Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Από την «πράσινη» στην πολεμική οικονομία … μια κάλπη δρόμος

Το επόμενο «ταμείο ανάκαμψης» της ΕΕ θα λέγεται «ταμείο εξοπλισμών και πολέμου»…
Ηδη το μοντάρουν και θα το ξεφουρνίσουν με τη νέα «στρατηγική ατζέντα» της ΕΕ 2024 – 2029, που συζητιέται στη Σύνοδο Κορυφής του Ιούνη αμέσως μετά τις ευρωεκλογές…

Οπότε ας τους δώσουμε μια …προκαταβολή την Κυριακή με ψήφο στο ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που αποκαλύπτει και πολεμά την ΕΕ του πολέμου. Από τις «πράσινες» επενδύσεις στις ΑΠΕ και στα ηλεκτροκίνητα στις «μαύρες» επενδύσεις στα σύγχρονα πολεμικά συστήματα…
Αντιφατικό; Καθόλου! Το «πράσινο» δεν αποδείχτηκε αρκετό για να κινήσει την οικονομία τους και τώρα ποντάρουν τα λεφτά τους σε όπλα και πυραύλους…

Η πολεμική οικονομία της ΕΕ είναι η άλλη όψη της «πράσινης» οικονομίας που δείχνει ότι το κέρδος καταδυναστεύει τους λαούς και σε καιρό ειρήνης με το πιστόλι στον κρόταφο και σε καιρό ιμπεριαλιστικού πολέμου… Το παιχνίδι παίζεται για την κερδοφορία του κεφαλαίου σε όλες τις συνθήκες και σε όλα τα …γήπεδα. Μέχρι και σπόνσορας σε αθλητική ομάδα έγινε μια από τις μεγαλύτερες πολεμικές βιομηχανίες της Γερμανίας για πρώτη φορά στην Ιστορία!

o tempora, o mores

Αλλά αφού το ΝΑΤΟ «συνεργάζεται» με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια στις ΠΑΕ θα κωλώσουν;

Για όσους δεν το γνωρίζουν το “ο tempora ο mores” είναι φράση του Κικέρωνα, από βιβλίο εναντίον του Ρωμαίου κυβερνήτη της Σικελίας, Gaius Verres, και από την πρώτη ομιλία του εναντίον του Κατιλίνα. μεταφράζεται επί λέξει ως “Ω καιροί, ω ήθη” _όπως λέει ο λαός μας “καιρός φέρνει τα λάχανα, καιρός τα παραπούλια”, ή αλλιώς “κούνια που σας κούναγε“!.

Κι από πάνω έχεις κάτι σοσιαλδημοκρατικά φιντάνια (ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και ΣΙΑ) να πιπιλίζουν πως μια άλλη ΕΕ, «στρατηγικά αυτόνομη», θα επένδυε στην «πράσινη» ευημερία και όχι στα πολεμικά ομόλογα…

Παραμύθια δίχως δράκο!

Ένα ταμείο (και μοναδικό) έχει η ΕΕ, όπως κι αν το χρωματίσει.
Και σ’ αυτό ο λαός βάζει (φόρους, χαράτσια, δικαιώματα, σύγχρονες ανάγκες)
και το κεφάλαιο βγάζει (επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, προνόμια).
Τώρα, στα πρόθυρα ενός γενικευμένου ιμπεριαλιστικού πολέμου, αυτό που «πουλάει»
είναι η διασφάλιση της «αμυντικής ετοιμότητας», της «ικανότητας δράσης» και της «ασφάλειας».

Οπότε το καράβι στρίβει προς την ενίσχυση της πολεμικής βιομηχανίας.

Μην εκπλαγείτε πάντως αν αύριο – μεθαύριο δείτε τους σημερινούς ΑΠΕτζήδες να επενδύουν σε κανόνια και τανκς (αν δεν το κάνουν ήδη…). Αφού έσωσαν το περιβάλλον από …βέβαιη καταστροφή τώρα ήρθε η ώρα να υπερασπιστούν την Ευρώπη από τους υπονομευτές των «δυτικών αξιών»…

Στυλιανίδης (υπουργός Ναυτιλίας): «Μέχρι τώρα οι τιμές στα συμβατικά πλοία είναι λογικές»…
Δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: ‘Η είναι υπουργός Ναυτιλίας στα …Bajau Islands της Ινδονησίας όπου η συγκοινωνία γίνεται με πιρόγες από νησί σε νησί ή δεν έχει ταξιδέψει ποτέ με καράβι!
Και επειδή δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο ο υπουργός λέει την …αλήθεια του. Ότι δηλαδή οι καημένοι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές με το αφορολόγητο πετρέλαιο και τις επιδοτήσεις εκατομμυρίων ευρώ για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», με τους ναυτεργάτες «στην τσίτα» όλη τη σεζόν, «δεν βγαίνουν» με φτηνότερα εισιτήρια.
Οπότε οι αυξήσεις είναι «πολύ λογικές».
«Πολύ λογικό»,
θα σκεφτεί κανείς, για έναν υπουργό (και μια κυβέρνηση) που δουλειά του είναι να εξασφαλίζει «μπουνάτσα» για τα κέρδη των εφοπλιστών κι ας ναυαγεί ο προϋπολογισμός των οικοκυριών με το πήγαινε – έλα σε κάποιο νησί.

Είπε και κάτι άλλο ο υπουργός…
Οτι το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει στην αγορά γιατί «εάν επιβάλλαμε τιμές και αγνοούσαμε το πώς κινείται η αγορά και ο ανταγωνισμός, τελικά θα καταλήγαμε να μην είχαμε πλοία»!
Σε ελεύθερη μετάφραση αυτό σημαίνει ότι τα ακριβά εισιτήρια τα φτιάχνει η αγορά και ότι αν το κράτος παρέμβει (στην αγορά) οι εφοπλιστές θα πάρουν τα καράβια και θα φύγουν!
Πόσο πιο κυνικά να ομολογήσει η κυβέρνηση ότι η ακρίβεια βρίσκεται μέσα στην ίδια τη λειτουργία της καπιταλιστικής αγοράς και ότι οι εφοπλιστές (συνολικά οι καπιταλιστές) μπορούν να αφήνουν στο έλεός τους τα νησιά αν βλέπουν ότι δεν βγάζουν τα κέρδη που θέλουν;

Επομένως, εφοπλιστικά κέρδη και φτηνά εισιτήρια δεν χωράνε στο ίδιο καράβι!
Όπως δεν χωράει και το δικαίωμα σε ασφαλείς και τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τον λαό.
Όσο τα καράβια είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και η ακτοπλοΐα τσιφλίκι τους με τοποτηρητές την ΕΕ, τη σημερινή και τις άλλες κυβερνήσεις, τόσο τα εισιτήρια θα ακριβαίνουν, τόσο θα κυκλοφορούν σαπάκια, τόσο θα ανεβαίνουν τα κέρδη…

“Λογικές” οι τιμές;

Λογικό και για τον λαό να τους «μαυρίσει» την Κυριακή των ευρωεκλογών ρίχνοντας στην κάλπη ΚΚΕ!
Να φοβερίσει και την κυβέρνηση, και όλους τους άλλους που θεωρούν …μιαρό ακόμα και να σκέφτεσαι ότι μπορεί να υπάρξει οικονομία χωρίς εφοπλιστές και ότι πρέπει ο λαός να κάνει ιδιοκτησία του τα καράβια!

Πηγή Ριζοσπάστης

Ακολουθήστε το Ατέχνως σε
Google News, Facebook και Twitter

Μοιραστείτε το: