Κατά τις 2μμ σήμερα, προβλέπεται να δοθούν σε λειτουργία οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό θέατρο» με πανηγυρικά τα εγκαίνια.
Αύριο Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες μπορούν να καλούν στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185, ενώ όλες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ.
Ο Σύριζα στο μεταξύ ‑έτοιμος για τη γνωστή κοκορομαχία, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει «είμαστε ξεχωριστά ικανοποιημένοι γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απαγκίστρωσε το έργο το 2015, έβαλε τέλος στο τέλμα και στη στασιμότητα, επιτάχυνε αποτελεσματικά την πρόοδο και την εξέλιξή του. Ολοκλήρωσε τους τρεις σταθμούς Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας και το σύνολο των σηράγγων ενώ ταυτόχρονα έδωσε λύσεις σε χρόνια προβλήματα, που επέτρεψαν την πρόοδο και την ολοκλήρωση του έργου».
Στο πλαίσιο αυτό ζητά «ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής αλλά και ο καλολαδωμένος επικοινωνιακός μηχανισμός τους, να μην γελοιοποιήσουν την ιστορική αυτή μέρα για τον Πειραιά, με ανόητες φιέστες αυτοεπιβεβαίωσης, όπως συνηθίζουν»
Σημειώνουν ακόμη ότι «η απουσία σχεδιασμού και από την παρούσα κυβέρνηση, φέρνει μεν το Μετρό στον Πειραιά, αλλά μειώνει τα δρομολόγια προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς δεν προνοήθηκε να έχουν αγοραστεί οι απαραίτητοι επιπλέον συρμοί για την επέκταση της Γραμμής.
Στο μεταξύ το pireaspiraeus.com πριν 15 μέρες ανέφερε στην ανάρτησή του «Σταθμός Μετρό Δημοτικό Θέατρο – Μετά από 9 χρόνια έφυγαν οι λαμαρίνες του εργοταξίου»
Όνειρο ζούμε, μη μας ξυπνάτε, πλέον λίγες είναι οι μέρες μέχρι να παραδοθεί η πολυπόθητη επέκταση του μετρό στον Πειραιά αφού πλέον σιγά σιγά φεύγουν όλες οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια με τελευταίο αυτό του Δημοτικού Θεάτρου ‑τόσο από την Πλατεία Κοραή όσο και από Βενιζέλου (πρώην Κρήτης) όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο.
Για την ιστορία – και ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου προέβλεπε την οριστική παράδοση της Γραμμής 3 ‑και των έξι δηλαδή σταθμών- το 2ο 6μηνο του 2017
01 Μαρτίου 2017
Το πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να λειτουργήσει τμηματικά για τους τρεις πρώτους σταθμούς «Αγ. Βαρβάρα — Κορυδαλλός- Νίκαια», η Γραμμή 3 του μετρό προς Πειραιά.
Αυτό ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, στην ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με θέμα την πρόοδο των εργασιών και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Στη συνάντηση συμμετείχαν (κλπ)
22 Φεβρουαρίου 2019
Τον Ιούνιο οι τρεις νέοι σταθμοί επέκτασης προς Πειραιά
14 Ιουνίου 2021
Το εργοτάξιο του σταθμού μετρό «Δημοτικό Θέατρο» επισκέφθηκαν σήμερα ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Οι δύο άνδρες περιηγήθηκαν στους χώρους του σταθμού και συζήτησαν για την πορεία των εργασιών.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, οι τρεις σταθμοί της γραμμής 3 Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, προβλέπεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το καλοκαίρι του 2022.
Παράπλευρες απώλειες \ “παρενέργειες”
(η «είδηση»)
Το μετρό του Πειραιά βάφτηκε στα κίτρινα ‑Σάλο προκαλούν οι πρώτες φωτογραφίες
«Με το κίτρινο χρώμα είναι υποχρεωμένοι να συμβιώσουν οι κάτοικοι του Πειραιά, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τους νέους σταθμούς του μετρό που δημιουργήθηκαν και πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία τη Δευτέρα. Αντιθέτως θα μπορούσαν κάλλιστα να συνδεθούν με έναν από τους αιώνιους αντιπάλους του Ολυμπιακού, γεγονός που δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τους εκατοντάδες χιλιάδες φίλους του που κατοικούν στον Πειραιά».
Η είδηση για τους βαμμένους στα κίτρινα σταθμούς του μετρό κάνει ήδη τον γύρο του Διαδικτύου και των social media, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει μέχρι τώρα κάποια επίσημη τοποθέτηση από την πλευρά της Αττικό Μετρό για τη συγκεκριμένη χρωματική επιλογή των τριών νέων σταθμών.
Τοπικά μέσα έχουν ήδη διατυπώσει το ερώτημα γιατί δεν επιλέχθηκε το κόκκινο χρώμα, παραπέμποντας στο χρώμα του Ολυμπιακού ή έστω το μπλε, καθώς και οι τρεις σταθμοί φιλοξενούνται στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και γειτονεύουν με το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου…
Δρομολόγια
Με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 23.000.
Με την επέκταση του δικτύου του μετρό κατά 3,2 χλμ, η γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο-Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.
Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30–11.00 & 13:30 — 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 — 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Δημοτικό Θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄.
Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό Θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από τον σταθμό Εθνική ‘Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα-Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03. Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Τελευταίοι συρμοί από τον σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα — Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).
Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο» και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής
Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω-Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό-Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη-Νίκαια-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.
Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.