• [Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί/με μάτι αριστερό το βλέπω./Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί,/οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι (Κ. Βάρναλης)]
Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Πέθανε ο καλλιτέχνης – φωτογράφος Γιώργος Πούπης

Ο φωτογράφος (με σπουδές Αρχιτεκτονικής στην Ιταλία, Πλαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας στη Γαλλία, μετανάστης στην Κεντρική Ευρώπη, έπηλυς Θεσσαλονικιός από τις αρχές της δεκαετίας του ’80) Γιώργος Πούπης πέθανε, σήμερα, από εγκεφαλικό επεισόδιο, 69 χρόνια μετά τη γέννησή του στην Πτολεμαΐδα.

Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Ιταλία, όπου και άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία και να δουλεύει κοντά σε μεγάλους φωτογράφους της χώρας. Αργότερα, σπούδασε Φωτογραφία στο Παρίσι. Από το 1980 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου εργαζόταν στο χώρο της δημιουργικής και καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Πραγματοποίησε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ κυκλοφόρησε λευκώματα με φωτογραφίες του.

Ο Γιώργος Πούπης με την καλλιτεχνική ματιά και τον φωτογραφικό φακό του ανέδειξε πτυχές της ζωής των μοναχών στο Άγιον Όρος, αλλά και τοπία της Αθωνικής Πολιτείας. Ηταν γνωστότερος για την καταγραφή “εικόνων” του Αγίου Όρους, αστικών τοπίων, νησιών, ανθρώπων –ακόμα και …εννοιών, όπως η πίστη και το …αόρατο).

poupis2

“Βυζαντινιστή φιλόσοφο” τον χαρακτήριζαν οι φίλοι του ίδιου και της τέχνης του, ο Γιώργος Πούπης υπήρξε προσωπικός φωτογράφος του Γιάννη Τσαρούχη στο Παρίσι, φωτογράφος δεκάδων λευκωμάτων για το Άγιον Όρος, τις “Παπαρούνες”, τις “Θαυματουργές εικόνες στο Περιβόλι της Παναγιάς στο Άγιον Όρος”, τα “Κοχύλια απ’ τις ελληνικές θάλασσες”, έργα της “Ρωσικής Πρωτοπορίας”, ακόμα και το …νερό (μια σειρά 60 φωτογραφιών του που “τραβήχτηκαν” για λογαριασμό της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης είχαν κοσμήσει ειδικό λεύκωμα και εκτέθηκαν προ επταετίας στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης).

“Τα σηµαντικότερα πράγµατα στην τέχνη έχουν γίνει κατά παραγγελία. Όσο πιο περιοριστικά είναι τα πράγµατα τόσο αναζητάς διεξόδους έκφρασης, στιγµιαίες έστω ρωγµές στον περιορισµό. Και η φωτογραφία είναι η κατεξοχήν τέχνη που ξεκινά µε το πραγµατικό και επεµβαίνοντας σ’ αυτό µπορεί να φτάσει στο αόρατο. Εκεί που είναι και το νόηµα του ανθρώπου. Όπως και το νερό. Είµαστε νερό. Το στερεό είναι απλώς µια σύµβαση, που κάνει το µυαλό µας µε τη φύση. Θα διαλυθούµε και θα ξαναγίνουµε νερό – το αρχέτυπο ρευστό” έλεγε σε συνέντευξή του με αφορμή τα …”Πορτρέτα του νερού”.

poupis1