Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Κυριακή 20 Νοεμβρίου

ΘΕΑΤΡΟ

«Μια σύντο­μη ιστο­ρία κρί­σης», από τη θεα­τρι­κή ομά­δα του «18 Ανω»
«Μια σύντο­μη ιστο­ρία κρί­σης», είναι το έργο που ανε­βά­ζει η θεα­τρι­κή ομά­δα της Κοι­νω­νι­κής Επα­νέ­ντα­ξης του θερα­πευ­τι­κού προ­γράμ­μα­τος «18 ΑΝΩ» στις 8 το βρά­δυ, στην αίθου­σα εκδη­λώ­σε­ων του δημαρ­χεί­ου Χαϊ­δα­ρί­ου. Το έργο αφη­γεί­ται την ιστο­ρία της οικο­νο­μι­κής κρί­σης από τις αρχές της. Από τότε που υπάρ­χει το «αμε­ρι­κά­νι­κο όνει­ρο». Παρου­σιά­ζει πώς λει­τουρ­γεί η Αγο­ρά. Η είσο­δος είναι ελεύ­θε­ρη. «Κάποιοι ρόλοι μας θυμί­ζουν αυτούς που κερ­δί­ζουν εις βάρος μας, που­λώ­ντας ψεύ­τι­κα όνει­ρα. Καλού­μα­στε, εμείς, ως θερα­πευό­με­νοι, να παλέ­ψου­με ενά­ντια σε τέτοιους εχθρούς. Σε αυτό το έργο, οι εχθροί αυτοί γίνο­νται τόσο ανά­γλυ­φοι που ανα­κα­λύ­πτεις ότι, τελι­κά, τους κου­βα­λάς μέσα σου. Πέρα από τη μάχη με τον εαυ­τό μας, στον αγώ­να αυτό, έχου­με σύμ­μα­χο ο ένας τον άλλο. Και αυτό είναι μια εναλ­λα­κτι­κή λύση. Είναι η απά­ντη­ση σε όσους λένε ότι δεν υπάρ­χει εναλ­λα­κτι­κή λύση», σημειώ­νει η θεα­τρι­κή ομά­δα του «18 Ανω», η δημιουρ­γία της οποί­ας έχει ως σκο­πό τη συνερ­γα­σία, την επι­κοι­νω­νία, την καλ­λιέρ­γεια κοι­νω­νι­κών σχέ­σε­ων μετα­ξύ δια­φο­ρε­τι­κών ανθρώπων.

«Αγγέ­λα» του Γιώρ­γου Σεβα­στί­κο­γλου, στο θέα­τρο «Altera Pars»
Πρό­κει­ται για ένα βίαιο παρα­μύ­θι ενη­λι­κί­ω­σης, που ξετυ­λί­γε­ται ανά­με­σα στις αντι­θέ­σεις… Ονει­ρα που συν­θλί­βο­νται στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα. Αλή­θειες που βυθί­ζο­νται στα ψέμα­τα… κραυ­γές που πνί­γο­νται στη σιω­πή, μνή­μες που παρα­σύ­ρο­νται στη λήθη και μια ανα­γκαία αντί­στα­ση που παλεύ­ει με την υποταγή…Η Αγγέ­λα, ένα ορφα­νό κορί­τσι, έρχε­ται από το χωριό της στο «μεγά­λο κόσμο» της πρω­τεύ­ου­σας, ανα­ζη­τώ­ντας δου­λειά. Eκεί αντι­κα­θι­στά μια υπη­ρέ­τρια που έχει αυτο­κτο­νή­σει κάτω από αδιευ­κρί­νι­στες συν­θή­κες. Στον σκο­τει­νό και περί­πλο­κο αυτό κόσμο θα συνα­ντή­σει τις άλλες υπη­ρέ­τριες, θα αφου­γκρα­στεί τους καη­μούς τους, θα ανα­κα­λύ­ψει τα μυστι­κά τους, θ’ απο­κτή­σει φίλους κι εχθρούς. Πολύ σύντο­μα όμως, ο ερχο­μός του Λάμπρου, αδερ­φού της προ­κα­τό­χου της, θα ανα­τρέ­ψει κάθε ισορ­ρο­πία, όταν η αγω­νιώ­δης ανα­ζή­τη­σή του για τους πραγ­μα­τι­κούς λόγους της αυτο­κτο­νί­ας θα φέρει όλους τους ήρω­ες αντι­μέ­τω­πους με τα ηθι­κά τους διλήμ­μα­τα και θα τους ανα­γκά­σει να «πάρουν θέση». Αγγέ­λα και Λάμπρος μοι­ραία εμπλέ­κο­νται σ’ ένα επι­κίν­δυ­νο, αλλά και γοη­τευ­τι­κό ταξί­δι, προς την αλή­θεια, τον έρω­τα και τη ζωή, ένα ταξί­δι που απο­δει­κνύ­ε­ται εξί­σου επώ­δυ­νο και ανα­τρε­πτι­κό, με απρό­βλε­πτες συνέ­πειες για τους ίδιους αλλά και όσους τους περι­τρι­γυ­ρί­ζουν… — Σκη­νο­γρα­φι­κή επι­μέ­λεια – Κοστού­μια: Σάβ­βας Πασχα­λί­δης. Φωτι­σμοί: Πέτρος Νάκος- Γιάν­νης Ζέρ­βας. Πρω­τό­τυ­πη μου­σι­κή της παρά­στα­σης: Ελέ­νη Λομ­βάρ­δου. Επι­μέ­λεια Κίνη­σης: Ελβί­ρα Μπαρτζώκα.Διανομή: Αγγε­λι­κή Κοντού, Πέτρος Νάκος, Αργυ­ρώ Τσι­ρί­τα, (σε διπλή δια­νο­μή): Ελε­να Καστα­νά / Ειρή­νη Τσι­ρι­γώ­τη, (σε διπλή δια­νο­μή): Μελα­νία Μπαλ­τσί­δου / Σταυ­ρού­λα Μελισ­σάν­θη Μάκρα, Γιώρ­γης Βασι­λό­που­λος, Κυρια­κή Στού­ρου, Γιάν­νης Ζέρ­βας, Αργυ­ρώ Τσι­ρί­τα, Δημή­τρης Βου­τσής. — Τηλ.Επικοινωνίας : 210 34 10 011 — ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:   ΠΕΜΠΤΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ, ΚΥΡΙΑΚΗ: 21.15 — ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 15€ Κανο­νι­κό ‑12€ Φοι­τη­τι­κό – 8€ (Ομαδικό/Άνεργοι/Α.Μ.Ε.Α).

«Οι Σιδε­ρά­δες», μια βαλ­κά­νια κωμω­δία του Σέρ­βου Μίλος Νίκολιτς
Τρεις σιδε­ρά­δες που τους χωρί­ζει ένας πόλε­μος αλλά τους ενώ­νει ένα μυστι­κό. Ένας Σέρ­βος, ένας Ρώσος, ένας Γερ­μα­νός και ανά­με­σά τους μια γυναί­κα, ανα­ζη­τούν τους γιους τους με φόντο τη μετα­πο­λε­μι­κή Γερ­μα­νία. «Οι Σιδε­ρά­δες», μια βαλ­κά­νια κωμω­δία του Σέρ­βου Μίλος Νίκο­λιτς, είναι ένα εγκώ­μιο στην ανθρώ­πι­νη ύπαρ­ξη, μια από­δει­ξη πώς όταν η αγά­πη μιλά, το μίσος, τα όπλα, ο εθνι­κι­σμός σιγούν. Ο Σέρ­βος Άτσα έχει μόλις ανα­κα­λύ­ψει, ότι την περί­ο­δο που τον έστει­λαν σαν αιχ­μά­λω­το πολέ­μου στο σιδε­ρά­δι­κο του Πέτερ στην Γερ­μα­νία, η γυναί­κα του έμει­νε έγκυος από τον Ιβάν, έναν Ρώσο σιδε­ρά. Έχο­ντας μάθει την αλή­θεια για την πατρό­τη­τα του γιου του πηγαί­νει ξανά στην Γερ­μα­νία, με την ελπί­δα ότι θα βρει ένα δικό του παι­δί εκεί. Μέσα σε ένα σιδε­ρά­δι­κο, ξεδι­πλώ­νε­ται με κωμι­κό και συγκι­νη­τι­κό τρό­πο, η αλή­θεια τριών πατε­ρά­δων και μιας μάνας. Με όπλο τον γρή­γο­ρο ρυθ­μό, τους δυνα­τούς χαρα­κτή­ρες και τα κωμι­κά μπερ­δέ­μα­τα, ο γεν­νη­μέ­νος στο Κοσ­συ­φο­πέ­διο Μίλος Νίκο­λιτς, έχο­ντας ζήσει τον εμφύ­λιο σπα­ραγ­μό της χώρας του, ασκεί κρι­τι­κή στις απάν­θρω­πες και άθλιες συν­θή­κες του Πολέ­μου και κατα­δι­κά­ζει κάθε εθνι­κι­στι­κή συμπε­ρι­φο­ρά. «Οι Σιδε­ρά­δες» ανέ­βη­καν για πρώ­τη φορά στη Σερ­βία το 1992 και έκτο­τε έχουν παρου­σια­στεί σε 30 θέα­τρα σε Σερ­βία, Ρου­μα­νία, Σλο­βα­κία, Ελλά­δα και Κύπρο. Κάθε Σάβ­βα­το στις 21.15 και κάθε Κυρια­κή στις 19:00 από 1.10.2016 έως 29.1.2017 —  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετά­φρα­ση:  Χρή­στος Γκού­βης – Σκη­νο­θε­σία: Αυγου­στί­νος Ρεμούν­δος – Μου­σι­κή: String Demons – Κοστού­μια – Σκη­νι­κά: Τόνια Αβδε­λο­πού­λου – Σχε­δια­σμός Φωτι­σμού: Βαγ­γέ­λης Μού­ντρι­χας – Βοη­θός Σκη­νο­θέ­τη: Νίνα Ντού­νη – Φωτο­γρα­φί­ες: Πανα­γιώ­της Ανδριό­που­λος – Video – Trailer: Νική­τας Χάσκας – Sound Engineer: Τάκης Μάρ­κου — ΠΑΙΖΟΥΝ: Ερμό­λα­ος Ματ­θαί­ου, Ερνέ­στος Βου­τσί­νος, Έφη Καρα­γιάν­νη, Αβρα­άμ Παπα­δό­που­λος — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: Κανο­νι­κό: 12 ευρώ – Άνερ­γοι / Φοι­τη­τές / άνω 65 ετών: 8 ευρώ – Ατέ­λεια: 5 ευρώ — Πλη­ρο­φο­ρί­ες: Αγγέ­λων Βήμα, Σατω­βριάν­δου 36, Ομό­νοια Τηλ: 210 5242211 και – 213 — Email: [email protected] www.aggelonvima.gr

«Το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης» του Μαρι­βώ, από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Το Δημο­τι­κό Περι­φε­ρεια­κό Θέα­τρο Πάτρας παρου­σιά­ζει το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης του Μαρι­βώ, στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων, σε σκη­νο­θε­σία Χρή­στου Στρέπ­κου. Ο σπου­δαί­ος Γάλ­λος κωμω­διο­γρά­φος στή­νει μία σατα­νι­κή ίντρι­γκα γύρω από δύο ζευ­γά­ρια που ερω­τεύ­ο­νται αγνο­ώ­ντας το ένα  την πραγ­μα­τι­κή ταυ­τό­τη­τα του άλλου. Πρό­κει­ται για ένα παι­χνί­δι μεταμ­φιέ­σε­ων με συνε­χείς ανα­τρο­πές και απρό­σμε­νες κατα­στά­σεις, με ευτυ­χές τέλος. Είναι ένα έργο, ύμνος στον έρω­τα, γραμ­μέ­νο από έναν από τους μεγα­λύ­τε­ρους θεα­τρι­κούς συγ­γρα­φείς. Ο Μαρι­βώ έζη­σε στην Γαλ­λία την επο­χή που μεσου­ρα­νού­σε το καλ­λι­τε­χνι­κό ρεύ­μα του Ροκο­κό και οι μεγά­λοι τεχνί­τες του θεά­τρου ήταν  οι πρω­τα­γω­νι­στές της Comedia dell’Arte. — Ταυ­τό­τη­τα της παρά­στα­σης: Συγ­γρα­φέ­ας: Μαρι­βώ, Μετά­φρα­ση: Γιάν­νης Βαρ­βέ­ρης, Σκη­νο­θε­σία-Δια­σκευή: Χρή­στος Στρέπ­κος, Σκη­νι­κά-κοστού­μια: Θάλεια Ιστι­κο­πού­λου, Κίνη­ση: Μαρι­μίλ­λη Αση­μα­κο­πού­λου, Σχε­δια­σμός φωτι­σμών: Νίκος Σωτη­ρό­που­λος — Παί­ζουν:  Γιάν­νης Τσά­κω­νας, Βασί­λης Κόκ­κα­λης, Ελέ­νη Καλαν­τζο­πού­λου, Κατε­ρί­να Κολ­λυ­ρο­πού­λου — Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων- Πλη­ρο­φο­ρί­ες-Κρα­τή­σεις: 2610 273613 — Από 29 Οκτω­βρί­ου  έως 20 Νοεμ­βρί­ου 2016. — Παρα­στά­σεις: Κάθε Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυρια­κή στις 21:00 — Θα δοθούν επί­σης παρα­στά­σεις με ελεύ­θε­ρη είσο­δο σε Νοσο­κο­μεία-Ιδρύ­μα­τα, Κέντρα Ψυχι­κής Υγεί­ας και θα ακο­λου­θή­σει περιο­δεία  στην ευρύ­τε­ρη περιο­χή της Νοτιο­δυ­τι­κής Ελλά­δας — Υπεύ­θυ­νος του Άρμα­τος Θέσπι­δος: Πέτρος Βάης, αντι­πρό­ε­δρος Δ.Συμβουλίου. — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: 10 ευρώ, 8  ευρώ φοι­τη­τι­κό ‑Ομα­δι­κό (άνω των 10 ατό­μων και άνω των 65 ετών), 5 ευρώ άνερ­γοι και ΑΜΕΑ

“φόρ­τυ ½ (μύη­σις)” η νέα σατι­ρι­κή performance της Ελέ­νης Γερα­σι­μί­δου στο θέα­τρο Από Κοινού
Μια ανα­τρε­πτι­κή περ­φόρ­μανς στην οποία η άλλη Βαλ­κά­νια περ­φό­μερ, γνω­στή και ως Yelena Yerasimovic, εμφα­νί­ζε­ται στη σκη­νή για να προ­κα­λέ­σει αντι­δρά­σεις, ανα­ρω­τή­σεις, ανη­συ­χί­ες, αγα­νά­κτη­ση-ευχα­ρί­στη­ση και πολύ γέλιο! Συνερ­γούς έχει το alter ego της, Αντώ­νη Ξένο, και το Άλλο (βου­βό) , Αγγε­λι­κή Ξένου. Η παρά­στα­ση απευ­θύ­νε­ται σε κοι­νό ανοι­χτό στις καλ­λι­τε­χνι­κές προ­κλή­σεις και έτοι­μο να συμ­με­τά­σχει ενερ­γά στα θεα­τρι­κά δρώ­με­να. Ο τίτλος παρα­μέ­νει ένα μυστή­ριο… είστε σε θέση να το ανα­κα­λύ­ψε­τε;    (use your englreek… hahaha) — Παί­ζουν: Η ίδια: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου – Alter ego: Αντώ­νης Ξένος – Το Άλλο (βου­βό) : Αγγε­λι­κή Ξένου — Κεί­με­να: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου — Σκη­νο­θε­σία: Αγγε­λι­κή Ξένου — Εικα­στι­κή Επι­μέ­λεια: Κώστας Βελι­νό­που­λος — Επι­μέ­λεια video:  Κώστας Στα­μα­τό­που­λος — Μου­σι­κή Επι­μέ­λεια:  trikouvertes (Αλε­ξάν­δρα Μπό­τη-Χρι­στί­να Τζάκ­σον- Αγγε­λι­κή Ξένου) — Κατα­σκευ­ές σκη­νι­κών αντι­κει­μέ­νων: Ντί­νος Παρη­γό­ρης — Φρο­ντι­στη­ρια­κές Κατα­σκευ­ές: Δήμη­τρα Παπα­δη­μη­τρο­πού­λου — Εκτέ­λε­ση Κοστου­μιών: Δάφ­νη Τσα­κώ­τα — Αφί­σα: Βανέ­σα Καν­δυ­λά­ρου — Φωτο­γρα­φία αφί­σας: Γιώρ­γος Καλ­φα­μα­νώ­λης  — Ώρες και ημέ­ρες παρα­στά­σε­ων: Παρα­σκευή- Σάβ­βα­το: 21.15 – Κυρια­κή : 20.00 — Διάρ­κεια παρά­στα­σης: 1 ώρα και 10 λεπτά — Από Κοι­νού θέα­τρο: Ευπα­τρι­δών 4, Γκά­ζι, ΤΚ 11854, Σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός – επι­κοι­νω­νία: τηλ.: 211 4057249, 6977987271 – email: [email protected] — facebook: Από Κοι­νού θέατρο

«Πού είναι η μάνα σου μωρή» – 2η χρονιά
Το αυτο­βιο­γρα­φι­κό έργο της Δήμη­τρας Πέτρου­λα «Πού είναι η μάνα σου μωρή» σε θεα­τρι­κή δια­σκευή Σοφί­ας Αδα­μί­δου, σκη­νο­θε­σία – μου­σι­κή επι­μέ­λεια Ένκε Φεζολ­λά­ρι, με την Βέρα Κρού­σκα, συνε­χί­ζει για δεύ­τε­ρη χρο­νιά την πετυ­χη­μέ­νη πορεία του στον Πολυ­χώ­ρο «VAULT». Οι θεα­τές αντι­μέ­τω­ποι με την Ιστο­ρία, παρα­κο­λου­θούν την ιστο­ρία ενός παι­διού που επέ­ζη­σε από τις σφα­γές των Χιτών και κατέ­γρα­ψε όλες τις θηριω­δί­ες τους. Την ιστο­ρία μιας γυναί­κας που έζη­σε την αγριό­τη­τα και την ωμό­τη­τα ενός σκλη­ρού πολέ­μου. Μιας γυναί­κας που ενη­λι­κιώ­θη­κε βίαια και απο­τρό­παια ζώντας τις 31 σφα­γές των δικών της ανθρώ­πων από ντό­πιους Χίτες, πρώ­ην συνερ­γά­τες των ναζί και μετέ­πει­τα διώ­κτες των κομ­μου­νι­στών που έλα­βαν μέρος στην Αντί­στα­ση. Από την Παρα­σκευή 7 Οκτώ­βρη έως την Κυρια­κή 8 Γενά­ρη, κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 21.00 και κάθε Κυρια­κή στις 19.00. Γενι­κή είσο­δος: 13 ευρώ. Μειω­μέ­νο: 10 ευρώ Φοι­τη­τές / Μαθη­τές / Σπου­δα­στές / Κάτο­χοι Κάρ­τας Πολυ­τέ­κνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτο­χοι Κάρ­τας Ανερ­γί­ας (ΟΑΕΔ) / Συντα­ξιού­χοι. Προ­πώ­λη­ση VIVA: 10 ευρώ :http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/. Πολυ­χώ­ρος «VAULT» (Μελε­νί­κου 26, Γκά­ζι, Βοτα­νι­κός, πλη­σιέ­στε­ρος σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός, 8′ περί­που με τα πόδια). Τηλέ­φω­να: 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλε­φω­νι­κές κρα­τή­σεις 11.00–14.00 και 17.00–21.00).

«Για μια ανά­σα…», για πρώ­τη φορά στην Ελλάδα
Το ψυχο­λο­γι­κό θρί­λερ της Ζίνι Χάρις «Για μια ανά­σα…», έργο που ανε­βαί­νει για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα μετά το Royal Court στο Λον­δί­νο, ανε­βαί­νει στις 3 Νοέμ­βρη στο θέα­τρο «Διά­να». Από­δο­ση Κει­μέ­νου: Ελέ­νη Ράντου. Σκη­νο­θε­σία: Στα­μά­της Φασου­λής. Σκη­νι­κά: Μαγιού Τρι­κε­ριώ­τη. Κοστού­μια: Ιωάν­να Τσά­μη. Φωτι­σμοί: Σάκης Μπιρ­μπί­λης. Κίνη­ση: Χρή­στος Παπα­δό­που­λος. Μου­σι­κή: Ναλίσ­σα Γκρην. Παί­ζουν: Ελέ­νη Ράντου, Ελέ­νη Ουζου­νί­δου, Αντώ­νης Καρυ­στι­νός, Μελέ­της Ηλί­ας, Κρις Ραντά­νοφ, Γιώρ­γος Ματζιά­ρης. Μια σύγ­χρο­νη Οδύσ­σεια επι­βί­ω­σης, η Οδύσ­σεια δύο γυναι­κών, που η ζωή τους μετα­τρέ­πε­ται σε απροσ­δό­κη­το θρί­λερ, ταξι­δεύ­ο­ντας σε μια Ευρώ­πη που καταρ­ρέ­ει… Ανα­ζη­τώ­ντας τη δική τους Ιθά­κη, τι θα πρέ­πει να κερ­δί­σουν και τι να χάσουν; Ο κεντρι­κός ρόλος, η Αννα, είναι ένας σύγ­χρο­νος Φάουστ ή ένας σύγ­χρο­νος Οδυσ­σέ­ας που παλεύ­ει με θεούς και δαί­μο­νες σε ένα υπαρ­ξια­κό ταξί­δι επι­βί­ω­σης. Ενα ταξί­δι στους φόβους του σύγ­χρο­νου «δυτι­κού» ανθρώ­που, στους δαί­μο­νές του, τις αξί­ες, τους εφιάλ­τες και τα όνει­ρά του, μια βαθιά κρι­τι­κή στα σύγ­χρο­να αδιέ­ξο­δα και συγ­χρό­νως, ένα γοη­τευ­τι­κό παρα­μύ­θι με αφό­ρη­τες αλή­θειες. Θέα­τρο «Διά­να», Ιππο­κρά­τους 7, Αθή­να. Από 3 Νοέμ­βρη έως 30 Δεκέμ­βρη κάθε Πέμ­πτη, Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυριακή.

Οι «Τρεις Αδερ­φές» του Τσέ­χωφ στο Θέα­τρο Πορεία
Οι «Τρεις Αδερ­φές», το τσε­χω­φι­κό έργο σε σκη­νο­θε­σία Δημή­τρη Τάρ­λο­ου συνε­χί­ζει την επι­τυ­χη­μέ­νη του πορεία και την φετι­νή σεζόν. στη σκη­νή του Πορεία. Ο Αντόν Τσέ­χοφ έγρα­ψε τις Τρεις αδερ­φές ‑ένα έργο για την προσ­δο­κία- το 1901, στο γύρι­σμα του 20ου αιώ­να. Ο ίδιος ο συγ­γρα­φέ­ας χαρα­κτη­ρί­ζει το έργο του «κωμω­δία» και τους χαρα­κτή­ρες του «μπου­φό­νους», καθώς φέρ­νει κάθε έναν από αυτούς, κάθε τους ελπί­δα, κάθε τους αγω­νία, αντι­μέ­τω­πους με την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, όπως αυτή σμι­λεύ­ε­ται αμεί­λι­κτα από τον χρό­νο. Τους τρεις πρω­τα­γω­νι­στι­κούς ρόλους ενσαρ­κώ­νουν οι βρα­βευ­μέ­νες Αλε­ξάν­δρα Αϊδί­νη, Ιωάν­να Παπ­πά και Λένα Παπα­λη­γού­ρα. Στο Θέα­τρο Πορεία (Τρι­κόρ­φων 3–5 & 3ης Σεπτεμ­βρί­ου 69, Πλ. Βικτω­ρί­ας). Τηλ.: 210 8210991. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια- Τετάρ­τη γενι­κή είσο­δος (λαϊ­κή): 15 ευρώ. Πέμ­πτη έως Κυρια­κή: κανο­νι­κό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοι­τη­τι­κό, νεα­νι­κό (κάτω των 22), ανέρ­γων: 14 ευρώ

«Κόραξ» του Νικό­λα Παντα­ζή στο Θέα­τρο Αθηναΐς
Δυο αδέλ­φια, ο Έκτο­ρας και ο Πάρης, συνα­ντώ­νται μετά από χρό­νια, προ­κει­μέ­νου να βρουν τις απα­ντή­σεις που χρειά­ζο­νται για να συνε­χί­σουν τη δια­δρο­μή τους. Ο ένας είναι έγκλει­στος σε ίδρυ­μα. Ο άλλος, «έγκλει­στος» της ζωής. Δύο δια­φο­ρε­τι­κοί κόσμοι, αυτός του παρα­μυ­θιού κι εκεί­νος της στυ­γνής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας, έρχο­νται αντι­μέ­τω­ποι με κρυμ­μέ­να μυστι­κά σ’ ένα σπί­τι. Η λύση βρί­σκε­ται σ’ ένα Αίνιγ­μα. «Ποιος είναι αυτός που δεν σκο­τώ­νει και 12 σκο­τώ­νει;» Στο σύγ­χρο­νο, μυστη­ριώ­δες παρα­μύ­θι, που υπο­γρά­φει ο Νικό­λας Παντα­ζής, οι θεσμοί της οικο­γέ­νειας, της θρη­σκεί­ας και της κοι­νω­νί­ας γυρ­νούν σαν σφαί­ρες μέσα στο περί­στρο­φο και περι­μέ­νουν αυτόν που θα τρα­βή­ξει τη σκαν­δά­λη … Η σκη­νο­θε­σία του Κωστή Καπε­λώ­νη απο­γειώ­νει τα ακραία συναι­σθή­μα­τα και η μου­σι­κή του Νίκου Ζού­δια­ρη δημιουρ­γεί ένα ξεχω­ρι­στό ηχη­τι­κό και σχε­δόν σκη­νο­γρα­φι­κό τοπίο. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ / Συγ­γρα­φή κει­μέ­νου :  Νικό­λας Παντα­ζής, Σκη­νο­θε­σία :  Κωστής Καπε­λώ­νης, Μου­σι­κή : Νίκος Ζού­δια­ρης, Παί­ζουν οι  ηθο­ποιοί : Θάνος Αλε­ξί­ου, Νικό­λας Παντα­ζής — Φωτι­σμοί : Κωστής Καπε­λώ­νης — Βοη­θός  Σκη­νο­θέ­τη : Ουρα­νία Πλα­φου­τζή — Μου­σι­κοί : Μιχά­λης  Πορ­φύ­ρης, τσέ­λο  – Αρι­στεί­δης  Χατζη­σταύ­ρου, ηλε­κτρι­κή – ακου­στι­κή κιθά­ρα — Τρα­γού­δι : Χρι­στί­να  Μαξού­ρη – Νίκος Ζού­δια­ρης — Σχε­δια­σμός  αφί­σας:   Μάκης  Παπα­γε­ωρ­γί­ου — Οργά­νω­ση   παρα­γω­γής :  Ανα­στα­σία  Παπα­γε­ωρ­γί­ου —  Κάθε Κυρια­κή ώρα 20.30 & Δευ­τέ­ρα ώρα 21.00, από 30 Οκτω­βρί­ου 2016 — Διάρ­κεια: 80 λεπτά. Γενι­κή είσο­δος 12 Ευρώ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

 Nothing special: Just not Opium (2/11 – 4/12)

 Έκθε­ση Μόρα­λη – Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

18 ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΡΩΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΠΟ 18/11 ΣΤΟ ΑΛΚΥΟΝΙΣ (ΤΑ 6 ΣΕ Α΄ΠΡΟΒΟΛΗ)
Η NEW STAR σε συνερ­γα­σία με Russian Filmmakers’ Union, “Mosfilm” και National Film Foundation of Russian Federation (Gosfilmofond) οργα­νώ­νουν ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΩΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ από 18/11 έως 30/11 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Στο Φεστι­βάλ θα προ­βλη­θούν 18 σπου­δαί­ες αντι­πο­λε­μι­κές ται­νί­ες, αρι­στουρ­γή­μα­τα του σοβιε­τι­κού και ρώσι­κου κινη­μα­το­γρά­φου, πολ­λές εκ των οποί­ων θα προ­βλη­θούν για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα. Θα παρευ­ρε­θεί αντι­προ­σω­πεία ρώσων καλλιτεχνών:

KAREN GEORGIEVICH SHAKHNAZAROV. Σκη­νο­θέ­της, Παρα­γω­γός και Σενα­ριο­γρά­φος, Γενι­κός Διευ­θυ­ντής και Πρό­ε­δρος στo ιστο­ρι­κό στού­ντιο MOSFILM  το μεγα­λύ­τε­ρο στού­ντιο κινη­μα­το­γρα­φι­κών ται­νιών και τηλε­ο­πτι­κών προ­γραμ­μά­των στην Ευρώπη.
YURY IVANOVICH KOLOSOV. Επι­κε­φα­λής του Διε­θνούς Τμή­μα­τος της Ρωσι­κής Ένω­σης Κινη­μα­το­γρα­φι­στών, Τέως  διευ­θυ­ντής του Moscow International Film Festival, και Α.επικεφαλής της “Sovexportfilm”.
IRINA BORISOVNA  SHEVCHUK. Κατα­ξιω­μέ­νη σοβιε­τι­κή και ρωσί­δα ηθο­ποιός. Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες  “Ήρε­μες ήταν οι αυγές” (1972), “White Bim Black Ear” (1977) and “Abiturientka” (1974).
MARIJA YURIEVNA KARPOVA. Ταλα­ντού­χα ρωσί­δα ηθο­ποιός. Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες,  “Λευ­κός τίγρης” 2012, “Ο δρό­μος για το Βερο­λί­νο”  2015, ormal’> Black Ear” (1977) and “Abiturientka” (1974).
VEKATERINA VLADIMIROVNA VULICHENKO. Κατα­ξιω­μέ­νη ηθο­ποιός στο  MODERN THEATER.  Έγι­νε γνω­στή από τις ται­νί­ες  “Το Αστέ­ρι” (2002), Σαμα­ρά-Gorodok (2004) και Fartovyy (2006).
ΑLEKSANDR ALEKSANDROVICH SOLOMONOV. Δημο­σιο­γρά­φος, σκη­νο­θέ­της, παρα­γω­γός,  Α. επι­κε­φα­λής του International Department of Russian Filmmakers’ Union.

Το φεστι­βάλ ξεκι­νά­ει  την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/11 στις 19.00 με την πρε­μιέ­ρα της ται­νί­ας  “ΛΕΥΚΟΣ ΤΙΓΡΗΣ” του KAREN GEORGIEVICH SHAKHNAZAROV (2012) ΠΑΡΟΥΣΙΑ του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ. Μετά το τέλος της ται­νί­ας θα ακο­λου­θή­σει συζή­τη­ση με το κοι­νό. Τις επό­με­νες ημέ­ρες θα ακο­λου­θή­σουν ται­νί­ες Α΄Προβολής παρου­σία των πρωταγωνιστριών.

ΑΛΚΥΟΝΙΣ newstarart cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008210 8220023
Ημε­ρή­σιο εισι­τή­ριο €5.00, Οικο­γε­νεια­κό εισι­τή­ριο τριών ατό­μων €10.00, Κάρ­τα Διαρ­κεί­ας €20.00
Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», στην Αλκυονίδα
«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», μια εξαι­ρε­τι­κή τσε­χο­σλο­βά­κι­κη ται­νία του 1965, ψηφια­κά επε­ξερ­γα­σμέ­νη, θα προ­βάλ­λε­ται στην «Αλκυο­νί­δα» από τις 10 Νοέμ­βρη. Η ται­νία που απέ­σπα­σε το Οσκαρ Καλύ­τε­ρης Ξενό­γλωσ­σης Ται­νί­ας το 1966, βασί­στη­κε σε ένα μυθι­στό­ρη­μα του Λάντι­σλαβ Γκρό­σμαν, ο οποί­ος μαζί με τους δυο σκη­νο­θέ­τες Ελαμρ Κλος και Γιαν Καντάρ υπο­γρά­φει και το σενά­ριο. Πρω­τα­γω­νι­στούν Ζόζεφ Κρό­νερ, Ιντα Καμίν­σκα κ.ά. Η ται­νία τοπο­θε­τεί­ται την περί­ο­δο του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου, στο Σλο­βα­κι­κό Τμή­μα της Τσε­χο­σλο­βα­κί­ας. Ο Αντον «Τόνο» Μπρτ­κο είναι ένας φτω­χός ξυλουρ­γός, που ζει με τη γυναί­κα του, τη φιλάρ­γυ­ρη και λάγνα Εβε­λί­να, η οποία δεν τον εκτι­μά και πολύ. Ενα βρά­δυ θα τους επι­σκε­φτεί η αδελ­φή της με τον σύζυ­γό της, ο οποί­ος είναι διοι­κη­τής στην πόλη. Τότε θα του δώσει την ιδιο­κτη­σία ενός μαγα­ζιού κου­μπιών που βρί­σκε­ται στην Κεντρι­κή Οδό, του οποί­ου η ιδιο­κτή­τρια είναι μία ηλι­κιω­μέ­νη Εβραία, σχε­δόν κωφή. Ολο αυτό είναι μέρος της δια­δι­κα­σί­ας απο­κλει­σμού και εξό­ντω­σης των Εβραί­ων της πόλης, στο πλαί­σιο της «αρια­νο­ποί­η­σης» της γερ­μα­νι­κής οικο­νο­μί­ας που εφάρ­μο­σαν οι ναζί και στη Σλο­βα­κία κ.α. Οταν ο Τόνο πηγαί­νει την επό­με­νη μέρα στο μαγα­ζί, γνω­ρί­ζει την κυρία Λατμά­νο­βα, μια καλο­συ­νά­τη και αγα­θή ιδιο­κτή­τρια, η οποία όμως δεν κατα­λα­βαί­νει τι συμ­βαί­νει. Ενα μέλος της αντί­στα­σης, ο Κου­χάρ, προ­τεί­νει στον Τόνο να μεί­νει κι αυτή στο μαγα­ζί και να της πουν ότι απλά θα τη βοη­θού­σε, κι έτσι έκα­νε, ενώ αυτή πιστεύ­ει ότι έχει στα­λεί από μακρι­νούς συγ­γε­νείς για να την βοη­θή­σουν. Στην πορεία, η καλο­σύ­νη και η αφέ­λεια της ηλι­κιω­μέ­νης σκλα­βώ­νουν τον Τόνο, ο οποί­ος αρχί­ζει και τη συμπα­θεί. Ωστό­σο, της φτιά­χνει και όλα τα έπι­πλα, τα οποία ήταν ερεί­πια. Με τον και­ρό, φτά­νει η ώρα που οι Αρχές θα μάζευαν τους Εβραί­ους και θα τους στέλ­να­νε σε στρα­τό­πε­δα συγκέ­ντρω­σης… Πρό­κει­ται για μια ται­νία βαθιά επη­ρε­α­σμέ­νη από την άσκη­ση της ναζι­στι­κής εξου­σί­ας σε μια μικρή πόλη της Σλο­βα­κί­ας από τη Γερ­μα­νία. Γυρί­στη­κε στο Σάμπι­νοβ στην ανα­το­λι­κή Σλο­βα­κία, με πολ­λά τοπι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά, αλλά θα μπο­ρού­σε εύκο­λα να είναι η ιστο­ρία μιας οποιασ­δή­πο­τε αντί­στοι­χης πόλης κατά τη διάρ­κεια του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου. «Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού» κατα­πιά­νε­ται με τους αντι­ση­μι­τι­κούς νόμους στη Σλο­βα­κία και μας κατευ­θύ­νει στα ηθι­κά διλήμ­μα­τα που επέ­φε­ρε η εφαρ­μο­γή τους. Κι αυτό το κάνει με χιού­μορ και ειρω­νεία, καθώς ένα μέρος της ται­νί­ας θυμί­ζει κλα­σι­κές κωμω­δί­ες και ένα άλλο είναι νεο­ρε­α­λι­στι­κό δρά­μα. — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Όλγα»
Όλγα Μπε­νά­ριο Γκού­τμαν Πρέ­στες (1908–1942). Ήρθε η ώρα να την γνω­ρί­σου­με και να την τιμή­σου­με και στην Ελλά­δα. ΑΠΟ 27 Οκτώ­βρη απο­κλει­στι­κά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Η ται­νία είναι βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο βιβλίο του Fernando Morais 1985 που είναι βιο­γρα­φι­κό για την πολύ­πα­θη ζωή της ηρω­ι­κής ΟΛΓΑ ΜΠΕΝΑΡΙΟ ΓΚΟΥΤΜΑΝ ΠΡΕΣΤΕΣ. «Η ιστο­ρία της Όλγας δεν είχε καμία απο­λύ­τως ανα­φο­ρά σε κανέ­να βιβλίο ή εγχει­ρί­διο ιστο­ρί­ας. Ο πρώ­τος που μου είχε μιλή­σει για την Όλγα ήταν ο πατέ­ρας μου, φοβε­ρά ενο­χλη­μέ­νος από την σκλη­ρό­τη­τα με την οποία της φέρ­θη­καν κατά την διάρ­κεια της αιχ­μα­λω­σί­ας της. Αργό­τε­ρα σαν δημο­σιο­γρά­φος έκα­να εξο­νυ­χι­στι­κές έρευ­νες και δεν βρή­κα τίπο­τα στα αρχεία. Λίγο έλει­ψε να εγκα­τα­λεί­ψω την έρευ­νά μου μέχρι που ταξί­δε­ψα στην Λαϊ­κή Δημο­κρα­τία της Γερ­μα­νί­ας. Μέσα από τα ντο­κου­μέ­ντα που βρή­κα εκεί και τις συνα­ντή­σεις με πρό­σω­πα που έκα­να, ανα­κά­λυ­ψα μια γυναί­κα κατα­πλη­κτι­κή, αφο­σιω­μέ­νη σώμα και ψυχή σε ένα σκο­πό και της οποί­ας ο θάνα­τος ήταν μια τρα­γω­δία. Βρί­σκο­νταν εκεί όλες οι κλω­στές για να υφαν­θεί ένα μυθι­στό­ρη­μα που ποτέ δεν κατά­φε­ρε να εκδο­θεί. Αφού είχα γρά­ψει το βιβλίο μου, άρχι­σα από περιέρ­γεια να ψάχνω ίχνη που να μνη­μο­νεύ­ουν την Όλγα στην χώρα μου, πλά­κες, δρό­μους, κτλ, δεν βρή­κα τίπο­τα. Σήμε­ρα χάρη στο βιβλίο και στην ται­νία του MONJARDIM JAYME που βασί­στη­κε στο βιβλίο μου, έγι­νε επα­νόρ­θω­ση αυτής της λήθης. Τώρα πια υπάρ­χουν δρό­μοι, πλα­τεί­ες, λεω­φό­ροι σχο­λεία OLGA BENARIO, όπως συνέ­βαι­νε στην πατρί­δα της ΛΑΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.» Περισ­σό­τε­ρα δια­βά­στε εδώ. «ΟΛΓΑ», Βιο­γρα­φι­κό Δρά­μα, Βρα­ζι­λία 2004, Διάρ­κεια 144΄ — ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Jayme Monjardim — ΣΕΝΑΡΙΟ: Rita Buzzar, Fernando Morais (συγ­γρα­φέ­ας) — ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Camila Morgado, Caco Ciocler, Luís Melo Fernanda Montenegro, Leona Cavalli κ.α. — ΜΟΥΣΙΚΗ: Marcus Viana — ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ricardo Della Rosa — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

ΟΠΕΡΑ

«Τρα­βιά­τα» του Βέρ­ντι από την Εθνι­κή Λυρι­κή Σκηνή
Η Εθνι­κή Λυρι­κή Σκη­νή παρου­σιά­ζει την «Τρα­βιά­τα» του Βέρ­ντι, για πρώ­τη φορά στην Αίθου­σα «Α. Τριά­ντη» του Μεγά­ρου Μου­σι­κής Αθη­νών, σε μου­σι­κή διεύ­θυν­ση Λου­κά Καρυ­τι­νού, από τις 19 Νοέμ­βρη και για 7 παρα­στά­σεις, στην ιστο­ρι­κή πλέ­ον παρα­γω­γή, στην κλα­σι­κή σκη­νο­θε­σία και τα υπέ­ρο­χα σκη­νι­κά και κοστού­μια του Νίκου Σ. Πετρό­που­λου, η οποία παρου­σιά­στη­κε για πρώ­τη φορά το 2001 στο Θέα­τρο «Ολύ­μπια» και έκτο­τε έχει σημειώ­σει τερά­στια επι­τυ­χία σε όλες τις ανα­βιώ­σεις της. Πασί­γνω­στες άριες και ντου­έ­τα «ντύ­νουν» μία από τις πιο αγα­πη­τές ιστο­ρί­ες μεγά­λου έρω­τα, ματαιω­μέ­νου από τις κοι­νω­νι­κές συμ­βά­σεις. Η όπε­ρα περι­γρά­φει τον έρω­τα μιας εταί­ρας με γόνο καλής οικο­γέ­νειας του Παρι­σιού. Η σχέ­ση προ­κα­λεί την αντί­δρα­ση της οικο­γέ­νειας του νέου, το ζευ­γά­ρι χωρί­ζει και ξανα­συ­να­ντιέ­ται λίγο πριν το θάνα­το της κοπέ­λας. Η πρε­μιέ­ρα της «Τρα­βιά­τας», το 1853, στο Τεά­τρο Φενί­τσε της Βενε­τί­ας, ανα­φέ­ρε­ται συνή­θως ως μια από τις μεγα­λύ­τε­ρες απο­τυ­χί­ες στην Ιστο­ρία της Οπε­ρας. «Η Τρα­βιά­τα ήταν ένα φιά­σκο, μην ψάχνεις να βρεις δικαιο­λο­γία, απλώς έτσι είναι», έγρα­φε την επο­μέ­νη κιό­λας, στις 7 Μαρ­τί­ου 1953, ο Βέρ­ντι στον εκδό­τη του Τίτο Ρικόρ­ντι. Ενά­μι­ση αιώ­να αργό­τε­ρα, το αρι­στούρ­γη­μα του Βέρ­ντι ανα­γνω­ρί­ζε­ται ως ένα από τα πιο δημο­φι­λή έργα του ρεπερ­το­ρί­ου με εκα­το­ντά­δες παρα­στά­σεις κάθε χρό­νο στις όπε­ρες όλου του κόσμου. Στην Εθνι­κή Λυρι­κή Σκη­νή, η οποία περιέ­λα­βε το έργο στο δρα­μα­το­λό­γιό της το 1942, παρου­σιά­ζο­ντάς το στο θερι­νό θέα­τρο της πλα­τεί­ας Κλαυθ­μώ­νος, σπου­δαί­οι Ελλη­νες καλ­λι­τέ­χνες έχουν συνερ­γα­στεί σε παρα­γω­γές της «Τρα­βιά­τας», όπως ο Γιάν­νης Τσα­ρού­χης, ο Μιχά­λης Κακο­γιάν­νης, ο Αντί­ο­χος Ευαγ­γε­λά­τος, καθώς και σχε­δόν όλοι οι σπου­δαί­οι Ελλη­νες μονω­δοί. Στην πρώ­τη δια­νο­μή η διε­θνώς ανα­γνω­ρι­σμέ­νη Ελλη­νί­δα σοπρά­νο Μυρ­τώ Παπα­θα­να­σί­ου και στη δεύ­τε­ρη η Ελε­να Μόζουκ. Στην τρί­τη δια­νο­μή και την τέταρ­τη δια­νο­μή, αντί­στοι­χα, οι δια­κε­κρι­μέ­νες υψί­φω­νοι της ΕΛΣ Μαρία Μητσο­πού­λου και Βασι­λι­κή Καρα­γιάν­νη. Σπου­δαί­οι Ελλη­νες μονω­δοί όπως οι Γιάν­νης Χρι­στό­που­λος, Αντώ­νης Κορω­ναί­ος, Δημή­τρης Τηλια­κός, Δημή­τρης Πλα­τα­νιάς, Διο­νύ­σης Σούρ­μπης κ.ά. συμπλη­ρώ­νουν τη δια­νο­μή. Ανα­βί­ω­ση σκη­νο­θε­σί­ας: Ιων Κεσού­λης. Χορο­γρα­φία – κινη­σιο­λο­γία: Φώτης Δια­μα­ντό­που­λος. Διεύ­θυν­ση χορω­δί­ας: Αγα­θάγ­γε­λος Γεωρ­γα­κά­τος. Παρα­στά­σεις: 19, 20, 23, 25, 26, 27, 30 Νοέμ­βρη. Ωρα έναρ­ξης: 20.00.
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο