Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης με προστασία της ιστορικής κληρονομιάς ζητάει το ΚΚΕ

Σε σχόλιο για τις εξελίξεις στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ για την αναθεώρηση της λύσης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, το Γραφείο Τύπου της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ αναφέρει:

«Η τελευταία απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) απλά επιβεβαιώνει τις γνωστές προθέσεις και αποφάσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αναθεώρηση της μεθόδου κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου. Δεν λαμβάνει υπόψη τεκμηριωμένες τοποθετήσεις και ανησυχίες επιστημονικών φορέων, αλλά και το γεγονός ότι είναι δυνατή η βέλτιστη λύση για ολοκλήρωση του σταθμού με διατήρηση των αρχαιοτήτων στο χώρο (in situ).

Σε κάθε περίπτωση, η αιτία για τις τραγικές καθυστερήσεις και τη διόγκωση – αναθεώρηση του κόστους κατασκευής του Μετρό δεν είναι η παρουσία αυτών των πολύ σημαντικών αρχαιοτήτων, αλλά ο σχεδιασμός και η παραγωγή μεγάλων κατασκευαστικών έργων με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Αυτήν την κερδοφορία και τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα υπηρέτησαν και υπηρετούν τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Χαρακτηριστικό τελευταίο παράδειγμα είναι η συμφωνία τους στις προβλέψεις του Κρατικού Προϋπολογισμού για μεγάλη μείωση της φορολογίας των κατασκευαστικών ομίλων και νέα ενίσχυσή τους μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με πακτωλό χρημάτων.

Αποτελεί πρόκληση οι μεν να εμφανίζονται ως “αυτοί που θα επιταχύνουν την ολοκλήρωση του έργου” και οι δε σαν “προστάτες της πολιτιστικής κληρονομιάς”. Είναι μια βολική αντιπαράθεση τη στιγμή που είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου, την τεράστια άμεση και έμμεση επιβάρυνση των εργαζομένων και του λαού της πόλης.

Κρίσιμο ζήτημα σε αυτή τη φάση είναι να επιταχυνθεί το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του λαού της πόλης και των εργαζομένων του έργου, με ταυτόχρονη πρόνοια για την προστασία και ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Να δοθεί, ακόμα, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις απαραίτητες επεκτάσεις του Μετρό προς τα δυτικά και τα ανατολικά.

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από όλη την πορεία σχεδιασμού και υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, φθηνή για το λαό, κατασκευή υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών»