Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Για την ένταξη της Νέας Ιωνίας στα προγράμματα Διά Βίου Μάθησης

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

Κατά και­ρούς για το ζήτη­μα της Διά Βίου Μάθη­σης, της κατάρ­τι­σης και για την «κοι­νω­νία της γνώ­σης» έχουν ειπω­θεί πάρα πολλά.

Μέσα από τα διά­φο­ρα προ­γράμ­μα­τα που προ­ω­θού­νται από τις εκά­στο­τε κυβερ­νή­σεις και την ΕΕ, η Δια Βίου Μάθη­ση παρου­σιά­ζε­ται ως «φάρ­μα­κο» ενά­ντια στην ανερ­γία, ως λύση στο πρό­βλη­μα του αυξα­νό­με­νου αριθ­μού των νέων που εγκα­τα­λεί­πουν ακό­μη και τη βασι­κή εκπαί­δευ­ση, ως ορό­ση­μο στην παρα­πέ­ρα «ανά­πτυ­ξη» της κοι­νω­νί­ας και της οικονομίας…

Όταν όμως οι παρα­πά­νω μιλούν για «ανά­πτυ­ξη» εννο­ούν την αύξη­ση των κερ­δών του κεφα­λαί­ου. Κέρ­δη για τα οποία κανέ­νας επι­χει­ρη­μα­τί­ας δεν πρό­κει­ται να τα μοι­ρα­στεί με τους εργά­τες του, όσες φορές κι αν αυτοί έχουν επανακαταρτιστεί.

Η υλο­ποί­η­ση της λεγό­με­νης Δια Βίου Μάθη­σης προ­ω­θεί σκό­πι­μα, μέσα από ένα σύστη­μα πιστο­ποί­η­σης πρό­σκαι­ρων γνώ­σε­ων και προ­σό­ντων, ένα διαρ­κές κυνή­γι δεξιο­τή­των και ψευ­το­κα­ταρ­τί­σε­ων εκβιά­ζο­ντας εργα­ζό­με­νους και ανέρ­γους με το δίλ­λη­μα ανερ­γία ή προ­σω­ρι­νή, ελα­στι­κή, κακο­πλη­ρω­μέ­νη εργασία;

Ο στό­χος είναι η πλή­ρης εναρ­μό­νι­ση της εκπαί­δευ­σης και κατάρ­τι­σης στις ανά­γκες του αντα­γω­νι­σμού των επι­χει­ρή­σε­ων πλήτ­το­ντας καί­ρια το δικαί­ω­μα για μόνι­μη και στα­θε­ρή δου­λειά με πλή­ρη εργα­σια­κά δικαιώματα.

Η γενί­κευ­ση της ελα­στι­κο­ποί­η­σης των εργα­σια­κών σχέ­σε­ων και κατά συνέ­πεια της «Διά Βίου Εκπαι­δευ­τι­κής περι­πλά­νη­σης» που προ­ω­θεί­ται μέσα και από την έντα­ξη των δήμων στα αντί­στοι­χα προ­γράμ­μα­τα, δεν πρό­κει­ται για προ­σπά­θεια «άμβλυν­σης των μορ­φω­τι­κών ανι­σο­τή­των» ή προ­σπά­θεια αντι­με­τώ­πι­σης των κοι­νω­νι­κών «απο­κλει­σμών» ή πολύ περισ­σό­τε­ρο προ­σπά­θεια για την προ­σφο­ρά μιας «κοι­νω­νι­κής ευκαι­ρί­ας στη ζωή ενός ανθρώ­που», όπως ευαγ­γε­λί­ζε­ται η ΕΕ και οι παρα­τρε­χά­με­νοί της, αφού όλοι αυτοί που γεν­νούν αυτές τις πολι­τι­κές αλλά και αυτοί που τις στη­ρί­ζουν στην πρά­ξη προ­σπα­θούν να μας πεί­σουν ότι στό­χος τους είναι να τις αντιμετωπίσουν.

Και στο κάτω — κάτω της γρα­φής, από πότε οι κατα­κερ­μα­τι­σμέ­νες γνώ­σεις, οι δεξιό­τη­τες, οι παρο­δι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες που ανά πάσα στιγ­μή αντι­κα­θί­στα­νται από νέες με βάση τις ανά­γκες της αγο­ράς μπο­ρούν να θεω­ρη­θούν εφά­μιλ­λες της γνώ­σης και της μόρφωσης;

Τι προ­σπα­θούν όμως να πετύ­χουν: Καταρ­χάς, σήμε­ρα και με βάση την ολο­έ­να και μεγα­λύ­τε­ρη αύξη­ση της ανερ­γί­ας, επι­διώ­κουν να μετριά­σουν τις συνέ­πειές της (κοι­νω­νι­κές, οικο­νο­μι­κές, πολι­τι­κές, κ.λπ.) απορ­ρο­φώ­ντας ένα κομ­μά­τι εργα­τι­κού δυνα­μι­κού και με τέτοιες μορ­φές στην αγο­ρά εργασίας.

Ταυτόχρονα,έχοντας υπο­λο­γί­σει ότι η ολο­έ­να και μεγα­λύ­τε­ρη υπερ­συσ­σώ­ρευ­ση κερ­δών θα δημιουρ­γεί την ανα­γκαιό­τη­τα να επεν­δύ­ο­νται χρή­μα­τα πιο συχνά σε νέες σφαί­ρες παρα­γω­γής και προ­ϊ­ό­ντα, θέλουν να έχουν έτοι­μο «τον εφε­δρι­κό στρα­τό τους» για να τον εκμε­ταλ­λευ­τούν καλύτερα.

Εργά­τες που θα βρί­σκο­νται σε μια διαρ­κή εργα­σια­κή περι­πλά­νη­ση που οι γνώ­σεις τους θα τελειώ­νουν εκεί όπου θα αρχί­ζουν τα αδιέ­ξο­δα του συστή­μα­τος. Ο «ευέ­λι­κτος απα­σχο­λή­σι­μος» θα συνε­χί­ζει να μαζεύ­ει πιστω­τι­κές μονά­δες από κάθε είδους εκπαι­δευ­τι­κή δομή και δρα­στη­ριό­τη­τα (δημό­σια ή ιδιω­τι­κή), σε μια εκπαι­δευ­τι­κή αγο­ρά που θα δίνει πιστο­ποι­η­τι­κά, μέσα από τη νομι­μο­ποί­η­ση όλων των ιδιω­τι­κών ή δημο­τι­κών κ.ά. παρα­μά­γα­ζων εκπαί­δευ­σης ( τα οποία χρη­μα­το­δο­τού­νται από διά­φο­ρα κοι­νο­τι­κά ή κρα­τι­κά κον­δύ­λια σε ευθεία αντί­θε­ση με τις δαπά­νες για τη δημό­σια παι­δεία) και ο εργα­ζό­με­νος θα καταρ­τί­ζε­ται διαρ­κώς, σύμ­φω­να με τις ανά­γκες των επιχειρήσεων.

Αυτός είναι ο στό­χος της Διά Βίου Μάθη­σης. Να απο­τε­λέ­σει κυμα­το­θραύ­στη των αδιε­ξό­δων του καπι­τα­λι­σμού και παράλ­λη­λα μέσο για την ανα­πα­ρα­γω­γή του.

Τα προ­γράμ­μα­τα της ΕΕ και των αστι­κών κυβερ­νή­σε­ων για τη Διά Βίου Μάθη­ση, δεν έχουν καμία σχέ­ση με τις σύγ­χρο­νες μορ­φω­τι­κές ανά­γκες που δημιουρ­γεί σήμε­ρα η ραγδαία τεχνο­λο­γι­κή και επι­στη­μο­νι­κή ανά­πτυ­ξη και οι οποί­ες είναι  δικαί­ω­μα  του κάθε εργά­τη, του κάθε εργα­ζό­με­νου, όποια κι αν είναι η θέση του στην παρα­γω­γι­κή δια­δι­κα­σία, για να έχει πρό­σβα­ση στη γνώ­ση, να μορ­φώ­νε­ται με βάση τις νέες εξε­λί­ξεις, τις νέες απαι­τή­σεις, τις νέες και­νο­το­μί­ες που υπάρ­χουν σε κάθε επι­στη­μο­νι­κό κλά­δο και τομέα οικο­νο­μι­κής δραστηριότητας.
Η δια­φο­ρά είναι ότι στο σημε­ρι­νό οικο­νο­μι­κό μοντέ­λο, τα προ­γράμ­μα­τα της «Δια Βίου Μάθη­σης και κατάρ­τι­σης», αφαι­ρούν το δικαί­ω­μα αυτό, το θυσιά­ζουν στο βωμό της πολυ­διά­σπα­σης της γνώ­σης, που παίρ­νει πλέ­ον πιο γενι­κευ­μέ­να χαρα­κτη­ρι­στι­κά, παγιώ­νο­ντας συνά­μα στη συνεί­δη­ση των εργα­ζο­μέ­νων ότι το δικαί­ω­μα στη στα­θε­ρή και μόνι­μη δου­λειά είναι ανέ­φι­κτος στόχος.
Εργά­της μορ­φω­μέ­νος είναι εμπό­διο στα σχέ­δια του κεφα­λαιο­κρά­τη, καθώς η γνώ­ση είναι δύνα­μη που μπο­ρεί να εκφρα­στεί ταξι­κά, διεκ­δι­κη­τι­κά, με αγώνες.

Με βάση την παρα­πά­νω εκτί­μη­ση, ως Λαϊ­κή Συσπεί­ρω­ση, δηλώ­σα­με «παρών» στη συνε­δρί­α­ση του δημο­τι­κού συμ­βου­λί­ου, καθώς πολ­λοί συν­δη­μό­τες μας έδει­ξαν κατά το παρελ­θόν και δεί­χνουν και σήμε­ρα ενδια­φέ­ρον για τα παρε­χό­με­να μαθή­μα­τα, αλλά τη στιγ­μή που επι­κε­ντρώ­νου­με την πολι­τι­κή μας δρά­ση στην υπε­ρά­σπι­ση των ταξι­κών συμ­φε­ρό­ντων των εργα­ζο­μέ­νων, είναι χρέ­ος μας να απο­κα­λύ­πτου­με στους ίδιους τις αυτα­πά­τες που σπέρ­νο­νται από αυτούς που ευθύ­νο­νται για την οικο­νο­μι­κή τους και μορ­φω­τι­κή τους υποβάθμιση.

Οι δημο­τι­κοί Σύμβουλοι
Κ. Κατι­μερ­τζό­γλου, Π. Τσου­κα­λάς, Θ. Χαμα­λί­δης, Α. Ματ­θαί­ου, Ε. Μποζιολή

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο