Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Ανακοινώσεις για το άνοιγμα σχολείων Κεραμέως: Πολιτική της κουτοπονηριάς

Σχόλιο Ηρακλής Κακαβάνης //

«Εγώ άνοιξα τα σχολεία, αν θέλετε ελάτε. Αν πάθετε κάτι, υπεύθυνοι είστε εσείς που δεν πήρατε τη σωστή απόφαση, και οι καθηγητές που δε φρόντισαν για την τήρηση του σχετικού πρωτοκόλλλου». Κάπως έτσι μεταφράζεται η απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων και όσα σχετικά ανακοίνωσε.

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είχαν ήδη τοποθετηθεί αρνητικά τόσο στην εκ περιτροπής λειτουργία των σχολικών μονάδων όσο και στην εθελοντική συμμετοχή στα μαθήματα. Είχαν θέσει μια σειρά προαπαιτούμενα για το άνοιγμα των σχολείων. Δεν εισακούστηαν.

Ενστάσεις και αντιρρήσεις για το άνοιγμα των σχολείων έχουν εκφράσει ακόμη και μέλη της επιτροπής επιστημόνων.

Με την επαναλειτουργία των σχολείων (έτσι όπως την περιέγραψε η κ. Κεραμέως) προκύπτουν ζητήματα ηθικά (το παιδί θα νιώσει ενοχή αν κάποιος δικός του ή ο καθηγητής του νοσήσει) εκπαιδευτικά (κάποιες λίγες ημέρες μάθημα πόσο θα βοηθήσει τα παιδιά;) , κοινωνικά (εκπαιδευτικοί μεγάλης ηλικίας) κλπ

Επίσης προκύπτει ζήτημα αν μπορεί  κυβέρνηση να εξασφαλίσει την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, δεδομένης της κατάστασης που υπάρχει στα σχολεία και των ελλείψεων σε προσωπικό και όχι μόνο (υλικά καθαριότητας κλπ).

Και βεβαίως, προαιρετική χρήση της μάσκας, ακόμα και στα λεωφορεία μεταφοράς μαθητών. Υποχρεωτική χρήση θα υποχρέωνε σε δωρεάν διάθεση μασκών. Ατομική ευθύνη και στην προμήθεια και χρήση της μάσκας.

Η μέχρι τώρα εμπειρία στη διαχείριση της πανδημίας δείχνει ότι αρκετά ζητήματα αφέθηκαν στην τύχη τους.

Πήρε, η κυβέρνηση, την απόφαση να  ανοίξει τα σχολεία. Αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη, κατ’ αρχήν, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών (σε όλη τη χώρα, σε όλες τις σχολικές μονάδες). Αναλαμβάνει και την ευθύνη για ό,τι συμβεί με το πείραμα που επιχειρεί.