Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Έφυγε από τη ζωή ο ζωγράφος — αγιογράφος Ανδρέας Αβδελόπουλος

ΕΕΤΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Ανδρέ­ας Αβδε­λό­που­λος γεν­νή­θη­κε στο Αλγέ­ρι Β. Αφρι­κής το έτος 1938. Από νεα­ρή ηλι­κί­ας μαθή­τευ­σε στη «Σχο­λή Δ. Πελε­κά­ση», στο εργα­στή­ρι του Νικό­λα Στρα­τού­λη, ζωγρά­φου, συντη­ρη­τή έργων τέχνης και αγιο­γρά­φου, με τον οποίο και συνεργάστηκε.

Στη συνέ­χεια φοί­τη­σε στην Ανω­τά­τη Σχο­λή Καλών Τεχνών, στο εργα­στή­ρι νωπο­γρα­φί­ας (φρέ­σκο) και φορη­τής εικό­νας, από όπου απο­φοί­τη­σε το 1966.
Ασχο­λή­θη­κε με την αγιο­γρα­φία έχο­ντας στο ενερ­γη­τι­κό του την αγιο­γρά­φη­ση πολ­λών Ιερών Ναών, καθώς επί­σης και με συντη­ρή­σεις και απο­κα­τα­στά­σεις τοι­χο­γρα­φιών σε Ναούς και εργα­σί­ες Συντή­ρη­σης Φορη­τών Έργων Τέχνης. Για αυτό τον σκο­πό διηύ­θυ­νε και μια
ομά­δα από εικα­στι­κούς καλλιτέχνες.
Επί­σης έργο του ήταν η απο­κα­τά­στα­ση ζωγρα­φι­κών επι­φα­νειών, ορο­φο­γρα­φιών (η συγκόλ­λη­ση σοβά­δων και χρω­μά­των, επι­ζω­γρά­φι­ση στα ελλι­πή σημεία, ανάρ­τη­ση κατε­στραμ­μέ­νων ορό­φων (μπα­γδα­τί) με ειδι­κούς τρό­πους ενί­σχυ­σης και στε­ρέ­ω­σης) σε πολ­λά νεο­κλα­σι­κά κτή­ρια με τις πιο επι­στη­μο­νι­κές μεθόδους.

Ο Ανδρέ­ας Αβδε­λό­που­λος ήταν μέλος του ΕΕΤΕ από το 1970.

Η εξό­διος ακο­λου­θία έγι­νε την Παρα­σκευή 31 Δεκεμ­βρί­ου 2021, στις 12:00 μ.μ., στην εκκλη­σία της Ανα­στά­σε­ως, στον Πειραιά.
Το ΔΣ του Ε.Ε.Τ.Ε. εκφρά­ζει τα ειλι­κρι­νή του συλ­λυ­πη­τή­ρια στην οικο­γέ­νειά του και στους οικεί­ους τουΔΣ ΕΕΤΕ


Εργο­γρα­φία

Α. Νεο­κλα­σι­κά Κτίρια

  1. Οικία Μπου­μπού­λη στις Σπέ­τσες, σήμε­ρα ιδιο­κτη­σί­ας Ντό­λας και Πέτρου Νομι­κού. Απο­κα­τά­στα­ση, καθα­ρι­σμός και στε­ρέ­ω­ση ζωγρα­φι­κών επι­φα­νειών των ορό­φων (ορο­φές οκτώ αιθουσών)
  2. Ανα­πα­λαί­ω­ση του συνε­δρια­κού κέντρου στο Φοι­ρο­στε­φά­νι Σαντο­ρί­νης, ιδιο­κτη­σί­ας Πέτρου Νομικού
  3. Ναυ­τι­κό μου­σείο της πόλε­ως Χίου, στην Χίο, παλαιό­τα­το κτί­ριο (πρώ­ην κατοι­κία Πατέ­ρα). Απο­κα­τά­στα­ση των ορο­φο­γρα­φιών (εκτε­τα­μέ­νες ζημιές ετών). συγκόλ­λη­ση σοβά­δων και χρω­μά­των. Επι­ζω­γρά­φι­ση στα ελλι­πή σημεία. Ανάρ­τη­ση κατε­στρα­μέ­νων ορό­φων (μπα­γδα­τί) με ειδι­κούς τρό­πους ενί­σχυ­σης και στερέωσης.
  4. Κτί­ριο γρα­φεί­ων του Ευρω­παϊ­κού Κοι­νο­βου­λί­ου στην Ελλά­δα. επί των οδών Αμα­λί­ας 8 και Ξενο­φώ­ντος στο Σύνταγ­μα (πρώ­ην κατοι­κία οικο­γέ­νειας Μαυ­ρο­μι­χά­λη). Το κτί­ριο αυτό θεω­ρεί­ται ένα από τα μεγα­λύ­τε­ρα τυπι­κά από άπο­ψη αρχι­τε­κτο­νι­κής, νεο­κλα­σι­κά κτί­ρια της Αθή­νας. Παρου­σιά­ζει σε μεγά­λο ενδια­φέ­ρον από πλευ­ράς καλ­λι­τε­χνι­κής αξί­ας των ζωγρα­φι­κών επι­φα­νειών και του μεγέ­θους των ζημιών που απο­κα­τε­στά­θη­σαν. Οι ζημιές των ορο­φο­γρα­φιών και τοι­χο­γρα­φιών σε πάρα πολ­λά σημεία, έφτα­ναν το 90% των προς απο­κα­τά­στα­ση, συντή­ρη­ση και επι­ζω­γρά­φι­ση επι­φα­νειών σε όλο το κτί­ριο. Όσον άφο­ρα τον τρό­πο που εκτε­λέ­στη­καν οι δια­φο­ρές επεμ­βά­σεις μπο­ρεί να βεβαιώ­σει ότι έγι­ναν με τις πιο επι­στη­μο­νι­κές μεθό­δους που εξα­σφα­λί­ζουν την αντο­χή του στις διά­φο­ρες κατα­πο­νή­σεις (συστο­λές, δια­στο­λές. κρα­δα­σμοί κλπ.)
  5. Γρα­φείο Του­ρι­σμού κ. Κυρια­κού­ρου Βασ. Σοφί­ας. Αθήνα.
  6. Εθνι­κή Κτη­μα­τι­κή Α.Ε.
  7. Μου­σείο Μπε­νά­κη (κτί­ριο οδού Κου­μπά­ρη). υπό εκτέ­λε­ση
  8. Μου­σείο Μπε­νά­κη (κτί­ριο Ευτα­ξία, Δίπυ­λου και Ασω­μά­των) υπό εκτέ­λε­ση
  9. Κτί­ριο Ξενιού Δημη­τσά­νας (ΕΟΤ). υπό εκτέ­λε­ση .
  10. Γερ­μα­νι­κή Σχο­λή Αθη­νών (αρχαιο­λο­γι­κό).

Β. Συντη­ρή­σεις & Απο­κα­τα­στά­σεις Τοι­χο­γρα­φιών ιερών Ναών

  1. Άγιος Γεώρ­γιος στα Αγιο­ρί­τι­κα Τρι­πό­λε­ως. Καθα­ρι­σμός. απο­κά­λυ­ψη των αγιο­γρα­φιών και επι­μέ­ρους επι­ζω­γρα­φί­σεις (τέλος 18ου αιώνα).
  2. Αγία Μαρί­να στο Βέλο Κοριν­θί­ας. Απο­κα­τά­στα­ση κατα­στρο­φών από υγρα­σί­ες και τους σει­σμούς του 1981 (έργου αρχι­τέ­κτο­νος Τσίλερ).
  3. Iδιω­τι­κό ναΐ­δριο οικο­γέ­νειας Δρα­γώ­να (νεο­κλα­σι­κού τύπου) επί της οδού Διο­νυ­σί­ου Αρε­ο­πα­γί­του στην Αθή­να. Καθα­ρι­σμός. στε­ρέ­ω­ση απο­λε­πί­σε­ων και επιζωγράφιση.
  4. Μετα­μόρ­φω­ση του Σωτή­ρος στην Πλά­κα. Απο­κά­λυ­ψη Πλατυτέρας

Γ. Εργα­σί­ες Συντή­ρη­σης Φορη­τών Έργων Τέχνης στο Εργαστήριο

  1. Συντή­ρη­ση των έργων ζωγρα­φι­κής της Πινα­κο­θή­κης της Τρά­πε­ζας της Ελλάδος.
  2. Έργα — πίνα­κες ζωγρα­φι­κής Ακα­δη­μί­ας Αθηνών.
  3. Πίνα­κες ζωγρα­φι­κής της συλ­λο­γής της Αγρο­τι­κής Τράπεζας.
  4. Πίνα­κες ζωγρα­φι­κής συλ­λο­γής Πιερίδη.
  5. Συντή­ρη­ση έργων τέχνης Δημο­τι­κής Πινα­κο­θή­κης Ρόδου.
  6. Συντή­ρη­ση των γιγα­ντιαί­ων πινά­κων του ξενο­δο­χεί­ου των Ρόδων στη Ρόδο.
  7. Συντή­ρη­ση και απο­κα­τά­στα­ση μεγά­λης συλ­λο­γής Βυζα­ντι­νών εικό­νων του Georges Abou-Adal στην Βηρυτό.
  8. Συντή­ρη­ση πινά­κων ζωγρα­φι­κής και εικό­νων της συλ­λο­γής του Πρό­δρο­μου Εμφιετζόγλου.
  9. Συντή­ρη­ση και απο­κα­τά­στα­ση πινά­κων συλ­λο­γής Χρή­στου Λαρσινού.
  10. Πάντειο Πανε­πι­στή­μιο (συντή­ρη­ση έργου ζωγραφικής).
  11. Συντή­ρη­ση έργων τέχνης Άλφα Τρά­πε­ζας Πίστεως.
  12. Συντή­ρη­ση έργων τέχνης Ιονι­κής Τράπεζας.
  13. Συντή­ρη­ση και απο­κα­τά­στα­ση πλή­θους έργων τέχνης και εικό­νων δια­φό­ρων ιδιω­τι­κών συλλογών.
    (κά.)

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο