Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Όσκαρ 2020: “Παράσιτα”, Φοίνιξ ➕ Ζελβέγκερ οι μεγάλοι νικητές

✔️   Τα Παράσιτα ο μεγάλος νικητής των 92ων βραβείων Όσκαρ, αποσπώντας όλα τα μεγάλα βραβεία. 

✔️  Φοίνιξ ➕ Ζελβέγκερ, πήραν τα Όσκαρ Α’ ανδρικού — γυνακείου ρόλου. 

Όσκαρ καλύ­τε­ρης ται­νί­ας: Παρά­σι­τα

▪️  Υποψήφιες
Ford v Ferrari
The Irishman
Jojo Rabbit
Joker
Little Women
Marriage Story
1917
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite

Ανα­τρο­πή ή όχι ο Μπονγκ Τζουν-χο πήρε το Όσκαρ καλύ­τε­ρης σκη­νο­θε­σί­ας για την ται­νία του «Παρά­σι­τα» (Parasite), (μαύ­ρης σάτι­ρας, θρί­λερ και αλλη­γο­ρί­ας για την ζωή των προ­νο­μιού­χων και των μη προ­νο­μιού­χων στη σύγ­χρο­νη Νότια Κορέα ‑Σεούλ), για την οποία η The Wall Street Journal έγρα­ψε «είναι πάντα μπρο­στά από τον θεα­τή της, σε κάθε σεκάνς».
Ο Μπονγκ Τζουν υπερ­σκέ­λι­σε  Μάρ­τιν Σκορ­τσέ­ζε, Κου­έ­ντιν Ταρα­ντί­νο, Σαμ Μέντες, Τοντ Φίλι­πς με τον «Τζό­κερ» με το  φιλμ του νε έχει ήδη εξα­σφα­λί­σει σημα­ντι­κές διε­θνείς δια­κρί­σεις (συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νου του καλύ­τε­ρης ξενό­γλωσ­σης στα Όσκαρ).

Όσκαρ πρώ­του γυναι­κεί­ου ρόλου: Ρενέ Ζελ­βέ­γκερ

▪️  Υποψήφιες
Ρενέ Ζελ­βέ­γκερ – «Judy»
Σαρ­λίζ Θερόν – «Βόμ­βα»
Σκάρ­λετ Γιό­χαν­σον – «Ιστο­ρία γάμου»
Σίρ­σα Ρόναν – «Μικρές κυρίες»
Σίν­θια Ερί­βο – «Harriet»

Όσκαρ σκη­νο­θε­σί­ας: Τα Παρά­σι­τα

Όσκαρ πρώ­του ανδρι­κού ρόλου: Χοα­κίν Φίνιξ

▪️  Υποψηφιότητες
Χοα­κίν Φίνιξ – «Joker»
Ανταμ Ντράι­βερ – «Ιστο­ρία γάμου»
Λεο­νάρ­ντο Ντι Κάπριο – «Κάπο­τε στο… Χόλιγουντ»
Αντό­νιο Μπα­ντέ­ρας – «Pain and Glory»
Τζό­να­θαν Πράις – «Οι δύο πάπες»

Όσκαρ τρα­γου­διού: I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman» και Έλτον Τζον

▪️  Υποψηφιότητες
I Can’t Let You Throw Yourself Away, «Toy Story 4»
I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman»
I’m Standing With You, «Breakthrough»
Into the Unknown, «Frozen 2»
Stand Up, «Harriet»

joker

Όσκαρ μου­σι­κής: Τζό­κερ

Όσκαρ διε­θνούς (ξενό­γλωσ­σης) ται­νί­ας: Παρά­σι­τα

▪️  Υποψηφιότητες
«Corpus Christi» (Πολω­νία)
«Honeyland» (Βόρεια Μακεδονία)
«Πόνος και δόξα» (Ισπα­νία)
«Παρά­σι­τα» (Νότια Κορέα)

Όσκαρ Μακι­γιάζ Κομ­μώ­σεις: Bombshell

▪️  Υποψηφιότητες
«Bombshell»
«Joker»
«Judy»
«Maleficent: Mistress of Evil»

(στο μετα­ξύ) «1917» 💥 Σαρώ­νει με τρία Όσκαρ

Όσκαρ για οπτι­κά εφέ: 1917

▪️  Υποψηφιότητες
«Avengers: Endgame»
«The Irishman»
«The Lion King»
«1917»
«Star Wars: Rise of Skywalker»

💥 Δεύ­τε­ρο Όσκαρ και για το Ford v Ferrari

Όσκαρ μοντάζ: Ford v Ferrari

▪️  Υποψηφιότητες
«Ford v Ferrari»
«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Parasite»

Όσκαρ φωτο­γρα­φί­ας: 1917

▪️  Υποψηφιότητες
«The Irishman»
«Joker»
«The Lighthouse»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Όσκαρ για ηχη­τι­κά εφέ: 1917

▪️  Υποψηφιότητες
«Ad Astra»
«Ford v Ferrari»
«Joker»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Όσκαρ καλύ­τε­ρου ήχου: Ford v Ferrari

▪️  Υποψηφιότητες
«Ford v Ferrari»
«Joker»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»
«Star Wars: Rise of Skywalker»

Όσκαρ για Β΄ γυναι­κείο ρόλο: Λόρα Ντερν, «Marriage Story»

▪️  Υποψηφιότητες
Κάθι Μπέιτς, «Richard Jewell»
Λόρα Ντερν, «Marriage Story»
Σκάρ­λετ Τζο­χάν­σον, «Jojo Rabbit»
Φλό­ρενς Πιου, «Little Women»
Μάρ­γκο Ρόμπι, «Bombshell»

Όσκαρ για Ντο­κι­μα­ντέρ Μικρού Μήκους: «Learning to Skateboard in a Warzone»

Όσκαρ για καλύ­τε­ρο ντο­κι­μα­ντέρ της χρο­νιάς: American Factory

▪️  Υποψηφιότητες
«American Factory» Julia Rieichert, Steven Bognar
«The Cave», Feras Fayyad
«The Edge of Democracy», Petra Costa
«For Sama» Waad Al-Kateab, Edward Watts
«Honeyland» Tamara Kotevska, Ljubo Stefanov

Όσκαρ για καλύ­τε­ρα κου­στού­μια: Little Women

▪️  Υποψηφιότητες
«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Little Women»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Όσκαρ Καλ­λι­τε­χνι­κής Διεύ­θυν­σης: Once Upon a Time in Hollywood

▪️  Υποψηφιότητες
«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»
«Parasite»

Όσκαρ ται­νί­ας μικρού μήκους: The Neighbor’s Window

▪️  Υποψηφιότητες
«Brotherhood»
«Nefta Football Club»
«The Neighbor’s Window»
«Saria»
«A Sister»

Όσκαρ για Δια­σκευα­σμέ­νο Σενά­ριo: Jojo Rabbit

▪️ Υποψηφιότητες
Τάι­κα Γουαϊ­τί­τι, «Jojo Rabbit»
Στιβ Ζέι­λιαν, «The Irishman»
Αντο­νι Μακ­Κάρ­τεν, «The Two Popes»
Γκρέ­τα Γκέρ­γουιγκ, «Little Women»
Τοντ Φίλι­πς, Σκοτ Σίλ­βερ, «Joker»

Όσκαρ Πρω­τό­τυ­που Σενά­ριου: Παρά­σι­τα

▪️  Υποψηφιότητες
Ράιαν Τζόν­σον, «Knives Out»
Νόα Μπό­μπακ, «Marriage Story»
Σαμ Μέντες, Κρί­στι Γουίλ­σον-Κερνς, «1917»
Κου­έ­ντιν Ταρα­ντί­νο, «Once Upon a Time in Hollywood»
Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον, «Parasite»

Όσκαρ Μικρού Μήκους Ται­νί­ας – Animation: Hair Love

Όσκαρ Ται­νί­ας Κινου­μέ­νων Σχε­δί­ων: Toy Story 4

  • Β’ Ανδρι­κός Ρόλος στον Μπραντ Πιτ, «Once Upon a Time in Hollywood» (το πρώ­το αγαλ­μα­τί­διο ως ηθο­ποιός ενώ είχε πάρει ακό­μη ένα αλλά ως παρα­γω­γός για το “12 χρό­νια σκλάβος”).

ℹ️ Ο «μεγά­λος νικη­τής» των φετι­νών όσκαρ με το «Parasite», ο Κορε­ά­της σκη­νο­θέ­της Μπονγκ Τζουν Χο, έγι­νε γνω­στός από τα «Snowpiercer», «Ο Επι­σκέ­πτης» και «Μνή­μες Εγκλή­μα­τος». Θυμί­ζου­με πως το «Parasite», βρα­βεύ­τη­κε με το Χρυ­σό Φοί­νι­κα και στο 72ο Φεστι­βάλ Καννών.
Η ται­νία όπως ήδη ανα­φέ­ρα­με στην αρχή απο­τε­λεί φωτο­γρα­φι­κή κρι­τι­κή ματιά σε ακραί­ες αντι­θέ­σεις της κορε­α­τι­κής κοι­νω­νί­ας.
Όπως λέει ο ίδιος σε συνέ­ντευ­ξή του «η κορε­α­τι­κή κοι­νω­νία μοιά­ζει με πυρ­κα­γιά ‑πολ­λά ακραία πράγ­μα­τα συμ­βαί­νουν από το που­θε­νά»


ℹ️ ℹ️

Περισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες για όσκαρ 2020 εδώ

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο