Αναμενόμενη ήταν η επικράτηση της αντισυμβατικής κωμωδίας «Τα Πάντα Όλα» (Everything Everywhere All at Once) με συνολικά 7 αγαλματίδια στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ της αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών χθες Κυριακή (τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα ώρα Ελλάδας).
Η κωμωδία έλαβε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και γενικότερα κατήγαγε θρίαμβο στην 95η τελετή των βραβείων Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών των ΗΠΑ, όπου εξασφάλισε τα πιο περίβλεπτα βραβεία.
Ανάμιξη δράσης, χιούμορ και επιστημονικής φαντασίας, η ταινία για τις τρελές περιπέτειες κινέζας μετανάστριας, μεσόκοπης ιδιοκτήτριας πλυντηρίου, που ξάφνου μεταπηδά από το ένα παράλληλο σύμπαν στο άλλο, έφερε επίσης αγαλματίδια σε βασικούς συντελεστές της, ιδίως για τον Α΄ και τον Β΄ γυναικείο ρόλο (Μισέλ Γιο, Τζέιμι Λι Κέρτις), καθώς και για τον Β΄ ανδρικό ρόλο (Κε Χούι Κουάν).
Καλύτερη ξένη ταινία το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
Η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη στα γερμανικά του αντιπολεμικού μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο», συγκλονιστική αναπαράσταση της φρίκης του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, έλαβε βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.
Παραγωγή του Netflix, η ταινία μεγάλου μήκους είναι η τρίτη μεταφορά του αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας στη μεγάλη οθόνη, όμως η πρώτη στη γλώσσα του Γκέτε, αυτή στην οποία το έγραψε ο δημιουργός του. Διαγωνιζόταν με τις ταινίες «Αργεντινή 1985», «Close», «EO» και «The Quiet Girl».
Το αγαλματίδιο για την καλύτερη σκηνοθεσία στους «δυο Ντάνιελ» (Ντάνιελ Κουάν, Ντάνιελ Σάινερτ) για «Τα πάντα όλα»
Οι Ντάνιελ Σάινερτ και Ντάνιελ Κουάν εξασφάλισαν το περιπόθητο βραβείο Όσκαρ σκηνοθεσίας χάρη στην αντισυμβατική κωμωδία τους «Τα Πάντα Όλα».
Οι «δυο Ντάνιελ» ευχαρίστησαν τις μητέρες τους και τους συντελεστές της ταινίας παραλαμβάνοντας το βραβείο τους. Οι υπόλοιποι διεκδικητές ήταν οι Στίβεν Σπίλμπεργκ («The Fabelmans»), Τοντ Φιλντ («Tar»), Μάρτιν Μακντόνα («Τα πνεύματα του Ινισέριν») και Ρούμπεν Έστλουντ («Το τρίγωνο της θλίψης»).
Καλύτερο ντοκιμαντέρ το «Ναβάλνι»
Η ταινία «Ναβάλνι», για την δηλητηρίαση του ρώσου αντιπολιτευόμενου και τη φυλάκισή του μετά την επιστροφή του το 2021 στη Μόσχα, κέρδισε Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.
Επί σκηνής μαζί με τον καναδό σκηνοθέτη Ντάνιελ Ρόχερ, η Γιούλια Ναβάλναγια, σύζυγος του 46χρονου Αλεξέι Ναβάλνι, κατήγγειλε πως «ο σύζυγός μου είναι στη φυλακή επειδή είπε την αλήθεια (…) επειδή υπερασπίστηκε τη δημοκρατία», προσθέτοντας «Αλεξέι, ονειρεύομαι τη μέρα που θα ανακτήσεις την ελευθερία σου, που η χώρα μας θα ανακτήσει την ελευθερία της. Μείνε δυνατός αγάπη μου».
Η ταινία των CNN Films/HBO Max ανταγωνιζόταν τα φιλμ «All that breathes», «All the Beauty and the Bloodshed», «Fire of love» και «A House Made of Splinters».
Η ταινία «Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο» παίρνει Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων
Το φιλμ «Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο», σκοτεινή εκδοχή του πασίγνωστου παιδικού βιβλίου που εκτυλίσσεται στην Ιταλία τα χρόνια του 1930, έλαβε Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων.
«Τα κινούμενα σχέδια είναι ο κινηματογράφος» και τα κινούμενα σχέδια, ή το «ανιμέισον» στην ορολογία της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, είναι «έτοιμο να περάσει στο επόμενο στάδιο. Είμαστε όλοι έτοιμοι. Βοηθήστε μας κι εσείς παρακαλώ», είπε ο μεξικανός σκηνοθέτης παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.
Τα βραβεία:
Όσκαρ καλύτερης ταινίας: «Τα Πάντα Όλα»
Όσκαρ σκηνοθεσίας: Ντάνιελ Κουάν, Ντάνιελ Σάινερτ («Τα Πάντα Όλα»)
Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μισέλ Γιο («Τα Πάντα Όλα»)
Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου: Μπρένταν Φρέιζερ («Η φάλαινα»)
Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου: Τζέιμι Λι Κέρτις («Τα Πάντα Όλα»)
Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου: Κε Χούι Κουάν («Τα Πάντα Όλα»)
Όσκαρ ξένης ταινίας: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» (Γερμανία)
Όσκαρ καλύτερης ταινίας animation: «Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο»
Όσκαρ ντοκιμαντέρ: «Ναβάλνι»
Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: «Τα Πάντα Όλα»
Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου: «Women Talking» (Σάρα Πόλι)
Όσκαρ καλύτερης μουσικής: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
Όσκαρ οπτικών εφέ: «Avatar: The Way of Water»
Όσκαρ ήχου: «Top Gun: Maverick»
Όσκαρ καλύτερου μοντάζ: «Τα Πάντα Όλα»
Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών: «Black Panther: Wakanda Forever»
Όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ: «Η φάλαινα»