μορφές θα παραμείνουν μαύρες κλωστές στη μαύρη νύχτα, θα προκαλέσουν τη δυσαρέσκεια και τον εκνευρισμό σε όσους σκοντάφτουν πάνω τους εάν δεν τις εφαρμόσουμε στη διαμόρφωση της σημερινής μέρας, της μέρας της επανάστασης.
Το LEF αγρυπνά.
Το LEF είναι η υπεράσπιση όλων των δημιουργών.
Το LEF αγρυπνά.
Το LEF απορρίπτει όλους τους παγωμένους στο χρόνο, όλους τους εστέτ, όλους τους ερανιστές*.
1) ΟΠΟΓΙΑΖ: Σύνδεσμος Μελέτης της Ποιητικής Γλώσσας
*Η μετάφραση έγινε από το κείμενο που είναι αναρτημένο στο σύνδεσμο http://www.sovlit.net/lefprogram/. Στην τελευταία λέξη αυτό πρέπει να εννοείται, αν και δε δίνεται διευκρίνιση ούτε στην κατά τα άλλα δημιουργημένη σημείωση.