Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης //
“Σου δίνουμε αποζημίωση 24 μήνες μισθό και σε απολύουμε” διαμήνυσαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας Arriva στον συνδικαλιστικό υπεύθυνο εργασιακού περιβάλλοντος Ola Brunnström. Αυτός αρνήθηκε να δεχτεί.
Του πρότειναν καλύτερο μισθό αν παραιτηθεί από υπεύθυνος. Αρνήθηκε πάλι και δημοσιοποίησε τις συνομιλίες και τις απειλές.
Το έγκλημά του ήταν πως σε μέιλ που έστειλε στα μέλη του σωματείου αποκάλυπτε τα σχέδια της εταιρίας για μείωση του χρόνου απασχόλησης και κατέληγε “Μην φοβάστε τον εργοδότη. Αυτός πρέπει να μας φοβάται”.
Η απάντηση του σωματείου ήταν η απόφαση που πάρθηκε με συντριπτική πλειοψηφία να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις για να μην περάσουν τα σχέδια της εργοδοσίας και σε συμπαράσταση με τον Ola Brunnström.
Στις 4/12 το πρωί η νέα συνάντηση με την εργοδοσία κάτω από την πίεση για απεργιακές κινητοποιήσεις κατέληξε σε συμφωνία. Παραμένει ο Ola στην δουλειά και σταματά η απεργιακή κινητοποίηση.
Έξω από τα γραφεία της εταιρίας είχαν συγκεντρωθεί περίπου 100 εργαζόμενοι για να δείξουν την συμπαράστασή τους.
Στις αρχές του φθινοπώρου, έγινε γνωστό ότι η Arriva, η οποία ανήκει στη γερμανική κρατική εταιρεία Deutsche Bahn και η οποία από το 2017 έχει αναλάβει την λειτουργία των περιφερειακών τρένων της Ν. Σουηδίας με επωνυμία Pågatågen (γνωστή και από το δημοσιεύμά μας για τους περιορισμούς για την επίσκεψη των εργαζομένων στην τουαλέτα), επανασχεδιάζει την απασχόληση των εργαζομένων.
Αυτό σημαίνει στην πράξη πως μειώνει τις ώρες εργασίας. Οι εργαζόμενοι δέχθηκαν πρόταση να απασχολούνται κατά 80% αντί για 100%. Η πρόταση συνοδεύεται με την απειλή πως όποιοι αρνούνται κινδυνεύουν να απολυθούν.
Το σωματείο Pågatåg που ανήκει στην Ομοσπονδία εργαζομένων στις Μεταφορές διαμαρτυρήθηκε κατά της μείωσης του χρόνου και προσπάθησε να το σταματήσει. Το σωματείο και ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος Ola Brunnström προέτρεψαν όλους τους εργαζόμενους να αρνηθούν και η συντριπτική πλειοψηφία ακολούθησε το κάλεσμα του συνδικάτου και μόνο ένας μικρός αριθμός εργαζομένων δέχτηκε την μείωση.
Η Arriva έχει ήδη αρχίσει να απολύει τους υπαλλήλους που αρνήθηκαν τη νέα συμφωνία.
Το ΚΚ Σουηδίας σε ανακοίνωσή του κατήγγειλε τις αυθαιρεσίες της εργοδοσίας και καλούσε σε δυναμική κινητοποίηση και αλληλεγγύη με τον συνδικαλιστή.
Ανάλογο κάλεσμα σε αλληλεγγύη εξέδωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό Στοκχόλμης Γιάννης Κωστάντης, Έλληνας κομμουνιστής και η Ομοσπονδία Λιμενεργατών γνωστή για την απεργία της επί 2 χρόνια στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ.
Τελικά ο συνδικαλιστής θα συνεχίσει να οδηγεί τραίνα μετά την κινητοποίηση των εργαζομένων. Η εταιρία αναγκάστηκε να υποχωρήσει μπροστά στην αγωνιστική συσπείρωση.
Εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία. Δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 87/90 και 99/2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000.