Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αντίστροφη μέτρηση για το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς — Τι αλλάζει

Την Τετάρ­τη 11 Σεπτεμ­βρί­ου 2019 θα χτυ­πή­σει το κου­δού­νι στα σχο­λεία με δεκά­δες χιλιά­δες ανα­πλη­ρω­τές και όχι μόνι­μους εκπαι­δευ­τι­κούς, και το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας δηλώ­νει έτοι­μο για την ομα­λή έναρ­ξη της σχο­λι­κής χρο­νιάς. Όμως με το πρώ­το κου­δού­νι απο­κα­λύ­πτο­νται και τα προ­βλή­μα­τα, αυτά που σχε­τί­ζο­νται με την έλλει­ψη εκπαι­δευ­τι­κών όσο και με τις υπό­λοι­πες ανά­γκες των σχο­λι­κών μονά­δων και των μαθη­τών. Χαρα­κτη­ρι­στι­κό είναι πως αρκε­τά σχο­λεία της Αττι­κής είναι με ζημιές που δεν έχουν απο­κα­τα­στα­θεί από το σει­σμό του Ιού­λη και χωρίς προ­σει­σμι­κό έλεγ­χο. Ζήτη­μα που μπο­ρεί να θέσει σε άμε­σο κίν­δυ­νο τη σωμα­τι­κή ακε­ραιό­τη­τα μαθη­τών και εκπαιδευτικών.

Οι ανα­πλη­ρω­τές που προ­σε­λή­φθη­σαν ανα­μέ­νε­ται να είναι στις θέσεις τους το αργό­τε­ρο μέχρι τη Δευ­τέ­ρα, 9 Σεπτεμ­βρί­ου σύμ­φω­να με την κυβέρ­νη­ση, όμως είναι πολύ πιθα­νό ότι θα δού­με και φέτος κενές διδα­κτι­κές ώρες και δυσκο­λί­ες στη δια­μόρ­φω­ση του προ­γράμ­μα­τος τις πρώ­τες βδο­μά­δες του ανοίγ­μα­τος των σχο­λεί­ων , ενώ σε ισχύ είναι οι απο­φά­σεις που επι­τρέ­πουν διπλές και τρι­πλές ανα­θέ­σεις στους εκπαι­δευ­τι­κούς της Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκπαί­δευ­σης, δηλα­δή να διδά­σκουν δια­φο­ρε­τι­κά (και κάποιες φορές εντε­λώς άσχε­τα) αντι­κεί­με­να από αυτά που έχουν σπουδάσει.

Από την άλλη, έντο­νες είναι οι ελλεί­ψεις σε αίθου­σες και κτί­ρια στην Προ­σχο­λι­κή Αγω­γή, που επε­κτεί­νε­ται για δεύ­τε­ρη χρο­νιά η υπο­χρε­ω­τι­κό­τη­τά της για δύο έτη, όχι όμως σε όλους τους δήμους που είχε αρχι­κά προ­γραμ­μα­τι­στεί, λόγω ελλεί­ψε­ων στα νηπια­γω­γεία. Απο­τέ­λε­σμα είναι σε πολ­λές περι­πτώ­σεις οι γονείς να ανα­γκά­ζο­νται να πηγαί­νουν τα παι­διά τους σε νηπια­γω­γεία αρκε­τά μακριά από το σπί­τι τους, να δημιουρ­γού­νται υπερ­με­γέ­θη τμή­μα­τα και να προ­κρί­νε­ται η λύση των αιθου­σών kibo σε προ­αύ­λειους χώρους σχολείων .

Για άλλη μια χρο­νιά επί­σης, δημιουρ­γεί­ται σοβα­ρό πρό­βλη­μα για μαθη­τές των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ ιδί­ως σε νησιω­τι­κές περιο­χές, όπου καταρ­γού­νται τμή­μα­τα που χαρα­κτη­ρί­ζο­νται «ολι­γο­με­λή» και καλού­νται στη μέση των σπου­δών τους είτε να μετα­να­στεύ­σουν σε άλλη πόλη, είτε να αλλά­ξουν ειδι­κό­τη­τα ή ομά­δα προ­σα­να­το­λι­σμού για τις πανελ­λα­δι­κές εξετάσεις!

Τι αλλάζει

Στο δημο­τι­κό, δεν αλλά­ζει κάτι, πέραν της πρό­θε­σης του υπουρ­γεί­ου να επα­να­φέ­ρει το κρι­τή­ριο της βαθ­μο­λο­γί­ας για την επι­λο­γή σημαιο­φό­ρου στις παρε­λά­σεις, ήδη από την 28η Οκτω­βρί­ου, όπως δήλω­σε η υπουρ­γός, Νίκη Κερα­μέ­ως σε συνέ­ντευ­ξή της την περα­σμέ­νη Πέμπτη.

Εξάλ­λου, θα συνε­χί­σει να ισχύ­ει η δρά­ση «Η τσά­ντα στο σχο­λείο», με βάση την οποία για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα τον μήνα, οι τσά­ντες των μαθη­τών με τα διδα­κτι­κά τους βιβλία θα παρα­μέ­νει στο σχολείο.

Για το λύκειο και τον τρό­πο εισα­γω­γής στην Τρι­το­βάθ­μια Εκπαί­δευ­ση, το σύστη­μα εισα­γω­γής που ψηφί­στη­κε επί υπουρ­γί­ας Κώστα Γαβρό­γλου παρα­μέ­νει στους βασι­κούς του άξονες:

- Οι εξε­τά­σεις θα γίνουν σε τέσ­σε­ρα μαθή­μα­τα. Οι μαθη­τές θα εξε­τα­στούν στα ίδια ακρι­βώς μαθή­μα­τα τόσο για το απο­λυ­τή­ριο, όσο και για τις πανελ­λα­δι­κές. Αντί των Λατι­νι­κών, οι μαθη­τές θα εξε­τα­στούν στο μάθη­μα της Κοι­νω­νιο­λο­γί­ας και οι ώρες διδα­σκα­λί­ας των μαθη­μά­των θα είναι 6 την εβδομάδα.

- Οι Ομά­δες Προ­σα­να­το­λι­σμού θα είναι τέσ­σε­ρις, όσα και τα επι­στη­μο­νι­κά πεδία.

Ωστό­σο, οι αλλα­γές που φέρ­νει η νέα ηγε­σία είναι:

- Κατάρ­γη­ση της κατη­γο­ριο­ποί­η­σης των τμη­μά­των σε «ελεύ­θε­ρης πρό­σβα­σης» και «κατό­πιν εξετάσεων».

- Μεί­ω­ση της εξε­τα­στέ­ας ύλης στα μαθή­μα­τα: Βιο­λο­γία, Χημεία, Κοι­νω­νιο­λο­γία, Οικο­νο­μία, Ιστο­ρία και Αρχαία

- Μεί­ω­ση του συντε­λε­στή της λογο­τε­χνί­ας στη συνε­ξέ­τα­ση με την Έκθε­ση, στο 15% του συνο­λι­κού βαθμού.

Τέλος, αξί­ζει να σημειω­θεί, ότι όσοι από­φοι­τοι του 2019 επι­λέ­ξουν να επα­νε­ξε­τα­στούν στο σύστη­μα εισα­γω­γής στην ανώ­τα­τη εκπαί­δευ­ση το 2020, θα εξε­τα­σθούν με το ίδιο σύστη­μα με το οποίο εξε­τά­σθη­καν στις Πανελ­λα­δι­κές 2019.

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο