Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Facebooktwitterrssyoutube
slogan

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα; Χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους

Ανοίγουν αύριο Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για να επανέλθουν στη δια ζώσης λειτουργία τους, χωρίς ωστόσο η κυβέρνηση να έχει σχεδιάσει και να έχει πάρει κανένα επιπλέον ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, εντείνοντας έτσι την ανησυχία γονιών κι εκπαιδευτικών.

Γιατί οι ανάγκες και τα μέτρα που θα εξασφάλιζαν το ασφαλές άνοιγμα όλων των σχολείων είναι γνωστά από τον Αύγουστο. Φώναζαν, πάλευαν και διεκδικούσαν γι’ αυτά γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές: Σχεδιασμός για επιπλέον αίθουσες για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, ουσιαστική ιχνηλάτηση και μέτρα εκεί που εντοπίζονται κρούσματα. Αυτά τα μέτρα προϋποθέτουν σχεδιασμό και χρηματοδότηση, η κυβέρνηση όμως παρόλο που είχε το χρόνο και το καλοκαίρι, αλλά και το τελευταίο δίμηνο να σχεδιάσει την αναγκαία αραίωση των μαθητών στις αίθουσες, τις παρεμβάσεις εκεί που υπάρχουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα κ.ο.κ., δεν το έκανε. Αυτό που έκανε ήταν να δείξει με κάθε τρόπο ότι δεν σκοπεύει να διαθέσει τα επιπλέον χρήματα που απαιτούνται για την ασφάλεια εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους.

Έτσι τα μόνα «μέτρα» που συνοδεύουν το αυριανό άνοιγμα των σχολείων είναι η τμηματική προσέλευση των μαθητών, ο συχνός αερισμός των αιθουσών και η διαρκής χρήση μάσκας, που ίσχυαν έτσι κι αλλιώς και στην προηγούμενη περίοδο που τα σχολεία ήταν ανοιχτά και μετρούσαν διαρκώς κρούσματα κορονοϊού.

Αγωνιστικά αντιμετωπίζουν αυτή την κατάσταση οι εκπαιδευτικοί, που με αποφάσεις σωματείων τους προχωρούν αυτή την εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, στο πλευρό τους κινητοποιούνται και οι γονείς, ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες παίρνονται και από φορείς συγκεκριμένων περιοχών.

Αναφορικά με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα συνεχίσει και αυτή την εβδομάδα την τηλεκπαίδευση και θα εξεταστεί το πότε θα επιστρέψει στη δια ζώσης λειτουργία. Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι είναι προτεραιότητά του η Γ’ Λυκείου, την Παρασκευή μάλιστα ανακοίνωσε και μείωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, ωστόσο η κυβέρνηση επιμένει να φέρει και το απαράδεκτο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης που ανατρέπει αιφνιδιαστικά όλο τον σχεδιασμό των φετινών υποψηφίων των εξετάσεων.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας το πρωί της Κυριακής στην τηλεόραση του «ΣΚΑΪ» είπε ότι η Γ’ Λυκείου είναι αδύνατον να λειτουργήσει μόνη της δια ζώσης χωρίς τις άλλες δύο τάξεις Α’ και Β’ του Λυκείου, γιατί «οι εκπαιδευτικοί που είναι στην Γ’ Λυκείου είναι ταυτόχρονα και στην Α’ και Β’, άρα δε μπορούν να είναι ταυτόχρονα και δια ζώσης και εξ αποστάσεως». Αυτό βέβαια αποτελεί άλλη μια ομολογία ότι τα σχολεία δεν είναι εξοπλισμένα με τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών και με γρήγορο ίντερνετ ώστε να λειτουργούν παράλληλα και ηλεκτρονικές και κανονικές τάξεις.

Πηγή: 902.gr

Φώτης Αγγουλές, ο προλετάριος ποιητής