Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

“Τέλος” _λένε στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel _βενζίνης, με χαράτσια ante portas

Για τα παιχνιδάκια των καπιταλιστικών ομίλων με τα “αυστηρά” πρότυπα ρύπων Euro, καθώς και για τις “πράσινες” επιπτώσεις στην τσέπη του καταναλωτή _βλ Except-Außer‑À l’exception-Tranne-Excepto-Εκτός από… μιλήσαμε σε ανύποπτο χρόνο, πριν οι απανταχού απολογητές των μπίζνες της δήθεν “καθαρής” ενέργειας τα ρίξουν όλα στον Πούτιν και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο της Ουκρανίας.

“Πράσινο φως” στην απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης
από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Μετά την “πράσινη μετάβαση _Fit for 55” –ενίσχυση της κερδοφορίας ευρωπαϊκών μονοπωλίων στον παγκόσμιο καπιταλιστικό ανταγωνισμό (όπως κατήγγειλε η Ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ) το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικαιροποίησε για πολλοστή φορά μετά τον Νοέμβρη 2022 σχετική νομοθεσία, με βάση την οποία τα σημερινά “συμβατικάαυτοκίνητα βενζίνης και diesel, θα περάσουν από το 2035 στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για την “αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης σχετικά με τις εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα”.

Η νέα νομοθεσία ορίζει “μηδενικές εκπομπές CO2 στα νέα ΙΧ από το 2035 και μετά”, σηματοδοτώντας το τέλος των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βάζοντας ένα ακόμη κερασάκι στην τούρτα της “αυτοκινητικής επανάστασης”, δηλ. της ηλεκτροκίνησης που οι καπιταλιστικοί όμιλοι τρέχουν με τα μπούνια.
Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά.

Σύμφωνα με αναλυτές του χώρου στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν 1.000-10.000 αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000-22.000 ελαφρά επαγγελματικά ενδέχεται να χορηγηθεί παρέκκλιση έως το τέλος του 2035”. Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με όγκο παραγωγής κάτω από 1.000 οχήματα εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ.

Θυμίζουμε πως ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV), ανταμείβει τους ομίλους που πωλούν περισσότερα σχετικής τεχνολογίας οχήματα (με εκπομπές από μηδέν έως 50 γρμ. CO2/χλμ, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in υβριδικά) με χαμηλότερο στόχο μείωσης των εκπομπών CO2 και “θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων”. Από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο ~25% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων και ~17% στα ελαφρά επαγγελματικά.

Ισχυρά αντικίνητρα, υψηλότερη φορολογία & απαγορεύσεις κυκλοφορίας στο κέντρο

Αποκαλυπτικός για τον μέλλον των υγρών καυσίμων και τις τιμές βενζίνης – diesel ο επικεφαλής ευρωπαϊκού ενεργειακού κολοσσού TotalEnergies, Patrick Pouyanne σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Σύμφωνα αυτόν, “το αμέσως επόμενο διάστημα οι τιμές της βενζίνης και του diesel πρόκειται να αυξηθούν και πάλι, εξαιτίας και του εμπάργκο που έχει επιβληθεί από τη δύση στο ρωσικό πετρέλαιο, ωστόσο, “η τάση αυτή δεν θα έχει διάρκεια και έως τα τέλη του έτους πρόκειται μάλιστα να αντιστραφεί”.

Μάλιστα ο Patrick Pouvanne προέβλεψε ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές των υγρών καυσίμων θα παρουσιάσουν ακόμα μεγαλύτερη πτώση, εξαιτίας της ενεργειακής μετάβασης που επιχειρείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι μόνον σε αυτό.

Ο Μαρξ και η αισθητική, του Μιχαήλ Λίφσιτς

Αντιστοίχως, ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους του πλανήτη θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης και diesel, αναγκάζοντας –λέει, “τα πρατήρια που θα παραμείνουν σε λειτουργία να περιορίσουν τις τιμές των ορυκτών καυσίμων ώστε να καταστήσουν τη χρήση ενός θερμικού οχήματος ελκυστικότερη” (λες και το κόστος έχει να κάνει με το σημείο διανομής και όχι με τις πετρελαϊκές εταιρίες).

Πάντως επισημαίνει ότι “οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και diesel είναι σχεδόν βέβαιο ότι στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα έρθουν αντιμέτωποι με ισχυρά αντικίνητρα, όπως υψηλότερη φορολογία και απαγορεύσεις κυκλοφορίες στο κέντρο των μεγαλουπόλεων”, και “μόνον το χαμηλό κόστος κίνησης που μπορεί να προσφέρει το φθηνό καύσιμο θα μπορέσει να κρατήσει στη ζωή έναν στόλο οχημάτων που θα φαντάζει βγαλμένος από μια άλλη εποχή”…