Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: αυξήσεις φωτιά – προσομοίωση από σπαγγέτι

Αυτές τις μέρες και ενώ η λαϊκή οικογένεια βιώνει καθημερινά απανωτά χτυπήματα από το αστικό κράτος και τους σκυλοκαυγάδες των διαχειριστών του –ο ένας κόβει κι ο άλλος ράβει τα συστημικά ΜΜΕ (ηλεκτρονικά και έντυπα) με copy_paste ανακοίνωση «η εμβληματική καλωδιωτή γέφυρα αλλιώς»… μας ενημερώνουν για το “Πιστό αντίγραφο της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου με κάθε λεπτομέρεια κατασκεύασαν φοιτητές χρησιμοποιώντας ζυμαρικά”.

Αναφέροντας –εκτός από τα ονόματα των παιδιών, αναλυτικά το είδος και την ποσότητα των ζυμαρικών, το χρόνο που χρειάστηκε τις διαστάσεις κλπ. στοιχεία της μακέτας και μιλώντας μέχρι και για “εφελκυστική, θλιπτική και καμπτική αντοχή των δομικών στοιχείων” (!!) όρους που κανείς κοινός θνητός δεν καταλαβαίνει …αναγράφοντας επί λέξει πως ‘το σπαγγέτι νούμερο 10 έδειξε αντοχές που ίσως δεν θα τις περίμενε κάποιος από ένα ωμό μακαρόνι εφελκυστική 8,48 MPa (megapascal), θλιπτική 2,207 MPa και καμπτική 3,371 MPa. Ρε μπαγλαμάδες, δεν ντρέπεστε καθόλου;

ΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ του ΚΚΕ
Απαιτεί ελεύθερη διέλευση στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
για όλους τους εργαζόμενους

 «Είναι πρόκληση για το λαό μας! Αυτοκινητόδρομοι και μεγάλα έργα υποδομών που πληρώθηκαν από τις τσέπες μας να τους διαχειρίζονται πολυεθνικές για να γεμίζουν οι τσέπες των λίγων», επισημαίνει η ΕΠ Δυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ, με αφορμή τις νέες αυξήσεις «φωτιά» στα διόδια της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.

«Με τις νέες αυξήσεις το ετήσιο κόστος διέλευσης φτάνει έως και 3.000 ευρώ για τους εργαζόμενους της περιοχής, και όχι μόνο, που μετακινούνται από και προς την εργασία τους πληρώνοντας επί της ουσίας πάνω από 250 ευρώ το μήνα μόνο για τη διέλευση της γέφυρας. Είναι απαράδεκτο σχεδόν του 1/3 του μισθού ενός εργαζόμενου να δίνεται στην Γέφυρα Α.Ε. για να πάει από το σπίτι στη δουλειά και απ’ τη δουλειά στο σπίτι», επισημαίνει η ΕΠ, αναφερόμενη και στις συνθήκες «βαρυχειμωνιάς» που βιώνουν εργαζόμενοι που καθημερινά χρησιμοποιούν τη γέφυρα, όπως και λαϊκά στρώματα.

Σχολιάζοντας και τη στάση της Περιφερειακής Αρχής, σημειώνει ότι «αυτό εννοούν ανάπτυξη και νέες επενδύσεις η ΝΔ και η Περιφερειακή Αρχή Φαρμάκη για την περιοχή μας. Ζεστό χρήμα στους επιχειρηματίες και για το λαό διάφορα pass, επιδόματα πείνας και διόδια», ενώ σε σχέση με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει: «Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση (!) στην “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν “αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα” όπως λέει!».

Όλη η ανακοίνωση εδώ

Σάπιες ζωές, του Ανδρέα Ονουφρίου

Να συμπληρώσουμε, πως οι ανατιμήσεις δεν αφορούν μόνο τη γέφυρα … ενδεικτικά

Ο σταθμός του Μακρυχωρίου στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, όπου από 2,50 ευρώ προτείνεται να πάει στα 2,90 ευρώ (16%).

Αντίστοιχα στον σταθμό της Ελευσίνας (Ολυμπία Οδός) η προτεινόμενη αύξηση είναι 14,2%, από 2,10 σε 2,40 ευρώ και

στις Αφίδνες (Νέα Οδός) από 3,30 σε 3,70 ευρώ, αυξημένα κατά 12%.

peletidis33ΕΠΙΣΤΟΛΗ Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗ σε Μητσοτάκη
Ζητά την ανακούφιση όσων πλήττονται από τις αυξήσεις στα διόδια της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

(απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου)

“Με αφορμή τις νέες αυξήσεις που ανακοίνωσε η «Γέφυρα ΑΕ» για τη διέλευση από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου των εργαζομένων που μετακινούνται καθημερινά από και προς τους γειτονικούς δήμους επανήλθε στο προσκήνιο συνολικά το θέμα των διοδίων της Γέφυρας.

Οδικοί άξονες, που κατασκευάστηκαν κατά βάση με κρατικά κονδύλια, θα έπρεπε να αποδίδονται δωρεάν στον λαό. Αντί γι’ αυτό, δίνονται για δεκάδες χρόνια, με ληστρικούς όρους, στους επιχειρηματικούς ομίλους, με τις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης και τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Να υπενθυμίσουμε ότι η “Γέφυρα ΑΕ” χρηματοδοτήθηκε απ’ το ελληνικό κράτος το 2020, με 11.050.000 ευρώ, για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη για τη συγκεκριμένη χρονιά να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ.

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση του λαού μας, την ανάγκη διασφάλισης του δικαιώματος χρήσης της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου από όλους, υιοθετεί τα αιτήματα που έχουν σταλεί στην κυβέρνηση από τους εργαζόμενους που πλήττονται από τις αυξήσεις, ζητά από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα μέτρα για συνολική μείωση της τιμής των διοδίων, καθώς και ειδικά μέτρα για όσους αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τη γέφυρα πολύ συχνά [π.χ. εργαζόμενοι (εκπαιδευτικοί, υγειονομικοί και άλλοι), άτομα με αναπηρία και ασθενείς που έρχονται στα νοσηλευτικά ιδρύματα της Πάτρας κλπ.]. Η χρέωση γι’ αυτούς, καθώς και για τους ανέργους, να διαμορφωθεί στα τρία (3) ευρώ ανά διέλευση.

Το διαχρονικό αίτημα του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας, του πατραϊκού, καθώς και όλου του ελληνικού λαού, για κατάργηση όλων των διοδίων, είναι επίκαιρο όσο ποτέ“».

Υπάρχει πάντως παράδοση που άρχισε μάλλον από τη Βρετανία και υιοθετήθηκε εδώ και 10ετίες από πανεπιστήμια και άλλους φορείς σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Το 1983 ξεκίνησε στο Okanagan College της Βρετανικής Κολομβίας -και «τρέχει» μέχρι σήμερα- σχετικός διαγωνισμός, με τις λεγόμενες «spaghetti bridges» που κατά καιρούς κατασκευάστηκαν να παρουσιάζουν αξιοσημείωτες αντοχές.

Στο πλαίσιο αντίστοιχου διαγωνισμού της Αρχιτεκτονικής Σχολής του σλοβενικού Πανεπιστημίου του Μάριμπορ, φοιτητές δημιούργησαν το 2019 γέφυρα από μακαρόνια, ικανή να αντέξει βάρος 105 κιλών, μεγαλύτερο από το δικό της. Στόχος στις περισσότερες περιπτώσεις η κατασκευή μας γέφυρας από σπαγγέτι με καθορισμένες διαστάσεις, που να…αντέχει. Δεν γνωρίζουμε αν μετά την έκθεσή της, μετατρέπεται σε μακαρονάδα…

Ο Μαρξ και η αισθητική, του Μιχαήλ Λίφσιτς