Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Γιατί αποφασίστηκε η προφυλάκιση του Πέτρου Φιλιππίδη

Ύπο­πτο τέλε­σης νέων αδι­κη­μά­των έκρι­ναν ανα­κρί­τρια και εισαγ­γε­λέ­ας τον Πέτρο Φιλιπ­πί­δη που χθες κρί­θη­κε προ­σω­ρι­νά κρα­τού­με­νος μετά την απο­λο­γία του για έναν βια­σμό και δύο από­πει­ρες βια­σμού κατά τριών γυναι­κών συνα­δέλ­φων του.

Ο ευρύ­τα­τα γνω­στός από κωμι­κούς ρόλους ηθο­ποιός και σκη­νο­θέ­της αξιο­λο­γή­θη­κε από τις δικα­στι­κές αρχές ως άνθρω­πος που επί σει­ρά ετών επέ­δει­ξε δρά­ση από τη θέση του ισχυ­ρού, σύμ­φω­να με όσα φέρε­ται να κατα­γρά­φο­νται στο ένταλ­μα προ­σω­ρι­νής κρά­τη­σης που εκδό­θη­κε χθες και εκτε­λέ­στη­κε σήμε­ρα με την μετα­φο­ρά του καλ­λι­τέ­χνη στις φυλα­κές της Τρίπολης.

Οι δικα­στι­κοί λει­τουρ­γοί φαί­νε­ται μετα­ξύ άλλων να επι­κα­λού­νται για την από­φα­ση τους την «μακρά περί­ο­δο δρά­σης» του κατη­γο­ρού­με­νου, η οποία κατα­γρά­φε­ται από το 2008 έως και το 2014, διά­στη­μα που αφο­ρά τις καταγ­γε­λί­ες που έγι­ναν σε βάρος του και οδή­γη­σαν στην απαγ­γε­λία κατη­γο­ρί­ας από τον εισαγ­γε­λέα Κώστα Σπυ­ρό­που­λο που ερεύ­νη­σε την υπόθεση.

Ο επι­φα­νής καλ­λι­τέ­χνης, σύμ­φω­να με την κρί­ση της Δικαιο­σύ­νης, κατά το επί­μα­χο διά­στη­μα φέρε­ται εκμε­ταλ­λευό­με­νος τη θέση του σκη­νο­θέ­τη- θια­σάρ­χη και ασκώ­ντας εξου­σία, να προ­χω­ρού­σε στις πρά­ξεις αυτές σε βάρος των θυμά­των του, γεγο­νός που κατα­γρά­φη­κε ως ιδιαί­τε­ρα επι­βα­ρυ­ντι­κό για την κατά­λη­ξη της χθε­σι­νής δια­δι­κα­σί­ας. Μάλι­στα φαί­νε­ται να κρί­θη­κε ως επι­βα­ρυ­ντι­κό στοι­χείο η καταγ­γελ­λό­με­νη «ιδιαί­τε­ρη σκλη­ρό­τη­τα» που επέ­δει­ξε στα θύμα­τα κατά την διάρ­κεια της τέλε­σης των πρά­ξε­ων που τον έφε­ραν ενώ­πιον της Δικαιο­σύ­νης, καθώς και οι τρεις γυναί­κες κατέ­θε­σαν σε βάρος του ότι αν και αντι­στά­θη­καν, εκεί­νος δεν κάμ­φθη­κε συνε­χί­ζο­ντας την επί­θε­ση ενα­ντί­ον τους.

Οι δικα­στι­κοί λει­τουρ­γοί κατέ­λη­ξαν στο συμπέ­ρα­σμα πως εφό­σον ο καλ­λι­τέ­χνης επα­νέλ­θει στις επαγ­γελ­μα­τι­κές του δρα­στη­ριό­τη­τες είναι πιθα­νό να επα­να­λά­βει αντί­στοι­χα αδικήματα.

Στο κατη­γο­ρη­τή­ριο που συνέ­τα­ξε η 15η Τακτι­κή Ανα­κρί­τρια σε βάρος του καλ­λι­τέ­χνη, ανα­φέ­ρε­ται ότι ο βια­σμός φέρε­ται να έχει τελε­στεί το 2008. Η υπό­θε­ση σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες αρχι­κά φαί­νε­ται να καταγ­γέλ­θη­κε ως από­πει­ρα βια­σμού αλλά ανα­βαθ­μί­στη­κε από τον εισαγ­γε­λέα Κ.Σπυρόπουλο που άσκη­σε ποι­νι­κή δίω­ξη για τετε­λε­σμέ­νη πρά­ξη. Ο βια­σμός φέρε­ται να τελέ­στη­κε στο καμα­ρί­νι του ηθο­ποιού όπου το θύμα πήγε προ­κει­μέ­νου να συζη­τή­σουν για κάποιον ρόλο. Οι δύο από­πει­ρες, σύμ­φω­να με τις καταγ­γε­λί­ες, τελέ­στη­καν το 2010 και το 2014, με τις καταγ­γέλ­λου­σες να υπο­στη­ρί­ζουν πως ήρθαν αντι­μέ­τω­πες με βίαιες πρά­ξεις του ελεγ­χό­με­νου ενώ βρέ­θη­καν μαζί του για επαγ­γελ­μα­τι­κούς λόγους. Στη μία περί­πτω­ση, που αφο­ρά το έτος 2010, ο ελεγ­χό­με­νος ηθο­ποιός απο­μό­νω­σε την συνά­δελ­φο του στο καμα­ρί­νι του. Στη δεύ­τε­ρη περί­πτω­ση, το 2014, η παθού­σα κλει­δώ­θη­κε από τον ελεγ­χό­με­νο μέσα στο αυτο­κί­νη­το του σε ερη­μι­κή τοπο­θε­σία το Ψυχι­κό μετά από επαγ­γελ­μα­τι­κή συνά­ντη­ση που είχαν κατά τη λήξη της οποί­ας ο ηθο­ποιός προ­σφέρ­θη­κε να επι­στρέ­ψει στο σπί­τι της την συνά­δελ­φο του.

Φώτης Αγγου­λές, ο προ­λε­τά­ριος ποιητής

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο