Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

«Γράμματα σπουδάματα», Διονύση Ξενάκη

Δελτίο Τύπου
Παρουσίαση βιβλίου- Νέα κυκλοφορία

Οι Εκδό­σεις Εντύ­ποις και ο Διο­νύ­σης Ξενά­κης σας προ­σκα­λούν στην παρου­σί­α­ση του βιβλί­ου «Γράμ­μα­τα σπου­δά­μα­τα», που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί την Παρα­σκευή 18 Μαΐ­ου 2018, στις 20:00 στο Polis Art Cafe, Πεσμα­τζό­γλου 5, Αθήνα.

Η παρου­σί­α­ση του έργου και η θεα­τρι­κή ανά­γνω­ση απο­σπα­σμά­των θα γίνει από την Λίλα Καφα­ντά­ρη, Αντι­πρό­ε­δρο του Σωμα­τεί­ου Ελλή­νων Ηθο­ποιών και τους ηθοποιούς:
Χρή­στο Μπαλτά
Αθη­νά Φραγκουλοπούλου
Γιάν­νη Γιαραμαζίδη

Γράμματα σπουδάματα

Ο Βασί­λης και η Νεφέ­λη. Ο Βασί­λης και η γνώ­ση. Δυο βαθιοί έρω­τες μπρο­στά στα ίδια εμπό­δια. Μπο­ρούν τα εμπό­δια να ξεπε­ρα­στούν με μόνο εφό­διο τον έρω­τα; Κι αν όχι, τι άλλο χρειά­ζε­ται; Πώς μπο­ρεί ο άνθρω­πος να αλλά­ξει, με σκο­πό να παρα­μεί­νει άνθρω­πος; Κι αν δεν τα κατα­φέ­ρει ποιο το τίμημα;

Η ιστο­ρία μιας πορεί­ας σ’ έναν λαβύ­ριν­θο χωρίς διέ­ξο­δο. Το κόστος και τα στρα­βο­πα­τή­μα­τα μέχρι την από­φα­ση να υπη­ρε­τη­θεί η Ανά­γκη. Και η λύση τελι­κά πάντο­τε μπρο­στά στα μάτια.

Διονύσης Ξενάκης

Ο Διο­νύ­σης Ξενά­κης γεν­νή­θη­κε το 1980, γιος εκπαι­δευ­τι­κών. Κατά­γε­ται από το Κερά­σο­βο Ευρυ­τα­νί­ας και τον Βόλο.

Είναι θεα­τρο­λό­γος και φιλό­λο­γος, εργά­ζε­ται στην εκπαί­δευ­ση από το 2009, διδά­σκο­ντας Θεα­τρι­κή Αγω­γή σε δημο­τι­κά σχο­λεία. Έχει συμ­με­τά­σχει σε θεα­τρι­κές παρα­στά­σεις ερα­σι­τε­χνι­κά και επαγ­γελ­μα­τι­κά ως ηθο­ποιός, στα έργα “Βία Παράλ­λη­λη”, “Πρι­γκή­πισ­σα Μαλέ­να” του Μωρίς Μαί­τερ­λιγκ, “Έβρος απέ­να­ντι” των Παπα­θα­να­σί­ου-Ρέπ­πα, “Τα όπλα της κυρα-Καρ­ράρ” και “Αντι­γό­νη” του Μπρεχτ, “Σπα­σμέ­νη Στά­μνα” του Κλάιστ.

Έχει σκη­νο­θε­τή­σει παρα­στά­σεις των έργων “Οι γυναί­κες του Λόκερ­μπι” της Ντέ­μπο­ρα Μπρέ­βουρτ, “Μυστή­ριο Μπουφ” του Β. Μαγια­κόφ­σκι, “Απερ­γία” του Γ. Σκούρ­τη, “Πόσο κοστί­ζει το σίδε­ρο” και “Η κομ­μού­να του Παρι­σιού” του Μπέρ­τολντ Μπρεχτ.

Έχει πραγ­μα­το­ποι­ή­σει μετα­φρά­σεις θεα­τρι­κών έργων του Σέρι­νταν και αισθη­τι­κών κει­μέ­νων των Μαρξ και Έγκελς από τα αγγλι­κά και τα γερ­μα­νι­κά αντίστοιχα.

Έχει δημο­σιεύ­σει άρθρα ιστο­ρί­ας και θεω­ρί­ας του θεάτρου.

Είναι αυτο­δί­δα­κτος λαϊ­κός μου­σι­κός και τρα­γου­δι­στής, ακο­λου­θώ­ντας τους δρό­μους του μπου­ζου­κιού, του τζου­ρά και της κιθά­ρας. Εμπνέ­ε­ται από την παρά­δο­ση και έλκε­ται από τη βυζα­ντι­νή μελω­δι­κή λεπτότητα.

Εφαρ­μό­ζει τη δια­λε­κτι­κή υλι­στι­κή μέθο­δο για τη γνώ­ση της πραγ­μα­τι­κό­τη­τας και για τη θεα­τρι­κή της παρου­σί­α­ση, θεω­ρώ­ντας παράλ­λη­λα πως η εσω­τε­ρι­κή κατά­στα­ση ενός ανθρώ­που απο­τε­λεί μέρος της αντι­κει­με­νι­κής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας εξί­σου σημα­ντι­κό με οποιο­δή­πο­τε άλλο. Αισθη­τι­κά είναι υπο­στη­ρι­κτής ενός σύγ­χρο­νου, εσω­τε­ρι­κά και δια­λε­κτι­κά εμπλου­τι­σμέ­νου σοσια­λι­στι­κού ρεαλισμού.

Ελπί­ζει στο αδή­ρι­το της κίνη­σης και της αλλαγής.

«Γράμ­μα­τα σπουδάματα»
Κυκλο­φο­ρεί 18 Μαΐ­ου από τις Εκδό­σεις Εντύποις

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο