Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

ΒΟΑΚ με «διόδια, όπως έχουν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι», εξήγγειλε ο Μητσοτάκης στην Κρήτη

Μετά από καθυ­στέ­ρη­ση δεκα­ε­τιών ο πρω­θυ­πουρ­γός Κυρ. Μητσο­τά­κης ανα­κοί­νω­σε τον σχε­δια­σμό για τη δημιουρ­γία του νέου Βόρειου Οδι­κού Άξο­να της Κρή­της, ο οποί­ος εκτός από «γεφύ­ρι της Άρτας», θα απο­δει­χθεί πανά­κρι­βος για τον λαό του νησιού, όπως συμ­βαί­νει άλλω­στε με όλους τους αυτο­κι­νη­τό­δρο­μους της ηπει­ρω­τι­κής Ελλάδας.

Αφού μίλη­σε για τον «μεγα­λύ­τε­ρο νέο αυτο­κι­νη­τό­δρο­μο που θα κατα­σκευα­στεί στην Ευρώ­πη», πέρα­σε στο «παρα­σύν­θη­μα», λέγο­ντας ότι «ο δρό­μος θα έχει διό­δια, όπως έχουν όλοι οι αντί­στοι­χοι αυτοκινητόδρομοι».

Σύμ­φω­να με τον Κυρ. Μητσο­τά­κη, το συνο­λι­κό κόστος του έργου θα ξεπε­ρά­σει τα 2 δισ. ευρώ. Μέρος του έργου θα χρη­μα­το­δο­τη­θεί από το «Ταμείο Ανά­καμ­ψης» και από το ΕΣΠΑ.

Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι πρό­κει­ται για τον κεντρι­κό­τε­ρο δρό­μο του νησιού, ο οποί­ος παρα­μέ­νει σε άθλια κατά­στα­ση με πολ­λές παγί­δες για τους διερ­χό­με­νους οδη­γούς, και με πολ­λά θανα­τη­φό­ρα δυστυ­χή­μα­τα να έχουν συμ­βεί εκεί.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Το Υπουρ­γείο Υπο­δο­μών και Μετα­φο­ρών εκτι­μά ότι περί το τέλος του 2022 θα αρχί­σουν να στή­νο­νται εργο­τά­ξια και ως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοί­ξει όλα τα μέτω­πα. Με πρώ­τα τα Δημό­σια έργα, ύστε­ρα το ΣΔΙΤ και τελευ­ταίο το μεγά­λο κομ­μά­τι της Παραχώρησης.

Με βάση αυτό το πλά­νο, στις αρχές του 2026 εκτι­μά­ται ότι θα έχουν ολο­κλη­ρω­θεί τα έργα ανα­το­λι­κά του Ηρα­κλεί­ου και θα είναι ανοι­κτό μόνο το κομ­μά­τι της Σύμ­βα­σης Παρα­χώ­ρη­σης, στο οποίο όμως θα έχει ήδη ολο­κλη­ρω­θεί σημα­ντι­κό τεχνι­κό αντικείμενο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Κίσ­σα­μος – Χανιά (Προ­αί­ρε­ση στη Σύμ­βα­ση Παραχώρησης)

–Μήκος αυτο­κι­νη­το­δρό­μου: 37,5 χλμ.

–Η τυπι­κή δια­το­μή του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου έχει πλά­τος οδο­στρώ­μα­τος 21,5 μέτρα.

–2 λωρί­δες κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση με ΛΕΑ και κεντρι­κή νησίδα

–Εκτι­μώ­με­νο κόστος 180 εκ. ευρώ

Χανιά – Ηρά­κλειο (Σύμ­βα­ση Παραχώρησης)

–Μήκος αυτο­κι­νη­το­δρό­μου: 157,5 χλμ. και παρά­πλευ­ρου / κάθε­του δικτύ­ου περί­που 150 χλμ.

–Η τυπι­κή δια­το­μή του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου έχει πλά­τος οδο­στρώ­μα­τος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

–2 λωρί­δες κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση με ΛΕΑ

–26 σήραγ­γες μονού κλά­δου συνο­λι­κού μήκους περί­που 34 χλμ.

–10,80 χλμ. νέες γέφυ­ρες, 23 εκ των οποί­ων υπερ­βαί­νουν τα 100 μέτρα μήκος

–20 νέοι ανι­σό­πε­δοι κόμ­βοι και ανα­βάθ­μι­ση των υπαρ­χό­ντων 18 ανι­σό­πε­δων κόμ­βων στις Παρα­κάμ­ψεις Χανί­ων, Ρεθύ­μνου, Ηρακλείου

–Εκτι­μώ­με­νο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

Χερ­σό­νη­σος – Νεά­πο­λη (ΣΔΙΤ)

–Μήκος αυτο­κι­νη­το­δρό­μου: 22,44 χλμ. και παρά­πλευ­ρου / κάθε­του δικτύ­ου 9,65 χλμ

–Η τυπι­κή δια­το­μή του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου έχει πλά­τος οδο­στρώ­μα­τος 21,5 μέτρα.

–2 λωρί­δες κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση με ΛΕΑ

–12 γέφυ­ρες μονού κλά­δου (1,7 χλμ.)

–5 σήραγ­γες μονού κλά­δου (συνο­λι­κού μήκους 6,75 χλμ.)

–1 cut & cover διπλού κλά­δου (215 μ)

–5 νέους Ανι­σό­πε­δους Κόμβους

–Στο ΣΔΙΤ θα εντα­χθεί και η λει­τουρ­γία και συντή­ρη­ση των 14 χλμ. του Νεά­πο­λη – Αγ. Νικόλαος

–Κατα­τέ­θη­κε η ΜΠΕ και ξεκί­νη­σε η Β’ Φάση του διαγωνισμού

–Εκτι­μώ­με­νο κόστος 290 εκ. ευρώ.

Νεά­πο­λη – Άγιος Νικόλαος

–Μήκος αυτο­κι­νη­το­δρό­μου: 14,0 χλμ.

–Η τυπι­κή δια­το­μή του αυτο­κι­νη­τό­δρο­μου έχει πλά­τος οδο­στρώ­μα­τος 21,5 μέτρα

–2 λωρί­δες κυκλο­φο­ρί­ας ανά κατεύ­θυν­ση με ΛΕΑ

–Μελε­τά­ται και προ­γραμ­μα­τί­ζε­ται να δημο­πρα­τη­θεί ως Δημό­σιο Έργο στις αρχές του 2022

–Εκτι­μώ­με­νο κόστος 145 εκ. ευρώ.

Άγιος Νικό­λα­ος – Σητεία

–Θα ολο­κλη­ρω­θούν οι μελέ­τες και θα ανα­ζη­τη­θεί χρη­μα­το­δό­τη­ση σε συνερ­γα­σία με την Περι­φέ­ρεια για τα τμή­μα­τα Καλό Χωριό – Γέφυ­ρα Φρου­ζή και Παρά­καμ­ψη Παχειάς Άμμου

–Το έργο είναι περι­βαλ­λο­ντι­κά αδειο­δο­τη­μέ­νο και η δημο­πρά­τη­ση μπο­ρεί να γίνει αρχές 2022.

Ακο­λου­θή­στε το Ατέ­χνως στο Google News, στο Facebook και στο Twitter

Φώτης Αγγου­λές, ο προ­λε­τά­ριος ποιητής

 

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο