Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Απεργία και Λοκ άουτ στα λιμάνια της Σουηδίας

Γρά­φει ο Πάνος Αλε­πλιώ­της // 

Από την Τετάρ­τη 23 Γενά­ρη η Ανε­ξάρ­τη­τη από την Σου­η­δι­κή Συνο­μο­σπον­δία Εργα­ζο­μέ­νων Σου­η­δί­ας, Ομο­σπον­δία Λιμε­νερ­γα­τών Σου­η­δί­ας κατέ­βα­σε σε απερ­γία τους λιμε­νερ­γά­τες στα 15 μεγα­λύ­τε­ρα λιμά­νια της Σου­η­δί­ας. Ο αγώ­νας της Ομο­σπον­δί­ας ξεκί­νη­σε από το μεγα­λύ­τε­ρο εμπο­ρι­κό λιμά­νι της Σου­η­δί­ας στην πόλη Γκέ­τε­μποργκ και την προ­βλή­τα 4 όταν το λιμά­νι ιδιω­τι­κο­ποι­ή­θη­κε και το πήρε η τερά­στια μετα­φο­ρι­κή εται­ρία Μέρσκ.

Η Μέρσκ δεν ανα­γνώ­ρι­σε την Ομο­σπον­δία σαν ανε­ξάρ­τη­τη και υπέ­γρα­ψε σύμ­βα­ση, με καλύ­τε­ρους γιαυ­τή όρους, με την Ομο­σπον­δία Μετα­φο­ρών που στην ουσία είναι εργο­δο­τι­κή και Σοσιαλδημοκρατική.

Μετά από δια­πραγ­μα­τεύ­σεις, στά­σεις εργα­σί­ας και αντερ­γα­τι­κές ενέρ­γειες περιο­ρι­σμού της συν­δι­κα­λι­στι­κής δρά­σης αλλά και με κόψι­μο εργα­τι­κών κατα­κτή­σε­ων η Ομο­σπον­δία Λιμε­νερ­γα­τών απο­φά­σι­σε να επε­κτεί­νει την απερ­γία με δίω­ρες στά­σεις εργα­σί­ας και στα υπό­λοι­πα λιμάνια.

Αμέ­σως απά­ντη­σε η Διοί­κη­ση δια­χεί­ρη­σης των λιμα­νιών που στην πλειο­ψη­φία τους είναι ιδιω­τι­κο­ποι­η­μέ­να με Λοκ Άουτ. 1000 εργα­ζό­με­νοι εμπο­δί­στη­καν να γυρί­σουν στην δου­λειά μετά τις στά­σεις εργα­σί­ας που ήταν προγραμματισμένες.

Το βασι­κό επι­χεί­ρη­μα των εργο­δο­τών ότι χάνουν λεφτά από τις καθυ­στε­ρή­σεις των στά­σε­ων εργα­σί­ας κατα­ρί­πτε­ται με την από­φα­ση τους να κλεί­σουν στην ουσία όλα τα λιμά­νια. Η δια­φω­νία που προ­έ­κυ­ψε εδώ και δυο χρό­νια έχει δώσει την αφορ­μή στην διοί­κη­ση της Συνο­μο­σπον­δί­ας Εργα­τών Σου­η­δί­ας και στην Ένω­ση των Εργο­δο­τών να συμ­φω­νή­σουν για περαι­τέ­ρω περιο­ρι­σμό του απερ­για­κού δικαιώ­μα­τος στην Σουηδία.

Η συμ­φω­νία κορυ­φής αντι­με­τω­πί­ζε­ται αρνη­τι­κά από μεγά­λο μέρος των μελών και σωμα­τεί­ων βάσης που κατά τόπους με συγκε­ντρώ­σεις και κινη­το­ποι­ή­σεις θέλουν να την ακυ­ρώ­σουν. Ξεχω­ρί­ζει η δυνα­μι­κή και αγω­νι­στι­κή συμ­με­το­χή του Σωμα­τεί­ου εργα­ζο­μέ­νων στο Μετρό Στοκ­χόλ­μης με πρό­ε­δρο Έλλη­να κομμουνιστή.

_________________________________________________________________________

Πάνος Αλεπλιώτης Δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 87/90 και 99/2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000. Εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία
Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο