• [ Δικοί σου εχθροί, δικοί μου εχθροί /του σκεφτόμενου ανθρώπου είναι εχθροί]
Facebooktwitterrssyoutube

Πού θα πάμε, τι θα δούμε, τι θ’ ακούσουμε την Κυριακή 26 Νοεμβρίου

ΧΟΡΟΣ

“Η ωραία κοιμωμένη” στην Εθνική Λυρική Σκηνή

H χορευτική εκδοχή του διάσημου παραμυθιού του Σαρλ Περρώ, όπως τη μελοποίησε ο Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, παρουσιάστηκε το 1890 και από τότε μέχρι σήμερα παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Εθνική Λυρική Σκηνή, η οποία έχει παρουσιάσει το έργο σε κλασικές χορογραφίες, προτείνει για την πρώτη της καλλιτεχνική περίοδο στις νέες της εγκαταστάσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος μια σύγχρονη χορογραφική προσέγγιση που συνομιλεί με το κλασικό μπαλέτο. Τη χορογραφία υπογράφει ο διακεκριμένος Σουηδός χορογράφος, χορευτής και κινηματογραφιστής Πόντους Λίντμπεργκ και τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελείται ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάτρικ Κίνμονθ. Στις 20.00. Εισιτήρια: από 10 έως 60 ευρώ.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

«Ας διαβάσουμε την Οδύσσεια» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Την τελευταία Κυριακή κάθε μήνα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Πατησίων 44 & Τοσίτσα 1) μας προσκαλεί σε μια διαφορετική ανάγνωση της Οδύσσειας, με συνοδεία αρχαίας λύρας και τη δυνατότητα να γίνουμε για λίγο ραψωδοί! Επιλεγμένα τμήματα δύο ραψωδιών κάθε φορά θα παρουσιάζονται από τον μουσικοσυνθέτη δρ Νίκο Ξανθούλη, αλλά και όσους από τους επισκέπτες επιθυμούν να συμμετέχουν στη δημόσια ανάγνωση, ανακαλύπτοντας τα μυστικά της προσωδίας. Η μετάφραση που θα χρησιμοποιηθεί είναι του Ζήσιμου Σίδερη. Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου και ώρα 11.00 π.μ. θα παρουσιαστούν οι ραψωδίες Φ και Χ. Η συμμετοχή στη δράση είναι δωρεάν. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος (30) και απαιτείται τηλεφωνική κράτηση.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το τελευταίο σημείωμα

Θέμα της ταινίας είναι η εκτέλεση από τους Γερμανούς των 200 κομμουνιστών στην Καισαριανή, την 1η Μάη 1944. Ο Παντελής Βούλγαρης μεταφέρει το κοινό στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν από την Πρωτομαγιά του ’44, παρουσιάζοντας ανθρώπους και γεγονότα, με κεντρικό πρόσωπο τον 34χρονο ήρωα κομμουνιστή Ναπολέοντα Σουκατζίδη.

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς». Η ταινία πραγματεύεται την περίοδο από το 1843 μέχρι το 1847. Δηλαδή την περίοδο που ο Καρλ Μαρξ γνωρίζεται με τον Φρίντριχ Ένγκελς και ξεκινούν μαζί την κοινή τους πορεία, που πρόσφερε στο εργατικό κίνημα το θεωρητικό και πολιτικό θεμέλιο του επιστημονικού σοσιαλισμού.

ΘΕΑΤΡΟ

«Μετά την Βάρκιζα» του Μυρώδη Αδαμίδη σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη

“Ρομπέν των δασών” στο Θέατρο Τέχνης

Ο πασίγνωστος και αγαπημένος μύθος του “Ρομπέν των Δασών” σε μια διασκευή που γράφτηκε ειδικά για την παράσταση του Θεάτρου Τέχνης. Μια περιπέτεια εποχής, γεμάτη χιούμορ και ανατροπές. Μια υπέροχη ιστορία που μιλά για τη δύναμη του καλού, τη δικαιοσύνη, τη φιλία, την αλληλεγγύη. Θεατρική διασκευή: Ανδρέας Φλουράκης. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δεγαΐτης. Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου 14). Ώρες: 11.00& 15.00.

  • Τον «Γλάρο» του Σαίξπηρ παρουσιάζει το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά,  σε απόδοση και σκηνοθεσία Γιάννη Χουβάρδα. Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετ – Πεμ – Παρ: 20.30, Σαβ: 17.00 & 21.00, Κυρ: 19.00.

 «Πού είναι η μάνα σου μωρή;»

Συνεχίζονται οι παραστάσεις του θεατρικού έργου «Πού είναι η μάνα σου μωρή;», σε επιμέλεια κειμένου Δήμητρας Πέτρουλα, με τη Βέρα Κρούσκα και σκηνοθέτη τον Ενκε Φεζολλάρι. Παίζουν ακόμα οι Ορνέλα Λούτη και Αγάπη Παπαθανασιάδου. Για φέτος έχουν προγραμματιστεί 14 παραστάσεις στον Πολυχώρο VAULT (Μελενίκου 26, Βοτανικός), έως την Κυριακή 26 Νοέμβρη. Μέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 19.00.

Relax… Mynotis και συζήτηση με τους πρωταγωνιστές

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου και ο Γιάννος Περλέγκας μετά την παράσταση Relax… Mynotis, παραμένουν στη σκηνή και μοιράζονται με το κοινό τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους, με αφορμή αυτό το ταξίδι μέσα στον νεοελληνικό χρόνο που αποτύπωσε μοναδικά στο κείμενό του ο Βασίλης Παπαβασιλείου. Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν Φρυνίχου 14, Πλάκα. Τηλ. 2103222464 & 2103236732.Εισιτήρια 15 ερώ και 10 ευρώ. Ώρα 20.00 Διάρκεια Παράστασης 80 λεπτά

Η Καμεράτα πάει με…Τρένο στο Ρουφ

Για μόνο τέσσερις Κυριακές (5/11, 12/11, 26/11 και 3/12) η πολυβραβευμένη ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου, μας προσκαλεί και πάλι στα βαγόνια της ιστορικής Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου, σε ένα ταξίδι στο χρόνο και συγκεκριμένα στους μαγευτικούς ήχους της μπαρόκ μουσικής με όργανα εποχής. Κοντσέρτα και σονάτες των Βιβάλντι και Γκλούκ καθώς και ένα σπάνιο Κοντσέρτο για τσέμπαλο της Πριγκίπισσας Wilhelmine von Bayreut μεταμορφώνοντας το τρένο σε Μπαρόκ παλάτι ή αίθουσα συναυλιών του 18ου αι. Στο τέλος της παράστασης, ακολουθεί δείπνο στα δύο πανέμορφα βαγόνια-εστιατόρια της Αμαξοστοιχίας.ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ-ΘΕΑΤΡΟ «το Τρένο στο Ρουφ» επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως, κοντά στο Μετρό Κεραμεικού.Τηλ. 210 5298922 / 6937 604988. Εισιτήρια 38 ευρώ το άτομο με δείπνο. Ώρα 20.00 Διάρκεια συναυλίας 50 λεπτά

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

Κυριακές με Καραγκιόζη στη Νέα Σμύρνη

Ο ναυπηγός – καραγκιοζοπαίχτης Κωνσταντίνος Κουτσουμπλής στήνει τον μπερντέ του και παρουσιάζει κάθε Κυριακή ένα διαφορετικό έργο. Κινηματογράφος «’Ατταλος», Κοτυαίου και Ελ. Βενιζέλου, Ν. Σμύρνη. Τηλ: 6907549090, 2109319779 Εισιτήριο: 6 ευρώ έως 5 ευρώ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Πρόσωπα στο βάθος του χρόνου» του Πέτρου Ζουμπουλάκη

«Πρόσωπα στο βάθος του χρόνου» του Πέτρου Ζουμπουλάκη, στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ», που περιλαμβάνει μια σύνοψη ζωγραφικών πορτρέτων από το σύνολο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας. H Εκθεση θα λειτουργεί έως την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη. Το έργο του χαρακτηρίζεται από ποικιλία και πολυμορφία εκφραστικών μέσων με απροσδόκητες τεχνικές και ματιέρες, γεγονός που προκαλεί αιφνίδιες αλλαγές στο ύφος και οδηγεί άλλοτε σε ένα ημιτελές και ηθελημένα πρόχειρο αποτέλεσμα και άλλοτε σε μια επιμελημένη και τεχνικά άψογη εικόνα.

«Πάρις Πρέκας και Μερόπη Πρέκα: Δύο δημιουργοί – Δύο κόσμοι»

«Πάρις Πρέκας και Μερόπη Πρέκα: Δύο δημιουργοί – Δύο κόσμοι», που παρουσιάζεται στο Τελλόγλειο Ιδρυμα (Αγ. Δημητρίου 159Α, τηλ. 2310991610). Η έκθεση θα λειτουργεί έως τις 28 Γενάρη. Στο Τελλόγλειο, στον εκθεσιακό χώρο του ισογείου, θα παρουσιαστούν περισσότερα από εκατό έργα του Πρέκα (ζωγραφικά, γλυπτά, κοσμήματα και έπιπλα), αντιπροσωπευτικά των βασικών σταθμών της καλλιτεχνικής του διαδρομής. Μάλιστα, κάποια από αυτά παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό, όπως έργα που είναι εμπνευσμένα από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, την Κύπρο κ.λπ. Παράλληλα, στον πρώτο όροφο του Τελλογλείου θα παρουσιαστεί η πορεία της συζύγου του μεγάλου καλλιτέχνη, της ζωγράφου Μερόπης Πρέκα, με περισσότερες από 40 δημιουργίες της: Υαλογραφίες (βιτρό) και ζωγραφικά έργα. Στο χώρο θα ζωντανέψει το εργαστήριο της καλλιτέχνιδας, με τον πάγκο εργασίας, αντικείμενα και εργαλεία της δημιουργικής της καθημερινότητας. Τη γενική ευθύνη των εκθέσεων έχει η γενική γραμματέας του ΔΣ του Τελλογλείου, καθηγήτρια του ΑΠΘ Αλεξάνδρα Γουλάκη – Βουτυρά και την επιμέλεια η Χριστίνα Τσαγκάλια, επιμελήτρια συλλογών Τελλογλείου, με την εγκάρδια και φιλική σύμπραξη της Μερόπης Πρέκα.

Πορτρέτα 1968 – 1917

Στην Πινακοθήκη Γρηγοριάδη (Μαρίνου Αντύπα 18, Νέο Ηράκλειο) η έκθεση «Πορτρέτα 1968 – 1917». Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν τη χαρά να δουν πορτρέτα πενήντα χρόνων του ομότιμου καθηγητή του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Βαγγέλη Δημητρέα. Την έκθεση επιμελείται ο Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος και θα διαρκέσει έως τις 15 Γενάρη. Οπως αναφέρει ο Π. Παπαδόπουλος, «ο Δημητρέας είναι ο ζωγράφος των μετατροπών».

Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: Έκθεση έργων Θεάτρου Σκιών Χαρίδημου

«Η έκθεση αφορά έργα των Χρήστου Χαρίδημου, του Γιώργου Χαρίδημου και του Σωτήρη Χαρίδημου», τα μέλη της γνωστής οικογένειας, που μεσουράνησε τόσο στις παραστάσεις, όσο και στη λαϊκή ζωγραφική του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών από το 1910.

Στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά θα φιλοξενηθούν γνήσια εκθέματα τριών γενιών Χαρίδημων, με κυρίαρχο θέμα τον Καραγκιόζη και τους υπόλοιπους γνωστούς ήρωες των παραστάσεων, όπως ο μπάρμπα Γιώργος, ο Χατζηαβάτης, ο Νιόνιος, ο Μορφονιός, ο Πασάς, η Βεζυροπούλα και βέβαια τα τρία μικρά κολλητήρια.

Θεσσαλονίκη, πριν και μετά την πύρινη καταστροφή

Μια ιστορία για την ακμή και το απότομο τέλος της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι την καταστροφική πυρκαγιά, που σηματοδότησε επίσης τη μετάβαση από μια εύφλεκτη ξυλόπηκτη πόλη στα μέγαρα από μπετόν αρμέ, παρουσιάζει το Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης στη Θεσσαλονίκη με την έκθεση «Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσσαλονίκη 1870-1917», που εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου.

Αυτό το τέλος, που περιέκλειε μια νέα αρχή, ή, ορθότερα, μια νέα συνέχεια.

Για τη συλλογή του φωτογραφικού υλικού και των τεκμηρίων το ΜΙΕΤ συνεργάστηκε με φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού και με ιδιώτες που διέθεσαν υλικό των αρχείων τους, όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας, τα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας, η Βρετανική Σχολή Αθηνών, η Συλλογή Καλφαγιάν κ.ά.

Στην έκθεση αποτυπώνεται η κατάσταση της περίκλειστης Θεσσαλονίκης πριν από την κατεδάφιση του θαλάσσιου τείχους, πανοράματα της πόλης από το 1890, χάρτες πριν και μετά την πυρκαγιά του 1917, τα πρώτα πολεοδομικά σχέδια της οθωμανικής διοίκησης, αεροφωτογραφίες, καρτ ποστάλ της πυρίκαυστης ζώνης κ.ά.

«Το τέλος της παλιάς μας πόλης. Θεσσαλονίκη 1870-1917», Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης ΜΙΕΤ, Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Ολγας 108, έως 18 Φεβρουαρίου 2018.

 Ομαδική έκθεση “Σε Κλίμακα Σχεδίου” στην Εvripides Art Gallery

Το σημείο εκκίνησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας, όπως αποτυπώνεται μέσα από την δυναμική εξέλιξη της φόρμας πάνω στο χαρτί, απεικονίζεται στη νέα έκθεση με τίτλο “Σε Κλίμακα Σχεδίου”, η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 25 Νοεμβρίου στις 12.30 στην Εvripides Art Gallery (Ηρακλείτου 10 και Σκουφά). Πρόκειται για μια σειρά σημαντικών σχεδίων Ελλήνων καλλιτεχνών, παλαιότερων και σύγχρονων, από τον χώρο της ζωγραφικής και της γλυπτικής, τα οποία δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να γνωρίσει και να προσεγγίσει το έργο του κάθε εικαστικού, από τα πρώιμα στάδια, έως την βαθύτερη ερμηνευτική διάσταση του έργου. Είσοδος ελεύθερη.