Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Γρήγορη ανακούφιση από το άγχος

Από τις πιο μικρές και καθημερινές προκλήσεις της ζωής μας έως τις πιο μεγάλες και σημαντικές κρίσεις, το άγχος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της. Και ενώ δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή μας, μπορούμε αντιθέτως να ασκήσουμε έλεγχο στη δική μας ανταπόκριση απέναντι σ’ αυτά. Όταν το αίσθημα του άγχους είναι συντριπτικό και χρόνιο, μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη συνολική ευημερία μας. Σύμφωνα με τον ψυχολόγο και ψυχοθεραπευτή Δρ. Γρηγόριο Βασιλειάδη, το συνεχές άγχος στους ανθρώπους, είναι στην πραγματικότητα το συνεχές υπαρξιακό άγχος, το οποίο οι άνθρωποι το μεταθέτουν σε πράγματα και συνήθειες μικρότερης σημασίας στην καθημερινότητα τους.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε άμεσα να ανακουφιστούμε από καταστάσεις έντονου στρες και άγχους. Γι’ αυτό προσπαθήστε χαλαρώσετε. Το αξίζετε, είναι ευεργετικό για εσάς και παίρνει πολύ λιγότερο χρόνο απ’ ό,τι νομίζετε. Δεν είναι απαραίτητο να επισκεφτείτε κάποιο spa ή να αποδράσετε το σαββατοκύριακο σε έναν κοντινό προορισμό – αν και δεν θα ήταν καθόλου άσχημη ιδέα. Κάθε μία από τις παρακάτω συμβουλές που παρουσιάζονται θα αποβάλλει άμεσα το άγχος από μέσα σας, σε χρόνο λιγότερου των 15 λεπτών.

Κάντε διαλογισμό

Λίγα λεπτά πρακτικής άσκησης κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στην ανακούφισή σας από το άγχος. Έρευνες έχουν δείξει πως ο καθημερινός διαλογισμός μπορεί να αλλάξει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου, κάνοντας σας πιο ανεκτικούς στο άγχος. Είναι πολύ απλό και μπορεί να το κάνει ο καθένας. Καθίστε κάπου που να νιώθετε εσείς άνετα, στον καναπέ σας, στο κρεβάτι σας ή και ακόμα και στο πάτωμα, και κρατήστε το σώμα σας ευθυτενές. Στη συνέχεια, κλείστε τα μάτια σας και προσπαθήστε να εστιάσετε στην αναπνοή σας. Σκοπός της άσκησης είναι να καταφέρετε να “καθαρίσετε” το μυαλό σας από οποιαδήποτε σκέψη. Αφήστε τις τυχόν σκέψεις σας να πλέουν σαν σύννεφα στο δικό σας γαλάζιο του μυαλού.

Κάντε μια βόλτα

Η άσκηση αποτελεί από τις σημαντικότερες αγχολυτικές μεθόδους και μπορείτε να εντοπίσετε τα αποτελέσματά της από τα πρώτα κιόλας λεπτά της άσκησής σας. Το περπάτημα σας επιτρέπει να απολαύσετε μια αλλαγή τοπίου στη καθημερινότητά σας, μια γρήγορη και αποτελεσματική ανανέωση της ψυχολογίας σας αλλά και των ίδιων σας των σκέψεων.

Επικοινωνήστε με τους κοντινούς σας ανθρώπους

Μπορεί χιλιάδες έρευνες να έχουν αποδείξει πως η συχνή χρήση των social media ναι είναι ένας από τους κύριους λόγους της ύπαρξης άγχους και στρες στην σημερινή εποχή της πληροφορίας, μπορεί όμως ταυτόχρονα να αποδειχθεί και το αντίθετο. Η χρήση των social media καναλιών σας δίνει τη δυνατότητα ανα πάσα ώρα και στιγμή, να επικοινωνήσετε με αγαπημένα σας πρόσωπα, να μοιραστείτε τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας μ’ αυτούς και να σας παρέχουν (ή να τους παρέχετε) την κατάλληλη υποστήριξη. Διατηρείτε με λίγα λόγια, τους έντονους δεσμούς σας με τα κοντινότερα πρόσωπα σας. Και για εσάς που δεν χρησιμοποιείτε τόσο συχνά τα social media μέσα στην ημέρα, υπάρχει πάντοτε και η αξιόπιστη λύση του τηλεφώνου.

Ακούστε την αγαπημένη σας μουσική

Η ακρόαση χαλαρωτικής μουσικής έχει αποδείξει πως μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό και τέλος το άγχος. Βέβαια αρκετοί άνθρωποι προτιμούν και την πιο έντονη μουσική για να τους χαλαρώσει στις πιο έντονες στιγμές τους. Σε κάθε περίπτωση όμως, τα οφέλη για την υγεία από τη μουσική είναι πάρα πολλά και αποτελεί ίσως μία από τις αποτελεσματικότερες και πιο διαδεδομένες λύσεις ενάντια στο καθημερινό άγχος. Δυναμώστε την ένταση λοιπόν!

Γελάστε δυνατά

Ένα πραγματικά ειλικρινές και πηγαίο γέλιο, δεν ελαφρύνει μόνο το βαρύ φορτίο του άγχους από πάνω σας, αλλά επιδρά και στη συνολική σας ψυχολογία. Μειώνει την κορτιζόλη (την ορμόνη που ευθύνεται για το στρες) και ενισχύει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου (ενδορφίνες), οι οποίες συντελούν στη θετική μας διάθεση. Γι’ αυτό έχετε ακόμη έναν λόγο για να παρακολουθήστε στην αγαπημένη σας κωμική σειρά, να διαβάσετε την αστεία στήλη ενός περιοδικού ή να αστειευτείτε με την παρέα σας κατα την έξοδό σας.

Η εύρεση των καλύτερων στρατηγικών ανακούφισης από το άγχος απαιτούν πολύ πρακτική και πειραματισμό από τη μεριά σας. Σίγουρα, υπάρχουν και άλλοι δεκάδες τρόποι αντιμετώπισης του άγχους, αλλά εμείς αναφερθήκαμε στους σημαντικότερους από αυτούς. Αυτό που εν τέλει θα πρέπει να κρατήσετε είναι πως τα καθημερινά σκαμπανεβάσματα της ζωής είναι πάνω από τις ίδιες μας τις δυνάμεις, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με υγιές και ψύχραιμο τρόπο απ’ όλους μας.