Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ από το «YouTube»

Νέο περι­στα­τι­κό λογο­κρι­σί­ας από το ΥouΤube βλέ­πει το φως της δημοσιότητας.
Από Δευ­τέ­ρα 12 Οκτώ­βρη το βίντεο «Του Αδόλ­φου τα εγγό­νια», του συγκρο­τή­μα­τος «Υπε­ρα­στι­κοί» αναρ­τη­μέ­νο στο YouTube από το 2013, με πάνω από μισό εκα­τομ­μύ­ριο θεά­σεις (528.377 αυτή τη στιγ­μή που γρά­φε­ται το σημεί­ω­μα) δέχτη­κε φρα­γή στη θέα­σή του, (να μην το βλέ­πουν ανή­λι­κοι και εξα­φα­νί­στη­κε από τις μηχα­νές ανα­ζή­τη­σης) για­τί ενδέ­χε­ται να περιέ­χει «βίαιο ή απο­τρό­παιο περιε­χό­με­νο που επι­διώ­κει κυρί­ως να σοκά­ρει, να προ­κα­λέ­σει ή να προ­σβά­λει».

YouTube βίαιο ή αποτρόπαιο περιεχόμενο που επιδιώκει κυρίως να σοκάρει να προκαλέσει ή να προσβάλει

Το… προ­σβλη­τι­κό τρα­γού­δι που ενό­χλη­σε τις «ευαι­σθη­σί­ες» του You Tube είναι αφιε­ρω­μέ­νο στην Αντι­φα­σι­στι­κή Νίκη των λαών και υμνεί την καθο­ρι­στι­κή συμ­βο­λή της ΕΣΣΔ και του Κόκ­κι­νου Στρα­τού στο τσά­κι­σμα του φασι­σμού.
Το βίντεο περιέ­χει ντο­κου­μέ­ντα των ημε­ρών του 1945 μπλέ­κο­νται με το «σήμε­ρα» και τη δρά­ση της ναζι­στι­κής εγκλη­μα­τι­κής Χρυ­σής Αυγής.
«Μα το δεί­χνει η ιστο­ρία, σαν θελή­σει ο λαός / και το φίδι το τσα­κί­ζει κι όσους κλώ­ση­σαν τ’ αυγό…».

Στην ανα­κοί­νω­σή τους οι «Υπε­ρα­στι­κοί» αναφέρουν:

«Στις 12/10/2020, 76η επέ­τειο της απε­λευ­θέ­ρω­σης της Αθή­νας από τους ναζί, η λεγό­με­νη “ομά­δα του YouTube” μάς ενη­μέ­ρω­σε με ηλε­κτρο­νι­κό μήνυ­μα ότι το βίντεο με το αφιε­ρω­μέ­νο στην Αντι­φα­σι­στι­κή Νίκη των Λαών τρα­γού­δι μας “Του Αδόλ­φου τα εγγό­νια”, αναρ­τη­μέ­νο στην πλατ­φόρ­μα YouTube από το 2013, και με 527.500 θεά­σεις, ενδέ­χε­ται να περιέ­χει “βίαιο ή απο­τρό­παιο περιε­χό­με­νο που επι­διώ­κει κυρί­ως να σοκά­ρει, να προ­κα­λέ­σει ή να προ­σβά­λει”. Για τον λόγο αυτό, η εται­ρεία επέ­βα­λε ηλι­κια­κό φραγ­μό στη θέα­σή του, ώστε να μην το βλέ­πουν ανή­λι­κοι και το έκρυ­ψε από τη μηχα­νή ανα­ζή­τη­σης. Προ­σέ­θε­σε, δε, στην αρχή του βίντεο προει­δο­ποί­η­ση, σύμ­φω­να με την οποία το περιε­χό­με­νό του “έχει χαρα­κτη­ρι­σθεί από την κοι­νό­τη­τα του YouTube ως ακα­τάλ­λη­λο ή προ­σβλη­τι­κό για κάποια είδη κοι­νού”, ζητώ­ντας τη συγκα­τά­θε­ση του θεα­τή για την προβολή.

Επει­δή τέτοιους απο­κλει­σμούς το “YouTube” τούς κάνει γενι­κώς κατό­πιν… εγκλή­σε­ως, δεν έχου­με λόγο να μην πιστέ­ψου­με ότι, στο κλί­μα των ημε­ρών και μετά την κατα­δί­κη της ναζι­στι­κής εγκλη­μα­τι­κής οργά­νω­σης “Χρυ­σή Αυγή”, πικρα­μέ­νοι νεο­να­ζί — φασί­στες, αλλά και θια­σώ­τες της θεω­ρί­ας των δύο άκρων, παρα­χα­ρά­κτες της Ιστο­ρί­ας και κήν­σο­ρες των ίσων απο­στά­σε­ων και της κατα­δί­κης της βίας από όπου κι αν προ­έρ­χε­ται, υπο­στη­ρι­κτές του αστι­σμού, μπή­καν στον κόπο να κάνουν μαζι­κές ανα­φο­ρές, για να λογο­κρι­θεί και να κατέ­βει το “προ­σβλη­τι­κό” βίντεο. Ποιους άλλους θα μπο­ρού­σε να “προ­σβάλ­λει” ένα βίντεο και τρα­γού­δι για την Αντι­φα­σι­στι­κή Νίκη και την καθο­ρι­στι­κή συμ­βο­λή της Σοβιε­τι­κής Ένω­σης και του Κόκ­κι­νου Στρα­τού σε αυτή; Ποιους άλλους θα μπο­ρού­σε να προ­σβάλ­λει ένα βίντεο και τρα­γού­δι για την ανά­γκη κατα­πο­λέ­μη­σης του φασι­σμού ως αυτού που πραγ­μα­τι­κά είναι, ως “του πιο απρο­κά­λυ­πτου, θρα­σύ, συντρι­πτι­κού και δολε­ρού καπι­τα­λι­σμού”; Ποιοι άλλοι θα λύσ­σα­γαν από την καθο­ρι­στι­κή παρέμ­βα­ση του αντι­φα­σι­στι­κού κινή­μα­τος για την αντι­με­τώ­πι­ση και κατα­δί­κη της εγκλη­μα­τι­κής ναζι­στι­κής “Χρυ­σής Αυγής”; Ποιοι άλλοι θα επι­δί­ω­καν να μην έχουν πρό­σβα­ση σε ένα τέτοιο βίντεο τα παι­διά που τού­τες τις μέρες αγω­νί­ζο­νται στους δρό­μους και στις καταλήψεις;

Η υπό­θε­ση είναι κάπως αστεία, επει­δή το τρα­γού­δι έχει ανέ­βει και σε άλλα βίντεο, με εκα­το­ντά­δες χιλιά­δες θεά­σεις. Ωστό­σο, κάνου­με ήδη ό,τι είναι δυνα­τό για να αρθούν οι περιο­ρι­σμοί που επι­βλή­θη­καν στην πρό­σβα­ση στο συγκε­κρι­μέ­νο βίντεο, που συμπε­ριε­λάμ­βα­νε και την εικαστική/οπτική άπο­ψή μας, και το οποίο θα ξανα­νε­βά­σου­με όσες φορές χρειαστεί.

Εται­ρεί­ες όπως η “Google”, ιδιο­κτή­τρια του “YouTube”, δια­τη­ρούν μηχα­νι­σμούς ελέγ­χου του περιε­χο­μέ­νου στο δια­δί­κτυο, μηχα­νι­σμούς ετε­ρο­βα­ρείς υπέρ των αστι­κών, συντη­ρη­τι­κών, σεξι­στι­κών, φασι­στι­κών κ.λπ. από­ψε­ων. Η λεγό­με­νη “ομά­δα του YouTube”, αφού σημειώ­νει ότι μετά την “επι­σή­μαν­ση του βίντεο για έλεγ­χο”, το έλεγ­ξε και κατέ­λη­ξε ότι “δεν είναι κατάλ­λη­λο για όλους τους θεα­τές”, επι­βάλ­λο­ντας “περιο­ρι­σμό ηλι­κί­ας”, μας καλεί να την ενη­με­ρώ­σου­με αν πιστεύ­ου­με ότι πρό­κει­ται για “λάθος”. Το αν είναι “λάθος” η λογο­κρι­σία ενός αντι­φα­σι­στι­κού και αντι­κα­πι­τα­λι­στι­κού τρα­γου­διού είναι ζήτη­μα ταξι­κής τοπο­θέ­τη­σης. Από τη σκο­πιά του κόσμου της δου­λειάς, στο πλευ­ρό του οποί­ου παίρ­νου­με θέση ως σάρ­κα από τη σάρ­κα του, ασφα­λώς και είναι “λάθος”. Στο­χευ­μέ­νο “λάθος” για να πλή­ξει τις θέσεις του. Από τη σκο­πιά του κόσμου του κεφα­λαί­ου, μια τέτοια προ­σπά­θεια λογο­κρι­σί­ας ‑αντί­στοι­χη αυτής που υπέ­στη το βίντεο με το τρα­γού­δι “Του κόσμου οι λαοί” του συγκρο­τή­μα­τος Κοι­νοί Θνη­τοί- θα μπο­ρού­σε να γίνει επι­βε­βλη­μέ­νη, ανά­λο­γα με τη συγκυ­ρία. Όλα τα τρα­γού­δια που έχου­με δημο­σιεύ­σει στο δια­δί­κτυο, και αυτά που θα δημο­σιεύ­σου­με στη συνέ­χεια, είναι υπο­ψή­φια να υπο­στούν τις συνέ­πειες που επι­φέ­ρουν τέτοια “λάθη”. Αυτα­πά­τες δεν είχα­με ούτε και έχουμε.

Καλού­με τους συντρό­φους και τις συντρό­φισ­σες, τους φίλους και τις φίλες να κοι­νο­ποι­ή­σουν το, ουσια­στι­κά, λογο­κρι­μέ­νο βίντεο με το τρα­γού­δι “Του Αδόλ­φου τα εγγό­νια”, χρη­σι­μο­ποιώ­ντας τον ακό­λου­θο σύνδεσμο:

Τους καλού­με, επί­σης, να ενη­με­ρω­θούν για τον αδια­νό­η­το τρό­πο, με τον οποίο οι δια­δι­κτυα­κοί κολοσ­σοί ελέγ­χουν τι δια­βά­ζου­με, τι ακού­με και τι βλέ­που­με στο δια­δί­κτυο, με κατεύ­θυν­ση την υπε­ρά­σπι­ση της εξου­σί­ας του κεφα­λαί­ου. Δεν θα μπο­ρού­σε να γίνε­ται αλλιώς, στο πλαί­σιο του αστι­κού κόσμου που πασχί­ζουν να τον παρου­σιά­σουν ως δήθεν τον καλύ­τε­ρο δυνα­τό. Αυτα­πά­τες δεν είχα­με ούτε και έχουμε.»

«Του Αδόλφου τα εγγόνια»

Του Αδόλ­φου τα εγγόνια,
η σαβού­ρα του ντουνιά,
κάνου­νε πως δε θυμούνται
του παπ­πού τους τον νταλκά.

Του ’45 Απρίλης
κι ο Αδόλ­φος με λυγμό:
«Ρε τι μου ‘κανε ο Στά­λιν με τον Κόκ­κι­νο Στρατό, 
το σφυ­ρί έχω στο κεφά­λι, το δρε­πά­νι στο λαιμό».
«Τσά­μπα οι αστοί με σπρώχναν, 
να τους σβή­σω τον καημό 
και μπε­λά­δες θα ‘χουν πάλι, με τον Γεωργιανό».

Κι όλο έσκου­ζε ο Αδόλ­φος, μες στου Απρί­λη τις φωτιές:
«Μες στο Βερο­λί­νο μπαί­νουν, μπαί­νουν οι κομμουνιστές
και οι άριοι λακί­ζουν, αντι­λό­πες παρ­δα­λές. Ωχ, Εύα μου»

Του Αδόλ­φου τα εγγό­νια, τού­τη η βρώ­μα του καιρού,
κάνου­νε πως δε θυμού­νται ποιοι του δεί­ξαν του παππού.
Κι οι αστοί που εξου­σιά­ζουν και τη βρώ­μα συντηρούν,
για την κόκ­κι­νη σημαία πα’ στο Ράιχ­σταγκ δε μιλούν
και ας δάγκω­νε ο Αδόλ­φος το μου­στά­κι το κοντό
κι ας του φώνα­ζε ο Γκαί­ρινγκ, «πα’ να φύγου­με από δω»

Και ας έσκου­ζε ο φύρερ απ’ της Μπρά­ουν την ποδιά:
«Ε ρε φάπα που θα πέσει απ’ του Ζού­κοφ τα παιδιά».

Του Αδόλ­φου τα εγγό­νια, η σαπί­λα του ντουνιά,
ξανα­μπή­καν στη μαρ­κί­ζα στων αστών τον τσαμπουκά.
Η εξου­σία των λεφτά­δων, δίχως τα φτια­σί­δια της,
πότε χίτης κι ασφα­λί­της, πότε ταγματασφαλίτης,
πότε γερ­μα­νο­τσο­λιάς, χρυ­σαυ­γί­της φωνακλάς.

Μα το δεί­χνει η ιστο­ρία, σαν θελή­σει ο λαός 
και το φίδι το τσα­κί­ζει κι όσους κλώ­ση­σαν τ’ αυγό.
Κι όλο έσκου­ζε ο Αδόλ­φος και οι άριοι λαγοί
που τους κλεί­σα­νε το σπί­τι του Βλα­δί­μη­ρου οι γιοι.
Και ξανά θα τους το κλεί­σουν κι ας λυσ­σά­νε οι αστοί.

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο