• [ Δικοί σου εχθροί, δικοί μου εχθροί /του σκεφτόμενου ανθρώπου είναι εχθροί]
Facebooktwitterrssyoutube

Σεργιάνι με τους ποιητές

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣ. ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ, Σεργιάνι με τους ποιητές – Λογοτεχνικές Αναλύσεις, Αθήνα 2010

Γράφει ο Θανάσης Ν. Καραγιάννης //

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣΑν και το παρόν βιβλίο γράφτηκε για συγκεκριμένο σκοπό, να βοηθήσει στις εξετάσεις για το Μ.Δ.Δ.Ε. τους υποψήφιους δασκάλους, εντούτοις εξυπηρετεί ένα ευρύτερο και γενικό σκοπό: να ενημερώσει μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και φιλομαθείς αναγνώστες, σχετικά με τη λογοτεχνία μας. Περαιτέρω, μέσα από τις ερμηνευτικές προσεγγίσεις του συγγραφέα, επιχειρείται η ανάπτυξη δημιουργικής και κριτικής σκέψης του αναγνώστη. Άρα, η στοχοθεσία του είναι ευρύτερη.

Ο συγγραφέας διαπρεπής εκπαιδευτικός και επιστήμονας, πρώην Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε., μας προσφέρει το ενδιαφέρον και αξιόλογο πόνημά του για τη λογοτεχνική γραφή και σκέψη, με πολλή επιμέλεια και φροντίδα.

Στο μυαλό του και στη συνείδησή του, όπως φαίνεται, έχει ριζωμένα την επιθυμία, τον πόθο και το ιερό χρέος του μεγαλόπνοου παιδαγωγού: να μεταδώσει πληροφορίες και γνώσεις, αλλά πρώτιστα να προβληματίσει τους αναγνώστες του και με την ορθή διδακτική μεθοδολογία του, να τους οδηγήσει στο δρόμο της ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης τους, ώστε ν’ αποκτήσουν σταδιακά την ικανότητα να ερμηνεύουν το κάθε έργο τέχνης, και εν προκειμένω το λογοτεχνικό έργο, με τη δική τους οξυδερκή ματιά. Τους οπλίζει, εν κατακλείδι, με γνωστικά εφόδια, με μέθοδο, και με κριτική ικανότητα, ώστε να μπορούν οι ίδιοι να επιλέγουν ή ν’ απορρίπτουν, ν’ αξιολογούν, να συγκρίνουν, και εντέλει να συνειδητοποιούν επαρκέστερα τη ζωή, τους ανθρώπους, την κοινωνία και τα επιτεύγματα των ανθρώπων στο επίπεδο της λογοτεχνίας και των άλλων τεχνών.

Μελετώντας και όχι απλώς διαβάζοντας κάποιος το βιβλίο του Δρ. Αντώνη Β. Καραμπάτσου διαπιστώνει αρχικά ότι το κείμενο διαρθρώνεται μεθοδικά σε έντεκα ενότητες, στις οποίες δημοσιεύονται λογοτεχνικά έργα (από διάφορες περιόδους, από το δημοτικό μας τραγούδι, την Επτανησιακή Σχολή έως και την Μεταπολεμική περίοδο) και εν συνεχεία επιχειρείται ανάλυση των έργων (τεχνική, νοηματική ή ερμηνεία των συμβολισμών ή κεντρική ιδέα του κειμένου ή όταν πρόκειται για μυθιστόρημα, περίληψη και απόσπασμα του έργου κ.λπ.)

Ένα έργο που αξίζει να βρίσκεται σε κάθε οικογενειακή ή σχολική βιβλιοθήκη.