Στο 80% από το 60%, που ήταν έως σήμερα, αυξάνεται το πρωτόκολλο των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας και στο 85% από το 65% στα πλοία που διαθέτουν καμπίνες. Και αυτό τη στιγμή που υπάρχει έκρηξη κρουσμάτων και εκκλήσεις για αποφυγή συνωστισμού!!! Παράλληλα πληθαίνουν οι καταγγελίες επιβατών για μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας.
Επίσης διατηρείται η τήρηση ελάχιστης απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτό.
Στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα άτομα εφόσον είναι συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους.
Αναφορικά με τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα που το πρωτόκολλο επιβατών ήταν στο 50% μπορεί να αυξηθεί στο 80%, μόνο εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Αναστάτωση των επιβατών του πλοίου «WorldChampion» της «SeaJets» από τη μη λειτουργία του κλιματισμού
Αναστάτωση προκάλεσε στους 752 επιβάτες του πλοίου «WorldChampion» της «SeaJets», που διαμαρτυρήθηκαν για τις αφόρητες συνθήκες και την αποπνικτική ατμόσφαιρα που επικράτησε νωρίτερα, εξαιτίας της μη λειτουργίας του κλιματισμού.
Από τη ζέστη και την αποπνικτική ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν ενημερωτικά sites, πολλοί επιβάτες είχαν τάση λιποθυμίας, ενώ δημιουργήθηκε δυσφορία σε ευπαθείς ομάδες και έγκυες γυναίκες.
Σημειώνεται ότι οι υψηλές θερμοκρασίες κατέστησαν δύσκολη τη χρήση μάσκας και μάλιστα σε μια περίοδο όπου έχει κριθεί απαραίτητη λόγω της σημαντικής αύξησης των κρουσμάτων, ενώ μετά τις καταγγελίες και την κατακραυγή των επιβατών, κλιμάκιο του λιμενικού επιβιβάστηκε στο πλοίο, στο λιμάνι της Σύρου, πραγματοποιώντας έλεγχο και διαπιστώνοντας το πρόβλημα. Στη συνέχεια, το κλιμάκιο του λιμενικού αποβιβάστηκε, ενώ το πλοίο απέπλευσε κανονικά για το λιμάνι της Μυκόνου.
Από την πλευρά του, το γραφείο τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ναι μεν επιβεβαίωσε το πρόβλημα, λέγοντας ότι ο έλεγχος συνεχίζεται και στο λιμάνι της Μυκόνου. Ωστόσο, δεν ήταν σε θέση να πει αν θα επιβληθούν κυρώσεις ή όχι στην εταιρεία. Πάντως το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί επετράπη ο απόπλους του πλοίου ενώ παρουσιάζει το σχετικό πρόβλημα, που ενδεχομένως να αποτελεί προπομπό και άλλων.
Επισημαίνεται ότι το πλοίο εκτελεί το δρομολόγιο Σύρο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη.