Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανακοίνωση του ΚΚΕ για το μετρό στα Εξάρχεια

Σε ανα­κοί­νω­ση της η ΤΕ Ά Αθή­νας της ΚΟΑ του ΚΚΕ για τα έργα στη γραμ­μή 4 του ΜΕΤΡΟ στον Δήμο της Αθή­νας και το σταθ­μό στα Εξάρ­χεια σημειώνει:

«Η ανά­πτυ­ξη και η διεύ­ρυν­ση των μέσων στα­θε­ρής τρο­χιάς και ιδιαί­τε­ρα του ΜΕΤΡΟ, είναι απα­ραί­τη­τη για τους εκα­το­ντά­δες χιλιά­δες εργα­ζό­με­νους που δου­λεύ­ουν και κατοι­κούν στην Αθή­να. Επέ­κτα­ση που είναι ανα­γκαίο να παίρ­νει υπό­ψη της το φόρ­το κυκλο­φο­ρί­ας που καλεί­ται να εξυ­πη­ρε­τή­σει κάθε συγκε­κρι­μέ­νη γραμ­μή, να συν­δυά­ζε­ται με συχνά δρο­μο­λό­για, ασφά­λεια, εκσυγ­χρο­νι­σμό, φτη­νό εισι­τή­ριο και σύν­δε­ση με τα υπό­λοι­πα Μέσα Μαζι­κής Μετα­φο­ράς για την συγκοι­νω­νια­κή εξυ­πη­ρέ­τη­ση των λαϊ­κών μαζών. Ταυ­τό­χρο­να η κατα­σκευή του να μην έχει αρνη­τι­κό απο­τύ­πω­μα στους ελεύ­θε­ρους χώρους που υπάρ­χουν, αλλά να είναι αρμο­νι­κά μέρος τους.

Ενώ η επι­στη­μο­νι­κή και τεχνο­λο­γι­κή εξέ­λι­ξη δίνουν δυνα­τό­τη­τες για να πραγ­μα­το­ποι­η­θεί ένα τέτοιο έργο με όρους που θα υπη­ρε­τούν τις συν­δυα­σμέ­νες λαϊ­κές και κοι­νω­νι­κές ανά­γκες, αυτό που μπαί­νει εμπό­διο και δημιουρ­γεί προ­βλή­μα­τα είναι ότι η σχε­δί­α­ση, η κατα­σκευή και η λει­τουρ­γία του δικτύ­ου σε όλη την Αττι­κή υλο­ποιεί­ται με βασι­κό κρι­τή­ριο το ενδια­φέ­ρον του κεφα­λαί­ου για την κάθε περιο­χή και την κερ­δο­φο­ρία της Αττι­κό ΜΕΤΡΟ ΑΕ και των κατα­σκευα­στι­κών ομίλων.

Αυτό το κρι­τή­ριο έχει καθο­ρί­σει τις προ­τε­ραιό­τη­τες όλα αυτά τα χρό­νια για την ανά­πτυ­ξη του δικτύ­ου, τις μεγά­λες καθυ­στε­ρή­σεις όπου εμπλέ­κο­νται και οι αντα­γω­νι­σμοί (ενστά­σεις κλπ) μετα­ξύ των κατα­σκευα­στών. Αυτό το κρι­τή­ριο μετέ­τρε­ψε τα μέσα μετα­φο­ράς σε χώρους υπερ­με­τά­δο­σης του covid, καθο­ρί­ζει τις συν­θή­κες δου­λειάς των εργα­ζο­μέ­νων τόσο στη κατα­σκευή όσο και στη λει­τουρ­γία, τα λαϊ­κά στρώ­μα­τα χρυ­σο­πλη­ρώ­νουν διπλά και τρι­πλά, τόσο στην κατα­σκευή τους, όσο και στη χρή­ση τους με την άγρια φορο­λό­γη­σή τους και τα ακρι­βά εισι­τή­ρια. Η χωρο­θέ­τη­ση, οι ανα­πλά­σεις σχε­διά­ζο­νται με τη λογι­κή του κόστους και του οφέ­λους για τους ομίλους.

Είναι το ίδιο κρι­τή­ριο που καθο­ρί­ζει τις παρεμ­βά­σεις δια­χρο­νι­κά των κυβερ­νή­σε­ων και των δημο­τι­κών αρχών της Αθή­νας για την ανά­πλα­ση περιο­χών της όπως με τον “μεγά­λο περί­πα­το”, την διπλή ανά­πλα­ση στο Βοτα­νι­κό, κ.α.

Ο σταθ­μός στα Εξάρ­χεια, όπως επι­βε­βαιώ­νε­ται, δεν απο­τε­λεί εξαί­ρε­ση. Η ύπαρ­ξη του σταθ­μού ΜΕΤΡΟ είναι ανα­γκαία για τους κατοί­κους και τους εργα­ζό­με­νους στην περιο­χή, αλλά με τους όρους που έχει σχε­δια­στεί προ­σθέ­τει ένα ακό­μα πρό­βλη­μα σε μια γει­το­νιά που ασφυ­κτιά από έλλει­ψη ελεύ­θε­ρων χώρων και πρά­σι­νου. Με κρι­τή­ριο το κόστος της Αττι­κό ΜΕΤΡΟ ΑΕ προ­βλέ­πε­ται ότι θα κυριαρ­χή­σει το τσι­μέ­ντο, το μεγα­λύ­τε­ρο ποσο­στό της επι­φά­νειάς της πλα­τεί­ας θα κατα­λαμ­βά­νει πλέ­ον το σύστη­μα εξα­ε­ρι­σμού, το ασαν­σέρ και οι σκά­λες εισό­δου κι εξό­δου του σταθ­μού, εξα­φα­νί­ζε­ται το πράσινο.

Αντί­στοι­χο σχέ­διο υπάρ­χει και για την κατα­σκευή των υπό­λοι­πων σταθ­μών στο δήμο της Αθή­νας. Αν και την ίδια στιγ­μή υπάρ­χουν παρα­δείγ­μα­τα που δεί­χνουν ότι μπο­ρεί να μην αλλοιώ­νε­ται αλλά και σε κάποιες περι­πτώ­σεις να βελ­τιώ­νε­ται η εικό­να των πλα­τειών ή των περιο­χών που κατα­σκευά­ζο­νται σταθ­μοί όπως στο Σύνταγ­μα και στο Κερα­μει­κό όπου διευ­ρύν­θη­κε η δεν­δρο­φύ­τευ­ση και με ψηλά δέντρα λόγω της προ­τε­ραιό­τη­τας που έχουν οι συγκε­κρι­μέ­νες περιο­χές για το του­ρι­στι­κό κεφά­λαιο. Δεν είναι αντι­κει­με­νι­κό, τεχνι­κό πρόβλημα.

Γι αυτό και δεν μπο­ρού­με ούτε να δεχτού­με να “φάμε κου­τό­χορ­το”, να αντι­με­τω­πί­ζο­νται άνθρω­ποι που έχουν προ­βλη­μα­τι­σμούς και ενστά­σεις για τους όρους που γίνε­ται ο συγκε­κρι­μέ­νος σταθ­μός με ΜΑΤ και δακρυ­γό­να. Ούτε βέβαια να γίνου­με “λωτο­φά­γοι”, να ξεχά­σου­με ότι η σύμ­βα­ση της Αττι­κό ΜΕΤΡΟ και η περι­βαλ­λο­ντο­λο­γι­κή μελέ­τη είχαν εγκρι­θεί και επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 με τη σύμ­φω­νη γνώ­μη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Διεκ­δι­κού­με:

- Ανα­θε­ώ­ρη­ση της αρχι­κής μελέ­της της εται­ρεί­ας που να παίρ­νει υπό­ψη την προ­στα­σία των ελεύ­θε­ρων χώρων και χώρων πρα­σί­νου των γει­το­νιών της Αθή­νας και θα δίνει μια συν­δυα­σμέ­νη λύση και στα Εξάρ­χεια, με κρι­τή­ριο τόσο την μετα­κί­νη­ση όσο και την ποιό­τη­τα ζωής κατοί­κων και εργα­ζο­μέ­νων με το κόστος να επι­βα­ρύ­νει την εταιρεία.

- Καμία καθυ­στέ­ρη­ση στα χρο­νο­δια­γράμ­μα­τα υλο­ποί­η­σης του έργου. Να γίνουν άμε­σα οι ανα­γκαί­ες προ­σλή­ψεις, με ευθύ­νη της ανα­δό­χου εται­ρεί­ας. Να μην πλη­ρω­θούν επι­πλέ­ον απο­ζη­μιώ­σεις στον ανάδοχο.

- Να απο­ζη­μιω­θούν όσες μικρές επι­χει­ρή­σεις θα αντι­με­τω­πί­σουν πρό­βλη­μα λει­τουρ­γί­ας για το διά­στη­μα κατα­σκευ­ής του σταθ­μού του Μετρό, με ευθύ­νη του κρά­τους και της εται­ρεί­ας Αττι­κό Μετρό. Απαλ­λα­γή από τα δημο­τι­κά τέλη για όλη την περί­ο­δο των εργασιών.

- Να στα­μα­τή­σουν οι επι­χει­ρή­σεις τρο­μο­κρα­τί­ας και κατα­στο­λής της αστυ­νο­μί­ας στην περιοχή.

- Οι εργα­ζό­με­νοι στο έργο δεν χρειά­ζο­νται αστυ­νο­μι­κή συνο­δεία αλλά αυξή­σεις μισθών, στα­θε­ρό ωρά­ριο, μέτρα προ­στα­σί­ας υγιει­νής και ασφάλειας.

- Οι κάτοι­κοι να απαλ­λα­γούν από τη πλη­ρω­μή ελεγ­χό­με­νης στάθ­μευ­σης και να εξα­σφα­λι­στεί δωρε­άν χώρος παρκινγκ.

- Να προ­χω­ρή­σει ο δήμος σε πρό­σλη­ψη προ­σω­πι­κού στους τομείς της καθα­ριό­τη­τας, του πρα­σί­νου και σε άλλες υπη­ρε­σί­ες. Να παρ­θούν άμε­σα μέτρα βελ­τί­ω­σης της κατά­στα­σης στις παι­δι­κές χαρές της περιο­χής, στους ελεύ­θε­ρους χώρους, στα σχολεία

- Μεί­ω­ση της τιμής των εισι­τη­ρί­ων σε όλα τα Μέσα Μαζι­κής Μετα­φο­ράς. Δωρε­άν μετα­φο­ρά των εργα­ζο­μέ­νων από και προς τη δου­λειά, όπως επί­σης για ανέρ­γους, μαθη­τές, φοι­τη­τές και ΑμεΑ.

Παλεύ­ου­με για να μπο­ρούν οι και­νο­τό­μες επι­στη­μο­νι­κές, τεχνο­λο­γι­κές και παρα­γω­γι­κές δυνα­τό­τη­τες να αντι­στοι­χη­θούν με και­νο­τό­μες παρα­γω­γι­κές σχέ­σεις και σχε­δια­σμό, για να ζήσου­με πολύ καλύ­τε­ρα, με βάση τις σύγ­χρο­νες λαϊ­κές και κοι­νω­νι­κές ανάγκες».

Αλή­θειες και ψέμα­τα για το λιμό στην Ουκρα­νία, Νίκος Μόττας

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο