Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ρεκόρ, 114.659 μαθητές δημόσιων σχολείων άστεγοι στην Ν.Υόρκη

Επι­μέ­λεια Πάνος Αλε­πλιώ­της //

Ένας στους 10 μαθη­τές ζού­σε σε προ­σω­ρι­νή στέ­γα­ση, σε συγ­γε­νείς και σε κατα­λύ­μα­τα αστέ­γων κατά τη διάρ­κεια του προη­γού­με­νου σχο­λι­κού έτους. Τα ίδια παι­διά πρέ­πει να δια­σχί­σουν την πόλη κάθε πρωί, να περά­σουν από δύο ή περισ­σό­τε­ρες γει­το­νιές για να φτά­σουν στο σχο­λείο τους.

Τα στοι­χεία συγκε­ντρώ­θη­καν από την ομά­δα Monday by Advocates for Children of New York μια ομά­δα που παρέ­χει νομι­κές και συμ­βου­λε­τι­κές υπη­ρε­σί­ες για τους άπο­ρους μαθητές.

Είναι η τρί­τη συνε­χό­με­νη χρο­νιά που ξεπερ­νούν τις 100.000 αφού ταυ­τό­χρο­να ο αριθ­μός των εγγρα­φών στα σχο­λεία συνε­χί­ζει να μεγα­λώ­νει όσο και η έλλει­ψη κατοικιών.

Οι μαθη­τές είναι πραγ­μα­τι­κά τα πιό ευά­λω­τα θύμα­τα της έλλει­ψης στέ­γης και όσο και να απα­σχο­λεί την δημο­τι­κή αρχή της Ν.Υόρκης το πρό­βλη­μα οξύνεται.

-Ούτε φυσι­κά δίνο­νται περισ­σό­τε­ρα κον­δύ­λια για την βοή­θεια των μαθη­τών, σχο­λιά­ζει η εφη­με­ρί­δα New York Times.

Ο αριθ­μός των μαθη­τών των δημό­σιων σχο­λεί­ων είναι περί­που 1.100.000. Από αυτούς οι 114.659 είναι άστε­γοι. 3.097 προ­στέ­θη­καν μόνο τον τελευ­ταίο χρό­νο. Ο αντί­στοι­χος αριθ­μός το 2010 ήταν 69.244.

Όσο οι δημο­τι­κοί άρχο­ντες και οι πολι­τι­κοί συζη­τούν για το θέμα, ο αριθ­μός μεγα­λώ­νει. Αυτή την στιγ­μή στην Ν.Υόρκη συγκε­ντρώ­νε­ται ο μεγα­λύ­τε­ρος αριθ­μός παι­διών αστέ­γων περί­που 10% ενώ στο Σικά­γο είναι περί­που 5% και στο Λ.Άντζελες 3% μιλώ­ντας πάντα για φτω­χούς ανθρώ­πους που στέλ­νουν τα παι­διά τους σε δημό­σια σχολεία.

Τα κατα­λύ­μα­τα αστέ­γων είναι υπερ­πλή­ρη και πολ­λά παι­διά κοι­μού­νται στα αυτο­κί­νη­τα και στους δρό­μους. Μόνο 38.000 από αυτά έμε­ναν σχε­τι­κά στα­θε­ρά σε κατα­λύ­μα­τα. Τα υπό­λοι­πα έμε­ναν σε συγ­γε­νείς και δυστυ­χώς στα αυτο­κί­νη­τα και στον δρό­μο ενώ παράλ­λη­λα οι οικο­γε­νειές τους ψάχνουν να βρούν μία σίγου­ρη και φτη­νή κατοικία.

Από τα 1.800 σχο­λεία της Νέας Υόρ­κης τα 144 είχαν την συντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία των αστέ­γων μαθη­τών στις τάξεις τους. Τα τελευ­ταία τέσ­σε­ρα χρό­νια, πάνω από το ένα τρί­το των μαθη­τών είναι άστε­γοι. Η άμε­ση συνέ­πεια είναι η από­δο­ση στις σπουδές.

Carroll Gardens, Brooklyn by the yard. I don't think the cat is his pet, probably farrow. I took a picture as I was walking across the street ... I continued walking.

Το σχο­λι­κό έτος 2015–16, μόνο το 12 % των μαθη­τών που ζουν στα κατα­λύ­μα­τα πέρα­σαν τις κρα­τι­κές εξε­τά­σεις στα μαθη­μα­τι­κά και 15% στα Αγγλι­κά. Σε αυτά τα σχο­λεία οι επι­σκέ­ψεις των απελ­πι­σμέ­νων γονέ­ων στους σχο­λι­κούς συμ­βού­λους για βοή­θεια είναι διπλά­σιος από τα υπόλοιπα.

Σε μιά περιο­χή του Bronx στα 10 από τα 32 σχο­λεία οι άστε­γοι μαθη­τές φτά­νουν το 44–45%. 10.804 μαθη­τές είναι άστε­γοι. Οι μαθη­τές κατά κανό­να χάνουν 30 μαθη­τι­κές ημέ­ρες την σχο­λι­κή χρο­νιά όταν δεν μένουν κάπου στα­θε­ρά και φυσι­κά μένουν πίσω στα μαθή­μα­τα. Για κάθε 1660 μαθη­τές ανα­λο­γεί ένας κοι­νω­νι­κός λει­τουρ­γός, ο οποί­ος φυσι­κά δεν έχει τίπο­τα να προ­σφέ­ρει ακό­μη και αν υπάρ­χει δημο­τι­κή από­φα­ση τα κατα­λύ­μα­τα για τους μαθη­τές να μην απέ­χουν πάνω απο 5 μίλια από το σχο­λείο. Αυτό δεν είναι δυνα­τόν να γίνει στην πράξη.

Ο δήμος δια­θέ­τει κάποια εκα­τομ­μύ­ρα δολά­ρια, γύρω στα 15 κάθε χρό­νο για κοι­νω­νι­κούς λει­τουρ­γούς και άλλα μικρά προ­γράμ­μα­τα, απευ­θύ­νε­ται στους φιλάν­θρω­πους της πόλης αλλά δεν βρί­σκει αντα­πό­κρι­ση και η μόνη στα­θε­ρή φιλαν­θρω­πι­κή βοή­θεια είναι κατά περί­ερ­γο τρό­πο της Γερ­μα­νι­κή Deutsche Bank της Φραν­κφούρ­της που κάτι συνεισφέρει.

Λόγω αυτής της απα­ρά­δε­κτης κατά­στα­σης δια­μορ­φώ­νε­ται μια ταξι­κή παι­δεία που δεν δίνει τις ίδιες ευκαι­ρί­ες στα παι­διά των φτω­χών και στις οικο­γέ­νειες των χαμη­λών εισοδημάτων.Είναι λογι­κό και η απο­δο­σή τους να είναι χαμη­λή και το μέλ­λον τους αβέ­βαιο. Χέρι χέρι με τις απα­ρά­δε­κτες αυτές συν­θή­κες πηγαί­νει και η εγκλη­μα­τι­κό­τη­τα, η έντα­ξη στις συμ­μο­ρί­ες, τα ναρ­κω­τι­κά, όπως και το χαμη­λό πολι­τι­κό επί­πε­δο. Αυτή είναι η νέα γενιά που δια­μορ­φώ­νε­ται στην χώρα που έχει τους πιό πλού­σιους κατοί­κους. Τους περι­μέ­νει ένα μέλ­λον ζοφε­ρό, στην φτώ­χεια, την ανέ­χεια και στην εύκο­λη συμ­με­το­χή στις επι­θέ­σεις ενά­ντια στους άλλους λαούς.

________________________________________________________________________________________________

Πάνος Αλεπλιώτης Δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 87/90 και 99/2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000. Εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο