• [Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί/με μάτι αριστερό το βλέπω./Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί,/οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι (Κ. Βάρναλης)]
Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η «πολιτική βούληση» σταματά όπου ξεκινούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα

Ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Μετρό της πόλης πραγματοποιήθηκε χτες με την παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, της «Αττικό Μετρό», βουλευτών, Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης, επιστημονικών φορέων κ.ά., στον απόηχο της πρόσφατης ανακοίνωσης του ανασχεδιασμού του από τον πρωθυπουργό όσο και της αναζωπύρωσης της διαμάχης γύρω από το Σταθμό «Βενιζέλου», που παραπέμπει στο ακόμα πιο απώτερο μέλλον ένα απαραίτητο έργο για το λαό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος το πληρώνει και το ξαναπληρώνει.

Τοποθετήθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης και ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Ο Λεωνίδας Στολτίδης σημείωσε ότι η απόφαση της κυβέρνησης για ανασχεδιασμό του Σταθμού «Βενιζέλου», με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων, είναι καταστροφική για τον αρχαιολογικό πλούτο και την ιστορική παράδοση της πόλης, ενώ παρατείνει το χρονοδιάγραμμα (και προφανώς το κόστος) ολοκλήρωσης κατά πολύ, ουσιαστικά στο άδηλο μέλλον.

Ανέδειξε ότι ένα ακόμα «εμβληματικό αναπτυξιακό έργο», όπως το διαφήμιζαν όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, «απέδειξε για ποια ανάπτυξη μιλούν και συμφωνούν»: «Ασταμάτητη διοχέτευση δισεκατομμυρίων από τη φορολογία του λαού σαν κέρδη σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και εργολάβους. Εκτόξευση προϋπολογισμών. Χρονοδιαγράμματα-κουρελόχαρτα, κυριολεκτικά ανέκδοτα. Με τους πραγματικούς κατασκευαστές, τους εργαζόμενους του Μετρό, να έχουν βιώσει και να βιώνουν, με κάθε κυβέρνηση, εργασιακή βαρβαρότητα, δραματικές μειώσεις μισθών, διάλυση των Συλλογικών Συμβάσεων, τη μια εντατικοποίηση, την άλλη μαζικές απολύσεις». Πρόβαλε ότι η διαμάχη μόνο για το ζήτημα του Σταθμού «Βενιζέλου» επιδιώκει να συσκοτίσει τις συνολικές, διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τις καθυστερήσεις και το κόστος που έχει εκτιναχθεί μέχρι σήμερα πάνω από τα 1,2 δισ. Ότι μόνοι ωφελημένοι είναι οι κατασκευαστικοί όμιλοι που εκτόξευαν το κόστος, λειτουργούσαν εκβιαστικά με καθυστερήσεις και διακοπές του έργου.

Παρουσιάζοντας συνοπτικά τη θέση του ΚΚΕ, σημείωσε πως «οι τεχνικές δυνατότητες υπάρχουν για τη συμβίωση σταθμού και αρχαίων χωρίς καμιά απόσπασή τους» και απαίτησε να σταματήσει κάθε συζήτηση για μετακίνησή τους, που θα σημάνει την καταστροφή τους, όπως βεβαιώνουν οι ειδικοί επιστήμονες, άμεσα, χωρίς νέες καθυστερήσεις, να προχωρήσουν τα έργα ολοκλήρωσης του Μετρό χωρίς καμιά νέα καθυστέρηση, ούτε νέα χρονοδιαγράμματα, όπως και να ξεκινήσουν οι μελέτες επέκτασης του Μετρό στις άλλες συνοικίες. «Η επιστήμη και η τεχνική υπάρχουν», σημείωσε ο Λ. Στολτίδης, σημειώνοντας πως «η “πολιτική βούληση” σταματά όπου ξεκινούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα» και καλώντας το λαό, τους φορείς του να κινητοποιηθούν και να απαιτήσουν να τελειώνει επιτέλους το Μετρό, με διατήρηση της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλης, με διατήρηση των αρχαίων στο Σταθμό «Βενιζέλου».

«Επιτέλους τελειώνετε» με το Μετρό τόνισε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δήμο Θεσσαλονίκης εκφράζοντας την αγανάκτηση και την κοροϊδία που αισθάνεται ο λαός της πόλης.

Τόνισε πως για τις καθυστερήσεις ευθύνονται όσοι κυβέρνησαν τον τόπο. Πρόσθεσε ότι το ζητούμενο των κυβερνήσεων ήταν και είναι τα κέρδη των λίγων σε βάρος των πολλών. Επανέλαβε ότι δεν πρέπει να αυξηθεί το κόστος του έργου και τα αρχαία να μείνουν στη θέση τους.  

gif Banner Γυάρος