Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Ποιοι λείπουν από το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ;

Πολλή κουβέντα γίνεται το τελευταίο 24ωρο με αφορμή ένα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ με το οποίο υποτίθεται πως καυτηριάζει τη χρηματοδότηση ΜΜΕ από την κυβέρνηση ΝΔ για την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων για την πανδημία.

Η απαράδεκτη διαδικασία που ακολούθησε η κυβέρνηση χρηματοδοτώντας αδρά από ανύπαρκτες ιστοσελίδες μέχρι διάφορες τηλεπερσόνες τελευταίας διαλογής έχει σαν αποκορύφωμα το γεγονός ότι ακόμα και τώρα η κυβέρνηση δεν δίνει τα ακριβή στοιχεία με το ποιο ΜΜΕ πήρε και τι ποσό.

Και αν κανείς περίμενε κεντρικό ρόλο στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ να είχαν αυτοί που τα τσέπωσαν κάνει λάθος. Πουθενά δεν είναι οι καναλάρχες, οι μεγαλοδημοσιογράφοι, ιδιοκτήτες μεγάλων ενημερωτικών ομίλων, ούτε καν οι διάφοροι απίθανοι που πήραν από την εν λόγω καμπάνια.

Το κεντρικό πρόσωπο του σποτ του ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας δημοσιογράφος γενικά κι αόριστα. Λες και είναι όλοι ίδιοι, λες και είναι όλοι παπαγάλοι, λες και όλοι ζουν το μύθο τους δουλεύοντας στις ηλεκτρονικές γαλέρες… Η αλήθεια είναι ότι και εκεί -πολύ περισσότερο οι τεχνικοί στα ΜΜΕ- η πλειοψηφία ζει όπως ένας μέσος εργαζόμενος, αντιμέτωπη συνήθως με άθλιες εργασιακές σχέσεις αλλά και με ποικίλους εκβιασμούς για να προβληθεί ό,τι και όπως θέλουν οι όμιλοι που κατέχουν τα ΜΜΕ.

Η κόντρα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και κυβέρνησης διεξάγεται ουσιαστικά με όρους Ομερτα, για να μείνουν στην αφάνεια αυτοί που αρμέγουν με πολλούς τρόπους -και με τις διαφημίσεις που εκπορεύονται από τα υπουργεία και το ευρύτερο δημόσιο τομέα- κρατικό χρήμα. Για να μείνουν στο παρασκήνιο οι καναλάρχες που παράλληλα είναι και εφοπλιστές και βιομήχανοι και μεγαλέμποροι και μεγαλοκατασκευαστές και είναι πολλαπλά ευνοημένοι και επιδοτούμενοι τόσο από τη σημερινή όσο και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η όλη εξέλιξη αυτής της αντιπαράθεσης καθιστά ακόμα πιο εύστοχη και πιο επιτακτική την ψήφιση της ρύθμισης που θα φέρει το ΚΚΕ «άμεσα στη Βουλή για την αυστηροποίηση της σχετικής νομοθεσίας, έτσι ώστε τα πλήρη στοιχεία κάθε διαφημιστικής δαπάνης που διανέμεται σε ΜΜΕ και γίνεται από υπουργεία, φορείς του δημόσιου κι ευρύτερου δημόσιου τομέα, των ΔΕΚΟ κλπ, να δημοσιεύονται αμέσως κι υποχρεωτικά, για να είναι γνωστό ποιος πήρε και τι. Η μη συμμόρφωση θα συνεπάγεται κυρώσεις για τους υπευθύνους και τα ποσά θα αναζητούνται. Η ρύθμιση αυτή θα έχει αναδρομική ισχύ, έτσι ώστε να δοθούν στη δημοσιότητα με κάθε λεπτομέρεια τα ποσά που δόθηκαν σε ΜΜΕ από το κράτος τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία».

Η ρύθμιση θα έρθει τις επόμενες μέρες από το ΚΚΕ. Εκεί να δούμε πόσα απίδια πιάνει ο σάκος.