• [ «Δικοί σου εχθροί, δικοί μου εχθροί /του σκεφτόμενου ανθρώπου είναι εχθροί» οι φασίστες]
Facebooktwitterrssyoutube
slogan

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ: Ο προληπτικός σχεδιασμός έχει αξία όταν… υλοποιείται

Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε μια από τις πολλές εκδηλώσεις με πυρήνα το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας -αντικείμενο «οι πολιτικές πρόληψης, οι νέες τεχνολογίες και ο ρόλος της κοινωνίας των πολιτών σε θέματα πυρκαγιών υπαίθρου και πλημμύρες», που (κατά τους διοργανωτές) «αποτέλεσαν τα σημεία αιχμής ημερίδας» με θέμα «Φυσικές ΚαταστροφέςΑπό την Πρόληψη ως την διαχείριση» που συνδιοργάνωσαν το ΤΕΕ (Κεντρικής Μακεδονίας), ο ΣΜΕΔΕΚΕΜ (Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας) και το ΓΕΩΤΕΕ (Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – ΚΜ).

Ο ρόλος του Τεχνικού Επιμελητήριου

Οι τελευταίες εκλογές  στο ΤΕΕ έγιναν στις 20.11.2016 όπου η «Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών» (ΝΔ) με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό αναδείχθηκε πάλι πρώτη δύναμη με 27,9%, επιτυγχάνοντας και σημαντική αύξηση του εκλογικού ποσοστού της, συγκριτικά με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2013.
Η ΔΗΣΥΜ -η παράταξη του ΠΑΣΟΚ, με την οποία είχε εκλεγεί πρόεδρος ο Συριζαίος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης έχασε το 40% της δύναμής της (δηλ 10 ποσοστιαίες μονάδες) πέφτοντας από το 23% στο 13% περίπου και η ΡΠΜ (η παράταξη του Συριζα) έχασε το 30% της δύναμής της, συγκεντρώνοντας το 7,3% των ψήφων.Να σημειωθεί ότι η αποχή άγγιξε το 70% (για πολλούς λόγους -πέρα από τους «συνηθισμένους», κουλτούρα  «μη κομματικής/πολιτικής ψήφου» και στήριξης «προσώπων», ένα σημαντικό κομμάτι των μηχανικών έχει αναγκαστεί να διαγραφεί απ’ το ΤΣΜΕΔΕ & ΤΕΕ, λόγω της οικονομικής κρίσης και των υπέρογκων δαπανών: σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του Στασινού «Το 2015 διαγράφηκαν από το ΤΕΕ 4.000 μηχανικοί και το 2016 περισσότεροι από 6.000»...) Σε εκλογές επαγγελματικού/επιστημονικού επιμελητηρίου, όπως είναι το ΤΕΕ, που δεν είναι σωματείο εργαζομένων και δε διακρίνεται για τις κινηματικές του παραδόσεις, βρίθουν οι «ανεξάρτητες» παρατάξεις (που πολιτικά δε διαφέρουν από άποψη θέσεων/προγράμματος από τις αντίστοιχες των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣυνΡιζα κλπ.) και όπου 2.700, σχεδόν 10% των ψηφισάντων (!!) είναι και υποψήφιοι…

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΕΕ 2016

Η «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ» κάλεσε μισθωτούς συναδέλφους , αυτοαπασχολούμενους και άνεργους να την στηρίξουν «ώστε οι μάχες, που μας περιμένουν να δοθούν από καλύτερες θέσεις! Αλλάζοντας τους συσχετισμούς», …«να βγουν ίδιοι στο προσκήνιο, να προτάξουν τις δικές τους ανάγκες και όχι τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, να μην παρασυρθούν από δήθενακομμάτιστες” και “ανεξάρτητες φωνές”. Όλοι γνωρίζουν ότι τόσο τα προβλήματα των μηχανικών αλλά και όλου του λαού έχουν και την αιτία τους που δεν είναι άλλη από το υπάρχον σύστημα, αλλά και τη διέξοδο τους, που δεν είναι άλλη από την ανατροπή του» |> το site εδώ

Το ΤΕΕ -το έχουμε ξαναπεί σαν θεσμός του αστικού κράτους και -σύμφωνα με το νόμο, «τεχνικός του σύμβουλος», όπως και (θεσμοθετημένος) της «πολιτείας», παίζει -ανεξαρτήτως κυβέρνησης, θαυμάσια το ρόλο του, αβαντάροντας τις εκάστοτε πολιτικές και -κατά περίπτωση, τα μεγάλα φαγοπότια με τους ξένους και ντόπιους μεγαλομελετητές και μεγαλοεργολάβους (κάνοντας μερικές φορές και τον διαιτητή).

Οι «περί άλλων» τυρβάζοντες

Οι «περί άλλων» τυρβάζοντες

Ξαναγυρνώντας στην ημερίδα: [πηγή]

  • Καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, πως είναι πλέον επιτακτική η χρήση των νέων τεχνολογιών στην αντιμετώπιση και κυρίως στην πρόληψη του κινδύνου φυσικών καταστροφών, συμπληρώνοντας ότι ο προληπτικός σχεδιασμός έχει αξία όταν υλοποιείται εγκαίρως: «Το ζήτημα είναι διεπιστημονικό, γι` αυτό άλλωστε και προχωρήσαμε στη συγκεκριμένη εκδήλωση σε συνεργασία με το ΓΕΩΤΕΕ. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που προέχει από την πλευρά της Πολιτείας είναι η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας στην εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, όσον αφορά καθαρισμούς ρεμάτων, αντιπλημμυρικά έργα, κ.α. Διότι ως γνωστόν, η πρόληψη είναι και πιο αποτελεσματική, αλλά τελικά, και λιγότερο κοστοβόρα από τη θεραπεία των “πληγών” που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές»
  • Ο Πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ/ΚΜ,  Αθανάσιος Σαρόπουλος, επισήμανε: «Η κλιματική αλλαγή δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως άλλοθι από τους πολιτικούς παράγοντες -και αυτό βέβαια δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα- διότι το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες, χωρίς η γνώση αυτή να μεταφραστεί σε ουσιαστικές προληπτικές δράσεις. Από τότε που ήμουν ακόμα σπουδαστής, ξέραμε πως η άνοδος της μέσης θερμοκρασίας παγκοσμίως κατά μισό ή έναν βαθμό, μπορεί να μην μοιάζει σημαντική ως αίσθηση ζέστης, αλλά συσσωρεύει μια τεράστια ισχύ ενέργειας έτοιμης να εκδηλωθεί με ακραία φυσικά φαινόμενα»
  • Η Πρόεδρος του ΣΜΕΔΕΚΕΜ, Μαρία Γρηγοριάδου σημείωσε: «Ο σύλλογος μας επειδή είναι διεπιστημονικός, όπως πρότεινε τη διοργάνωση της συγκεκριμένης εκδήλωσης, έτσι θα προσπαθεί και στο μέλλον, να συνεργάζεται με το ΤΕΕ/ΤΚΜ και το ΓΕΩΤΕΕ/ΚΜ σε ζητήματα που απαιτούν τη συνδρομή και σύμπραξη διαφόρων ειδικοτήτων. Καλό θα ήταν βέβαια και στο μέλλον θα το επιδιώξουμε, να έχει συμμετοχή σε τέτοιες εκδηλώσεις και η ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, αφού οι Δήμοι είναι αυτοί που κατά κύριο λόγο καλούνται να εφαρμόσουν τις προτάσεις που διατυπώνονται.»
  • Εκ μέρους του Περιφερειάρχη Απόστολου ΤΖιτζικώστα, την εκδήλωση χαιρέτισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ.Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος υπογράμμισε πως η ΠΚΜ είναι πάντα έτοιμη να αξιοποιήσει τα πορίσματα αντίστοιχων επιστημονικών πρωτοβουλιών, γι` αυτό και είναι αποτελεσματική στις προσπάθειές της, τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση ακραίων φαινομένων.

Μεταξύ άλλων οι ομιλητές τόνισαν τα εξής: Τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας τα θύματα από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων έχουν πολλαπλασιαστεί (Θέρμη, Ρόδος, Μάνδρα Αττικής), με τον τρόπο και τη διαδικασία κίνησης του απορρέοντος νερού να εξαρτάται τόσο από φυσικούς (κλίμα, ανάγλυφο, βλάστηση, γεωλογικό υπόβαθρο) όσο και από ανθρωπογενείς παράγοντες (δασικές πυρκαγιές, εκχερσώσεις, καταπατήσεις κοιτών, ακατάλληλα τεχνικά έργα κλπ.) …
Η κλιματική αλλαγή, οι ανακατατάξεις χρήσεων γης, η εγκατάλειψη της συστηματικής διαχείρισης των δασών και η εμφάνιση ζωνών μίξης κατοικίας δάσους, δημιουργούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό για την κλιμάκωση των επιπτώσεων από πυρκαγιές υπαίθρου, με συνέπειες δραματικές για το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία. Η Νότια Ευρώπη είναι από τις πιο ευάλωτες περιοχές σε ότι αφορά στις επιπτώσεις της ανθρωπογενούς συνιστώσας της κλιματικής αλλαγής. Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση αντιμετώπισης του προβλήματος πρέπει να παρεμβαίνει ολοκληρωμένα στο τρίπτυχο:
Πρόληψη – Καταστολή – Αποκατάσταση: Η αύξηση της ποικιλότητας σε όλα τα επίπεδα του οικοσυστήματος (γένους, είδους, κοινότητας και τοπίου) είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος για το οικοσύστημα έτσι ώστε αυτό να γίνεται πιο σταθερό και ανθεκτικό σε εξωγενείς παράγοντες. Η θεσμοθέτηση, σύνταξη και εφαρμογή Εθνικού Σχεδίου πρόληψης πυρκαγιών Υπαίθρου μαζί με τα ειδικά σχέδια τοπικού η περιφερειακού χαρακτήρα προστασίας από πυρκαγιές κυρίως στις ζώνες μίξης Δάσους-κατοικίας, αποτελούν επίσης επιτακτική ανάγκη. Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και των δεδομένων παρατήρησης γης είναι «μονόδρομος» για την ορθολογικότερη αντιμετώπιση των πυρκαγιών υπαίθρου. Η αξιοποίηση των δορυφορικών συστημάτων Παρατήρησης Γης τις τελευταίες δεκαετίες έχει συμβάλει στη συστηματική και αξιόπιστη παρακολούθηση οικοσυστημάτων ευάλωτων σε φαινόμενα πυρκαγιών σε τοπική, εθνική και παγκόσμια κλίμακα. Η άμεση πρόσβαση μάλιστα σε ψηφιακές βάσεις γεωχωρικών πληροφοριών σε συνδυασμό με την ταχεία ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών για τη χωρο-χρονική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων προωθούν νέες προσεγγίσεις στη διαχείριση των δασικών πυρκαγιών. Τα τελευταία χρόνια επίσης, προωθούνται πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο που αποσκοπούν στην εδραίωση διεθνών προδιαγραφών σχετικών τόσο με τις μεθοδολογίες παραγωγής όσο και με την ακρίβεια των παραγόμενων χαρτογραφικών προϊόντων που υποστηρίζουν τη διαχείριση των δασικών πυρκαγιών. Στο πεδίο της αποκατάστασης, μοντέλο σωστής διαχείρισης, προς όλες τις Περιφέρειες της χώρας, μπορεί να αποτελέσει ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την πληρωμή δαπανών για έργα έκτακτης ανάγκης μετά από φυσικές καταστροφές, όπως συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2016 στον Δ. Θερμαϊκού.

ΠΔΚ εκλογες 2016

 

Στον αντίποδα: ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: Ομιλία της Εύης Γεωργιάδου, μέλους της Ομάδας Περιβάλλοντος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, σε ημερίδα του ΤΕΕ, που έγινε την Τρίτη 30-Οκτ-2018 με θέμα: «Φυσικές καταστροφές: Πρόληψη, Πολιτική Προστασία, και Έργα Υποδομής»

Σύμπτωμα ενός δρόμου ανάπτυξης που έχει ως κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος και όχι την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών

  • Τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα με τις πυρκαγιές στο Μάτι, τις πλημμύρες στη Μάνδρα, τη ρύπανση του Σαρωνικού με το ατύχημα του «Αγία Ζώνη ΙΙ», ανέδειξαν τη γύμνια του κρατικού μηχανισμού την περίοδο που διανύουμε.
  • Μετά από κάθε τέτοια μεγάλη καταστροφή, όλοι διακηρύσσουν την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για να μην ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο. Φυσικά, οι τεχνικές και οργανωτικές κατευθύνσεις πρόληψης είναι γνωστές. Το πραγματικό ερώτημα είναι: Τι απαιτείται στην ουσία για να γυρίσουμε σελίδα; Ποια είναι η βαθύτερη αιτία που οδήγησε στα τραγικά αυτά συμβάντα; Είναι απλά ζήτημα «αδιάφορων» ή «ανίκανων» υπουργών, περιφερειαρχών, δημάρχων; Φταίνε μόνο οι προηγούμενοι, όπως λένε οι σημερινοί θεσμικοί και κυβερνητικοί παράγοντες, στη λογική «παραλάβαμε καμένη γη»;
  • Ασφαλώς υπάρχουν και θέματα προσωπικών ευθυνών. Ομως, το κύριο ζήτημα είναι ότι όλα όσα βιώνουμε είναι σύμπτωμα ενός δρόμου ανάπτυξης που έχει ως κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος και όχι την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών. Με αυτό το κριτήριο, τη διασφάλιση του καπιταλιστικού κέρδους, λαμβάνονται όλες οι σχετικές κρατικές αποφάσεις σε όλα τα επίπεδα. Είναι επίσης αποτέλεσμα της σημερινής οικονομικής ζωής, όπου οι μονοπωλιακοί όμιλοι διαγκωνίζονται μεταξύ τους για τα μερίδια της αγοράς, υπονομεύοντας κάθε δυνατότητα κεντρικού σχεδιασμού με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες. Είναι η κρατική πολιτική που ιεραρχεί όλες τις αποφάσεις με κριτήριο να υπηρετήσει την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των ομίλων. Δηλαδή, το ποιες υποδομές και ποια έργα θα προταχθούν και θα πραγματοποιηθούν, με τι προδιαγραφές, πώς θα λειτουργούν, πώς θα οργανωθούν οι υπηρεσίες για την πολιτική προστασία, ποιες θα είναι οι χρήσεις γης κ.λπ., καθορίζονται με κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος.
  • Κάτω από αυτό το πρίσμα πρέπει να δούμε τα σημερινά κενά και τις ελλείψεις στο σύνολο των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την πολιτική προστασία, στις ελλείψεις του ίδιου του θεσμικού πλαισίου. Δεν πρόκειται για τυχαία γεγονότα. Για να υπάρξει ουσιαστική προστασία των εργαζομένων, των πολιτών, του περιβάλλοντος από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές, απαιτείται ριζική αλλαγή πορείας σε σχέση με το δρόμο που βαδίζουμε μέχρι σήμερα. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε άλλο με μια κατάσταση όπου η λειτουργία διαφόρων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων και ο χωροταξικός σχεδιασμός οδηγούν σε τεράστιους κινδύνους από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε άλλο να ζούμε με το φόβο ότι σε μια δυνατή βροχή θα πνιγούμε, σε ένα δυνατό σεισμό θα καταπλακωθούμε, σε μια φωτιά θα καούμε.

Κατάργηση του αντιλαϊκού πλαισίου χρήσεων γης

  • Απαιτούμε την κατάργηση του αντιλαϊκού πλαισίου χρήσεων γης που την παραδίδει στο μεγάλο κεφάλαιο, απαιτούμε δασικά οικοσυστήματα προς όφελος των εργαζομένων με κατάργηση των αντιδασικών νόμων.
  • Σήμερα η γη, οι δασικές εκτάσεις, οι υποδομές, αντιμετωπίζονται ως εμπορεύματα για την ενίσχυση της κερδοφορίας των κατασκευαστικών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι ως κοινωνικό αγαθό. Πρόκειται για μια πολιτική χρήσεων γης που επιτρέπει την ανεξέλεγκτη «συμβίωση» βιομηχανίας – κατοικίας με κίνδυνο ενός μεγάλου τεχνολογικού ατυχήματος, με καταστροφικές συνέπειες για τον πληθυσμό. Τα μπαζωμένα ρέματα, η άναρχη επέκταση του σχεδίου πόλης και η τσιμεντοποίηση των οικοπέδων, οι ελλείψεις αντιπλημμυρικών έργων, η κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων και άλλων υποδομών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της επίδρασης στη συνολική τρωτότητα μιας περιοχής απέναντι στις πλημμύρες, η απουσία αντιπυρικών ζωνών, η απουσία οδών μαζικής διαφυγής σε περίπτωσης ανάγκης εκκένωσης περιοχών και οδών για την πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων, η απουσία ελεύθερων χώρων, αποτελούν ορισμένα μόνο ενδεικτικά παραδείγματα αυτής της πολιτικής χωροταξικού σχεδιασμού στο πλαίσιο του σημερινού δρόμου ανάπτυξης.
  • Για τη διευκόλυνση της καπιταλιστικής κερδοφορίας, τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις προωθούν την εμπορευματοποίηση στις δασικές εκτάσεις, στις παράκτιες περιοχές. Η ανοχή στην άναρχη δόμηση σε πολλές περιοχές της Αττικής αντανακλούσε την πολιτική κοινωνικών συμμαχιών της αστικής τάξης και τη στήριξη της κερδοφορίας του κατασκευαστικού κλάδου, και τώρα αναπροσαρμόζεται. Σ’ αυτό το πλαίσιο παίζονται και τα ρουσφετολογικά παιχνίδια, για το ποιες περιοχές θα ενταχθούν στο Σχέδιο και με ποια χαράτσια θα νομιμοποιηθεί η αυθαίρετη δόμηση.
  • Πολλές περιοχές της χώρας παραμένουν στην ουσία αθωράκιστες απέναντι σε έναν μεγάλο σεισμό, την ώρα που η χώρα μας είναι η πιο σεισμογόνος χώρα στην Ευρώπη και η 6η παγκοσμίως, την ώρα που έχουν υπάρξει καταστροφικοί σεισμοί στο παρελθόν αλλά και πρόσφατα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του σεισμού του Σεπτέμβρη του 1999 στην Αττική, με 143 νεκρούς, 400 τραυματίες, 31 κτίρια που κατέρρευσαν και πάνω από 200.000 που υπέστησαν ζημιές.

Έργα από ποιον και για ποιον;

  • Η κρατική πολιτική δαπανών υπηρετεί την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Ιεραρχούνται έργα με βάση τις προτεραιότητες του μεγάλου κεφαλαίου. Ετσι, έργα αντιπυρικής προστασίας και αντιπλημμυρικής θωράκισης έρχονται σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με δρόμους, λιμάνια και κτίρια από τα οποία το μεγάλο κεφάλαιο μπορεί να κερδίσει με διόδια, τέλη χρήσης και ενοίκια. Η de facto μετατροπή περιοχών σε περιοχές κύριας κατοικίας δεν συνοδεύτηκε με κανενός είδους μέτρα (πολιτικής προστασίας, πυρόσβεσης, υποδομών κ.λπ.), παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα έχει επισημανθεί εδώ και καιρό. Προωθούνται έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) με τη διαδικασία του fast track. Τα έργα ΣΔΙΤ περιλαμβάνουν ανταποδοτικά τέλη. Αυτά τα έργα, όπως και κάθε έργο που γίνεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θυσιάζουν τις προδιαγραφές ασφαλείας για αύξηση του περιθωρίου κέρδους. Πρέπει να θυμίσουμε πως αυτό δεν σημαίνει εξοικονόμηση. Οι μεγάλες εκπτώσεις ακυρώνονται από τις υπερβάσεις και τα έργα ΣΔΙΤ, από τα τεράστια τέλη χρήσης. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα έργο ΣΔΙΤ οδηγεί σε τριπλασιασμό σχεδόν του κόστους.
  • Μετά τα τραγικά γεγονότα στο Μάτι και στη Μάνδρα, η συζήτηση εστιάστηκε στις δυσκολίες από τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Στην πράξη, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τελικά η μόνη αποτελεσματική προστασία από μια έκτακτη κατάσταση (π.χ. δασική πυρκαγιά, πλημμύρα, σεισμός) είναι να μην υπάρξει επικίνδυνη έκτακτη κατάσταση! Η εκατόμβη νεκρών στο Μάτι και στη Μάνδρα ανέδειξε με τραγικό τρόπο τη γύμνια του κρατικού μηχανισμού και την απουσία ολοκληρωμένου πλαισίου για τη συνολική εκτίμηση της επικινδυνότητας ανά περιοχή και ολοκληρωμένου σχεδιασμού έκτακτης ανάγκης.
  • Πλευρές αυτών των ελλείψεων αποτελούν η ανεπάρκεια σε προσωπικό, μέσα, υποδομές στο Πυροσβεστικό Σώμα και στις άλλες ομάδες που εμπλέκονται στην πολιτική προστασία, η ανεπάρκεια υποδομών για την αποκατάσταση της υγείας των πληγέντων από μεγάλες καταστροφές. Το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει την υποτυπώδη προστασία, τη μετάθεση ευθυνών από τον ένα φορέα στον άλλο. Η παντελής απουσία σχεδιασμού και προετοιμασίας με εκπαίδευση και ασκήσεις ετοιμότητας, με κατάλληλες υποδομές και μέσα, για την εφαρμογή δράσεων προστασίας στον πληθυσμό (όπως π.χ. η εκκένωση), ο ανεπαρκής συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων, αναδεικνύουν το πρόβλημα. Στην πράξη, είτε δεν υπάρχουν καθόλου μελέτες, εκτιμήσεις και σχέδια, είτε υπάρχουν στα χαρτιά, αλλά οι ελλείψεις και ο υποτυπώδης κρατικός έλεγχος τα καθιστούν κενό γράμμα.
  • Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση διατηρεί το σημερινό επίπεδο υποχρηματοδότησης των σχετικών υπηρεσιών για την πολιτική προστασία, δαπανά 4 δισ. για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και χαρίζονται χρέη δισεκατομμυρίων στο μεγάλο κεφάλαιο.
  • Καλούμε τους εργαζόμενους να καταδικάσουν αυτήν την πολιτική, που υλοποιείται και από τη σημερινή κυβέρνηση και από τις προηγούμενες, και να βγουν αγωνιστικά στο προσκήνιο. Απαιτούμε άμεσα συγκεκριμένα μέτρα για να υπάρξουν υποδομή πρόβλεψης και πρόληψης και πραγματικός, εφαρμόσιμος σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης για τις φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές. Απαιτούμε να καλυφθούν τα μεγάλα κενά σε ειδικευμένο δυναμικό και υποδομές. Απαιτούμε την κατάργηση όλων των αντιλαϊκών νόμων που υπηρετούν το κεφάλαιο.

Τα «μπαλώματα» και οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, που καθορίζονται με γνώμονα το κέρδος και τον ανταγωνισμό των επιχειρηματικών ομίλων, δεν αποτελούν ουσιαστική λύση. Η ελπίδα βρίσκεται στους σημερινούς μαχητικούς διεκδικητικούς αγώνες, που φωτίζουν τη διέξοδο του κεντρικού σχεδιασμού με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας, με τους εργαζόμενους να έχουν στα χέρια τους τα κλειδιά της οικονομίας και το τιμόνι της εξουσίας.

Επιμέλεια  Ομάδα ¡H.lV.S!

Επικοινωνία – [ FaceBook |>1<|-|>2<| ] – Blog