Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου

ΘΕΑΤΡΟ

«Πού είναι η μάνα σου μωρή» — 2η χρονιά
ο αυτο­βιο­γρα­φι­κό έργο της Δήμη­τρας Πέτρου­λα «Πού είναι η μάνα σου μωρή» σε θεα­τρι­κή δια­σκευή Σοφί­ας Αδα­μί­δου, σκη­νο­θε­σία — μου­σι­κή επι­μέ­λεια Ένκε Φεζολ­λά­ρι, με την Βέρα Κρού­σκα, συνε­χί­ζει για δεύ­τε­ρη χρο­νιά την πετυ­χη­μέ­νη πορεία του στον Πολυ­χώ­ρο «VAULT». Οι θεα­τές αντι­μέ­τω­ποι με την Ιστο­ρία, παρα­κο­λου­θούν την ιστο­ρία ενός παι­διού που επέ­ζη­σε από τις σφα­γές των Χιτών και κατέ­γρα­ψε όλες τις θηριω­δί­ες τους. Την ιστο­ρία μιας γυναί­κας που έζη­σε την αγριό­τη­τα και την ωμό­τη­τα ενός σκλη­ρού πολέ­μου. Μιας γυναί­κας που ενη­λι­κιώ­θη­κε βίαια και απο­τρό­παια ζώντας τις 31 σφα­γές των δικών της ανθρώ­πων από ντό­πιους Χίτες, πρώ­ην συνερ­γά­τες των ναζί και μετέ­πει­τα διώ­κτες των κομ­μου­νι­στών που έλα­βαν μέρος στην Αντί­στα­ση. Από την Παρα­σκευή 7 Οκτώ­βρη έως την Κυρια­κή 8 Γενά­ρη, κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 21.00 και κάθε Κυρια­κή στις 19.00. Γενι­κή είσο­δος: 13 ευρώ. Μειω­μέ­νο: 10 ευρώ Φοι­τη­τές / Μαθη­τές / Σπου­δα­στές / Κάτο­χοι Κάρ­τας Πολυ­τέ­κνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτο­χοι Κάρ­τας Ανερ­γί­ας (ΟΑΕΔ) / Συντα­ξιού­χοι. Προ­πώ­λη­ση VIVA: 10 ευρώ :http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/. Πολυ­χώ­ρος «VAULT» (Μελε­νί­κου 26, Γκά­ζι, Βοτα­νι­κός, πλη­σιέ­στε­ρος σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός, 8′ περί­που με τα πόδια). Τηλέ­φω­να: 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλε­φω­νι­κές κρα­τή­σεις 11.00–14.00 και 17.00–21.00).

«Από πρώ­το χέρι», μια παρά­στα­ση για τα καπνά»
Στο θέα­τρο Θησεί­ον «εγκα­θί­στα­νται» έως τις αρχές Δεκεμ­βρί­ου οι συντε­λε­στές της παρά­στα­σης-ντο­κου­μέ­ντο «Από πρώ­το χέρι», που δημιούρ­γη­σαν η σκη­νο­θέ­τις Γεωρ­γία Μαυ­ρα­γά­νη και τρεις ηθο­ποιοί του Μικρού Θεά­τρου Αγρι­νί­ου, βασι­ζό­με­νοι στις πραγ­μα­τι­κές μαρ­τυ­ρί­ες καπνερ­γα­τών και καλ­λιερ­γη­τών καπνού του Αγρι­νί­ου, καθώς και σε πλη­ρο­φο­ρί­ες από το βιβλίο «Η δου­λειά και ο κόπος της» του Ευάγ­γε­λου Παπα­στρά­του και το δοκί­μιο «Καπνερ­γά­τες» του Αρι­στεί­δη Μπαρ­χα­μπά. Κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 7 μ.μ.   Τουρ­να­βί­του 7, Ψυρρή

«Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλάτωνα
Για τρί­τη χρο­νιά, από τις 17 Οκτώ­βρη, ο Κων­στα­ντί­νος Κων­στα­ντό­που­λος παρου­σιά­ζει, κάθε Δευ­τέ­ρα και Τρί­τη, στις 6.30, στο θέα­τρο «Αλκμή­νη» την «Απο­λο­γία Σωκρά­τους» του Πλά­τω­να σε μετά­φρα­ση Αλέ­ξαν­δρου Μωραϊ­τί­δη, μου­σι­κή Χρή­στου Λεο­ντή, δρα­μα­τουρ­γι­κή επε­ξερ­γα­σία Ματί­νας Μόσχο­βη και σκη­νο­θε­σία – ερμη­νεία Κων­στα­ντί­νου Κων­στα­ντό­που­λου. Φωνή Μέλη­του: Ορέ­στης Τρί­κας. Η δίκη του Σωκρά­τη ‑η οποία είχε μια ξεκά­θα­ρη πολι­τι­κή διά­στα­ση και που για κάποιους ήταν σχε­δόν μια τρα­γω­δία, μια σύγκρου­ση, δηλα­δή, στην οποία και οι δύο πλευ­ρές (φαί­νε­ται να) είχαν δίκιο- απο­τε­λεί ιστο­ρι­κό γεγο­νός. Έγι­νε το 399π.Χ., τέσ­σε­ρα χρό­νια μετά την κατά­λυ­ση της τυραν­νί­ας των Τριά­κο­ντα και την επά­νο­δο της δημο­κρα­τί­ας. Ο Σωκρά­της κατη­γο­ρεί­ται ότι δεν ανα­γνω­ρί­ζει και δεν πιστεύ­ει στους θεούς της πόλης, ότι εισά­γει νέες θεό­τη­τες και ότι δια­φθεί­ρει τους νέους. Τίμη­μα: θάνα­τος! Ο Πλά­των ‑μαθη­τής του Σωκρά­τη και παρών στην δίκη- με το  κεί­με­νό του, την ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ, θέλει να απο­δεί­ξει όχι μόνον την αθω­ό­τη­τα του Σωκρά­τη, αλλά και την ηθι­κή του μεγα­λω­σύ­νη. Θέλει να εξα­σφα­λί­σει την αθώ­ω­ση του Δασκά­λου του από το δικα­στή­ριο της ιστορίας.

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Δια­σπο­ρές σε Διάλογο»
Καλ­λι­τέ­χνες, ακτι­βι­στές και ακα­δη­μαϊ­κοί συμ­με­τέ­χουν στην τρι­ή­με­ρη συνά­ντη­ση «Δια­σπο­ρές σε διά­λο­γο: Πολυ­πο­λι­τι­σμός, μετα­νά­στευ­ση και αυτο­σχε­δια­στι­κή φαντα­σία», που διορ­γα­νώ­νει η Στέ­γη. Ανά­με­σά τους, η Παλαι­στί­νια Kamilya Jubran και οι Wasl.  Συγ­γρού 107

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

SEVEN
Με την Οκνη­ρία ξεκι­νά­ει τo Φωτο­γρα­φι­κό Project SEVEN που διορ­γα­νώ­νει ο Πολυ­χώ­ρος VAULT. Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει 7 ημέ­ρες, από την Παρα­σκευή 7 έως την Πέμ­πτη 13 Οκτω­βρί­ου. Οκνη­ρία = φυγο­πο­νία, τεμπε­λιά, η έλλει­ψη ζωη­ρό­τη­τας και ενερ­γη­τι­κό­τη­τα. Πρό­κει­ται ουσια­στι­κά για ένα Project που περι­λαμ­βά­νει 7 εκθέ­σεις φωτο­γρα­φί­ας εμπνευ­σμέ­νες από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα. Τι σημαί­νουν η Οκνη­ρία, η Ζηλο­φθο­νία, η Λαι­μαρ­γία, η Λαγνεία, η Απλη­στία, η Οργή και η Αλα­ζο­νεία για τον Νεο­έλ­λη­να του 2016 και πως μπο­ρούν να γίνουν πηγή έμπνευ­σης τα συγκε­κρι­μέ­να “αμαρ­τή­μα­τα” για έναν καλ­λι­τέ­χνη που ζει στην Ελλά­δα σήμε­ρα; Το Project θα διαρ­κέ­σει 7 μήνες (Οκτώ­βριο με Απρί­λιο) όπου κάθε μήνα θα παρου­σιά­ζε­ται για 7 ημέ­ρες στον Πολυ­χώ­ρο VAULT και μία έκθε­ση φωτο­γρα­φί­ας, εμπνευ­σμέ­νη από κάποιο από τα 7 θανά­σι­μα αμαρ­τή­μα­τα : Οκτώ­βριο η Οκνη­ρία, Νοέμ­βριο η Ζηλο­φθο­νία, Δεκέμ­βριο η Λαι­μαρ­γία, Ιανουά­ριο η Λαγνεία, Φεβρουά­ριο η Απλη­στία, Μάρ­τιο η Οργή, Απρί­λιο η Αλα­ζο­νεία. Τα εγκαί­νια κάθε έκθε­σης θα γίνο­νται στις 7 του μήνα και ώρα έναρ­ξης 7:00 το απόγευμα.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθε­ση του παι­δι­κού τμή­μα­τος του εικα­στι­κού εργα­στη­ρί­ου του Πολι­τι­στι­κού Οργα­νι­σμού Δήμου Πατρέ­ων, στον χώρο του παλαιού Δημο­τι­κού Νοσο­κο­μεί­ου της Πάτρας
Στην έκθε­ση συμ­με­τέ­χουν 320 παι­διά, μαθη­τές των Τμη­μά­των Ζωγρα­φι­κής, Κερα­μι­κής και Θεά­τρου Σκιών του Εικα­στι­κού Τμή­μα­τος και παρου­σιά­ζουν περισ­σό­τε­ρες από 600 δημιουρ­γί­ες. Στα τμή­μα­τα του εικα­στι­κού εργα­στη­ρί­ου φοι­τούν συνο­λι­κά 400 άτο­μα εκ των οποί­ων οι 100 είναι ενή­λι­κες, ενώ για τις ανά­γκες των παι­δι­κών τμη­μά­των λει­τουρ­γούν 13 τμή­μα­τα μει­κτών υλών (ζωγρα­φι­κή — κερα­μι­κή). Η έκθε­ση θα διαρ­κέ­σει μέχρι το Σάβ­βα­το 8 Οκτώ­βρη και θα λει­τουρ­γεί καθη­με­ρι­νά από τις 10.00 το πρωί έως τις 8.00 το βρά­δυ (εκτός Τρί­της) και τα Σάβ­βα­τα από τις 10,00 το πρωί έως τις 2.00 μετά το μεσημέρι.

«Η πρό­λη­ψη μέσα από την τέχνη»
Στο πλαί­σιο των δρά­σε­ων πρό­λη­ψης και ενη­μέ­ρω­σης για τον καρ­κί­νο του μαστού, 15 Ελλη­νες εικα­στι­κοί παρου­σιά­ζουν έργα που διε­ρευ­νούν την έννοια της ασθέ­νειας στον χώρο της Συλ­λο­γής Σωτή­ρη Φέλιου, από τις 5 έως τις 23 Οκτω­βρί­ου. Συμ­με­τέ­χουν οι Κων­στα­ντί­νος Βαφειά­δης, Αγγέ­λα Κάρα­λη (φωτ.), Βασι­λι­κή Μπλού­κου, κ.ά.  Φωκί­ω­νος Νέγρη 16

Έκθε­ση Μόρα­λη — Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

«[Out]topias» στο Μου­σείο Μπε­νά­κη της οδού Πειραιώς
Περισ­σό­τε­ρα από 60 βίντεο, βίντεο-εγκα­τα­στά­σεις, δια­δρα­στι­κές εγκα­τα­στά­σεις, ηχη­τι­κοί περί­πα­τοι και μακέ­τες από ατο­μι­κά και ομα­δι­κά project περι­λαμ­βά­νει η έκθε­ση «[Out]topias» στο Μου­σείο Μπε­νά­κη της οδού Πει­ραιώς, που μελε­τά την performance στον υπαί­θριο και δημό­σιο χώρο. Τα περισ­σό­τε­ρα έργα έχουν υλο­ποι­η­θεί στην Ελλά­δα τα τελευ­ταία χρό­νια και σύμ­φω­να με τον επι­με­λη­τή της έκθε­σης, Θάνο Βόβο­λη «προ­σφέ­ρουν ένα νέο παρα­στα­τι­κό παρά­δειγ­μα, μια νέα αντί­λη­ψη της χωρι­κό­τη­τας. Επι­χει­ρούν μια νέα προ­σέγ­γι­ση του υπαί­θριου, δημό­σιου χώρου, έχο­ντας ως επί­κε­ντρο την αντί­λη­ψη ότι κάθε χώρος είναι δυνη­τι­κά παρα­στα­σια­κός». Από 22 Σεπτεμ­βρί­ου έως 20 Νοεμ­βρί­ου 2016. Πει­ραιώς 138 & Ανδρο­νί­κου, τηλ. 210 3453111 — Ωρά­ριο λει­τουρ­γί­ας: Πέμ­πτη, Κυρια­κή: 10.00–18.00, Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το: 10.00–22.00, Δευ­τέ­ρα, Τρί­τη, Τετάρ­τη: κλει­στά — Τιμή εισι­τη­ρί­ου έκθε­σης: € 7 I Τιμή μειω­μέ­νου εισι­τη­ρί­ου: €3,5

A World Not Ours: Γιάν­νης Μπε­χρά­κης, Tanja Boukal, Róza El-Hassan, Ninar Esber, Mahdi Fleifel, Μαρί­να Γιώ­τη, Sallie Latch κ.ά.
Ο τίτλος προ­έρ­χε­ται από την ομώ­νυ­μη βρα­βευ­μέ­νη ται­νία του Mahdi Fleifel (2012), η οποία με τη σει­ρά της δανεί­ζε­ται τον τίτλο της από ένα βιβλίο του Παλαι­στί­νιου συγ­γρα­φέα Ghassan Kanafani (1936?72). Η έκθε­ση οργα­νώ­νε­ται σε μια περιο­χή που βρέ­θη­κε στο επί­κε­ντρο της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης που ξεκί­νη­σε το 2015, κυρί­ως ως απο­τέ­λε­σμα του πολέ­μου στη Συρία  και εστιά­ζει στο θέμα της προ­σφυ­γι­κής κρί­σης και της ανα­γκα­στι­κής μετα­νά­στευ­σης, συγκε­ντρώ­νο­ντας μια ομά­δα εικα­στι­κών, φωτο­γρά­φων, κινη­μα­το­γρα­φι­στών και ακτι­βι­στών που παρου­σιά­ζουν τις σχε­τι­κές αντι­δρά­σεις, τις σκέ­ψεις και τις μαρ­τυ­ρί­ες τους. Μέσα από τις ποι­κί­λες τους πρα­κτι­κές —εγκα­τα­στά­σεις, performance, φωτο­γρα­φία, φιλμ, φωτο­ρε­πορ­τάζ— οι συμ­με­τέ­χο­ντες πηγαί­νουν πέρα από τη μονό­πλευ­ρη και στε­ρε­ό­τυ­πη παρου­σί­α­ση των ΜΜΕ και επι­ση­μαί­νουν τις περί­πλο­κες ρίζες ενός από τα πιο επεί­γο­ντα ζητή­μα­τα της επο­χής μας. Έως τις 15 Οκτω­βρί­ου, στο Art Space Pythagorion της Σάμου

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο