Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αδιευκρίνιστα τα αίτια της βύθισης του ρυμουλκού στο λιμάνι της Πάτμου — Νεκρός ο 45χρονος καπετάνιος.

Ανα­πά­ντη­τα παρα­μέ­νουν μέχρι στιγ­μής τα ερω­τή­μα­τα της βύθι­σης του ρυμουλ­κού «ΠΟΘΗΤΟΣ» στο κεντρι­κό λιμά­νι της Πάτμου, κατά τη δια­δι­κα­σία χει­ρι­σμών από­δε­σης του κρουα­ζιε­ρό­πλοιου «AZAMARA JOURNEY» σημαί­ας Μάλ­τας, που είχε ως απο­τέ­λε­σμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερ­νή­της του σκά­φους. Στο ρυμουλ­κό επέ­βαι­ναν δύο άτο­μα, ο 45χρονος καπε­τά­νιος και ένας 26χρονος τρί­τος μηχα­νι­κός. Το δεύ­τε­ρο άτο­μο, κατά­φε­ρε να δια­σω­θεί, όμως τα ίχνη του καπε­τά­νιου χάθη­καν και εντο­πί­στη­κε λίγη ώρα αργό­τε­ρα νεκρός από ιδιώ­τη δύτη μέσα στο ρυμουλ­κό σκάφος.

Από την Λιμε­νι­κή Αρχή Πάτμου αμέ­σως μετά τη βύθι­ση του ρυμουλ­κού εφαρ­μό­στη­κε το τοπι­κό σχέ­διο έκτα­κτης ανά­γκης, ενώ ξεκί­νη­σαν οι έρευ­νες από περι­πο­λι­κό σκά­φος του λιμε­νι­κού ιδιω­τι­κά σκά­φη και ιδιώ­τες δύτες. Πρώ­τα εντο­πί­στη­κε το δεύ­τε­ρο μέλος του πλη­ρώ­μα­τος ο 26χρονος μηχα­νι­κός, ο οποί­ος περι­συ­νε­λέ­γη καλά στην υγεία του από τη σωστι­κή λέμ­βο του κρουα­ζιε­ρό­πλοιου, ενώ στη συνέ­χεια εντο­πί­στη­κε χωρίς τις αισθή­σεις του ο 45χρονος κυβερ­νή­της, εντός του βυθι­σμέ­νου ρυμουλ­κού πλοί­ου, από ιδιώ­τη δύτη και μετα­φέρ­θη­κε με ασθε­νο­φό­ρο όχη­μα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγεί­ας Πάτμου, όπου δια­πι­στώ­θη­κε ο θάνα­τος του.

Την προ­α­νά­κρι­ση της υπό­θε­σης για τα αίτια της βύθι­σης του ρυμουλ­κού έχει ανα­λά­βει το Λιμε­ναρ­χείο Πάτμου, που ανα­μέ­νε­ται να λάβει και τις σχε­τι­κές κατα­θέ­σεις. Σύμ­φω­να με τα στε­λέ­χη του λιμε­νι­κού σώμα­τος η βύθι­ση του ρυμουλ­κού στο σημείο του συμ­βά­ντος δεν εμπο­δί­ζει την ασφά­λεια της ναυσιπλοϊας.

Ο πρό­ε­δρος της Ελλη­νι­κής Ένω­σης Πλοιο­κτη­τών Ρυμουλ­κών, Ναυα­γο­σω­στι­κών, Αντιρ­ρυ­πα­ντι­κών & Πλοί­ων Υπο­στή­ρι­ξης Υπε­ρά­κτιων Εγκα­τα­στά­σε­ων, Παύ­λος Ξηρα­δά­κης μιλώ­ντας πρό­σφα­τα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε ανα­φέ­ρει ότι ο υπάρ­χων στό­λος των ρυμουλ­κών στην Ελλά­δα χαρα­κτη­ρί­ζε­ται από τη μεγα­λύ­τε­ρη ηλι­κία και την μικρό­τε­ρη ελκτι­κή δύνα­μη σε σχέ­ση με τον ευρω­παϊ­κό, ενώ οι εξε­λί­ξεις στα μεγέ­θη κρουα­ζιε­ρό­πλοιων και των πλοί­ων μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τί­ων καθι­στούν απα­ραί­τη­τη την αλλα­γή του.

Μάλι­στα, είχε επι­ση­μά­νει την ανά­γκη να αντι­κα­τα­στα­θεί ο στό­λος με έντα­ξη στο χρη­μα­το­δο­τι­κό πρό­γραμ­μα του Ταμεί­ου Ανά­καμ­ψης, προ­κει­μέ­νου να ναυ­πη­γη­θούν σε ελλη­νι­κά ναυ­πη­γεία νέα απο­δο­τι­κό­τε­ρα πλοία με μεγα­λύ­τε­ρες ελκτι­κές δυνά­μεις και με τη χρή­ση πιο φιλι­κών καυ­σί­μων προς το περιβάλλον.

Αρθού­ρος Ρεμπώ Επα­να­στά­της και μπο­έμ ΜΙΚΡΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο