Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα οχημάτων, που μπορεί να φτάνουν και το 10%, έρχονται να επιβάλουν ανενόχλητοι οι εφοπλιστές τις επόμενες μέρες, συνεχίζοντας την επιδρομή στο ήδη άγρια λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους και επιβεβαιώνοντας τι έχουν να περιμένουν τα λαϊκά στρώματα από την καπιταλιστική «ανάπτυξη για όλους» που επαγγέλλεται η κυβέρνηση της ΝΔ.

Οι πρώτες αυξήσεις έχουν ήδη επισημοποιηθεί και θα εφαρμοστούν από τις 8 και 10 Γενάρη για δρομολόγια προς Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, κεντρικό, βόρειο και ανατολικό Αιγαίο.

Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, «αξιοποιώντας» αναλόγως το θεσμικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει για λογαριασμό τους όλες οι κυβερνήσεις και το οποίο απορρέει από τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο επέβαλαν δύο διαδοχικές αυξήσεις (η προηγούμενη αύξηση ήταν τον Απρίλη του 2019), αυξάνοντας τις τιμές των εισιτήριων πάνω από 14%, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν και παραπέρα αυξήσεις.

Να σημειωθεί ότι μόνο τα τελευταία 5 χρόνια (από τον Ιούλη του 2015) μέχρι τώρα, από τις απανωτές αυξήσεις, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εκτινάχθηκαν περίπου κατά 31%, για την ακρίβεια 30,97%.

Για τις νέες αυξήσεις οι εφοπλιστές φέρνουν ως πρόσχημα το νέο καύσιμο με λιγότερο θείο που είναι ακριβότερο, δείχνοντας ποιος τελικά πληρώνει πάντα το μάρμαρο ανάμεσα στους ανταγωνισμούς των επιχειρηματικών ομίλων, όσο και τις αλλαγές με τον «φερετζέ» της «πράσινης οικονομίας».

Επιπρόσθετα, πέρα από τα όσα θα τσεπώσουν οι εφοπλιστές από τις νέες αυξήσεις στα εισιτήρια, την ίδια ώρα η κυβέρνηση της ΝΔ «για την προσέλκυση επενδύσεων» και στην ακτοπλοΐα και την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας» των εφοπλιστών, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τους εξασφάλισε αύξηση των επιδοτήσεων για το 2020, δηλαδή «ζεστό» χρήμα για τις λεγόμενες άγονες γραμμές 40 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρσι, φτάνοντας τα 130 εκατ. ευρώ. Χωρίς φυσικά σε αυτά να υπολογίζονται τα εκατομμύρια που δίνονται για τις απευθείας αναθέσεις προκειμένου να καλυφθούν άγονες γραμμές. Επιπλέον, για το 2020 η κυβέρνηση τους αυξάνει και την έμμεση επιδότηση μέσω του «μεταφορικού ισοδύναμου» (νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ), το οποίο από 150 εκατ. ευρώ πάει στα 170 εκατ. ευρώ.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ τα ποσά των επιδοτήσεων είναι ακατάσχετα, ενώ με πρόσφατο νόμο της ΝΔ πλέον θα προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου οι εφοπλιστές να τα εισπράττουν ανεξάρτητα αν εκτέλεσαν το επιδοτούμενο δρομολόγιο ή όχι, δηλαδή ακόμα και αν εγκαταλείπουν νησιά για μέρες στον εφιάλτη της απομόνωσης.

Εντελώς ενδεικτικά, το εισιτήριο στην οικονομική θέση για Ικαρία, από τα 39,50 ευρώ που ήταν τον περασμένο Απρίλη, πήγε τώρα στα 42 ευρώ, αύξηση 6,32%. Στις αρχές του Απρίλη ήταν 37 ευρώ, δηλαδή συνολική αύξηση μέσα σε λιγότερο από 9 μήνες 13,51%.

Από Πειραιά για Σάμο η οικονομική αριθμημένη θέση διαμορφώνεται στα 60 ευρώ από 56,50 ευρώ, αύξηση 6,13%. Στις αρχές του Απρίλη ήταν 54 ευρώ, δηλαδή συνολική αύξηση 11%.

Για Σύρο η οικονομική αριθμημένη θέση από τα 38 ευρώ πάει στα 40 ευρώ, αύξηση 5,26%. Ηταν στις αρχές του Απρίλη 36,50 ευρώ, δηλαδή συνολική αύξηση 9,58%.

Από Πειραιά για Ρόδο, η οικονομική θέση από τα 68,50 ευρώ ανεβαίνει στα 72,50 ευρώ, αύξηση 5,83%. Στις αρχές Απρίλη ήταν 63,50 ευρώ, συνολική αύξηση από τον Απρίλη μέχρι τώρα 14,17%.

Από Πειραιά για Μυτιλήνη από 51 ευρώ η οικονομική θέση πάει στα 54 ευρώ, αύξηση 5,8%. Αρχές του Απρίλη ήταν στα 49 ευρώ, συνολική αύξηση 10,2%.

Εν ολίγοις, για τη Σύρο, ένα από τα πιο κοντινά νησιά στον Πειραιά, μια 4μελής οικογένεια θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε – έλα (στην οικονομική πάντα θέση) 320 ευρώ, από 226 που ήταν το καλοκαίρι του 2015, αύξηση 41,59%.