• [Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί/με μάτι αριστερό το βλέπω./Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί,/οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι (Κ. Βάρναλης)]
Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Αντίστροφη μέτρηση για το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς – Τι αλλάζει

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 θα χτυπήσει το κουδούνι στα σχολεία με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς, και το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Όμως με το πρώτο κουδούνι αποκαλύπτονται και τα προβλήματα, αυτά που σχετίζονται με την έλλειψη εκπαιδευτικών όσο και με τις υπόλοιπες ανάγκες των σχολικών μονάδων και των μαθητών. Χαρακτηριστικό είναι πως αρκετά σχολεία της Αττικής είναι με ζημιές που δεν έχουν αποκατασταθεί από το σεισμό του Ιούλη και χωρίς προσεισμικό έλεγχο. Ζήτημα που μπορεί να θέσει σε άμεσο κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν αναμένεται να είναι στις θέσεις τους το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την κυβέρνηση, όμως είναι πολύ πιθανό ότι θα δούμε και φέτος κενές διδακτικές ώρες και δυσκολίες στη διαμόρφωση του προγράμματος τις πρώτες βδομάδες του ανοίγματος των σχολείων , ενώ σε ισχύ είναι οι αποφάσεις που επιτρέπουν διπλές και τριπλές αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή να διδάσκουν διαφορετικά (και κάποιες φορές εντελώς άσχετα) αντικείμενα από αυτά που έχουν σπουδάσει.

Από την άλλη, έντονες είναι οι ελλείψεις σε αίθουσες και κτίρια στην Προσχολική Αγωγή, που επεκτείνεται για δεύτερη χρονιά η υποχρεωτικότητά της για δύο έτη, όχι όμως σε όλους τους δήμους που είχε αρχικά προγραμματιστεί, λόγω ελλείψεων στα νηπιαγωγεία. Αποτέλεσμα είναι σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς να αναγκάζονται να πηγαίνουν τα παιδιά τους σε νηπιαγωγεία αρκετά μακριά από το σπίτι τους, να δημιουργούνται υπερμεγέθη τμήματα και να προκρίνεται η λύση των αιθουσών kibo σε προαύλειους χώρους σχολείων .

Για άλλη μια χρονιά επίσης, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα για μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ ιδίως σε νησιωτικές περιοχές, όπου καταργούνται τμήματα που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή» και καλούνται στη μέση των σπουδών τους είτε να μεταναστεύσουν σε άλλη πόλη, είτε να αλλάξουν ειδικότητα ή ομάδα προσανατολισμού για τις πανελλαδικές εξετάσεις!

Τι αλλάζει

Στο δημοτικό, δεν αλλάζει κάτι, πέραν της πρόθεσης του υπουργείου να επαναφέρει το κριτήριο της βαθμολογίας για την επιλογή σημαιοφόρου στις παρελάσεις, ήδη από την 28η Οκτωβρίου, όπως δήλωσε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της την περασμένη Πέμπτη.

Εξάλλου, θα συνεχίσει να ισχύει η δράση «Η τσάντα στο σχολείο», με βάση την οποία για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα τον μήνα, οι τσάντες των μαθητών με τα διδακτικά τους βιβλία θα παραμένει στο σχολείο.

Για το λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το σύστημα εισαγωγής που ψηφίστηκε επί υπουργίας Κώστα Γαβρόγλου παραμένει στους βασικούς του άξονες:

– Οι εξετάσεις θα γίνουν σε τέσσερα μαθήματα. Οι μαθητές θα εξεταστούν στα ίδια ακριβώς μαθήματα τόσο για το απολυτήριο, όσο και για τις πανελλαδικές. Αντί των Λατινικών, οι μαθητές θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων θα είναι 6 την εβδομάδα.

– Οι Ομάδες Προσανατολισμού θα είναι τέσσερις, όσα και τα επιστημονικά πεδία.

Ωστόσο, οι αλλαγές που φέρνει η νέα ηγεσία είναι:

– Κατάργηση της κατηγοριοποίησης των τμημάτων σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων».

– Μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα: Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία

– Μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση, στο 15% του συνολικού βαθμού.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι όσοι απόφοιτοι του 2019 επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν στις Πανελλαδικές 2019.