Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Ομηρεία Ιταλών εργαζόμενων εν μέσω κρίσης και πανδημίας (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Η ναυτιλιακή εταιρεία Tirrenia ανακοίνωσε στους «κοινωνικούς εταίρους» -με τις ευλογίες της κυβέρνηση ότι από τις 1-Δεκ θα περιορίσει τα δρομολόγια με τη Σαρδηνία ανακοινώνοντας παράλληλα εκατοντάδες απολύσεις, με βάση δικονομικά τερτίπια (|>Convenzione sulla continuità territoriale marittima)

Η Tirrenia ουσιαστικά κρατάει σε ομηρεία τους Σάρδους εργαζόμενους.
Η προκήρυξη για την περικοπή δρομολογίων και θέσεων εργασίας είναι το πολλοστό χαστούκι των εφοπλιστών Gruppo Onorato τόσο στους εργαζόμενους όσο και και στους πολίτες της Σαρδηνίας

Από τη θέση τουw ως μεγάλου επιχειρηματικού ομίλου, οι πλοιοκτήτες χτυπάνε μαζί με το δικαίωμα στην εργασία τη δυνατότητα μετακίνησης των κατοίκων δίνοντας σκληρό πλήγμα στην οικονομία του νησιού εν μέσω πολλαπλής κρίσης.
Η απόφαση θα επηρεάσουν έμμεσα και τους εργαζόμενους στην υλικοτεχνική υποστήριξη καθώς και τις εξαγωγικές τοπικές εταιρείες.

Ωστόσο, αυτή την ευθύνη την μοιράζεται με την κυβέρνηση που αβαντάρει αποδεικνύοντας ότι λείπει 100% ο σχεδιασμός και δεν ενδιαφέρεται να επενδύσει σοβαρά στις μεταφορές προς και από το Νησί –όπως έγινε και με την κρίση στον αεροπορικό τομέα (όπως διδάσκει η υπόθεση της Air Italy)

Το -Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας –Partito Comunista, μέσω του περιφερειακού γραμματέα Σαρδηνίας Giuseppe Doneddu και του υπεύθυνου για την απασχόληση Matteo Mereu εκφράζει τη συμπαράστασή του με τους εργαζόμενους που διακινδυνεύουν τις θέσεις εργασίας τους και θα στηρίζει τις κινητοποιήσεις που θα ξεκινήσουν.

Πηγή

Tirrenia lines

Ήταν Γενάρης του 2019 όταν ο ιταλός υπουργός μεταφορών, Danilo Toninelli «βγήκε στο κλαρί» αλαλάζων «Θα θέσουμε τέρμα στο μονοπώλιο της Tirrenia στη Σαρδηνία» (sic!).

Η ανακοίνωση έγινε  στο Κάλιαρι εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας για τις περιφερειακές κλπ. εκλογές.
Ο υπουργός –τσάμπα μάγκας, έριξε το γάντι υπογραμμίζοντας (από τον Ιούλιο του 2020 όμως –ο οποίος ήδη παρήλθε) ότι «όποιος κερδίσει θα πρέπει να σέβεται την ισονομία μεταξύ των οικονομικών συμφερόντων του και τη διασφάλιση των κοινωνικών δικαιωμάτων του λαού της Σαρδηνίας».
Τελικά «θα υπογραφτεί μια σύμβαση στην οποία οι πολίτες της Σαρδηνίας θα τοποθετηθούν στο κέντρο και όχι τα συμφέροντα μιας εταιρείας που έχει πάρει πολύ δημόσιο χρήμα και έχει αυξήσει χωρίς λόγο τις τιμές“, εξήγησε ο υπουργός –συμπληρώνοντας «Θα είναι συγκλονιστικό !»

Vincenzo Onorato Tirrenia

Άμ’ έπος άμ’ έργον -με τα λόγια του υπουργού ήρθε η απάντηση του εφοπλιστή Vincenzo Onorato, επικεφαλής της Tirrenia:
«Δηλώσεις του αέρα –κάποιων που δεν γνωρίζουν και δεν έχουν λάβει τις πληροφορίες, καθαρή εκλογική εκστρατεία και δημαγωγία»
«Όσον αφορά το θέμα “μονοπώλιο ” – είπε, δεν γνωρίζει ότι τέσσερις ακόμη εταιρείες λειτουργούν στις γραμμές προς τη Σαρδηνία, Grandi Navi Veloci, Sardinia Ferries, Grendi και Grimaldi.
Οι τιμές της Tirrenia δεν καθορίζονται από εμάς, αλλά από τη συμφωνία που υπογράφηκε με το κράτος, και συχνά είναι πολύ κάτω από τα όρια που ορίζει το ίδιο.


Το τελευταίο που είμαι είναι πλοιοκτήτης|εφοπλιστής –
σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι, υπάχουν μόνο επενδυτές και εγώ δεν ανήκω σε αυτούς
Ο Vincenzo Onorato,
στέλνει ένα μήνυμα πολιτικής υπεράσπισης των Ιταλών ναυτικών και της νόμιμης εργασίας.


Στον υπουργό Toninelli, ο οποίος μας έχει συνηθίσει εδώ και αρκετό καιρό και σχετικά με τα πιο ποικίλα θέματα στην έλλειψη προετοιμασίας, του λέω -επειδή είναι προφανές ότι δεν ξέρει – πως
«5.000 άτομα εργάζονται για την Onorato Armatori (συμμετέχει η Tirrenia), όλοι ιταλοί πολίτες που αποτελεί την πρώτη πανεθνική πραγματικότητα όσον αφορά την απασχόληση στην κίνηση προς τα νησιά».
«Τον συμβουλεύω επίσης – συνεχίζει ο πλοιοκτήτης – να συμπεριλάβει στα μέτρα για το εισόδημα της ιθαγένειας τους 50.000 Ιταλούς ναυτικούς, άνεργους χάρη στις πολιτικές αυτού και των προκατόχων του και οι οποίες εξυπηρετούν τα συμφέροντα του λόμπι των πλοιοκτητών στις οποίες φαίνεται επίσης να ανταποκρίνεται ο κ. Toninelli .

Tirrenia linesΕπιπλέον, οι έλεγχοι σχετικά με τους νόμους που προστατεύουν τους ιταλικούς ναυτικούς εξαρτώνται επίσης από το υπουργείο του, ζητήματα που αγνοούνται συστηματικά από τους πλοιοκτήτες.
Και…, όταν πηγαίνετε στη Σαρδηνία, θυμηθείτε επίσης τους 500 συμπολίτες μαςμας, όλους τους Σάρδους, που εργάζονται καθημερινά για το νησί, καταλήγει ο Ονοράτο.