Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αλλαγές στο μάθημα της ιστορίας

Η πρό­τα­ση του Ινστι­τού­του Εκπαι­δευ­τι­κής Πολι­τι­κής (ΙΕΠ), που αφο­ρά τις αλλα­γές στα νέα προ­γράμ­μα­τα σπου­δών στο μάθη­μα της Ιστο­ρί­ας, παρα­δό­θη­κε χτες στον υπουρ­γό Παι­δεί­ας. Όπως προ­κύ­πτει από τα περιε­χό­με­να και τους θεμα­τι­κούς φακέ­λους ανά τάξη που δόθη­καν στη δημο­σιό­τη­τα δεν εγκα­τα­λεί­πε­ται η αντί­λη­ψη που διέ­πει την αρχι­κή πρό­τα­ση η οποία, με βάση υπαρ­κτά προ­βλή­μα­τα στο πώς διδά­σκε­ται η Ιστο­ρία σήμε­ρα, οδη­γεί τελι­κά στον κατα­κερ­μα­τι­σμό της ιστο­ρι­κής γνώ­σης, δεν απα­ντά στην ανά­γκη να απο­κτή­σει ο μαθη­τής ενιαίο κρι­τή­ριο ερμη­νεί­ας της Ιστορίας.

Με βάση τις αλλα­γές που προ­ω­θού­νται, ο μαθη­τής καλεί­ται ουσια­στι­κά να χτί­σει τη δική του υπο­κει­με­νι­κή αλή­θεια και σε αυτή την κατεύ­θυν­ση συμ­βάλ­λει π.χ. η εισα­γω­γή της οικο­γε­νεια­κής — τοπι­κής ιστο­ρί­ας, που γίνε­ται κύριο διδα­κτι­κό αντι­κεί­με­νο στη Γ’ και Δ’ Δημο­τι­κού και συμπλη­ρω­μα­τι­κά και στις υπό­λοι­πες. Έτσι, στη Γ’ Δημο­τι­κού οι μαθη­τές θα διδά­σκο­νται «Μυθο­λο­γία και οικο­γε­νεια­κή ιστο­ρία» και στη Δ’ τάξη «Τοπι­κή και Αρχαία Ιστο­ρία». Σε ό,τι αφο­ρά το περιε­χό­με­νο του μαθή­μα­τος για τις υπό­λοι­πες τάξεις έχει ως εξής: «Ρωμαϊ­κή, Βυζα­ντι­νή και Μεσαιω­νι­κή Ευρω­παϊ­κή Ιστο­ρία» στην Ε’ Δημο­τι­κού, «Νεό­τε­ρη και Σύγ­χρο­νη Ιστο­ρία» στη Στ’ Δημο­τι­κού, «Αρχαία Ιστο­ρία» (από την προϊ­στο­ρι­κή επο­χή μέχρι την ύστε­ρη αρχαιό­τη­τα) στην Α’ Γυμνα­σί­ου, «Βυζα­ντι­νή και Μεσαιω­νι­κή Ευρω­παϊ­κή Ιστο­ρία» στη Β’ Γυμνα­σί­ου, «16ος — 19ος αιώ­νας» (ελλη­νι­κή, βαλ­κα­νι­κή, ευρω­παϊ­κή και παγκό­σμια) στη Γ’ Γυμνα­σί­ου και «Τέλος 19ου και 20ός αιώ­νας» (ελλη­νι­κή, βαλ­κα­νι­κή, ευρω­παϊ­κή και παγκό­σμια) στην Α’ Λυκείου.

Σύμ­φω­να με το υπουρ­γείο, παρα­μέ­νει η χρο­νο­λο­γι­κή κατα­νο­μή στο Δημο­τι­κό και το Γυμνά­σιο με το σχή­μα Αρχαιό­τη­τα — Μεσαί­ω­νας — Νεό­τε­ρη Επο­χή — Σύγ­χρο­νη Επο­χή να επα­να­λαμ­βά­νε­ται. Όπως ανα­κοι­νώ­θη­κε, τα προ­γράμ­μα­τα σπου­δών θα συμπλη­ρω­θούν με εκπαι­δευ­τι­κό υλι­κό (βιβλία και υπό­λοι­ποι θεμα­τι­κοί φάκε­λοι). Αυτό θα εκπο­νη­θεί στο πλαί­σιο προ­γράμ­μα­τος που ξεκι­νά­ει άμε­σα, στο οποίο θα συμπε­ρι­λη­φθούν προ­γράμ­μα­τα και υλι­κά της Β’ και της Γ’ Λυκεί­ου, ενώ τα βιβλία του Δημο­τι­κού θα είναι έτοι­μα το Σεπτέμ­βρη του 2019.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο