Μία βδομάδα συμπλήρωσε ο απεργιακός αγώνας που πραγματοποιούν πάνω από 13.000 εργαζόμενοι σε τρία εργοστάσια των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ (GM, Ford, Stellantis) με μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά αιτήματα.
Η εργοδοσία, επιχειρώντας να χτυπήσει την απεργία και αξιοποιώντας την τακτική της ηγεσίας του κλαδικού Συνδικάτου (UAW) που επέλεξε να κηρύξει απεργία μόνο σε 3 εργοστάσια, προχωρά σε μαζικές απολύσεις εργαζομένων από εργοστάσια που δεν απεργούν, με τη δικαιολογία πως δεν μπορούν να δουλέψουν γιατί υπάρχουν «εμπλοκές» στη γραμμή παραγωγής και ελλείψεις εξαιτίας της απεργίας.
Χτες, η Stellantis απέλυσε 3.000 εργαζόμενους σε Οχάιο και Ιντιάνα, ενώ και η βιομηχανία GM απέλυσε 2.000 εργάτες σε εργοστάσιο στο Κάνσας.
Σε αυτό το φόντο, την Τετάρτη περίπου 190 εργαζόμενοι μέλη του συνδικάτου UAW ξεκίνησαν απεργία σε εργοστάσιο της εταιρείας ZF στην Αλαμπάμα, που παράγει εξαρτήματα και ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία «Mercedes».
Υπό την πίεση δεκάδων χιλιάδων εργατών που έχουν ψηφίσει υπέρ της απεργίας σε όλο τον κλάδο, η ηγεσία του συνδικάτου UAW προειδοποίησε χτες τους βιομήχανους πως έως το βράδυ σήμερα θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις κηρύσσοντας απεργίες και σε άλλα «νευραλγικά» εργοστάσια, εκτός «και εάν παρουσιαστεί σοβαρή πρόταση στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης».
Στην αρχή της απεργίας, το συνδικάτο διεκδικούσε αυξήσεις 40% στους μισθούς σε τέσσερα χρόνια, απαίτηση που την κατέβασε στη συνέχεια λίγο πάνω από το 30%, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία. Οι εργαζόμενοι ζητούν επίσης μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας σε 32 από 40, καθώς και ασφαλιστικά αιτήματα.
Πηγή: Ριζοσπάστης