Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Ανακοίνωση του ΠΑΜΕ με αφορμή τον πολυήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης

Απέ­να­ντι στις ανά­γκες εργα­ζο­μέ­νων και νησιω­τών είναι το εφο­πλι­στι­κό κεφά­λαιο και η πολι­τι­κή των κυβερ­νή­σε­ων, τονί­ζει σε ανα­κοί­νω­σή του το ΠΑΜΕ, με αφορ­μή τον πολυ­ή­με­ρο απο­κλει­σμό της Σαμο­θρά­κης. Υπο­γραμ­μί­ζο­ντας ότι η σύν­δε­ση των νησιών με σύγ­χρο­να, ασφα­λή πλοία, με δρο­μο­λό­για που θα εξυ­πη­ρε­τούν όλη τη διάρ­κεια του χρό­νου, τόσο την του­ρι­στι­κή κίνη­ση όσο και τις ανά­γκες των κατοί­κων, με μεί­ω­ση της τιμής των εισι­τη­ρί­ων και των ναύ­λων των οχη­μά­των, απο­τε­λεί άμε­ση ανά­γκη και άρα στό­χο για ανυ­πο­χώ­ρη­τη πάλη των εργαζομένων.

Ανα­φέ­ρει συγκεκριμένα:

«Τα γεγο­νό­τα στη Σαμο­θρά­κη όπου ο πολυ­ή­με­ρος απο­κλει­σμός του νησιού, σε συν­δυα­σμό με τον μεγά­λο αριθ­μό επι­σκε­πτών λόγω του καλο­και­ριού, έχει δημιουρ­γή­σει ελλεί­ψεις σε τρό­φι­μα και είδη πρώ­της ανά­γκης, είναι κατα­δε­κτι­κά μιας πολι­τι­κής που κυριο­λε­κτι­κά δεν δίνει δεκά­ρα για τις ανά­γκες του λαού.

Δεν πέρα­σαν παρά λίγες ημέ­ρες από την ανα­κοί­νω­ση της κυβέρ­νη­σης της ΝΔ για δια­τή­ρη­ση, αλλά και επέ­κτα­ση των φορο­α­παλ­λα­γών των εφο­πλι­στών, την παρά­δο­ση λιμα­νιών και υπο­δο­μών σε ιδιώ­τες για να στη­ρι­χτούν τα κέρ­δη τους.

Στρα­τη­γι­κή σύμπλευ­ση κι εδώ με την προη­γού­με­νη κυβέρ­νη­ση, που έφε­ρε δήθεν το “μετα­φο­ρι­κό ισο­δύ­να­μο” για τις “ανά­γκες των πολ­λών”, αλλά τελι­κά δεν ήταν τίπο­τε άλλο από συνέ­χι­ση της αντι­λαϊ­κής πολι­τι­κής που έφε­ρε μπό­λι­κο ούριο άνε­μο στα πανιά των εφοπλιστών.

Έτσι, φτά­σα­με για μια ακό­μη χρο­νιά να βιώ­νουν οι νησιώ­τες πολύ­ω­ρες καθυ­στε­ρή­σεις ή ακό­μα και τον απο­κλει­σμό των λιμα­νιών, εξαι­τί­ας των σαπιο­κά­ρα­βων που επι­δο­τούν με εκα­τομ­μύ­ρια οι κυβερ­νή­σεις τους.

Κι όλα αυτά όταν λίγους μήνες πριν το καλο­καί­ρι οι ακτο­πλοϊ­κές εται­ρεί­ες επέ­βα­λαν αυξή­σεις μέχρι και 35% για όλο σχε­δόν το Αιγαίο, καθι­στώ­ντας αδύ­να­τη τη μετα­φο­ρά για εργα­τι­κές — λαϊ­κές οικο­γέ­νειες, ενώ οι μισθοί και οι όροι εργα­σί­ας των ναυ­τερ­γα­τών, που κυριο­λε­κτι­κά λιώ­νουν με 16ωρα κάτω από τις πιο σκλη­ρές συν­θή­κες, εντεί­νουν ακό­μη περισ­σό­τε­ρο την εκμε­τάλ­λευ­σή τους.

Σε μια χώρα όπου οι δια­κο­πές και η ανα­ψυ­χή είναι μόνο για ελά­χι­στους, με δεκά­δες εκα­τομ­μύ­ρια ξένους επι­σκέ­πτες να γεμί­ζουν νησιά και ηπει­ρω­τι­κή χώρα, η δια­νη­σιω­τι­κή σύν­δε­ση με σύγ­χρο­να, ασφα­λή πλοία, με δρο­μο­λό­για που θα εξυ­πη­ρε­τούν όλη τη διάρ­κεια του χρό­νου, τόσο την του­ρι­στι­κή κίνη­ση όσο και τις ανά­γκες των κατοί­κων, με μεί­ω­ση της τιμής των εισι­τη­ρί­ων και των ναύ­λων των οχη­μά­των, απο­τε­λεί άμε­ση ανά­γκη και άρα στό­χο για ανυ­πο­χώ­ρη­τη πάλη των εργαζομένων».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο