Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

“Αποκάλυψη τώρα” | Apocalypse now

Η «Απο­κά­λυ­ψη» είναι -“κατά τας γρα­φάς” μια πολε­μι­κή περι­πέ­τεια„ που δια­φο­ρο­ποιεί­ται εντε­λώς από μια τυπι­κή ται­νία δρά­σης: είναι περισ­σό­τε­ρο ένα φιλο­σο­φι­κό οδοι­πο­ρι­κό τύψε­ων κι ενο­χών γύρω από την υπο­κρι­σία του πολέ­μου κατά του Βιετ­νάμ ‑επί­και­ρο σήμε­ρα όσο ποτέ.

Σπου­δαία –από τις σπου­δαιό­τε­ρες αντι­πο­λε­μι­κή ται­νία αμε­ρι­κα­νι­κής παρα­γω­γής 1979.
Κυκλο­φό­ρη­σε 11_Απρίλη_1979 (στην Ελλά­δα 24 Νοεμβρίου).
Σκη­νο­θε­σία: Φράν­σις Φορντ Κόπολα.
Πρω­τα­γω­νι­στούν: Μάρ­λον Μπρά­ντο, Μάρ­τιν Σιν, Φρέ­ντε­ρικ Φόρεστ, Ρόμπερτ Ντι­βάλ, κά.

Θαμμένη από τα όσκαρ και το αμερικάνικο κράτος

Η «Απο­κά­λυ­ψη» είναι μια σπου­δαία –από τις σπου­δαιό­τε­ρες αντι­πο­λε­μι­κή ται­νία, προ­σω­πι­κό οδοι­πο­ρι­κό ταύ­τι­σης του ίδιου του Κόπο­λα με το δημιούρ­γη­μά του. Η ιδέα της ται­νί­ας βασί­ζε­ται στο μυθι­στό­ρη­μα του Τζό­τζεφ Κόν­ραντ «η καρ­διά του σκό­τους» (σσ. μια νου­βέ­λα από τον Πολω­νο-Άγγλο μυθι­στο­ριο­γρά­φο, που αφη­γεί­ται ένα ταξί­δι μέσω του ποτα­μού Κον­γκό προς το ελεύ­θε­ρο κρά­τος του Κόν­γκο στην καρ­διά της Αφρι­κής). Επί­σης, αντλεί στοι­χεία το βιβλίο του Μάικλ Χερ “Dispatches” και την ται­νία του Βέρ­νερ Χέρ­τζογκ, “Αγκί­ρε, η μάστι­γα του Θεού”)

Οι μυστι­κές υπη­ρε­σί­ες ανα­θέ­τουν στον λοχα­γό Γουί­λαρντ (Μάρ­τιν Σιν) να ανα­κα­λύ­ψει και να εκτε­λέ­σει τον συνταγ­μα­τάρ­χη Κουρτς (Μάρ­λον Μπρά­ντο), ο οποί­ος έχει οδη­γη­θεί στην τρέ­λα. Το οδοι­πο­ρι­κό του Γουί­λαρντ είναι η απο­κά­λυ­ψη της παρά­νοιας του πολέ­μου του Βιετ­νάμ. Η απο­κά­λυ­ψη της σκο­τει­νής πλευ­ράς της ανθρώ­πι­νης φύσης, των πιο πρω­τό­γο­νων ενστί­κτων του, (… αυτή είναι η δική σου ζωή, εσύ ανε­βαί­νεις τον ποτα­μό, αυτό είναι η δική σου «καρ­διά του σκό­τους»)… δηλώ­νει ο σκη­νο­θέ­της για την ταύ­τι­σή του με τον ψυχι­σμό του Κουρτς.

Τα γυρί­σμα­τα με τον Μπρά­ντο γίνο­νται χωρίς σενά­ριο. Κάθε σκη­νή του στή­νε­ται μέσα από μαρα­θώ­νιους συζη­τή­σε­ων γύρω από την ψυχο­λο­γία του Κουρτς, και αυτο­σχε­δια­σμούς την ώρα του γυρί­σμα­τος. Ο Κόπο­λα γρά­φει γι’ αυτό το παρά­τολ­μο ρίσκο. «… ο ψυχι­σμός που γεν­νού­σε την ται­νία, ήταν ο ψυχι­σμός του Κουρτς, ενός ιδιο­φυούς στρα­τιω­τι­κού που οδη­γεί­ται στην τρέ­λα. Το συνερ­γείο δε δού­λευε σε μια συνε­κτι­κή ιδέα που ήξε­ρε εκ των προ­τέ­ρων, σε κάποιο λογι­κό σενά­ριο, ακο­λου­θού­σε μονά­χα έναν τρε­λό… και δεν είχα καν το θάρ­ρος να τους πω πως δεν ήξε­ρα τι έκα­να…».

Η «Απο­κά­λυ­ψη» φαντά­ζει σήμε­ρα πιο επί­και­ρη από ποτέ, μέσα από τα εκα­το­ντά­δες χιλιά­δες τρα­γι­κά θύμα­τα των ΗΠΑ απα­ντα­χού στον κόσμο και τον πόλε­μο στην Ουκρα­νία, που έκλει­σε ήδη κοντά 300 μέρες… Και τα λόγια του Κόπο­λα, όταν προ­λό­γι­ζε την ται­νία στις Κάν­νες το 1979, φαντά­ζουν περισ­σό­τε­ρο προ­φη­τι­κά από ποτέ.

Ήθε­λε «η Αμε­ρι­κή να κοι­τά­ξει κατά­μα­τα το πρό­σω­πο της φρί­κης και να το δεχτεί σαν δικό της πρό­σω­πο. Μόνο έτσι θα μπο­ρέ­σει να προ­χω­ρή­σει σε μια νέα επο­χή. Ας είμα­στε ειλι­κρι­νείς. Μιλά­με για μια νέα επο­χή που πρό­κει­ται να έρθει».

22 χρό­νια αργό­τε­ρα, η ται­νία ξανα­προ­βλή­θη­κε μεγα­λύ­τε­ρη κατά 53λ. Ο φόβος μιας επι­κεί­με­νης οικο­νο­μι­κής κατα­στρο­φής και η πίε­ση των στού­ντιο, οδή­γη­σαν τον Κόπο­λα στο να τα αφαι­ρέ­σει από το τελι­κό μοντάζ της ται­νί­ας το 1979, τη –σχε­δόν μια ώρα που υπάρ­χουν στην και­νού­ρια κόπια. «Οταν φέρα­με στις Κάν­νες την “Απο­κά­λυ­ψη” το 1979 ήθε­λα να “περά­σει” στο κοι­νό σαν πολε­μι­κή ται­νία δρά­σης κι όχι σαν φιλο­σο­φι­κό δοκί­μιο πάνω στη ζωή, την ύπαρ­ξη, την υπέρ­βα­ση των ορί­ων, την τρέ­λα, το θάνα­το, τον πόλε­μο. Σήμε­ρα, νομί­ζω ότι το κοι­νό μπο­ρεί να δεχτεί μια πιο σύν­θε­τη εκδο­χή». Ήταν τα λόγια του Κόπο­λα, την ώρα που παρου­σί­α­ζε την και­νού­ρια κόπια στις Κάννες.

Η ται­νία αντι­με­τώ­πι­σε πολ­λά προ­βλή­μα­τα στη παρα­γω­γή της, που κατα­γρά­φο­νται στο ντο­κι­μα­ντέρ Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse. Ο Μάρ­λο Μπρά­ντο ήταν στα κακά του χάλια ‑υπέρ­βα­ρος και τελεί­ως απρο­ε­τοί­μα­στος, τα ακρι­βά σκη­νι­κά κατα­στρά­φη­καν από ένα τυφώ­να τον Μάιο του 1976 και ο κεντρι­κός πρω­τα­γω­νι­στής, ο Σιν, είχε μια σχε­δόν θανα­τη­φό­ρα καρ­δια­κή ανα­κο­πή κατά τη διάρ­κεια των γυρι­σμά­των. Τα προ­βλή­μα­τα συνε­χί­στη­καν και μετά την παρα­γω­γή καθώς η προ­βο­λή της ται­νί­ας ανα­βλή­θη­κε αρκε­τές φορές ενώ ο Κόπο­λα επε­ξερ­γά­στη­κε χιλιά­δες μέτρα φιλμ.

Το Απο­κά­λυ­ψη, Τώρα! τιμή­θη­κε με Χρυ­σό Φοί­νι­κα στις Κάν­νες ενώ κατα­πο­ντί­στη­κε στα Όσκαρ (βρα­βεύ­τη­κε …για τη φωτο­γρα­φία και τον ήχο). Η ται­νία έχει κατα­τα­γεί Νο. 14 σε δημο­σκό­πη­ση κρι­τι­κών του Βρε­τα­νι­κού Ινστι­τού­του Κινη­μα­το­γρά­φου το 2012 και επι­λέ­χτη­κε για δια­τή­ρη­ση από το Εθνι­κό Μητρώο Κινη­μα­το­γρά­φου από τη Βιβλιο­θή­κη του Κογκρέ­σου, καθώς η ται­νία κρί­θη­κε «πολι­τι­στι­κά, ιστο­ρι­κά ή αισθη­τι­κά σημαντική».

  • Πρώ­τη προ­βο­λή 10 Μαΐ­ου 1979 (Κάν­νες)
  • Κυκλο­φο­ρία 15 Αυγού­στου 1979 (ΗΠΑ)
  • Στην Ελλά­δα σαν σήμε­ρα 24 Νοεμ­βρί­ου 1979
  • Προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός 31,5 εκ. $
  • Ακα­θά­ρι­στα έσο­δα 150 εκ. $

Δεί­τε…
Τα Ντιέν Μπιέν Φου του ιμπεριαλισμού

 

Διανομή

Ο Μάρ­λον Μπρά­ντο ως Συνταγ­μα­τάρ­χης Γουόλ­τερ Κουρτς, αξιω­μα­τι­κός των Ειδι­κών Δυνά­με­ων του Στρα­τού των ΗΠΑ με την 5η Ομά­δα Ειδι­κών Δυνά­με­ων που γίνε­ται απα­τε­ώ­νας. Δια­χει­ρί­ζε­ται τη δική του στρα­τιω­τι­κή μονά­δα με έδρα την Καμπό­τζη και τον φοβού­νται τόσο ο στρα­τός των ΗΠΑ όσο και οι Βορειο­βιετ­να­μέ­ζοι, οι Βιετ Κονγκ και οι Ερυ­θροί Χμερ.

Ο Robert Duvall, Αντι­συ­νταγ­μα­τάρ­χης William “Bill” Kilgore, διοι­κη­τής της 1ης μοί­ρας, του 9ου Cavalry Regiment και φανα­τι­κός του σερφ. Ο χαρα­κτή­ρας του είναι ένας συν­δυα­σμός πολ­λών χαρα­κτή­ρων, όπως ο συνταγ­μα­τάρ­χης John Stockton, ο στρα­τη­γός James F. Hollingsworth και ο George Patton IV, επί­σης ένας αξιω­μα­τι­κός του West Point τον οποίο γνώ­ρι­ζε ο Robert Duvall. Ο Duvall ανα­φέ­ρει ότι ήταν ανα­στα­τω­μέ­νος που μια σκη­νή όπου ο Kilgore σώζει τη ζωή ενός βιετ­να­μέ­ζου μωρού κατά τη διάρ­κεια της επί­θε­σης στην παρα­λία κόπη­κε από τον Coppola, καθώς ένιω­θε ότι πρό­σθε­σε την πολυ­πλο­κό­τη­τα του χαρα­κτή­ρα του.

Ο Μάρ­τιν Σιν ως Λοχα­γός του Στρα­τού των ΗΠΑ Μπέν­τζα­μιν Γουί­λαρντ, ένας βετε­ρά­νος δολο­φό­νος που εκτε­λεί την τρί­τη του περιο­δεία στο Βιετ­νάμ. Ο στρα­τιώ­της που τον συνο­δεύ­ει στην αρχή της ται­νί­ας απαγ­γέλ­λει ότι ο Willard είναι από το 505ο τάγ­μα, της επί­λε­κτης 173ης Αερο­με­τα­φε­ρό­με­νης Ταξιαρ­χί­ας, που έχει ανα­τε­θεί στο MACV-SOG. Η εναρ­κτή­ρια σκη­νή ‑η οποία παρου­σιά­ζει τον Γουί­λαρντ να τρι­κλί­ζει γύρω από το δωμά­τιο του ξενο­δο­χεί­ου του, με απο­κο­ρύ­φω­μα να χτυ­πά μια γρο­θιά σε έναν καθρέ­φτη- γυρί­στη­κε στα 36α γενέ­θλια του όταν ήταν βαριά μεθυ­σμέ­νος. Ο καθρέ­φτης που έσπα­σε προ­κά­λε­σε έντο­νη αιμορ­ρα­γία, αλλά επέ­με­νε να συνε­χί­σει τη σκη­νή, παρά τις ανη­συ­χί­ες του Κόπο­λα. Ο Sheen είπε ότι αυτή η παρά­στα­ση όπου στρι­μώ­χνε­ται και λερώ­νε­ται με αίμα ήταν αυθόρ­μη­τη και ήταν ένας εξορ­κι­σμός του μακρο­χρό­νιου αλκο­ο­λι­σμού του. Ο αδερ­φός του Sheen, Joe Estevez, υπο­στή­ρι­ξε τον Willard σε ορι­σμέ­νες σκη­νές και ερμή­νευ­σε τις φωνη­τι­κές αφη­γή­σεις του χαρα­κτή­ρα, ενώ ο γιος του Charlie εμφα­νί­ζε­ται κι αυτός κάπου στην ται­νία ως κομπάρσος.

Ο Frederic Forrest \ Engineman 3rd Class Jay “Chef” Hicks, ένας πλη­γω­μέ­νος πρώ­ην σεφ από τη Νέα Ορλε­ά­νη που τρο­μο­κρα­τεί­ται από το περι­βάλ­λον του –κάθε τόσο σκέ­φτε­ται: τι ζητάω εγώ εδώ; …ένας σεφ για σως ήθε­λα να γίνω!

Άλμπερτ Χολ ως Διευ­θυ­ντής Υπα­ξιω­μα­τι­κός Τζορτζ Φίλι­πς, που «διευ­θύ­νει» το πλοίο και συχνά συγκρού­ε­ται με τον Willard για την εξουσία.

Ο Sam Bottoms ως Gunner’s Mate 3rd Class Lance B. Johnson, πρώ­ην επαγ­γελ­μα­τί­ας σέρ­φερ από την Κομη­τεία Όραντζ της Καλι­φόρ­νια. Στη σκη­νή του μπριτζ, ανα­φέ­ρει ότι έχει πάρει LSD. Καθώς η ται­νία εξε­λίσ­σε­ται, σκη­νή με σκη­νή ο Λανς πιά­νει όλο και περισ­σό­τε­ρο τα ναρ­κω­τι­κά σε σημείο που η δέσμευ­σή του στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα σβή­νει σχε­δόν σε ένα τίπο­τα, και γίνε­ται εντε­λώς σιω­πη­λός στην τελευ­ταία πρά­ξη της ται­νί­ας. Ταυ­τό­χρο­να μαγεύ­ε­ται από τη φυλή των Montagnard και συμ­με­τέ­χει στο τελε­τουρ­γι­κό της θυσίας.

Ο Laurence Fishburne ως Gunner’s Mate 3rd Class Tyrone “Mr. Clean” Miller, ο αναι­δής δεκα­ε­πτά­χρο­νος ‑μέλος του πλη­ρώ­μα­τος που γεν­νή­θη­κε στο South Bronx. Ο Fishburne ήταν μόλις 14 όταν ξεκί­νη­σαν τα γυρί­σμα­τα τον Μάρ­τιο του 1976, καθώς είχε πει ψέμα­τα για την ηλι­κία του για να πάρει τον ρόλο, αλλά η παρα­γω­γή κρά­τη­σε τόσο πολύ, που ήταν 18 ετών μέχρι την κυκλο­φο­ρία της.

Ο Ντέ­νις Χόπερ ως Αμε­ρι­κα­νός φωτο­ρε­πόρ­τερ, ένας μανια­κός μαθη­τής του Κουρτς που χαι­ρε­τά τον Γουί­λαρντ. Σύμ­φω­να με το σχο­λια­σμό του Redux, ο χαρα­κτή­ρας βασί­ζε­ται στον Sean Flynn, έναν διά­ση­μο αντα­πο­κρι­τή ειδή­σε­ων που εξα­φα­νί­στη­κε στην Καμπό­τζη το 1970. Ο χαρα­κτή­ρας μπο­ρεί επί­σης να ήταν εν μέρει εμπνευ­σμέ­νος από τον Βρε­τα­νο-Αυστρα­λό φωτο­ρε­πόρ­τερ Tim Page.

Ο G. D. Spradlin ως Αντι­στρά­τη­γος R. Corman, στρα­τιω­τι­κή υπη­ρε­σία πλη­ρο­φο­ριών (G‑2), ένας αυταρ­χι­κός αξιω­μα­τι­κός που φοβά­ται τον Kurtz και θέλει να τον απο­μα­κρύ­νει. Ο χαρα­κτή­ρας πήρε το όνο­μά του από τον σκη­νο­θέ­τη Ρότζερ Κόρ­μαν, για τον οποίο ο Κόπο­λα είχε σκη­νο­θε­τή­σει τα πρώ­τα του έργα.

Ο Τζέ­ρι Ζίσμερ ως Τζέ­ρι, ένας μυστη­ριώ­δης άνδρας με πολι­τι­κά που κάθε­ται στην αρχι­κή ενη­μέ­ρω­ση του Γουί­λαρντ. Η μόνη του γραμ­μή στην ται­νία είναι “terminate with extreme prejudice” «τελειώ­νε­τε! Αλλά με μέτρα για τη λιγό­τε­ρη ζημιά». Ο Ζίσμερ ήταν επί­σης βοη­θός σκη­νο­θέ­τη της ταινίας.

Ο –πιτσι­ρι­κάς, Χάρι­σον Φορντ ως συνταγ­μα­τάρ­χης Γ. Λού­κας, βοη­θός του Κόρ­μαν και ειδι­κός γενι­κών πλη­ρο­φο­ριών που δίνει τις εντο­λές του στον Γουί­λαρντ. Ο χαρα­κτή­ρας πήρε το όνο­μά του από τον Τζορτζ Λού­κας, ο οποί­ος είχε σκη­νο­θε­τή­σει τον Φορντ στα American Graffiti και Star Wars, και με τον οποίο ο Κόπο­λα είχε ιδρύ­σει την American Zoetrope το 1969.

Ο Σκοτ ​​Γκλεν ως Λοχα­γός Ρίτσαρντ Μ. Κόλ­μπι, είχε ανα­θέ­σει στο παρελ­θόν την τρέ­χου­σα απο­στο­λή του Γουί­λαρντ προ­τού αυτο­μο­λή­σει στον ιδιω­τι­κό στρα­τό του Κουρτς και έστει­λε ένα μήνυ­μα στη σύζυ­γό του, που ανα­χαι­τί­στη­κε από τον στρα­τό των ΗΠΑ, λέγο­ντάς της ότι δεν θα επέ­στρε­φε ποτέ και ότι θα που­λή­σει ό,τι είχαν. συμπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων των παι­διών τους.

  • Η Colleen Camp, η Cynthia Wood και η Linda Beatty ως που­τά­νες συμπαί­κτριες του Playboy.
  • Ο Bill Graham ως πρά­κτο­ρας, ο εκφω­νη­τής που είναι υπεύ­θυ­νος για το σόου των Playmates.
  • Ο Φράν­σις Φορντ Κόπο­λα (καμέο) ως σκη­νο­θέ­της τηλε­ο­πτι­κών ειδή­σε­ων που γυρί­ζει μάχες στην παρα­λία. φωνά­ζει “Μην κοι­τάς την κάμε­ρα, περά­στε σαν να τσακώνεστε!”
  • Ο κινη­μα­το­γρα­φι­στής Vittorio Storaro υπο­δύ­ε­ται τον εικο­νο­λή­πτη στο πλευ­ρό του Coppola.
  • Lee Ermey ως πιλό­τος ελι­κο­πτέ­ρου. Ο Ermey ήταν ο ίδιος πρώ­ην εκπαι­δευ­τής ασκή­σε­ων USMC και βετε­ρά­νος του πολέ­μου του Βιετ­νάμ και αργό­τε­ρα έγι­νε διά­ση­μος για τον ρόλο του ως Gunnery Sergeant Hartman στην ται­νία Full Metal Jacket του 1987.

Ο Φράν­σις Φορντ Κόπο­λα εμφα­νί­ζε­ται στην ται­νία ως σκη­νο­θέ­της για την τηλε­ό­ρα­ση στη σκη­νή της μάχης στην παραλία.

Σχεδίασε…
την «Αποκάλυψη τώρα»!

Πρό­κει­ται για τον Αμε­ρι­κα­νό ελλη­νι­κής κατα­γω­γής Dean Tavoularis, Ντιν Ταβου­λά­ρη αρχι­τέ­κτο­να, σχε­δια­στή παρα­γω­γής, σκη­νο­γρά­φο — ενδυ­μα­το­λό­γο, ζωγρά­φο, συνερ­γά­τη διά­ση­μων σκη­νο­θε­τών –Francis Ford Coppola _Michelangelo Antonioni ‑Zabriskie Point \ 1970, Wim Wenders –Hammett1982), Warren Beatty –Bulworth 1998,  Roman Polanski ‑The Ninth Gate 1999, Arthur Penn, William Friedkin κά.). Βρα­βευ­μέ­νος με όσκαρ, ταυ­τί­στη­κε με το ποιο­τι­κό Χόλι­γουντ και άφη­σε την καλ­λι­τε­χνι­κή του σφρα­γί­δα σε ται­νί­ες όπως η τρι­λο­γία του «Νονού», «Απο­κά­λυ­ψη Τώρα», «Χάμετ» The Brink’s Job, One from the Heart- Μια μέρα, ένας έρω­τας, Bonnie & Clyde και πλή­θος άλλες.

Γεν­νη­μέ­νος (18-Μαΐ-1932) στο Λόου­ελ της Μασα­χου­σέ­της, από Έλλη­νες μετα­νά­στες γονείς, ο Ταβου­λά­ρης πέρα­σε όλα τα παι­δι­κά και εφη­βι­κά του χρό­νια στο Λος Άντζε­λες, στη σκιά των στού­ντιο του Χόλι­γουντ. Σπού­δα­σε αρχι­τε­κτο­νι­κή και ζωγρα­φι­κή σε διά­φο­ρες σχο­λές και έπια­σε δου­λειά στα στού­ντιο της Disney αρχι­κά ως ενδιά­με­σος στο τμή­μα κινου­μέ­νων σχε­δί­ων και αργό­τε­ρα ως καλ­λι­τέ­χνης του storyboard. Το 1967, ο Άρθουρ Πεν τον κάλε­σε να ανα­λά­βει την καλ­λι­τε­χνι­κή διεύ­θυν­ση Bonnie and Clyde.

Τρία χρό­νια αργό­τε­ρα, τον κάλε­σε ξανά για να σχε­διά­σει το Little Big Man. Αλλά ήταν η συνερ­γα­σία με τον Φράν­σις Φορντ Κόπο­λα το 1972 στον Νονό που έθε­σε τον δημιουρ­γι­κό τόνο της καριέ­ρας του. Το The Godfather Part II (νονός ΙΙ) και το the Conversation — η συνο­μι­λία, το 1974, εδραί­ω­σαν τη συνερ­γα­σία τους και άνοι­ξαν τον δρό­μο για αυτό που επρό­κει­το να είναι η κοι­νή τους δημιουρ­γι­κή πρό­κλη­ση: Apocalypse Now, η ται­νία για την οποία ο Ταβου­λά­ρης δημιούρ­γη­σε ένα εφιαλ­τι­κό βασί­λειο ζού­γκλας, εμπνευ­σμέ­νο από το Angkor Wat (σσ. το Angkor Wat =“Πόλη | Πρω­τεύ­ου­σα των Ναών” είναι στην Καμπό­τζη και απο­τε­λεί το μεγα­λύ­τε­ρο θρη­σκευ­τι­κό μνη­μείο στον κόσμο ‑402 στρέμ­μα­τα, αρχι­κά ινδουι­στι­κός ναός που μετα­τρά­πη­κε στα­δια­κά σε βουδιστικό).

Ήταν φυσι­κά παντα­χού παρών στα γυρί­σμα­τα της «απο­κά­λυ­ψης» όπου γνώ­ρι­σε τη μέλ­λου­σα σύζυ­γό του, τη Γαλ­λί­δα ηθο­ποιό Aurore Clément (σσ. ρόλος της ανα­δεί­χτη­κε από τότε, όταν μοντά­ρι­σε το τελευ­ταίο κομ­μά­τι της ται­νί­ας – βλ. Apocalypse Now Redux \ 2001, όταν ο Francis Ford Coppola μαζί με τον Walter Murch, πρό­σθε­σαν 49 λεπτά υλι­κού που είχε αφαι­ρε­θεί από την αρχι­κή κυκλοφορία).

Από το 1967 έως το 2001, δού­λε­ψε σε περισ­σό­τε­ρες από τριά­ντα ται­νί­ες και έλα­βε πέντε υπο­ψη­φιό­τη­τες για Όσκαρ Καλύ­τε­ρης Καλ­λι­τε­χνι­κής Σκη­νο­θε­σί­ας, μία από τις οποί­ες κέρ­δι­σε για το The Godfather Part II. Για την κυκλο­φο­ρία του 1982 One from the Heart ανα­δη­μιουρ­γού­σε τόσο το «strip» του Λας Βέγκας και το διε­θνές αερο­δρό­μιο McCarran στις σκη­νές ήχου των Zoetrope Studios (προ­τά­θη­κε για όσκαρ στις «The Brink’s Job» του Γουί­λιαμ Φρί­ντ­κιν, «Απο­κά­λυ­ψη τώρα», «Τάκερ», «Ο Νονός 3» του Κόπο­λα και τιμή­θη­κε επί­σης από το αγγλι­κό BAFTA για το «Τάκερ»).

Κώστας Καρυω­τά­κης ΑΠΑΝΤΑ μια άλλη ανάγνωση

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο