Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Δήμος Παπάγου-Χολαργού: Επιχείρησε να αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία την καταγραφή καταγγελιών ενδοσχολικής βίας!

Η απο­φα­σι­στι­κή παρέμ­βα­ση της Ένω­σης Γονέ­ων Παπά­γου — Χολαρ­γού στα­μά­τη­σε την προ­σπά­θεια του δήμου να ανα­θέ­σει στην Αστυ­νο­μία και σε ιδιω­τι­κή εται­ρεία την κατα­γρα­φή καταγ­γε­λιών ενδο­σχο­λι­κής και εξω­σχο­λι­κής βίας, κάτι που θα συνι­στού­σε απα­ρά­δε­κτη και αντι­παι­δα­γω­γι­κή ενέρ­γεια που επι­πλέ­ον δεν θα αντι­με­τω­πί­σει το πρόβλημα.

Συγκε­κρι­μέ­να, στη χθε­σι­νή συνε­δρί­α­ση του Συμ­βου­λί­ου Παρα­βα­τι­κό­τη­τας του δήμου, απο­σύρ­θη­κε από τη Δημο­τι­κή Αρχή η υπο­γρα­φή Μνη­μο­νί­ου μετα­ξύ δήμου — υπουρ­γεί­ου Προ­στα­σί­ας του Πολί­τη — ιδιω­τι­κής εται­ρεί­ας «SIBASoft ΑΕ».

Το συγκε­κρι­μέ­νο Μνη­μό­νιο αφο­ρού­σε «στην εγκα­τά­στα­ση, παρα­με­τρο­ποί­η­ση και υπο­στή­ρι­ξη της λει­τουρ­γί­ας μιας δια­δι­κτυα­κής πλατ­φόρ­μας με στό­χο την Κατα­γρα­φή, Πρω­το­κόλ­λη­ση και Δια­χεί­ρι­ση των Συμ­βά­ντων ένδο-έξω σχο­λι­κής βίας, με τη υπο­στη­ρι­κτι­κή συν­δρο­μή των Κοι­νω­νι­κών Υπη­ρε­σιών των Δήμων (…) Στό­χος του έργου είναι η κατα­γρα­φή και γνω­στο­ποί­η­ση στην Ελλη­νι­κή Αστυ­νο­μία των περι­στα­τι­κών παρα­βα­τι­κό­τη­τας και βίας, εντός και εκτός σχο­λεί­ων με τη συν­δρο­μή του γονέα ή κηδε­μό­να ενός μαθη­τή, ο οποί­ος ταυ­το­ποιεί­ται με κωδι­κούς taxisnet (…)».

Ένωση Γονέων Παπάγου — Χολαργού: Με διαπαιδαγώγηση και όχι καταστολή η αντιμετώπιση του φαινομένου

Η Ένω­ση Γονέ­ων από τη στιγ­μή που έγι­νε γνω­στή η πρό­θε­ση του δήμου για την υπο­γρα­φή του εν λόγω μνη­μο­νί­ου, τοπο­θε­τή­θη­κε και παρε­νέ­βη στη συνε­δρί­α­ση του Συμ­βου­λί­ου Παρα­βα­τι­κό­τη­τας του δήμου, τεκ­μη­ριώ­νο­ντας την πλή­ρη αντί­θε­σή της σε αυτό.

Συγκε­κρι­μέ­να, σε σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­σή της ανα­φέ­ρει, μετα­ξύ άλλων ότι «το βασι­κό ζητού­με­νο για την Ένω­ση Γονέ­ων, αλλά και για τους Συλ­λό­γους Γονέ­ων, όπως έχει εκφρα­στεί και σε κοι­νή επι­στο­λή προς τον δήμο σε ό,τι αφο­ρά την ασφά­λεια των μαθη­τών στη γει­το­νιά, είναι η πρό­λη­ψη φαι­νο­μέ­νων βίας. Ο δήμος θα μπο­ρού­σε να συμ­βάλ­λει ουσια­στι­κά στην πρό­λη­ψη, με δρα­στη­ριό­τη­τες προς όφε­λος των παι­διών δωρε­άν (π.χ. αθλη­τι­κές, πολι­τι­στι­κές κλπ.), με ανοι­χτά σχο­λεία στη γει­το­νιά, με σχο­λές γονέ­ων κ.ά. Αντι­θέ­τως, το Μνη­μό­νιο δεν περι­λαμ­βά­νει κανέ­να τέτοιο μέτρο, αλλά ούτε και προ­τεί­νε­ται από τον δήμο κάτι σχε­τι­κό».

Αντί­θε­τα, σημειώ­νει η Ένω­ση, το μνη­μό­νιο «τσου­βα­λιά­ζει την ενδο­σχο­λι­κή βία με τη βία, την παρα­βα­τι­κό­τη­τα ή και την εγκλη­μα­τι­κό­τη­τα σε βάρος μαθη­τών εκτός σχο­λεί­ου, στη γει­το­νιά και εμπλέ­κει ιδιω­τι­κές εται­ρεί­ες στη σχο­λι­κή ζωή». Παράλ­λη­λα τα δεδο­μέ­να παι­διών θα είναι δια­θέ­σι­μα σε μια ιδιω­τι­κή εται­ρεία, στην Αστυ­νο­μία και τον δήμο και δεν δια­σφα­λί­ζο­νται με όσα ανα­φέ­ρο­νται στο Μνημόνιο.

Όπως τονί­ζει η Ένω­ση «δεν μπο­ρεί καταγ­γε­λία για ενδο­σχο­λι­κή βία να απευ­θύ­νε­ται στο Αστυ­νο­μι­κό Τμή­μα, αλλά ούτε και στον δήμο. Αρμό­διο για την επί­λυ­ση είναι το σχο­λείο. Ο τρό­πος αντι­με­τώ­πι­σης τέτοιων φαι­νο­μέ­νων πρέ­πει να είναι δια­παι­δα­γω­γη­τι­κός και όχι κατα­σταλ­τι­κός με εμπλο­κή της Αστυ­νο­μί­ας». Μάλι­στα, η Ένω­ση υπεν­θυ­μί­ζει την αστυ­νο­μι­κή επι­χεί­ρη­ση (δεί­τε video) έξω από το γήπε­δο Μαρκ Μαρ­σώ και τα σχο­λεία της περιο­χής (2ο- 3ο Δημο­τι­κά Χολαρ­γού, 2ο Νηπια­γω­γείο Χολαρ­γού), την ώρα που στην περιο­χή βρί­σκο­νταν δεκά­δες οικο­γέ­νειες, κάτοι­κοι, μικρά παι­διά, που φυσι­κά καμιά σχέ­ση δεν είχαν με ομά­δες που οι ενέρ­γειές τους αξιο­ποι­ή­θη­καν για την αστυ­νο­μι­κή επιχείρηση.

Συμπλη­ρώ­νει πως «δεν θεω­ρού­με ότι η ύπαρ­ξη μιας ψηφια­κής πλατ­φόρ­μας είναι αυτή που μπο­ρεί να λει­τουρ­γή­σει ανα­σταλ­τι­κά στην παρα­βα­τι­κό­τη­τα και την εγκλη­μα­τι­κό­τη­τα, όπως δεν λει­τουρ­γεί ανα­σταλ­τι­κά σε μια εγκλη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα το γεγο­νός ότι εφό­σον γίνει, εκ των υστέ­ρων καταγ­γέλ­λε­ται».

Κατα­λή­γο­ντας, σημειώ­νει ότι «ειδι­κά σε ό,τι αφο­ρά την ενδο­σχο­λι­κή βία, οι σχέ­σεις εμπι­στο­σύ­νης μετα­ξύ της σχο­λι­κής κοι­νό­τη­τας δεν χτί­ζο­νται με ανώ­νυ­μες ή επώ­νυ­μες καταγ­γε­λί­ες, αλλά με ένα σχο­λείο που θα ολο­κλη­ρώ­νει τον μαθη­τή ως προ­σω­πι­κό­τη­τα και θα δια­παι­δα­γω­γεί ουσια­στι­κά τα παι­διά».

Πηγή: 902.gr

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο