Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Αποκαλυπτικός ο Στ. Πιτσιόρλας εξηγεί γιατί πρέπει να υπογραφεί μια όπως όπως συμφωνία για το Σκοπιανό

Ο Στέρ­γιος Πιτσιόρ­λας, υφυ­πουρ­γός Οικο­νο­μί­ας, είναι απο­κα­λυ­πτι­κός μιλώ­ντας στο φόρουμ Συνερ­γα­σί­ας Βαλ­κα­νί­ων και Εύξει­νου Πόντου είναι απο­κα­λυ­πτι­κός όσον ανα­φο­ρά τη ζέση της ελλη­νι­κής αστι­κής τάξης για την επί­λυ­ση του ζητή­μα­τος της ονο­μα­σί­ας των Σκοπίων.

Η άρχου­σα τάξη της Ελλά­δας, ιδιαί­τε­ρα ορι­σμέ­να τμή­μα­τα μεγά­λων ομί­λων βεβαί­ως έχουν να κερ­δί­σουν και πιέ­ζουν την ελλη­νι­κή κυβέρ­νη­ση για γρή­γο­ρη επί­τευ­ξη μιας όποιας όπως – όπως συμ­φω­νί­ας. Διό­τι υπάρ­χουν μεγά­λα οικο­νο­μι­κά συμ­φέ­ρο­ντα, υπάρ­χουν επεν­δύ­σεις, θέλουν να γίνουν και νέες στη γει­το­νι­κή δημο­κρα­τία και γι’ αυτό ενδια­φέ­ρο­νται. Όπως επί­σης ενδια­φέ­ρο­νται και άλλα καπι­τα­λι­στι­κά κρά­τη, άλλα τμή­μα­τα του κεφα­λαί­ου. Το καθέ­να με τις δικές του επιδιώξεις.

Εξη­γούν όσα είπε ο Στ. Πιτσιόρ­λας και τις έξω­θεν πιέ­σεις (ΕΕ, Γερ­μα­νία κλπ.).

Ας δού­με τι είπε ο κ. Πιτσιόρλας:

Τα Βαλ­κά­νια, σημεί­ω­σε ο υφυ­πουρ­γός, είναι ένα σταυ­ρο­δρό­μι όπου συνα­ντιό­νται οι γεω­πο­λι­τι­κές επι­διώ­ξεις των μεγά­λων ευρω­παϊ­κών δυνά­με­ων, της ΕΕ, της Αμε­ρι­κής, της Ρωσί­ας και προ­σφά­τως και της Κίνας.

«Σήμε­ρα η Ελλά­δα πρέ­πει να ισορ­ρο­πή­σει ανά­με­σα σε όλες αυτές τις παρα­μέ­τρους ως μέλος της ΕΕ και χώρα του ΝΑΤΟ, ενώ ταυ­τό­χρο­να είναι, λόγω της COSCO, και κύρια πύλη των ασια­τι­κών προ­ϊ­ό­ντων προς την Ευρώ­πη και έχου­με και φιλι­κές και θρη­σκευ­τι­κές σχέ­σεις με τη Ρωσία και ταυ­τό­χρο­να έχου­με και μια δύσκο­λη σχέ­ση με τη γεί­το­νά μας την Τουρ­κία, αν και είμα­στε μαζί στο ΝΑΤΟ» όπως είπε ο υφυ­πουρ­γός περι­γρά­φο­ντας το περι­βάλ­λον και συνέ­χι­σε ότι το πρό­βλη­μα που έχει η χώρα μας να οργα­νώ­σει μία στρα­τη­γι­κή που να απο­φέ­ρει οφέ­λη για την ίδια αλλά να προ­ά­γει και την ανά­πτυ­ξη της γύρω περιο­χής είναι συνο­λι­κά και το πρό­βλη­μα της ίδιας της περιοχής.

Δηλα­δή, εξή­γη­σε ο κ. Πιτσιόρ­λας, «εάν δε συνται­ριά­ξου­με με τεχνι­κό τρό­πο και δεν βρού­με μια διέ­ξο­δο θετι­κή σε αυτές τις επι­διώ­ξεις, δε νομί­ζω ότι θα πετύ­χου­με. Μπο­ρεί να συζη­τά­με την τεχνι­κή πλευ­ρά και την οικο­νο­μι­κή πλευ­ρά επεν­δύ­σε­ων και έργων, όμως αν δεν βρού­με τη συνι­στα­μέ­νη των γεω­στρα­τη­γι­κών επι­διώ­ξε­ων και δεν λύσου­με τα πολι­τι­κά προ­βλή­μα­τα δεν νομί­ζω ότι θα πετύχουμε».

Ο ίδιος συνέ­χι­σε την ομι­λία του ανα­φέ­ρο­ντας ότι, αυτές τις ημέ­ρες είμα­στε στην τελι­κή φάση των δια­πραγ­μα­τεύ­σε­ων μας με τη γει­το­νι­κή μας χώρα τη FYROM για να επι­λύ­σου­με τη δια­φο­ρά ως προς το όνο­μα. Η επί­λυ­ση αυτού του προ­βλή­μα­τος είναι προ­ϋ­πό­θε­ση για να υλο­ποι­η­θεί ένα μεγά­λο κομ­μά­τι της συν­δε­σι­μό­τη­τας. Να κατα­στεί το λιμά­νι της Θεσ­σα­λο­νί­κης «ευρω­λι­μέ­νας» με την κατά­λη­ξη της πλω­τής δια­σύν­δε­σης του Δού­να­βη με το συγκε­κρι­μέ­νο λιμά­νι μέσω του πλω­τού Αξιού. Αυτό ήταν ένα ευρω­παϊ­κό σχέ­διο το οποίο δεν έχει προ­χω­ρή­σει, αλλά εάν λύσου­με τις δια­φο­ρές μας με τη γει­το­νι­κή χώρα δημιουρ­γεί­ται ένας διά­δρο­μος κεντρι­κός από τη Μεσό­γειο προς την κεντρι­κή Ευρώ­πη, ενώ και η σιδη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή Βελι­γρά­δι — Βου­δα­πέ­στης αν δεν φτά­σει μέχρι τη Θεσ­σα­λο­νί­κη και τον Πει­ραιά δεν θα ολο­κλη­ρω­θεί πλή­ρως ποτέ. Αυτά όμως, συνέ­χι­σε ο υφυ­πουρ­γός, είναι προ­βλή­μα­τα που έπο­νται εάν δεν λύσου­με τα προ­βλή­μα­τά μας με τη γει­το­νι­κή χώρα και εξαρ­τά­ται αυτός ο διά­λο­γος και από το πως θα αξιο­λο­γή­σει τα δεδο­μέ­να η Ευρω­παϊ­κή Ένω­ση, τι θα δια­γνώ­σει για τις επι­διώ­ξεις της Κίνας καθώς και άλλες παράμετροι

Πρέ­πει να υπάρ­ξουν πρω­το­βου­λί­ες ώστε ο αντα­γω­νι­σμός να μετα­τρα­πεί σε συνερ­γα­σία. Προ­φα­νώς είναι μία δύσκο­λη δια­δι­κα­σία, όμως αυτός είναι ο δρό­μος. Εμείς ως Ελλά­δα, κατέ­λη­ξε ο υφυ­πουρ­γός, μπο­ρού­με να συνει­σφέ­ρου­με με τα λιμά­νια που δια­θέ­του­με στην έξο­δο στη Μεσό­γειο, στη σύν­δε­ση με τα λιμά­νια στη Μαύ­ρη Θάλασ­σα, μπο­ρού­με να συμ­βά­λου­με, όπως το κάνου­με μέχρι τώρα με τη Βουλ­γα­ρία, για τους οδι­κούς και σιδη­ρο­δρο­μι­κούς άξο­νες όμως πρω­τί­στως θα πρέ­πει να συνται­ριά­ξου­με και τις πολι­τι­κές σε μία στρα­τη­γι­κή απο­δο­τι­κή για όλους. «Να μην βλέ­που­με μπρο­στά μας φαντά­σμα­τα και φόβους αλλά μία θετι­κή προ­ο­πτι­κή ανά­πτυ­ξης για την περιοχή».

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο