Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Με αφορμή μία επίσκεψη

Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας // 

Ο γιορτασμός των 199 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Νάουσας- ξεχωριστή στιγμή της Επανάστασης του ’21- έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτεί την πόλη, η επικεφαλής της Επιτροπής που έχει συσταθεί για των εορτασμό των 200 χρόνων “Ελλάδα 2021”, κα. Γιάννα Αγγελοπούλου- Δασκαλάκη.

Δύο «στιγμιότυπα» από τη επίσκεψη αυτή- που προβλήθηκαν δεόντως και από τα τοπικά ΜΜΕ- είναι ενδεικτικά!

  1. Ο σχολιασμός για την αμφίεση (που στάλθηκε μάλιστα και από το Γραφείο Τύπου του Δήμου): “Την ημέρα της Επετείου του Ολοκαυτώματος η κα Αγγελοπούλου φόρεσε το ελληνικό brand Nevro Blazer και επέλεξε το Evzon Military jacket, εμπνευσμένο από τη μη-τελετουργική χειμερινή στολή που φορούν οι Εύζωνες, τον μπλε Ντουλαμά που είναι η στολή του Μακεδονικού Αγώνα. Το Nevro military jacket είναι διακοσμημένο με 40 χρυσά μεταλλικά κουμπιά, κόκκινο ρέλι και κόκκινη φόδρα. Ο δήμαρχος κ. Καρανικόλας προσέφερε αναμνηστικό δώρο ένα κομμάτι από την capsule συλλογή “Thourios” του Nevro Blazer αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την Επανάσταση: Το μακρύ γιλέκο “Πισλί.”
  2. Η «εφαρμογή» του σχετικού Πρωτοκόλλου σχετικά με τη ρίψη των στεφάνων στον τόπο της θυσίας: «Σολομώντειος η λύση από την εθιμοτυπία του δήμου Νάουσας, η οποία υπερκέρασε το ποιος προηγείται στις εκδηλώσεις του Ολοκαυτώματος. Η κυβέρνηση, δια του Απόστολου Βεσυρόπουλου ή το “Ελλάδα 2021” δια της Γιάννας Αγγελοπούλου. Η λύση βρέθηκε με δυο ίσες θέσεις στις εκδηλώσεις, αλλά και ταυτόχρονη ρίψη των στεφάνων στο βάραθρο της Αράπιτσας. Τέλος καλό, όλα καλά!» (από ρεπορτάζ τοπικών ΜΜΕ).

gianna1Εύλογα τα ερωτήματα και των κατοίκων της περιοχής: Έτσι «τιμάται» η θυσία των Ναουσαίων; Το εξεγερτικό μήνυμα της Επανάστασης τι σχέση αλήθεια έχουν με τις ενδυματολογικές προτιμήσεις; Και τελικά το «πρωτόκολλο» και η «σολομώντεια εφαρμογή του» μήπως αποδεικνύει την πραγματική «ισχύ» της πολιτικής εξουσίας απέναντι στην οικονομική εξουσία;

Πόσο τελικά διαχρονικά δίκαιο είχε ο Ρήγας (Φεραίος) Βελεστινλής, όταν έγραφε στο «Νέα Πολιτική Διοίκησις»: «Οταν η διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονα του, το να κάμη τότε ο λαός, ή κάθε μέρος του λαού, επανάστασιν, ν’ αρπάξη τα άρματα και να τιμωρήση τους τυράννους του, είναι το πλέον ιερόν απ’ όλα τα δίκαια του και το πλέον απαραίτητον απ’ όλα τα χρέη του».

Ακολουθήστε το Ατέχνως στο Google News, στο Facebook και στο Twitter

Ν. Μπελογιάννης Ν. Πλουμπίδης – Στο σπίτι των ηρώων