Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Πήρατε ηλεκτρικό αυτοκίνητο για οικονομία; Την πατήσατε κανονικά!!

Η κατακόρυφη αύξηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμους φέρνουν στην επιφάνεια ένα νέο “προβληματισμό” των απανταχού κυβερνώντων κλπ. “πρόθυμων”, που τρώνε με χρυσά κουτάλια, με πρόσχημα την “πράσινη μετάβαση” _κατ ευφημισμό ανάπτυξη. Το πως δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα θα συνεισφέρουν στον προϋπολογισμό, καθώς τα έσοδα που συλλέγονται από την βενζίνη κλπ. “βρώμικα” καύσιμα μειώνονται διαρκώς, παρά τους αυξανόμενους φόρους.

…Έρχονται τα τέλη
🤑  με το χιλιόμετρο __

(το σκεπτικό)
Αφού τα ηλεκτρικά δεν πληρώνουν φόρους βενζίνης, θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα πιο δίκαιο σύστημα φορολόγησης με βάση τα χιλιόμετρα!! _έξυπνο πουλί ο βάτραχος, λέγαμε.

Ήδη χώρες μεταξύ των οποίων και της Ε.Ε. και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης με τα πολλά ηλεκτρικά, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τον φόρο βενζίνης με ένα σύστημα παρακολούθησης των χιλιομέτρων για να αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων από τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν πληρώνουν φόρους καυσίμων.

Από την άλλη πλευρά του ωκεανού η Καλιφόρνια ξεκίνησε ήδη πιλοτικά το πρόγραμμα «California Road Charge», το οποίο μάλιστα ανάγεται στο …2017 και νωρίτερα ακόμη προσφέροντας σε εθελοντές 400$  για να εγκαταστήσουν συσκευή εντοπισμού ή να υποβάλουν φωτογραφίες χιλιομέτρων. Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην ανάκτηση των εσόδων από τον φόρο βενζίνης που δεν συνεισφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι ήδη κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

Επί του παρόντος, οι ιδιοκτήτες EV πληρώνουν ετήσιο τέλος 100$, αλλά αυτό είναι ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300$ κατά ΜΟ ετησίως που πληρώνουν οι εκεί οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης.

Τα κεφάλαια αυτά _λένε (αλλά ποιος τους πιστεύει) είναι απαραίτητα για τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι κοστίζουν 8-9 δις$ ετησίως. Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 400.000 νέα μοντέλα πέρυσι και μείωση κατά 300.000 οχήματα εσωτερικής καύσης, απειλεί αυτή τη ροή εσόδων.

Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά 1η Ιουλίου και θα διαρκέσει έξι μήνες, θα απαιτεί από τους συμμετέχοντες να πληρώνουν για τα χιλιόμετρά τους κάθε μήνα, χρησιμοποιώντας είτε μια συσκευή που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητό τους, είτε τα συνδεδεμένα συστήματα του κατασκευαστή του οχήματος, είτε υποβάλλοντας φωτογραφίες του χιλιομετρητή. Οι τιμές θα ποικίλλουν για να δοκιμαστούν διαφορετικά μοντέλα τιμολόγησης.

Μάλιστα μπροστά στις αναμενόμενες αντιδράσεις (ο κόσμος έχει απηυδήσει από την παρακολούθηση, μέσω συσκευών εντοπισμού, smartphones _smartwatches κλπ), διαβεβαιώνουν περί _δήθεν, 100% προστασίας της ιδιωτικής ζωής.

Η μηνιαία υποβολή φωτογραφιών, αν και λιγότερο παρεμβατική, προσθέτει ένα επιπλέον καθήκον για τους οδηγούς και θα μπορούσε να αποτρέψει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που προβληματίζει καθώς η Καλιφόρνια στοχεύει στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035 (το ίδιο και η Ευρώπη, αν και έχει ξεκινήσει αντάρτικο στην ΕΕ και συγκεκριμένα λόμπι θέλουν να τους κρατήσουν στη ζωή) .

Το κράτος πιστεύει ότι ένας φόρος με βάση τα χιλιόμετρα είναι “πιο δίκαιος”, καθώς τα ηλεκτρικά συμβάλλουν στη φθορά των δρόμων όπως και τα άλλα οχήματα και το μεγαλύτερο βάρος τους μπορεί να προκαλέσει περισσότερες ζημιές, ωστόσο, το να πεισθεί το κοινό να αποδεχθεί την παρακολούθηση των χιλιομέτρων είναι πρόβλημα.

Ακολουθήστε το Ατέχνως σε
Google News, Facebook και Twitter