Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Για την συκοφαντία ότι το ΚΚΕ «εμπόδισε» την Συμφωνική του Δήμου Αθηναίων να παίξει τον ουκρανικό εθνικό ύμνο

Όταν κάτι δεν αρέσει, το ρίχνουμε στον γνωστό αντικομμουνισμό…

Τις τελευ­ταί­ες ώρες κυκλο­φο­ρεί ως «είδη­ση» από ιστο­σε­λί­δες ότι το ΚΚΕ «εμπό­δι­σε» τη Συμ­φω­νι­κή Ορχή­στρα και Χορω­δία του Δήμου Αθή­νας να παί­ξουν τον εθνι­κό ύμνο της Ουκρα­νί­ας πριν από προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νη παράσταση…

Τα πραγ­μα­τι­κά γεγο­νό­τα έχουν ως εξής: Στο πλαί­σιο της ενερ­γής συμ­με­το­χής του πολι­τι­σμού στην «πολε­μι­κή» προ­ε­τοι­μα­σία της μίας ή της άλλης πλευ­ράς, στις ΗΠΑ σε παρά­στα­ση της ΜΕΤ Όπε­ρας της Ν. Υόρ­κης ο καλ­λι­τε­χνι­κός της διευ­θυ­ντής ανα­κοί­νω­σε ότι δια­κό­πτει τη συνερ­γα­σία με κάθε Ρώσο καλ­λι­τέ­χνη και οργα­νι­σμό, καθώς και την αφαί­ρε­ση κάθε ρωσι­κού έργου από το ρεπερ­τό­ριο της Όπε­ρας. Αμέ­σως μετά χορω­δία και ορχή­στρα εκτέ­λε­σαν τον ουκρα­νι­κό εθνι­κό ύμνο, στέλ­νο­ντας με αυτόν τον τρό­πο μήνυ­μα της πολε­μι­κής εμπλο­κής της χώρας τους.

Το ίδιο σκη­νι­κό προ­σπά­θη­σε να στή­σει και ο δήμαρ­χος Αθη­ναί­ων, απαι­τώ­ντας από τους μου­σι­κούς της Συμ­φω­νι­κής Ορχή­στρας και τους χορω­δούς να εκτε­λέ­σουν εκτός προ­γράμ­μα­τος τον ουκρα­νι­κό εθνι­κό ύμνο.

Μετά την ανα­κοί­νω­ση αυτή, το Σωμα­τείο της Χορω­δί­ας του Δήμου Αθή­νας, μετά από αντι­δρά­σεις μου­σι­κών, πήρε από­φα­ση, όπως έχει κάθε δικαί­ω­μα, να μη συμ­με­τά­σχει σε αυτή τη φιέ­στα, επι­λέ­γο­ντας να εκφρά­σει την αλλη­λεγ­γύη στον ουκρα­νι­κό λαό με δια­φο­ρε­τι­κό τρόπο.

Στη συνέ­χεια, στη χθε­σι­νή πρό­βα τζε­νε­ρά­λε, η ίδια η πολυ­πλη­θής Συμ­φω­νι­κή Ορχή­στρα, μαζί με τη Χορω­δία, παρά τις πιέ­σεις της διεύ­θυν­σης του θεά­τρου και του δήμου, με συντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία, απο­φά­σι­σαν αντί να παί­ξουν τον ουκρα­νι­κό εθνι­κό ύμνο, να κρα­τή­σουν ενός λεπτού σιγή για τα θύμα­τα του πολέμου.

Βεβαί­ως, τα παπα­γα­λά­κια του μίσους, του εθνι­κι­σμού, δεν μπο­ρούν εύκο­λα να χωνέ­ψουν πως οι καλ­λι­τέ­χνες δεν είναι απλοί ερμη­νευ­τές, αλλά έχουν άπο­ψη, έχουν δικαί­ω­μα λόγου και παί­ζουν μου­σι­κή για τους λαούς και όχι για την πολι­τι­στι­κή διπλω­μα­τία του πολέμου.

902.gr

Ανακοίνωση του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου

«Οι καλ­λι­τέ­χνες στη xώρα μας να μην επι­τρέ­ψου­με, η Τέχνη μας να υπη­ρε­τεί το μίσος ανά­με­σα στους λαούς. Να μην τεθεί στην υπη­ρε­σία του ενός ή του άλλου στρα­το­πέ­δου. Η Τέχνη πρέ­πει να υπη­ρε­τή­σει τον άνθρω­πο και αυτό απο­τε­λεί τη μεγά­λη ευθύ­νη μας σε αυτή την ιστο­ρι­κή περί­ο­δο» τονί­ζει ο Πανελ­λή­νιος Μου­σι­κός Σύλλογος.

Σε ανα­κοί­νω­σή του σημειώνει:

«Ο πόλε­μος στην Ουκρα­νία κλι­μα­κώ­νε­ται και δεί­χνει καθα­ρά ότι βασι­κό κίνη­τρο του απο­τε­λεί η σύγκρου­ση μεγά­λων παγκό­σμια δυνά­με­ων για το ξανα­μοί­ρα­σμα του κόσμου. Από­δει­ξη η ανα­κοί­νω­ση των μεγα­λύ­τε­ρων εξο­πλι­στι­κών προ­γραμ­μά­των στη Γερ­μα­νία, μετά τον β Παγκό­σμιο πόλε­μο και η συγκρό­τη­ση μεγά­λων στρα­τιω­τι­κών συμ­μα­χιών που βρί­σκο­νται με το δάχτυ­λο στη σκανδάλη.

Μέρος αυτής της πολε­μι­κής προ­ε­τοι­μα­σί­ας απο­τε­λεί και η προ­σπά­θεια να φιμω­θεί κάθε αντί­θε­τη άπο­ψη. Τόσο στη Ρωσία που συλ­λαμ­βά­νο­νται αντι­πο­λε­μι­κοί δια­δη­λω­τές και κλεί­νουν ΜΜΕ, όσο και στην ΕΕ και τις ΗΠΑ που έχει ξεκι­νή­σει ένα πογκρόμ κάθε αντι­πο­λε­μι­κής φωνής στα ΜΜΕ και τα ΜΚΔ.

Ειδι­κό­τε­ρα στο χώρο του Πολι­τι­σμού γίνε­ται μια συστη­μα­τι­κή προ­σπά­θεια, από τις ΗΠΑ την ΕΕ και την κυβέρ­νη­ση της χώρας μας, να δημιουρ­γη­θεί ένα κλί­μα που θα συμ­βάλ­λει στην πολε­μι­κή εμπλο­κή της ΕΕ και της Ελλά­δας. Μετά την απα­γό­ρευ­ση του έργου του Τσαϊ­κόφ­σκι από την υπουρ­γό Πολι­τι­σμού και την απα­γό­ρευ­ση κάθε συνερ­γα­σί­ας με Ρώσους Καλ­λι­τέ­χνες, έρχο­νται και νέα πρω­το­φα­νή μέτρα. Η Ευρω­παϊ­κή Ακα­δη­μία Κινη­μα­το­γρά­φου απα­γο­ρεύ­ει όλες τις ται­νί­ες Ρώσων δημιουρ­γών και ζητά να πρά­ξουν το ίδιο όλες οι χώρες μέλη της ΕΕ.

Αυτές τις μέρες ήρθε στο φως της δημο­σιό­τη­τας, με αλλη­λο­α­ναι­ρού­με­νες πλη­ρο­φο­ρί­ες, η είδη­ση ότι το Διε­θνές Φεστι­βάλ Febiofest που διε­ξά­γε­ται στην Πρά­γα έχει ξεκι­νή­σει τις διερ­γα­σί­ες, να αφαι­ρέ­σει το Βρα­βείο “Cristian” που απο­δό­θη­κε το 2017 στον Σέρ­βο σκη­νο­θέ­τη Εμίρ Κου­στου­ρί­τσα, για την προ­σφο­ρά του στον παγκό­σμιο κινη­μα­το­γρά­φο, λόγω του ότι έχει απο­δε­χτεί να συνερ­γα­στεί με το Θέα­τρο του Ρωσι­κού Στρα­τού στη Μόσχα. Αντί­στοι­χα στις ΗΠΑ σε παρά­στα­ση της ΜΕΤ Όπε­ρας της Ν. Υόρ­κης ο Καλ­λι­τε­χνι­κός της Διευ­θυ­ντής ανα­κοί­νω­σε ότι δια­κό­πτει τη συνερ­γα­σία με κάθε Ρώσο Καλ­λι­τέ­χνη και Οργα­νι­σμό, καθώς και την αφαί­ρε­ση κάθε Ρωσι­κού έργου από το ρεπερ­τό­ριο της Όπε­ρας. Αμέ­σως μετά Χορω­δία και Ορχή­στρα εκτέ­λε­σαν τον Ουκρα­νι­κό Ύμνο, δίνο­ντας το ξεκά­θα­ρο μήνυ­μα της πολε­μι­κής εμπλο­κής της χώρας του.

Το ίδιο σκη­νι­κό προ­σπά­θη­σε να στή­σει και ο Δήμαρ­χος Αθη­ναί­ων απαι­τώ­ντας από τους μου­σι­κούς της Συμ­φω­νι­κής Ορχή­στρας και τους Χορω­δούς να εκτε­λέ­σουν εκτός προ­γράμ­μα­τος τον Ουκρα­νι­κό Ύμνο. Η προ­σπά­θεια του Δημάρ­χου Αθη­ναί­ων, απο­τε­λεί συνέ­χεια των Κυβερ­νη­τι­κών ενερ­γειών για δημιουρ­γία κλί­μα­τος εθνι­κι­στι­κής πόλω­σης για να εμπλα­κεί η Χώρα μας ενερ­γά στον Πόλεμο.

Χαι­ρε­τί­ζου­με την από­φα­ση των εργα­ζο­μέ­νων στα Μου­σι­κά Σύνο­λα του Δ. Αθη­ναί­ων που η συντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία τους απέρ­ρι­ψε την πρό­τα­ση του Δημάρ­χου, δια­λέ­γο­ντας το δικό τους τρό­πο να εκφρά­σουν την αλλη­λεγ­γύη τους στον Ουκρα­νι­κό λαό που χτυπιέται.

Οι καλ­λι­τέ­χνες στη Χώρα μας να μην επι­τρέ­ψου­με, η Τέχνη μας να υπη­ρε­τεί το μίσος ανά­με­σα στους λαούς.

Να μην τεθεί στην υπη­ρε­σία του ενός ή του άλλου στρα­το­πέ­δου. Η Τέχνη πρέ­πει να υπη­ρε­τή­σει τον άνθρω­πο και αυτό απο­τε­λεί τη μεγά­λη ευθύ­νη μας σε αυτή την ιστο­ρι­κή περίοδο».

«Τσε Γκε­βά­ρα, πρε­σβευ­τής της Επα­νά­στα­σης», του Νίκου Μόττα

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο