Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Υπέρ της ένταξης των προσφυγόπουλων στο ελληνικό σχολείο οι μαθητές της Βέροιας

 Υπέρ της έντα­ξης των προ­σφυ­γό­που­λων στο ελλη­νι­κό σχο­λείο, ώστε να πάρουν την ελλη­νι­κή παι­δεία, τάσ­σο­νται οι μαθη­τές δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκπαί­δευ­σης , που συμ­με­τέ­χουν στο «δημο­τι­κό συμ­βού­λιο εφή­βων», το οποίο δημιουρ­γή­θη­κε στη Βέροια. Όπως προ­κύ­πτει από τις ειση­γή­σεις που θα παρου­σιά­σουν στις 24 Μαρ­τί­ου, στην πανη­γυ­ρι­κή συνε­δρί­α­ση του δημο­τι­κού συμ­βου­λί­ου εφή­βων, στην έδρα του Δήμου Βέροιας, οι μαθη­τές ενδια­φέ­ρο­νται για την εκπαί­δευ­ση των προ­σφύ­γων και δεν επι­θυ­μούν τη γκε­το­ποί­η­σή τους.

         Τα παρα­πά­νω ανα­φέ­ρει στο ΑΠΕ — ΜΠΕ η προϊ­στα­μέ­νη εκπαι­δευ­τι­κών θεμά­των της δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκπαί­δευ­σης Ημα­θί­ας, Ανα­στα­σία Καρα­κώ­στα, και τονί­ζει ότι το Προ­σφυ­γι­κό είναι ένα από τα θέμα­τα με τα οποία ασχο­λή­θη­καν οι μαθη­τές με ιδιαί­τε­ρο ενδια­φέ­ρον. Επι­ση­μαί­νει, άλλω­στε, ότι στην περιο­χή λει­τουρ­γούν δύο δομές υπο­δο­χής και εκπαί­δευ­σης προσφύγων.

         Με αφορ­μή δια­μαρ­τυ­ρί­ες που έχουν εκδη­λω­θεί σε διά­φο­ρες περιο­χές για το θέμα απα­ντά: «Δεν είχα­με καμία έντα­ση. Νωρί­τε­ρα έγι­ναν οι αντί­στοι­χες ενέρ­γειες, κλή­θη­καν οι σύλ­λο­γοι γονέ­ων και κηδε­μό­νων. Τα ζητή­μα­τα που έθε­ταν ήταν φυσιο­λο­γι­κά, είχαν να κάνουν με την υγιει­νή, τα χρή­μα­τα που θα έπρε­πε να δαπα­νη­θούν. Όταν απα­ντώ­νται όλα αυτά, απο­μο­νώ­νο­νται οι φωνές που κινού­νται σε ένα πλαί­σιο άρνησης».

   Η κ. Καρα­κώ­στα γνω­στο­ποιεί ότι «η δομή στα Καβά­σι­λα λει­τουρ­γεί πολύ καλά, χωρίς καμία αντί­δρα­ση από γονείς και στη Βερ­γί­να πρό­κει­ται να λει­τουρ­γή­σει η δομή από μέρα σε μέρα». «Δεν έχου­με προ­βλή­μα­τα, κάθε άλλο. Και θα έπρε­πε και αυτό να λέγε­ται, για­τί απο­μο­νώ­νο­νται οι λίγες περι­πτώ­σεις όπου υπάρ­χουν αντι­δρά­σεις και δεν επι­κε­ντρώ­νο­νται τα Μέσα σε όσα λει­τουρ­γούν και όσα πρέ­πει να λει­τουρ­γούν και σύμ­φω­να με το πολι­τι­στι­κό μας επί­πε­δο» προσθέτει.

         Τους νέους της Βέροιας απα­σχο­λεί, άλλω­στε, το θέμα της μετα­νά­στευ­σης και της «διαρ­ρο­ής εγκε­φά­λων» στο εξω­τε­ρι­κό (brain drain) το οποίο απο­τυ­πώ­νε­ται και στις ειση­γή­σεις τους. «Θεω­ρούν ότι είναι υπο­χρέ­ω­ση της πολι­τεί­ας να υπάρ­χει εργα­σία, ώστε οι μαθη­τές που έχουν μορ­φω­θεί στην Ελλά­δα, με χρή­μα­τα του κρά­τους, να μην μετα­φέ­ρουν αυτή τη γνώ­ση στο εξω­τε­ρι­κό αλλά να την μετα­δί­δουν εδώ, προς όφε­λος των πολι­τών. Το γεγο­νός αυτό είναι ιδιαί­τε­ρα σημα­ντι­κό καθώς τα ίδια τα παι­διά βιώ­νουν παράλ­λη­λα τα οικο­νο­μι­κά προ­βλή­μα­τα των οικο­γε­νειών τους, παρ όλα αυτά επι­θυ­μούν να μεί­νουν στην Ελλά­δα» εκτι­μά η κ. Καρακώστα.

   Μιλά επί­σης για τη μετα­κί­νη­ση των μαθη­τών προς το σχο­λείο και από το σχο­λείο προς το σπί­τι τους. Ειδι­κό­τε­ρα, οι μαθη­τές και οι μαθή­τριες επι­ση­μαί­νουν ότι είναι υπο­χρέ­ω­ση της πολι­τεί­ας η δωρε­άν μετα­φο­ρά των παι­διών στο σχο­λείο καθώς, όπως λένε, κάθε μαθη­τής ξοδεύ­ει 1,2 ευρώ την ημέ­ρα για τον σκο­πό αυτό.

   Από τα θέμα­τα που θα συμπε­ρι­λη­φθούν στην ημε­ρή­σια διά­τα­ξη της πανη­γυ­ρι­κής συνε­δρί­α­σης του δημο­τι­κού συμ­βου­λί­ου εφή­βων ξεχω­ρί­ζουν εκεί­να του κυκλο­φο­ρια­κού προ­βλή­μα­τος και της αδυ­να­μί­ας εφαρ­μο­γής του Κώδι­κα Οδι­κής Κυκλο­φο­ρί­ας, των αδέ­σπο­των και της κακο­ποί­η­σης των ζώων, της ανά­πτυ­ξης του του­ρι­σμού, της ανερ­γί­ας, των πολι­τι­κών άκρων και της Δημοκρατίας.

   Το εκπαι­δευ­τι­κό πρό­γραμ­μα «δημο­τι­κό συμ­βού­λιο εφή­βων», απο­τε­λεί μια πρω­το­βου­λία του προ­έ­δρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας και πρώ­ην αντι­δη­μάρ­χου και προ­έ­δρου του δημο­τι­κού συμ­βου­λί­ου Βέροιας, Νίκου Μαυ­ρο­κε­φα­λί­δη, ενώ υλο­ποιεί­ται από τη διεύ­θυν­ση δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκπαί­δευ­σης Ημα­θί­ας και τη διευ­θύ­ντρια, Ανα­στα­σία Μαυ­ρί­δου, σε συνερ­γα­σία με το Δήμο Βέροιας. Στο πλαί­σιο αυτό, επι­λέ­χθη­καν 9 σχο­λεία του Δήμου Βέροιας και από το καθέ­να συμ­με­τέ­χουν τρεις έως πέντε μαθη­τές και μαθήτριες.

   «Καταρ­χήν οι μαθη­τές της Β΄ Λυκεί­ου από τα εννέα σχο­λεία κλή­θη­καν να εκδη­λώ­σουν το ενδια­φέ­ρον τους για συμ­με­το­χή στο δημο­τι­κό συμ­βού­λιο εφή­βων. Όσοι απά­ντη­σαν θετι­κά έγρα­ψαν τις εργα­σί­ες τους, οι οποί­ες αξιο­λο­γή­θη­καν από το διευ­θυ­ντή και δύο καθη­γη­τές σε κάθε σχο­λείο. Επί­σης τα μαθη­τι­κά συμ­βού­λια, ανε­ξάρ­τη­τα από τη γρα­πτή εργα­σία, πρό­τει­ναν δύο μαθη­τές κάθε φορά, που θα συμ­με­τέ­χουν στην προ­σο­μοί­ω­ση της συνε­δρί­α­σης του δημο­τι­κού συμ­βου­λί­ου εφή­βων στις 24 Μαρ­τί­ου. Έτσι προ­έ­κυ­ψε ο αριθ­μός των 41 εφή­βων δημο­τι­κών συμ­βού­λων Βέροιας, οι οποί­οι θα συμ­με­τέ­χουν σε μια ουσια­στι­κή δια­δι­κα­σία, με ανταλ­λα­γή από­ψε­ων και διά­λο­γο» υπο­γραμ­μί­ζει η προϊ­στα­μέ­νη εκπαι­δευ­τι­κών θεμά­των της δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκπαί­δευ­σης Ημα­θί­ας. Σύμ­φω­να με το πρό­γραμ­μα, κάθε μαθη­τής και κάθε μαθή­τρια επέ­λε­ξε απο­λύ­τως ελεύ­θε­ρα το θέμα και τον τρό­πο της δια­πραγ­μά­τευ­σής του ενώ προ­τά­θη­κε ενδει­κτι­κά ένα θεμα­τι­κό πλαί­σιο για τη σύντα­ξη των εργασιών.

   Στό­χος του προ­γράμ­μα­τος, σύμ­φω­να με τους εμπνευ­στές του, είναι «η ενί­σχυ­ση του ενδια­φέ­ρο­ντος των νέων για τα κοι­νά, βοη­θώ­ντας τους να δια­μορ­φώ­σουν συνεί­δη­ση υπεύ­θυ­νου πολί­τη αλλά και να μυη­θούν στις πρα­κτι­κές και τις δυσκο­λί­ες της Δημο­κρα­τί­ας». Η ιδέα για την υλο­ποί­η­σή του προ­ήλ­θε από το εκπαι­δευ­τι­κό πρό­γραμ­μα της Bου­λής των Ελλή­νων, «η Βου­λή των Εφή­βων», που πρώ­τος εφάρ­μο­σε ο πρώ­ην πρό­ε­δρος της Βου­λής Aπό­στο­λος Κακλα­μά­νης, το 1995. Για το λόγο αυτό ο κ. Κακλα­μά­νης προ­σκλή­θη­κε να παρα­στεί στην προ­σο­μοί­ω­ση που θα γίνει στις 24 Μαρ­τί­ου στη Βέροια και σύμ­φω­να με τους διορ­γα­νω­τές απά­ντη­σε ήδη θετικά.

Πηγή: makthes.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο