Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube

Έφυγε από τη ζωή ο ζωγράφος – αγιογράφος Ανδρέας Αβδελόπουλος

ΕΕΤΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Ανδρέας Αβδελόπουλος γεννήθηκε στο Αλγέρι Β. Αφρικής το έτος 1938. Από νεαρή ηλικίας μαθήτευσε στη «Σχολή Δ. Πελεκάση», στο εργαστήρι του Νικόλα Στρατούλη, ζωγράφου, συντηρητή έργων τέχνης και αγιογράφου, με τον οποίο και συνεργάστηκε.

Στη συνέχεια φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήρι νωπογραφίας (φρέσκο) και φορητής εικόνας, από όπου αποφοίτησε το 1966.
Ασχολήθηκε με την αγιογραφία έχοντας στο ενεργητικό του την αγιογράφηση πολλών Ιερών Ναών, καθώς επίσης και με συντηρήσεις και αποκαταστάσεις τοιχογραφιών σε Ναούς και εργασίες Συντήρησης Φορητών Έργων Τέχνης. Για αυτό τον σκοπό διηύθυνε και μια
ομάδα από εικαστικούς καλλιτέχνες.
Επίσης έργο του ήταν η αποκατάσταση ζωγραφικών επιφανειών, οροφογραφιών (η συγκόλληση σοβάδων και χρωμάτων, επιζωγράφιση στα ελλιπή σημεία, ανάρτηση κατεστραμμένων ορόφων (μπαγδατί) με ειδικούς τρόπους ενίσχυσης και στερέωσης) σε πολλά νεοκλασικά κτήρια με τις πιο επιστημονικές μεθόδους.

Ο Ανδρέας Αβδελόπουλος ήταν μέλος του ΕΕΤΕ από το 1970.

Η εξόδιος ακολουθία έγινε την Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021, στις 12:00 μ.μ., στην εκκλησία της Αναστάσεως, στον Πειραιά.
Το ΔΣ του Ε.Ε.Τ.Ε. εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένειά του και στους οικείους τουΔΣ ΕΕΤΕ


Εργογραφία

Α. Νεοκλασικά Κτίρια

  1. Οικία Μπουμπούλη στις Σπέτσες, σήμερα ιδιοκτησίας Ντόλας και Πέτρου Νομικού. Αποκατάσταση, καθαρισμός και στερέωση ζωγραφικών επιφανειών των ορόφων (οροφές οκτώ αιθουσών)
  2. Αναπαλαίωση του συνεδριακού κέντρου στο Φοιροστεφάνι Σαντορίνης, ιδιοκτησίας Πέτρου Νομικού
  3. Ναυτικό μουσείο της πόλεως Χίου, στην Χίο, παλαιότατο κτίριο (πρώην κατοικία Πατέρα). Αποκατάσταση των οροφογραφιών (εκτεταμένες ζημιές ετών). συγκόλληση σοβάδων και χρωμάτων. Επιζωγράφιση στα ελλιπή σημεία. Ανάρτηση κατεστραμένων ορόφων (μπαγδατί) με ειδικούς τρόπους ενίσχυσης και στερέωσης.
  4. Κτίριο γραφείων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα. επί των οδών Αμαλίας 8 και Ξενοφώντος στο Σύνταγμα (πρώην κατοικία οικογένειας Μαυρομιχάλη). Το κτίριο αυτό θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα τυπικά από άποψη αρχιτεκτονικής, νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας. Παρουσιάζει σε μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς καλλιτεχνικής αξίας των ζωγραφικών επιφανειών και του μεγέθους των ζημιών που αποκατεστάθησαν. Οι ζημιές των οροφογραφιών και τοιχογραφιών σε πάρα πολλά σημεία, έφταναν το 90% των προς αποκατάσταση, συντήρηση και επιζωγράφιση επιφανειών σε όλο το κτίριο. Όσον άφορα τον τρόπο που εκτελέστηκαν οι διαφορές επεμβάσεις μπορεί να βεβαιώσει ότι έγιναν με τις πιο επιστημονικές μεθόδους που εξασφαλίζουν την αντοχή του στις διάφορες καταπονήσεις (συστολές, διαστολές. κραδασμοί κλπ.)
  5. Γραφείο Τουρισμού κ. Κυριακούρου Βασ. Σοφίας. Αθήνα.
  6. Εθνική Κτηματική Α.Ε.
  7. Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Κουμπάρη). υπό εκτέλεση
  8. Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Ευταξία, Δίπυλου και Ασωμάτων) υπό εκτέλεση
  9. Κτίριο Ξενιού Δημητσάνας (ΕΟΤ). υπό εκτέλεση .
  10. Γερμανική Σχολή Αθηνών (αρχαιολογικό).

Β. Συντηρήσεις & Αποκαταστάσεις Τοιχογραφιών ιερών Ναών

  1. Άγιος Γεώργιος στα Αγιορίτικα Τριπόλεως. Καθαρισμός. αποκάλυψη των αγιογραφιών και επιμέρους επιζωγραφίσεις (τέλος 18ου αιώνα).
  2. Αγία Μαρίνα στο Βέλο Κορινθίας. Αποκατάσταση καταστροφών από υγρασίες και τους σεισμούς του 1981 (έργου αρχιτέκτονος Τσίλερ).
  3. Iδιωτικό ναΐδριο οικογένειας Δραγώνα (νεοκλασικού τύπου) επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου στην Αθήνα. Καθαρισμός. στερέωση απολεπίσεων και επιζωγράφιση.
  4. Μεταμόρφωση του Σωτήρος στην Πλάκα. Αποκάλυψη Πλατυτέρας

Γ. Εργασίες Συντήρησης Φορητών Έργων Τέχνης στο Εργαστήριο

  1. Συντήρηση των έργων ζωγραφικής της Πινακοθήκης της Τράπεζας της Ελλάδος.
  2. Έργα – πίνακες ζωγραφικής Ακαδημίας Αθηνών.
  3. Πίνακες ζωγραφικής της συλλογής της Αγροτικής Τράπεζας.
  4. Πίνακες ζωγραφικής συλλογής Πιερίδη.
  5. Συντήρηση έργων τέχνης Δημοτικής Πινακοθήκης Ρόδου.
  6. Συντήρηση των γιγαντιαίων πινάκων του ξενοδοχείου των Ρόδων στη Ρόδο.
  7. Συντήρηση και αποκατάσταση μεγάλης συλλογής Βυζαντινών εικόνων του Georges Abou-Adal στην Βηρυτό.
  8. Συντήρηση πινάκων ζωγραφικής και εικόνων της συλλογής του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.
  9. Συντήρηση και αποκατάσταση πινάκων συλλογής Χρήστου Λαρσινού.
  10. Πάντειο Πανεπιστήμιο (συντήρηση έργου ζωγραφικής).
  11. Συντήρηση έργων τέχνης Άλφα Τράπεζας Πίστεως.
  12. Συντήρηση έργων τέχνης Ιονικής Τράπεζας.
  13. Συντήρηση και αποκατάσταση πλήθους έργων τέχνης και εικόνων διαφόρων ιδιωτικών συλλογών.
    (κά.)

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο