Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ: «ΑΠΕΡΓΙΑ» του Σεργκέι Αϊζενστάιν, από το “ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟ” (18/5)

skopeftirio2

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ – ΜΑΪΟΣ — ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
Θεμα­τι­κό Αφιέ­ρω­μα:
ΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Τετάρ­τη 18 Μαΐ­ου 2016
«ΑΠΕΡΓΙΑ» (Strike) του Σερ­γκέϊ Αϊζενστάϊν

Σινε­φίλ 1925 l Διάρ­κεια: 90′

Μαυ­ρό­α­σπρο πρω­το­γε­νές κινη­μα­το­γρα­φι­κό αρι­στούρ­γη­μα του ΒΩΒΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ όπως και όλες οι δημιουρ­γί­ες της επο­χής εκείνης.

..Η Οχτω­βρια­νή Επα­νά­στα­ση λει­τούρ­γη­σε σαν αστεί­ρευ­τη πηγή έμπνευ­σης για τους Σοβιε­τι­κούς κινη­μα­το­γρα­φι­στές που στα μέσα της δεκα­ε­τί­ας του ’20 δημιούρ­γη­σαν τη μονα­δι­κή, σημα­ντι­κό­τα­τη, στι­λι­στι­κή κατεύ­θυν­ση στην ιστο­ρία του κινη­μα­το­γρά­φου, που δομεί­ται πάνω σε ρητές προ­πα­γαν­δι­στι­κές προθέσεις!

Η «ΑΠΕΡΓΙΑ» ‑πρώ­τη, μεγά­λου μήκους, βωβή, ται­νία του πιο­νιέ­ρου του σύγ­χρο­νου κινη­μα­το­γρά­φου Σερ­γκέι Αϊζεν­στάιν- άφη­σε παρα­κα­τα­θή­κη στην ανθρω­πό­τη­τα μια χού­φτα ται­νί­ες που στο διη­νε­κές, θα κατα­τάσ­σο­νται μετα­ξύ των ύψι­στων αισθη­τι­κών επι­τευγ­μά­των του σινε­μά — συνι­στά ένα δια­κρι­τό πολι­τι­κό φιλμ, από πλευ­ράς Ιστο­ρί­ας, Αισθη­τι­κής και Θεω­ρί­ας. Στό­χος ‑θεω­ρη­τι­κός και πρα­κτι­κός- ο έλεγ­χος των ψυχι­κών και πνευ­μα­τι­κών δια­δι­κα­σιών στο θεα­τή, με τρό­πο που η επί­δρα­ση της ται­νί­ας να ταυ­τί­ζε­ται με το στό­χο που ο σκη­νο­θέ­της προ­κα­θό­ρι­σε, στό­χος που με τη σει­ρά του, ταυ­τί­ζε­ται με την ανα­γκαιό­τη­τα της επα­νά­στα­σης και την εδραί­ω­σή της στις συνει­δή­σεις των εργα­τι­κών, φτω­χών λαϊ­κών στρω­μά­των της αχα­νούς χώρας των μπολσεβίκων..”

Στην «ΑΠΕΡΓΙΑ» η αφή­γη­ση είναι συλ­λο­γι­κή, ο σκη­νο­θέ­της προ­τάσ­σει το θέμα της συλ­λο­γι­κό­τη­τας, οι απερ­γοί της φάμπρι­κας πρέ­πει να ιδω­θούν σαν ένα σώμα. Η ται­νία μας καλεί να ακού­σου­με με πολύ μεγά­λη προ­σο­χή τις δια­κη­ρύ­ξεις του δημιουρ­γού της για τον κινη­μα­το­γρά­φο σα σύν­θε­ση τέχνης και επιστήμης.

Η «ΑΠΕΡΓΙΑ» δεν απο­τε­λεί απλό πεί­ρα­μα στην προ­σέγ­γι­ση αυτής της σύν­θε­σης αλλά, ολό­κλη­ρο πει­ρα­μα­τι­κό εργα­στή­ρι, γρά­φει ο Αμε­ρι­κα­νός ιστο­ρι­κός του κινη­μα­το­γρά­φου και σκη­νο­θέ­της Jay Leyda το 1960.

Παί­ζουν: Ομά­δα Πρά­λετ­κουλτ Grigori Aleksandrov, Maksim Shtraukh, Mikhail Gomorov, και ερα­σι­τε­χνες ηθοποιοί.

Ώρα έναρ­ξης προ­βο­λής: 7.00μ.μ.
Αίθου­σα εκδη­λώ­σε­ων Δημαρ­χεί­ου Καισαριανής
(Βρυού­λων 125 και Κλαζομενών)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο