Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε …το Σάββατο 12 Νοεμβρίου

ΜΟΥΣΙΚΗ

Επε­τεια­κή συναυ­λία του Εθνι­κού Ωδεί­ου στο Μου­σείο Μπενάκη
To Εθνι­κό Ωδείο γιορ­τά­ζει τα 90 χρό­νια προ­σφο­ράς του στη μου­σι­κή εκπαι­δευ­τι­κή και καλ­λι­τε­χνι­κή ζωή του τόπου μας. Ιδρύ­θη­κε το 1926 από τον μεγά­λο μας συν­θέ­τη και μου­σουρ­γό Μανώ­λη Καλο­μοί­ρη, με όρα­μα την παρο­χή ολο­κλη­ρω­μέ­νης μου­σι­κής παι­δεί­ας σε κάθε γωνιά της Ελλά­δας και την ενθάρ­ρυν­ση — προ­βο­λή της ελλη­νι­κής μου­σι­κής δημιουρ­γί­ας. Ανά­με­σα στις φετι­νές εορ­τα­στι­κές μου­σι­κές εκδη­λώ­σεις του Ωδεί­ου ξεχω­ρί­ζει η μεγά­λη επε­τεια­κή συναυ­λία που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί το Σάβ­βα­το 12 Νοέμ­βρη 2016, στο Μου­σείο Μπε­νά­κη (κτί­ριο οδού Πει­ραιώς 138), στις 8 το βρά­δυ, με τη συμ­με­το­χή πολ­λών καλ­λι­τε­χνών — απο­φοί­των του Εθνι­κού Ωδεί­ου, σπου­δα­στών καθώς και χορω­δια­κών και μου­σι­κών συνό­λων του Ωδεί­ου, με ένα πλού­σιο πρό­γραμ­μα με γνω­στά έργα Ελλή­νων και ξένων συν­θε­τών. Στη μου­σι­κή αυτή εκδή­λω­ση συμ­με­τέ­χουν οι δια­κε­κρι­μέ­νοι σολίστ του πιά­νου: Ελε­να Μου­ζά­λα, Μίλ­τος Λογιά­δης, Δημή­τρης Κού­κος, Σοφία Ταμ­βα­κο­πού­λου, Ελέ­νη Νικο­λα­ΐ­δου, οι λυρι­κοί καλ­λι­τέ­χνες: Λυδία Αγγε­λο­πού­λου, Τζού­λια Σου­γλά­κου, Στα­μά­της Μπε­ρής, Γωγώ Ηλιο­πού­λου, το Magic Guitar Trio και η Γεωρ­γία Κων­στα­ντο­πού­λου, όμποε. Συμπράτ­τουν, επί­σης, βρα­βευ­μέ­νοι και υπό­τρο­φοι σπου­δα­στές του Εθνι­κού Ωδεί­ου καθώς και τα σύνο­λα: Παι­δι­κή Χορω­δία Εθνι­κού Ωδεί­ου υπό τη διεύ­θυν­ση της Ελπί­δας Παου­λί­νο, Μικτή Χορω­δία Εθνι­κού Ωδεί­ου, υπό τη διεύ­θυν­ση του Σπύ­ρου Κλά­ψη, Παρα­δο­σια­κή Χορω­δία και Ορχή­στρα Εθνι­κού Ωδεί­ου υπό τη διεύ­θυν­ση του Μιχά­λη Μακρή, Ορχή­στρα Δωμα­τί­ου Εθνι­κού Ωδεί­ου, υπό τη διεύ­θυν­ση της Λου­ντμί­λας Λιμό­ρο­βα. Το πρό­γραμ­μα περι­λαμ­βά­νει έργα: Μ. Καλο­μοί­ρη, Δ. Δρα­γα­τά­κη, Μ. Χατζι­δά­κι, Μ. Θεο­δω­ρά­κη, Θ. Αντω­νί­ου, Β. Μπου­ντού­νη, Π. Κού­κου, Ν. Ξαν­θού­λη, Θ. Σακελ­λα­ρί­δη, Ι. Χαλιά­σα, Verdi, Bartok, Liszt, Bach, Barrios, Morricone, Strauss, απο­σπά­σμα­τα από όπε­ρες, παρα­δο­σια­κά τρα­γού­δια Ελλά­δας, Αφρι­κής και Ιαπω­νί­ας, τρα­γού­δια των Beetles, κ.ά. Παρου­σί­α­ση: Μάγδα Μαυ­ρο­γιάν­νη, ηθο­ποιός. Η είσο­δος είναι με προ­σκλή­σεις (θα τηρη­θεί σει­ρά προ­τε­ραιό­τη­τας). Πλη­ρο­φο­ρί­ες: τηλ. 210.5233.175.

O Mίλ­τος Πασχα­λί­δης στο Σταυ­ρό του Νότου από το Σάβ­βα­το 5/11 και κάθε Σάββατο
Μαζί του η Μιρέ­λα Παχου (πιά­νο, ακορ­ντε­όν και τρα­γού­δι), ο Θύμιος Παπα­δό­που­λος (πνευ­στα) ο Δημή­τρης Σινο­γιαν­νης (ηλ. Κιθα­ρα), ο Πάρις Περυ­σι­νά­κης (λύρα) ο Δημή­τρης Μου­τά­φης (μπά­σο) και ο Ηλί­ας Δου­μά­νης (τύμπα­να). Στην ηχο­λη­ψία ο Πασχά­λης Κολεν­τσης και στο φώτα ο Μανώ­λης Μπρά­τσης. Ο Μίλ­τος Πασχα­λί­δης με νέο υλι­κό από το δίσκο «Περ­σεί­δες» που κυκλο­φο­ρεί επί­σης στις 5 Νοεμ­βρί­ου, ξεκι­νά τις καθιε­ρω­μέ­νες εμφα­νί­σεις του στο Σταυ­ρό του Νότου κάθε Σάβ­βα­το. Από τους σημα­ντι­κό­τε­ρους τρα­γου­δο­ποιούς της γενιάς του ο Μίλ­τος Πασχα­λί­δης φημί­ζε­ται κυρί­ως για τις ζωντα­νές εμφα­νί­σεις του. Συν­δυά­ζει με μονα­δι­κό τρό­πο τη ροκ μου­σι­κή με την παρα­δο­σια­κή και σε κάθε του παρά­στα­ση οδη­γός είναι το αίσθη­μα της στιγ­μής. Στις 5 Νοεμ­βρί­ου κυκλο­φο­ρεί από το Όγδοο η τελευ­ταία δισκο­γρα­φι­κή του δου­λειά με τίτλο «Περ­σεί­δες», με τρα­γού­δια που πραγ­μα­τεύ­ο­νται τον έρω­τα και την απώ­λεια. Μαζί με τα και­νού­ρια τρα­γού­δια, θα θυμη­θού­με τα πολύ αγα­πη­μέ­να παλιό­τε­ρα τρα­γού­δια του, από το Παρα­μύ­θι Με Λυπη­μέ­νο Τέλος ως το «Σ’ τα Είπα Όλα» και από τις «Πεθα­μέ­νες Καλη­σπέ­ρες» ως τις «Βυθι­σμέ­νες Άγκυ­ρες». Κυρί­ως όμως ότι φέρει η διά­θε­ση της στιγ­μής με απρό­βλε­πτη πάντα εξέ­λι­ξη. Οργά­νω­ση παρα­γω­γής: Stray music. Ώρα έναρ­ξης: 22:30 — Σταυ­ρός του Νότου Κεντρι­κή Σκη­νή, Φραν­τζή και Θαρύ­που 35–37, Νέος Κόσμος. Τηλ. κρα­τή­σε­ων: 2109226975

Ντα­λά­ρας, Μαχαι­ρί­τσας, Κότσι­ρας “ΕΔΩ ΣΤΟ ΝΟΤΟ”
Στη σκη­νή της «Ακτής» της οδού Πει­ραιώς, από σήμε­ρα, ανε­βαί­νουν μαζί ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας, ο Λαυ­ρέ­ντης Μαχαι­ρί­τσας και ο Γιάν­νης Κότσι­ρας σε ένα πρό­γραμ­μα με εξαι­ρε­τι­κούς μου­σι­κούς, ωραί­ες μου­σι­κές και τα καλύ­τε­ρα τρα­γού­δια τους. Μια σπά­νια συνύ­παρ­ξη, που παρα­πέ­μπει αυτό­μα­τα σε βρα­διές γεμά­τες με τα πιο κλα­σι­κά, αγα­πη­μέ­να, ποιο­τι­κά τρα­γού­δια των τελευ­ταί­ων δεκα­ε­τιών. Καλε­σμέ­νη τους σε μια συμ­με­το­χή – έκπλη­ξη η IDRA KAYNE, η soul funk queen της πόλης. Συμ­με­τέ­χει και ο Γιάν­νης Ζου­γα­νέ­λης. Το μαζί επί σκη­νής για τον Λαυ­ρέ­ντη Μαχαι­ρί­τσα και τον Γιώρ­γο Ντα­λά­ρα ήταν πολυα­να­με­νό­με­νο αν σκε­φτού­με πως η συνερ­γα­σία τους ξεκί­νη­σε πριν από 30 χρό­νια με τη «Σκό­νη» και συνε­χί­στη­κε με φιλία και αγά­πη δίνο­ντάς μας κλα­σι­κά τρα­γού­δια, όπως τα «Διδυ­μό­τει­χο blues» και «Ο παλιός στρα­τιώ­της». Αντί­στοι­χα, ο Γιάν­νης Κότσι­ρας έχει ερμη­νεύ­σει με μεγά­λη επι­τυ­χία πολ­λά τρα­γού­δια του Λαυ­ρέ­ντη Μαχαι­ρί­τσα με επι­στέ­γα­σμα την περ­σι­νή τους συνερ­γα­σία. Ο Γιάν­νης Κότσι­ρας και ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας έχουν συνα­ντη­θεί σε μεγά­λες συναυ­λί­ες σε αφιε­ρώ­μα­τα συν­θε­τών. Είναι βέβαιο ότι σε αυτήν τη συνερ­γα­σία τούς ενώ­νουν η μεγά­λη αγά­πη και ο σεβα­σμός στην ιστο­ρία του ελλη­νι­κού τρα­γου­διού, στους Ελλη­νες συν­θέ­τες και ποι­η­τές, στους τρα­γου­δο­ποιούς και στι­χουρ­γούς. Τη σκη­νο­θε­τι­κή επι­μέ­λεια της παρά­στα­σης έχει ο Νίκος Σού­λης. Η ηχη­τι­κή επι­μέ­λεια είναι των Βαγ­γέ­λη Κου­λού­ρη, Αντώ­νη Ζαχό­που­λου, Γιώρ­γου Καρα­γιαν­νί­δη και Στρα­τή Καρα­δη­μη­τρά­κη, ενώ οι φωτι­σμοί είναι του Γιάν­νη Μανια­τά­κου. Μαζί τους συμπρω­τα­γω­νι­στές επί σκη­νής οι μου­σι­κοί: Γιώρ­γος Παπα­χρι­στού­δης (πιά­νο), Βαγ­γέ­λης Μαχαί­ρας (μπου­ζού­κι – μαντο­λί­νο – τζου­ράς – λαού­το), Γιώρ­γος Μάτσι­κας (κιθά­ρα, μπου­ζού­κι), Μάνος Γρυ­σμπο­λά­κης (ακορ­ντε­όν), Νίκος Σαμα­ράς (τρο­μπέ­τα), Θανά­σης Σοφράς (μπά­σο), Ακης Αμπρά­ζης (μπά­σο), Απο­στό­λης Βαγ­γε­λά­κης (πνευ­στά), Κώστας Μιχα­λός (κιθά­ρες), Φίλιπ­πος Σπυ­ρό­που­λος (κρου­στά), Steve Tesser (κιθά­ρα), Ακης Γαβα­λάς (τύμπα­να). Η ενορ­χη­στρω­τι­κή επι­μέ­λεια και η διεύ­θυν­ση ορχή­στρας είναι του Γιώρ­γου Παπα­χρι­στού­δη. ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ

ΘΕΑΤΡΟ

Η «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» στην «Αλε­ξάν­δρεια»
Η «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος»  στον Πολυ­χώ­ρο Τέχνης «Αλε­ξάν­δρεια» (Σπάρ­της 14, Αθή­να) θα παρου­σιά­ζε­ται κάθε Παρα­σκευή (8.30 μ.μ.) και Σάβ­βα­το (6.30 μ.μ.) μέχρι τις 26 Νοέμ­βρη. (Φωτο­γρα­φί­ες από την παρά­στα­ση δεί­τε εδώ.) Η ηθο­ποιός Κατε­ρί­να Κου­τρο­κόη ερμη­νεύ­ει την ηρω­ί­δα του ποι­η­τι­κού μονο­λό­γου «Η Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» του Γιάν­νη Ρίτσου και η πια­νί­στα Χαρά Κου­μα­ριώ­τη ερμη­νεύ­ει τη «Σονά­τα του Σελη­νό­φω­τος» του Μπε­τό­βεν, καθώς και δέκα ακό­μη έργα για πιά­νο κορυ­φαί­ων συν­θε­τών (Μπαχ, Μπε­τό­βεν, Σοπέν, Ντε­μπυσ­σύ και Σοστα­κό­βιτς), ταυ­τό­χρο­να υπο­δυό­με­νη βωβά τη χαμέ­νη νιό­τη της ηρω­ί­δας και την έκρη­ξη του φυλα­κι­σμέ­νου της πάθους. Πρό­κει­ται για δυο ερμη­νεί­ες αλλη­λέν­δε­τες και δια­χε­ό­με­νες η μια μέσα στην άλλη, σε μια παρά­στα­ση που ο σκη­νο­θέ­της της Δημή­τρης Ν. Παπα­κων­στα­ντί­νου έβα­λε υπό­τι­τλο «Ποί­η­ση σε ντο δίε­ση ελάσ­σο­να για ηθο­ποιό και πιά­νο». Τα εικα­στι­κά επι­με­λή­θη­κε η Ματί­να Γεωργά.Γενική είσο­δος 10 ευρώ. Φοιτητών/Ανέργων 6 ευρώ. Ατό­μων άνω των 65 ετών 8 ευρώ.

“φόρ­τυ ½ (μύη­σις)” η νέα σατι­ρι­κή performance της Ελέ­νης Γερα­σι­μί­δου στο θέα­τρο Από Κοινού
Μια ανα­τρε­πτι­κή περ­φόρ­μανς στην οποία η άλλη Βαλ­κά­νια περ­φό­μερ, γνω­στή και ως Yelena Yerasimovic, εμφα­νί­ζε­ται στη σκη­νή για να προ­κα­λέ­σει αντι­δρά­σεις, ανα­ρω­τή­σεις, ανη­συ­χί­ες, αγα­νά­κτη­ση-ευχα­ρί­στη­ση και πολύ γέλιο! Συνερ­γούς έχει το alter ego της, Αντώ­νη Ξένο, και το Άλλο (βου­βό) , Αγγε­λι­κή Ξένου. Η παρά­στα­ση απευ­θύ­νε­ται σε κοι­νό ανοι­χτό στις καλ­λι­τε­χνι­κές προ­κλή­σεις και έτοι­μο να συμ­με­τά­σχει ενερ­γά στα θεα­τρι­κά δρώ­με­να. Ο τίτλος παρα­μέ­νει ένα μυστή­ριο… είστε σε θέση να το ανα­κα­λύ­ψε­τε;    (use your englreek… hahaha) — Παί­ζουν: Η ίδια: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου – Alter ego: Αντώ­νης Ξένος – Το Άλλο (βου­βό) : Αγγε­λι­κή Ξένου — Κεί­με­να: Ελέ­νη Γερα­σι­μί­δου — Σκη­νο­θε­σία: Αγγε­λι­κή Ξένου — Εικα­στι­κή Επι­μέ­λεια: Κώστας Βελι­νό­που­λος — Επι­μέ­λεια video:  Κώστας Στα­μα­τό­που­λος — Μου­σι­κή Επι­μέ­λεια:  trikouvertes (Αλε­ξάν­δρα Μπό­τη-Χρι­στί­να Τζάκ­σον- Αγγε­λι­κή Ξένου) — Κατα­σκευ­ές σκη­νι­κών αντι­κει­μέ­νων: Ντί­νος Παρη­γό­ρης — Φρο­ντι­στη­ρια­κές Κατα­σκευ­ές: Δήμη­τρα Παπα­δη­μη­τρο­πού­λου — Εκτέ­λε­ση Κοστου­μιών: Δάφ­νη Τσα­κώ­τα — Αφί­σα: Βανέ­σα Καν­δυ­λά­ρου — Φωτο­γρα­φία αφί­σας: Γιώρ­γος Καλ­φα­μα­νώ­λης  — Ώρες και ημέ­ρες παρα­στά­σε­ων: Παρα­σκευή- Σάβ­βα­το: 21.15 – Κυρια­κή : 20.00 — Διάρ­κεια παρά­στα­σης: 1 ώρα και 10 λεπτά — Από Κοι­νού θέα­τρο: Ευπα­τρι­δών 4, Γκά­ζι, ΤΚ 11854, Σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός – επι­κοι­νω­νία: τηλ.: 211 4057249, 6977987271 – email: [email protected] — facebook: Από Κοι­νού θέατρο

«Πού είναι η μάνα σου μωρή» – 2η χρονιά
Το αυτο­βιο­γρα­φι­κό έργο της Δήμη­τρας Πέτρου­λα «Πού είναι η μάνα σου μωρή» σε θεα­τρι­κή δια­σκευή Σοφί­ας Αδα­μί­δου, σκη­νο­θε­σία – μου­σι­κή επι­μέ­λεια Ένκε Φεζολ­λά­ρι, με την Βέρα Κρού­σκα, συνε­χί­ζει για δεύ­τε­ρη χρο­νιά την πετυ­χη­μέ­νη πορεία του στον Πολυ­χώ­ρο «VAULT». Οι θεα­τές αντι­μέ­τω­ποι με την Ιστο­ρία, παρα­κο­λου­θούν την ιστο­ρία ενός παι­διού που επέ­ζη­σε από τις σφα­γές των Χιτών και κατέ­γρα­ψε όλες τις θηριω­δί­ες τους. Την ιστο­ρία μιας γυναί­κας που έζη­σε την αγριό­τη­τα και την ωμό­τη­τα ενός σκλη­ρού πολέ­μου. Μιας γυναί­κας που ενη­λι­κιώ­θη­κε βίαια και απο­τρό­παια ζώντας τις 31 σφα­γές των δικών της ανθρώ­πων από ντό­πιους Χίτες, πρώ­ην συνερ­γά­τες των ναζί και μετέ­πει­τα διώ­κτες των κομ­μου­νι­στών που έλα­βαν μέρος στην Αντί­στα­ση. Από την Παρα­σκευή 7 Οκτώ­βρη έως την Κυρια­κή 8 Γενά­ρη, κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 21.00 και κάθε Κυρια­κή στις 19.00. Γενι­κή είσο­δος: 13 ευρώ. Μειω­μέ­νο: 10 ευρώ Φοι­τη­τές / Μαθη­τές / Σπου­δα­στές / Κάτο­χοι Κάρ­τας Πολυ­τέ­κνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτο­χοι Κάρ­τας Ανερ­γί­ας (ΟΑΕΔ) / Συντα­ξιού­χοι. Προ­πώ­λη­ση VIVA: 10 ευρώ :http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/. Πολυ­χώ­ρος «VAULT» (Μελε­νί­κου 26, Γκά­ζι, Βοτα­νι­κός, πλη­σιέ­στε­ρος σταθ­μός μετρό: Κερα­μει­κός, 8′ περί­που με τα πόδια). Τηλέ­φω­να: 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλε­φω­νι­κές κρα­τή­σεις 11.00–14.00 και 17.00–21.00).

«Το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης» του Μαρι­βώ, από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Το Δημο­τι­κό Περι­φε­ρεια­κό Θέα­τρο Πάτρας παρου­σιά­ζει το Παι­χνί­δι του Έρω­τα και της Τύχης του Μαρι­βώ, στο Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων, σε σκη­νο­θε­σία Χρή­στου Στρέπ­κου. Ο σπου­δαί­ος Γάλ­λος κωμω­διο­γρά­φος στή­νει μία σατα­νι­κή ίντρι­γκα γύρω από δύο ζευ­γά­ρια που ερω­τεύ­ο­νται αγνο­ώ­ντας το ένα  την πραγ­μα­τι­κή ταυ­τό­τη­τα του άλλου. Πρό­κει­ται για ένα παι­χνί­δι μεταμ­φιέ­σε­ων με συνε­χείς ανα­τρο­πές και απρό­σμε­νες κατα­στά­σεις, με ευτυ­χές τέλος. Είναι ένα έργο, ύμνος στον έρω­τα, γραμ­μέ­νο από έναν από τους μεγα­λύ­τε­ρους θεα­τρι­κούς συγ­γρα­φείς. Ο Μαρι­βώ έζη­σε στην Γαλ­λία την επο­χή που μεσου­ρα­νού­σε το καλ­λι­τε­χνι­κό ρεύ­μα του Ροκο­κό και οι μεγά­λοι τεχνί­τες του θεά­τρου ήταν  οι πρω­τα­γω­νι­στές της Comedia dell’Arte. — Ταυ­τό­τη­τα της παρά­στα­σης: Συγ­γρα­φέ­ας: Μαρι­βώ, Μετά­φρα­ση: Γιάν­νης Βαρ­βέ­ρης, Σκη­νο­θε­σία-Δια­σκευή: Χρή­στος Στρέπ­κος, Σκη­νι­κά-κοστού­μια: Θάλεια Ιστι­κο­πού­λου, Κίνη­ση: Μαρι­μίλ­λη Αση­μα­κο­πού­λου, Σχε­δια­σμός φωτι­σμών: Νίκος Σωτη­ρό­που­λος — Παί­ζουν:  Γιάν­νης Τσά­κω­νας, Βασί­λης Κόκ­κα­λης, Ελέ­νη Καλαν­τζο­πού­λου, Κατε­ρί­να Κολ­λυ­ρο­πού­λου — Δημο­τι­κό Θέα­τρο Απόλ­λων- Πλη­ρο­φο­ρί­ες-Κρα­τή­σεις: 2610 273613 — Από 29 Οκτω­βρί­ου  έως 20 Νοεμ­βρί­ου 2016. — Παρα­στά­σεις: Κάθε Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυρια­κή στις 21:00 — Θα δοθούν επί­σης παρα­στά­σεις με ελεύ­θε­ρη είσο­δο σε Νοσο­κο­μεία-Ιδρύ­μα­τα, Κέντρα Ψυχι­κής Υγεί­ας και θα ακο­λου­θή­σει περιο­δεία  στην ευρύ­τε­ρη περιο­χή της Νοτιο­δυ­τι­κής Ελλά­δας — Υπεύ­θυ­νος του Άρμα­τος Θέσπι­δος: Πέτρος Βάης, αντι­πρό­ε­δρος Δ.Συμβουλίου. — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: 10 ευρώ, 8  ευρώ φοι­τη­τι­κό ‑Ομα­δι­κό (άνω των 10 ατό­μων και άνω των 65 ετών), 5 ευρώ άνερ­γοι και ΑΜΕΑ

Κομ­φού­ζιο Νο. 2- Τhe Clowns, του Πανα­γιώ­τη Κακατσίδη
H θεα­τρι­κή ομά­δα ”H Πετα­λού­δα στο τελευ­ταίο θρα­νίο” συμπλη­ρώ­νει φέτος  12 χρό­νια παρου­σί­ας στο θεα­τρι­κό χάρ­τη της Αθή­νας με 16 παρα­στά­σεις και από τις 4 Νοεμ­βρί­ου 2016 και κάθε Παρα­σκευή & Σάβ­βα­το στις 21:00, στο Θέα­τρο ΑΒΑΤΟΝ (Μετρό Κερα­μει­κός-Γκά­ζι), παρου­σιά­ζει το έργο «Κομ­φού­ζιο Νο.2- Τhe Clowns», μια Σου­ρε­α­λι­στι­κή κωμω­δία – φάρ­σα του Πανα­γιώ­τη Κακα­τσί­δη. Μια πρό­βα παρά­στα­ση. Mια σου­ρε­α­λι­στι­κή κωμω­δία, με στοι­χεία του θεά­τρου του παρα­λό­γου και της απο­δό­μη­σης, όσον αφο­ρά το πολι­τι­κό και κοι­νω­νι­κό   γίγνε­σθαι της επο­χής που ζού­με. Βασι­σμέ­νο στο ΑΝΙΜΟΥΣ-ΑΝΙΜΑ του μεγά­λου ψυχα­να­λυ­τή Καρλ Γκου­στάβ  Γιουνγκ, προ­σαρ­μο­σμέ­νο στην Ελλά­δα του 21ου αιώ­να. — ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σκη­νο­θε­σία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Συγ­γρα­φή-Ανα­δη­μιουρ­γία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Φωτι­σμοί: Πανα­γιώ­της Μανού­σης, Σκη­νι­κά / Ενδυ­μα­το­λο­γία: Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Φωτο­γρα­φία: Βαγ­γέ­λης Ευαγ­γε­λί­ου, Μάριος Αντω­νί­ου — Ερμη­νεύ­ουν (Αλφα­βη­τι­κά) : Πανα­γιώ­της Κακα­τσί­δης, Μαρί­να Μπα­σέ­τα, Δημή­τρης Πάσιος — Από 4 Νοεμ­βρί­ου — Ημέ­ρες & ώρες παρα­στά­σε­ων: Παρα­σκευή & Σάβ­βα­το στις  21:00 — Τιμές εισι­τη­ρί­ων: Γενι­κή Είσο­δος: 11 ευρώ, Φοι­τη­τι­κό, ανέρ­γων: 7 ευρώ, Ατέ­λειες ηθο­ποιών δωρε­άν — Διάρ­κεια παρά­στα­σης:  100’ χωρίς διάλειμμα

«Από πρώ­το χέρι», μια παρά­στα­ση για τα καπνά»
Στο θέα­τρο Θησεί­ον «εγκα­θί­στα­νται» έως τις αρχές Δεκεμ­βρί­ου οι συντε­λε­στές της παρά­στα­σης-ντο­κου­μέ­ντο «Από πρώ­το χέρι», που δημιούρ­γη­σαν η σκη­νο­θέ­τις Γεωρ­γία Μαυ­ρα­γά­νη και τρεις ηθο­ποιοί του Μικρού Θεά­τρου Αγρι­νί­ου, βασι­ζό­με­νοι στις πραγ­μα­τι­κές μαρ­τυ­ρί­ες καπνερ­γα­τών και καλ­λιερ­γη­τών καπνού του Αγρι­νί­ου, καθώς και σε πλη­ρο­φο­ρί­ες από το βιβλίο «Η δου­λειά και ο κόπος της» του Ευάγ­γε­λου Παπα­στρά­του και το δοκί­μιο «Καπνερ­γά­τες» του Αρι­στεί­δη Μπαρ­χα­μπά. Κάθε Παρα­σκευή και Σάβ­βα­το στις 7 μ.μ.   Τουρ­να­βί­του 7, Ψυρρή

«Για μια ανά­σα…», για πρώ­τη φορά στην Ελλάδα
Το ψυχο­λο­γι­κό θρί­λερ της Ζίνι Χάρις «Για μια ανά­σα…», έργο που ανε­βαί­νει για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα μετά το Royal Court στο Λον­δί­νο, ανε­βαί­νει στις 3 Νοέμ­βρη στο θέα­τρο «Διά­να». Από­δο­ση Κει­μέ­νου: Ελέ­νη Ράντου. Σκη­νο­θε­σία: Στα­μά­της Φασου­λής. Σκη­νι­κά: Μαγιού Τρι­κε­ριώ­τη. Κοστού­μια: Ιωάν­να Τσά­μη. Φωτι­σμοί: Σάκης Μπιρ­μπί­λης. Κίνη­ση: Χρή­στος Παπα­δό­που­λος. Μου­σι­κή: Ναλίσ­σα Γκρην. Παί­ζουν: Ελέ­νη Ράντου, Ελέ­νη Ουζου­νί­δου, Αντώ­νης Καρυ­στι­νός, Μελέ­της Ηλί­ας, Κρις Ραντά­νοφ, Γιώρ­γος Ματζιά­ρης. Μια σύγ­χρο­νη Οδύσ­σεια επι­βί­ω­σης, η Οδύσ­σεια δύο γυναι­κών, που η ζωή τους μετα­τρέ­πε­ται σε απροσ­δό­κη­το θρί­λερ, ταξι­δεύ­ο­ντας σε μια Ευρώ­πη που καταρ­ρέ­ει… Ανα­ζη­τώ­ντας τη δική τους Ιθά­κη, τι θα πρέ­πει να κερ­δί­σουν και τι να χάσουν; Ο κεντρι­κός ρόλος, η Αννα, είναι ένας σύγ­χρο­νος Φάουστ ή ένας σύγ­χρο­νος Οδυσ­σέ­ας που παλεύ­ει με θεούς και δαί­μο­νες σε ένα υπαρ­ξια­κό ταξί­δι επι­βί­ω­σης. Ενα ταξί­δι στους φόβους του σύγ­χρο­νου «δυτι­κού» ανθρώ­που, στους δαί­μο­νές του, τις αξί­ες, τους εφιάλ­τες και τα όνει­ρά του, μια βαθιά κρι­τι­κή στα σύγ­χρο­να αδιέ­ξο­δα και συγ­χρό­νως, ένα γοη­τευ­τι­κό παρα­μύ­θι με αφό­ρη­τες αλή­θειες. Θέα­τρο «Διά­να», Ιππο­κρά­τους 7, Αθή­να. Από 3 Νοέμ­βρη έως 30 Δεκέμ­βρη κάθε Πέμ­πτη, Παρα­σκευή, Σάβ­βα­το και Κυριακή.

«Αυγά μαύ­ρα» για 4η χρονιά
Μετά τη μεγά­λη επι­τυ­χία των τριών προη­γού­με­νων χρό­νων, η «Θεα­τρι­κή Σκη­νή» του Αντώ­νη Αντω­νί­ου (Νάξου 84 Πλα­τεία Κολιά­τσου, τηλ. 210.2236.890) παρου­σιά­ζει για 4ηχρονιά το έργο του Διο­νύ­ση Χαρι­τό­που­λου «Αυγά μαύ­ρα». Δύο αδέλ­φια χωρί­ζο­νται βίαια μέσα στις απάν­θρω­πες συν­θή­κες του εμφύ­λιου πολέ­μου. Σήμε­ρα συνα­ντιού­νται, προ­σπα­θώ­ντας να κλεί­σουν τα κενά που δημιουρ­γή­θη­καν, ψάχνο­ντας να βρουν τις μνή­μες και τα συναι­σθή­μα­τά τους που χάθη­καν για πάντα. Το έργο ανε­βαί­νει σε σκη­νο­θε­σία Αντώ­νη Αντω­νί­ου και σκη­νι­κά Νίκου Κασα­πά­κη. Τα μου­σι­κά θέμα­τα που ακού­γο­νται στο έργο είναι από μου­σι­κές της Ελέ­νης Καρα­ΐν­δρου. Τους ρόλους της Μαρί­ας και του Σπύ­ρου παί­ζουν η Νατά­σα Ασί­κη και ο Αντώ­νης Αντω­νί­ου. — Απόγ.: Τετ. 7 μ.μ. Βραδ.: Πέμ.-Σάβ. 9 μ.μ., Κυρ. 8 μ.μ. — Τιμή: € 15, 10. Ισχύ­ουν ειδι­κές τιμές.

Οι «Τρεις Αδερ­φές» του Τσέ­χωφ στο Θέα­τρο Πορεία
Οι «Τρεις Αδερ­φές», το τσε­χω­φι­κό έργο σε σκη­νο­θε­σία Δημή­τρη Τάρ­λο­ου συνε­χί­ζει την επι­τυ­χη­μέ­νη του πορεία και την φετι­νή σεζόν. στη σκη­νή του Πορεία. Ο Αντόν Τσέ­χοφ έγρα­ψε τις Τρεις αδερ­φές ‑ένα έργο για την προσ­δο­κία- το 1901, στο γύρι­σμα του 20ου αιώ­να. Ο ίδιος ο συγ­γρα­φέ­ας χαρα­κτη­ρί­ζει το έργο του «κωμω­δία» και τους χαρα­κτή­ρες του «μπου­φό­νους», καθώς φέρ­νει κάθε έναν από αυτούς, κάθε τους ελπί­δα, κάθε τους αγω­νία, αντι­μέ­τω­πους με την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, όπως αυτή σμι­λεύ­ε­ται αμεί­λι­κτα από τον χρό­νο. Τους τρεις πρω­τα­γω­νι­στι­κούς ρόλους ενσαρ­κώ­νουν οι βρα­βευ­μέ­νες Αλε­ξάν­δρα Αϊδί­νη, Ιωάν­να Παπ­πά και Λένα Παπα­λη­γού­ρα. Στο Θέα­τρο Πορεία (Τρι­κόρ­φων 3–5 & 3ης Σεπτεμ­βρί­ου 69, Πλ. Βικτω­ρί­ας). Τηλ.: 210 8210991. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια- Τετάρ­τη γενι­κή είσο­δος (λαϊ­κή): 15 ευρώ. Πέμ­πτη έως Κυρια­κή: κανο­νι­κό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοι­τη­τι­κό, νεα­νι­κό (κάτω των 22), ανέρ­γων: 14 ευρώ

«Φαύ­στα» του Μποστ στο Θέα­τρο Προσκήνιο
Η ιδιόρ­ρυθ­μη “τρα­γω­δία” του Μέντη Μπο­σταν­τζό­γλου, σε μια ευφρό­συ­νη μου­σι­κή προ­σέγ­γι­ση του έργου, ανε­βαί­νει στο ανα­και­νι­σμέ­νο θέα­τρο Προ­σκή­νιο, σε σκη­νο­θε­σία της Μάρ­θας Φριν­τζή­λα και με την Ελέ­νη Κοκ­κί­δου να κρα­τά τον πρω­τα­γω­νι­στι­κό ρόλο. Παί­ζουν ακό­μη: Τάσος Γιαν­νό­που­λος, Κώστας Μπε­ρι­κό­που­λος, Βαγ­γέ­λης Χατζη­νι­κο­λά­ου, Μενέ­λα­ος Χαζα­ρά­κης, Γιώρ­γος Γιαν­να­κά­κος και Γιώρ­γος Οικο­νό­μου. Στο Θέα­τρο Προ­σκή­νιο (Στουρ­νά­ρη & Καπνο­κο­πτη­ρί­ου 8, Πεδίο ‘Αρε­ως) . Τηλ.: 210 8211855. Στις 19:30. Εισι­τή­ρια : 20, 16 ευρώ (Λαϊ­κή Απο­γευ­μα­τι­νή μόνο Σάβ­βα­το από­γευ­μα) και 13 ευρώ (μειω­μέ­νο για φοι­τη­τές και ανέρ­γους, εκτός Σαββάτου).Τετάρτη, Πέμ­πτη, Παρα­σκευή άνω των 65 ετών: 16 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

”LOST IN PERU” – Έκθε­ση ανα­λο­γι­κής φωτο­γρα­φί­ας του Χρή­στου Κατσίνα
Σημα­σία δεν έχει να βρεις αυτό που ανα­ζη­τάς όσο η ίδια η ανα­ζή­τη­ση … και αν θες κάτι να βρεις , πρέ­πει πρώ­τα να χαθείς ! … να χαθείς σε μέρη άγνω­στα, μέσα σε και­νού­ρια πανη­γύ­ρια ανθρώ­πων. σε μυρω­διές και γεύ­σεις πρω­τό­γνω­ρες. Να ξετυ­λί­ξεις ατέ­λειω­τα χιλιό­με­τρα σιδη­ρό­δρο­μου, να αφου­γκρα­στείς νέους ήχους και να ξανα­βα­πτι­στείς σε νερά πιο βαθιά…. Το Περού ήταν ο πρώ­τος μακρι­νός σταθ­μός της δικής μου περι­πλά­νη­σης και η πρώ­τη επα­φή με τη Λ. Αμε­ρι­κή. Το ”LOST IN PERU” είναι το …απο­τέ­λε­σμα δύο επι­σκέ­ψε­ων στη χώρα αυτή και μία έκθε­ση για τις δυνα­τές συγκι­νή­σεις που κρύ­βει η περι­πλά­νη­ση. Από 4 έως 18/11  — Μέρες & ώρες λει­τουρ­γί­ας: Τετάρ­τη & Παρα­σκευή 18.00–22.00, Σάβ­βα­το & Κυρια­κή 13.00 – 22.00 Πολυ­χώ­ρος DEMO, Γεν­ναί­ου Κολο­κο­τρώ­νη και Μίνιακ 2, Κου­κά­κι – Στά­ση ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ ή ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», στην Αλκυονίδα
«Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού», μια εξαι­ρε­τι­κή τσε­χο­σλο­βά­κι­κη ται­νία του 1965, ψηφια­κά επε­ξερ­γα­σμέ­νη, θα προ­βάλ­λε­ται στην «Αλκυο­νί­δα» από τις 10 Νοέμ­βρη. Η ται­νία που απέ­σπα­σε το Οσκαρ Καλύ­τε­ρης Ξενό­γλωσ­σης Ται­νί­ας το 1966, βασί­στη­κε σε ένα μυθι­στό­ρη­μα του Λάντι­σλαβ Γκρό­σμαν, ο οποί­ος μαζί με τους δυο σκη­νο­θέ­τες Ελαμρ Κλος και Γιαν Καντάρ υπο­γρά­φει και το σενά­ριο. Πρω­τα­γω­νι­στούν Ζόζεφ Κρό­νερ, Ιντα Καμίν­σκα κ.ά. Η ται­νία τοπο­θε­τεί­ται την περί­ο­δο του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου, στο Σλο­βα­κι­κό Τμή­μα της Τσε­χο­σλο­βα­κί­ας. Ο Αντον «Τόνο» Μπρτ­κο είναι ένας φτω­χός ξυλουρ­γός, που ζει με τη γυναί­κα του, τη φιλάρ­γυ­ρη και λάγνα Εβε­λί­να, η οποία δεν τον εκτι­μά και πολύ. Ενα βρά­δυ θα τους επι­σκε­φτεί η αδελ­φή της με τον σύζυ­γό της, ο οποί­ος είναι διοι­κη­τής στην πόλη. Τότε θα του δώσει την ιδιο­κτη­σία ενός μαγα­ζιού κου­μπιών που βρί­σκε­ται στην Κεντρι­κή Οδό, του οποί­ου η ιδιο­κτή­τρια είναι μία ηλι­κιω­μέ­νη Εβραία, σχε­δόν κωφή. Ολο αυτό είναι μέρος της δια­δι­κα­σί­ας απο­κλει­σμού και εξό­ντω­σης των Εβραί­ων της πόλης, στο πλαί­σιο της «αρια­νο­ποί­η­σης» της γερ­μα­νι­κής οικο­νο­μί­ας που εφάρ­μο­σαν οι ναζί και στη Σλο­βα­κία κ.α. Οταν ο Τόνο πηγαί­νει την επό­με­νη μέρα στο μαγα­ζί, γνω­ρί­ζει την κυρία Λατμά­νο­βα, μια καλο­συ­νά­τη και αγα­θή ιδιο­κτή­τρια, η οποία όμως δεν κατα­λα­βαί­νει τι συμ­βαί­νει. Ενα μέλος της αντί­στα­σης, ο Κου­χάρ, προ­τεί­νει στον Τόνο να μεί­νει κι αυτή στο μαγα­ζί και να της πουν ότι απλά θα τη βοη­θού­σε, κι έτσι έκα­νε, ενώ αυτή πιστεύ­ει ότι έχει στα­λεί από μακρι­νούς συγ­γε­νείς για να την βοη­θή­σουν. Στην πορεία, η καλο­σύ­νη και η αφέ­λεια της ηλι­κιω­μέ­νης σκλα­βώ­νουν τον Τόνο, ο οποί­ος αρχί­ζει και τη συμπα­θεί. Ωστό­σο, της φτιά­χνει και όλα τα έπι­πλα, τα οποία ήταν ερεί­πια. Με τον και­ρό, φτά­νει η ώρα που οι Αρχές θα μάζευαν τους Εβραί­ους και θα τους στέλ­να­νε σε στρα­τό­πε­δα συγκέ­ντρω­σης… Πρό­κει­ται για μια ται­νία βαθιά επη­ρε­α­σμέ­νη από την άσκη­ση της ναζι­στι­κής εξου­σί­ας σε μια μικρή πόλη της Σλο­βα­κί­ας από τη Γερ­μα­νία. Γυρί­στη­κε στο Σάμπι­νοβ στην ανα­το­λι­κή Σλο­βα­κία, με πολ­λά τοπι­κά χαρα­κτη­ρι­στι­κά, αλλά θα μπο­ρού­σε εύκο­λα να είναι η ιστο­ρία μιας οποιασ­δή­πο­τε αντί­στοι­χης πόλης κατά τη διάρ­κεια του Β’ Παγκο­σμί­ου Πολέ­μου. «Το μαγα­ζά­κι της Κεντρι­κής Οδού» κατα­πιά­νε­ται με τους αντι­ση­μι­τι­κούς νόμους στη Σλο­βα­κία και μας κατευ­θύ­νει στα ηθι­κά διλήμ­μα­τα που επέ­φε­ρε η εφαρ­μο­γή τους. Κι αυτό το κάνει με χιού­μορ και ειρω­νεία, καθώς ένα μέρος της ται­νί­ας θυμί­ζει κλα­σι­κές κωμω­δί­ες και ένα άλλο είναι νεο­ρε­α­λι­στι­κό δρά­μα. — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Όλγα», στην Αλκυονίδα
Όλγα Μπε­νά­ριο Γκού­τμαν Πρέ­στες (1908–1942). Ήρθε η ώρα να την γνω­ρί­σου­με και να την τιμή­σου­με και στην Ελλά­δα. ΑΠΟ 27 Οκτώ­βρη απο­κλει­στι­κά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Η ται­νία είναι βασι­σμέ­νη στο ομώ­νυ­μο βιβλίο του Fernando Morais 1985 που είναι βιο­γρα­φι­κό για την πολύ­πα­θη ζωή της ηρω­ι­κής ΟΛΓΑ ΜΠΕΝΑΡΙΟ ΓΚΟΥΤΜΑΝ ΠΡΕΣΤΕΣ. «Η ιστο­ρία της Όλγας δεν είχε καμία απο­λύ­τως ανα­φο­ρά σε κανέ­να βιβλίο ή εγχει­ρί­διο ιστο­ρί­ας. Ο πρώ­τος που μου είχε μιλή­σει για την Όλγα ήταν ο πατέ­ρας μου, φοβε­ρά ενο­χλη­μέ­νος από την σκλη­ρό­τη­τα με την οποία της φέρ­θη­καν κατά την διάρ­κεια της αιχ­μα­λω­σί­ας της. Αργό­τε­ρα σαν δημο­σιο­γρά­φος έκα­να εξο­νυ­χι­στι­κές έρευ­νες και δεν βρή­κα τίπο­τα στα αρχεία. Λίγο έλει­ψε να εγκα­τα­λεί­ψω την έρευ­νά μου μέχρι που ταξί­δε­ψα στην Λαϊ­κή Δημο­κρα­τία της Γερ­μα­νί­ας. Μέσα από τα ντο­κου­μέ­ντα που βρή­κα εκεί και τις συνα­ντή­σεις με πρό­σω­πα που έκα­να, ανα­κά­λυ­ψα μια γυναί­κα κατα­πλη­κτι­κή, αφο­σιω­μέ­νη σώμα και ψυχή σε ένα σκο­πό και της οποί­ας ο θάνα­τος ήταν μια τρα­γω­δία. Βρί­σκο­νταν εκεί όλες οι κλω­στές για να υφαν­θεί ένα μυθι­στό­ρη­μα που ποτέ δεν κατά­φε­ρε να εκδο­θεί. Αφού είχα γρά­ψει το βιβλίο μου, άρχι­σα από περιέρ­γεια να ψάχνω ίχνη που να μνη­μο­νεύ­ουν την Όλγα στην χώρα μου, πλά­κες, δρό­μους, κτλ, δεν βρή­κα τίπο­τα. Σήμε­ρα χάρη στο βιβλίο και στην ται­νία του MONJARDIM JAYME που βασί­στη­κε στο βιβλίο μου, έγι­νε επα­νόρ­θω­ση αυτής της λήθης. Τώρα πια υπάρ­χουν δρό­μοι, πλα­τεί­ες, λεω­φό­ροι σχο­λεία OLGA BENARIO, όπως συνέ­βαι­νε στην πατρί­δα της ΛΑΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ.» Περισ­σό­τε­ρα δια­βά­στε εδώ. «ΟΛΓΑ», Βιο­γρα­φι­κό Δρά­μα, Βρα­ζι­λία 2004, Διάρ­κεια 144΄ — ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Jayme Monjardim — ΣΕΝΑΡΙΟ: Rita Buzzar, Fernando Morais (συγ­γρα­φέ­ας) — ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Camila Morgado, Caco Ciocler, Luís Melo Fernanda Montenegro, Leona Cavalli κ.α. — ΜΟΥΣΙΚΗ: Marcus Viana — ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ricardo Della Rosa — ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42–46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώ­ρια), Τηλ.210 8220008: 210 8220023, Parking δια­θέ­σι­μο κάτω από τον κινηματογράφο.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

 Nothing special: Just not Opium (2/11 – 4/12)

 Έκθε­ση Μόρα­λη – Καπρά­λου στο Φάρο του ΚΠΙΣΝ
Το Κέντρο Πολι­τι­σμού Ίδρυ­μα Σταύ­ρος Νιάρ­χος (ΚΠΙΣΝ), σε συνερ­γα­σία με την Εθνι­κή Πινα­κο­θή­κη-Μου­σείο Αλε­ξάν­δρου Σού­τζου, διορ­γα­νώ­νει την έκθε­ση “Γιάν­νης Μόρα­λης – Χρή­στος Καπρά­λος. Μία φιλία ζωής και τέχνης”, η οποία θα φιλο­ξε­νεί­ται στον χώρο του Φάρου στο ΚΠΙΣΝ.  Η έκθε­ση θα είναι ανοι­χτή στο κοι­νό από τις 21 Σεπτεμ­βρί­ου έως και τις 18 Δεκεμ­βρί­ου (καθη­με­ρι­νά από τις 9 π.μ. έως τις 10 μ.μ), με ελεύ­θε­ρη είσοδο. 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Δωδώ­νη. Το μαντείο των ήχων στο Μου­σείο Ακρόπολης
Το Μαντείο της Δωδώ­νης είναι το θέμα της δεύ­τε­ρης μεγά­λης περιο­δι­κής έκθε­σης που θα φιλο­ξε­νη­θεί στο Μου­σείο Ακρό­πο­λης από τις  20 Ιου­νί­ου 2016 έως τις 10 Ιανουα­ρί­ου 2017. Σκο­πός της είναι να κάνει ευρύ­τε­ρα γνω­στό το παλαιό­τε­ρο ελλη­νι­κό μαντείο, να δεί­ξει τον τρό­πο λει­τουρ­γί­ας, τον ρόλο και τη σημα­σία του στον αρχαίο κόσμο αλλά και να ανα­δεί­ξει την ανά­γκη του ανθρώ­που να προ­βλέ­πει το μέλ­λον. Η έκθε­ση θα συνο­δεύ­ε­ται από επι­στη­μο­νι­κό κατά­λο­γο των εκθε­μά­των. Σε μεγά­λη οθό­νη στον εκθε­σια­κό χώρο θα παρου­σιά­ζε­ται βίντεο για το μαντείο και το φυσι­κό του περι­βάλ­λον. Στο εστια­τό­ριο του Μου­σεί­ου θα προ­σφέ­ρο­νται γιαν­νιώ­τι­κα εδέ­σμα­τα σε όλη τη διάρ­κεια της έκθε­σης. Η έκθε­ση πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε συνερ­γα­σία του Μου­σεί­ου Ακρό­πο­λης με την Εφο­ρεία Αρχαιο­τή­των Ιωαν­νί­νων. Τα εκθέ­μα­τα προ­έρ­χο­νται από το Μου­σείο Ιωαν­νί­νων και το Εθνι­κό Αρχαιο­λο­γι­κό Μου­σείο, Συλ­λο­γή Καραπάνου.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο